[all vw] Bez świateł mijania?!
Moderatorzy: QQxQ, G0 Karcio, VIP
[all vw] Bez świateł mijania?!
Skopiowałem ze strony:
http://motoryzacja.interia.pl/wiadomosc" onclick="window.open(this.href);return false; ... 333540,324
"Autor informacji: Mirosław Domagała
Niedziela, 5 lipca (13:45)
Konieczność jazdy na włączonych światłach mijania burzy krew wielu polskich kierowców.
Świadczyć o tym może chociażby liczba komentarzy pod naszą ostatnią publikacją Światła w dzień ratują życie, dotyczącą tego tematu, która wskazywała, że po wprowadzeniu obowiązku jazdy na światłach spadła liczba potrąceń pieszych i czołowych zderzeń, do jakich dochodziło w dzień.
Teraz chcieliśmy pomóc osobom, które nie mogą zdzierżyć faktu, że podczas jazdy w dzień bezsensownie palą się tylne światła pozycyjne, oświetlenie tablicy rejestracyjne czy też deski rozdzielczej.
czytaj dalej
Sposobem, by to obejść jest montaż świateł do jazdy dziennej. Jeszcze niedawno był z tym problem - polskie przepisy wymagały, by podczas jazdy na światłach dziennych paliły się światła pozycyjne. Było to sprzeczne z prawodawstwem unijnym (Regulaminem nr 48 Europejskiej Komisji Gospodarczej ONZ), które jest nadrzędne dla prawa polskiego. Pisaliśmy o tym w tekście Światła. A co z tylnymi?.
Od niedawna jednak sytuacja się zmieniła. Rozporządzenie ministra infrastruktury z 4 maja tego roku, opublikowane w Dzienniku Ustaw z 20 maja, zmieniło obowiązujące przepisy, dostosowując je do europejskich norm prawnych.
Jak więc obecnie wygląda sytuacja ze światłami do jazdy dziennej?
Przepisy mówią, że światła te mają świecić na biało, mają być dwa, umieszczone muszą być nie dalej niż 40 cm od bocznego obrysu samochodu, a odległość między nimi nie może być mniejsza niż 60 cm. Światła nie mogą być niżej niż 25 cm ani wyżej niż 1,5 m nad asfaltem, nie mogą również powodować olśnienia innych kierujących.
To jednak nie wszystkie wymogi. Światła do jazdy dziennej powinny się włączać automatycznie po przekręceniu kluczyka (włączeniu zapłonu), ale powinny się również automatycznie wyłączać po włączeniu świateł mijania, drogowych lub przeciwmgłowych. Ustawodawca mówi również wprost, że przednie, boczne (o ile są) i tylne światła pozycyjne oraz obrysowe, a także oświetlenie tablicy rejestracyjnej nie musi się włączać podczas jazdy na światłach dziennych.
W tym miejscu zaznaczono również, że w samochodach zarejestrowanych po raz pierwszy do końca tego roku dopuszcza się taką instalację świateł do jazdy dziennej, przy której świecą się również światła pozycyjne oraz oświetlenie tablicy rejestracyjnej. Chodzi o to, by nie trzeba było przerabiać instalacji w samochodach, w których założono światła do jazdy dziennej według wcześniej obowiązujących, polskich przepisów.
Podsumowując, obecnie nie ma już żadnych kontrowersji dotyczących świateł dziennych. Można je używać i wówczas tylne światła pozycyjne mogą się świecić, ale równie dobrze - nie muszą. Natomiast w samochodach rejestrowanych po raz pierwszy począwszy od przyszłego roku światła dzienne będą musiały świecić się już samodzielnie - bez włączania tylnych świateł pozycyjnych.
źródło informacji: INTERIA.PL"
Jak zatem myślicie wprowadzić to w życie w naszych Trójkach??
Diody?
Osobne lampy?
http://motoryzacja.interia.pl/wiadomosc" onclick="window.open(this.href);return false; ... 333540,324
"Autor informacji: Mirosław Domagała
Niedziela, 5 lipca (13:45)
Konieczność jazdy na włączonych światłach mijania burzy krew wielu polskich kierowców.
Świadczyć o tym może chociażby liczba komentarzy pod naszą ostatnią publikacją Światła w dzień ratują życie, dotyczącą tego tematu, która wskazywała, że po wprowadzeniu obowiązku jazdy na światłach spadła liczba potrąceń pieszych i czołowych zderzeń, do jakich dochodziło w dzień.
Teraz chcieliśmy pomóc osobom, które nie mogą zdzierżyć faktu, że podczas jazdy w dzień bezsensownie palą się tylne światła pozycyjne, oświetlenie tablicy rejestracyjne czy też deski rozdzielczej.
czytaj dalej
Sposobem, by to obejść jest montaż świateł do jazdy dziennej. Jeszcze niedawno był z tym problem - polskie przepisy wymagały, by podczas jazdy na światłach dziennych paliły się światła pozycyjne. Było to sprzeczne z prawodawstwem unijnym (Regulaminem nr 48 Europejskiej Komisji Gospodarczej ONZ), które jest nadrzędne dla prawa polskiego. Pisaliśmy o tym w tekście Światła. A co z tylnymi?.
Od niedawna jednak sytuacja się zmieniła. Rozporządzenie ministra infrastruktury z 4 maja tego roku, opublikowane w Dzienniku Ustaw z 20 maja, zmieniło obowiązujące przepisy, dostosowując je do europejskich norm prawnych.
Jak więc obecnie wygląda sytuacja ze światłami do jazdy dziennej?
Przepisy mówią, że światła te mają świecić na biało, mają być dwa, umieszczone muszą być nie dalej niż 40 cm od bocznego obrysu samochodu, a odległość między nimi nie może być mniejsza niż 60 cm. Światła nie mogą być niżej niż 25 cm ani wyżej niż 1,5 m nad asfaltem, nie mogą również powodować olśnienia innych kierujących.
To jednak nie wszystkie wymogi. Światła do jazdy dziennej powinny się włączać automatycznie po przekręceniu kluczyka (włączeniu zapłonu), ale powinny się również automatycznie wyłączać po włączeniu świateł mijania, drogowych lub przeciwmgłowych. Ustawodawca mówi również wprost, że przednie, boczne (o ile są) i tylne światła pozycyjne oraz obrysowe, a także oświetlenie tablicy rejestracyjnej nie musi się włączać podczas jazdy na światłach dziennych.
W tym miejscu zaznaczono również, że w samochodach zarejestrowanych po raz pierwszy do końca tego roku dopuszcza się taką instalację świateł do jazdy dziennej, przy której świecą się również światła pozycyjne oraz oświetlenie tablicy rejestracyjnej. Chodzi o to, by nie trzeba było przerabiać instalacji w samochodach, w których założono światła do jazdy dziennej według wcześniej obowiązujących, polskich przepisów.
Podsumowując, obecnie nie ma już żadnych kontrowersji dotyczących świateł dziennych. Można je używać i wówczas tylne światła pozycyjne mogą się świecić, ale równie dobrze - nie muszą. Natomiast w samochodach rejestrowanych po raz pierwszy począwszy od przyszłego roku światła dzienne będą musiały świecić się już samodzielnie - bez włączania tylnych świateł pozycyjnych.
źródło informacji: INTERIA.PL"
Jak zatem myślicie wprowadzić to w życie w naszych Trójkach??
Diody?
Osobne lampy?
"trzeba naprawdę bardzo dużo wiedzieć, aby stwierdzić jak mało się wie"
Moja ex golfina:
http://pl.fotoalbum.eu/Eljot/a100569
Moja ex golfina:
http://pl.fotoalbum.eu/Eljot/a374227
Moja ex golfina:
http://pl.fotoalbum.eu/Eljot/a100569
Moja ex golfina:
http://pl.fotoalbum.eu/Eljot/a374227
Moim zdaniem osobne lampy na diodach - coś w tym stylu:
http://www.allegro.pl/item799515546_swi ... a_led.html
Inna sprawa, że czasem w złą pogode dobrze by było mieć te tylne zaświecone
http://www.allegro.pl/item799515546_swi ... a_led.html
Inna sprawa, że czasem w złą pogode dobrze by było mieć te tylne zaświecone
Taa, z pewnością...
Aczkolwiek ta cenka...
I chyba nie czytałeś uważnie. Dzienne są tylko z przodu i muszą się wyłączać w chwili zapalenia mijania. A przy złej pogodzie MUSIMY przełączyć na mijania.
Druga sprawa, w jakie miejsce w trójeczce je wbić co by nie robić wiejskiego tuningu...
Aczkolwiek ta cenka...
I chyba nie czytałeś uważnie. Dzienne są tylko z przodu i muszą się wyłączać w chwili zapalenia mijania. A przy złej pogodzie MUSIMY przełączyć na mijania.
Druga sprawa, w jakie miejsce w trójeczce je wbić co by nie robić wiejskiego tuningu...
"trzeba naprawdę bardzo dużo wiedzieć, aby stwierdzić jak mało się wie"
Moja ex golfina:
http://pl.fotoalbum.eu/Eljot/a100569
Moja ex golfina:
http://pl.fotoalbum.eu/Eljot/a374227
Moja ex golfina:
http://pl.fotoalbum.eu/Eljot/a100569
Moja ex golfina:
http://pl.fotoalbum.eu/Eljot/a374227
ale wiesShmatan pisze:- coś w tym stylu:
http://www.allegro.pl/ite...ologia_led.html
jak juz to porzadne ledy a nie wsiowe jakies ....
http://www.mapet-TUNING.com
Najlepszy w sieci SKLEP TUNINGOWY !
Zawieszenia - największy wybór !!! również Air-Ride !
Najlepszy w sieci SKLEP TUNINGOWY !
Zawieszenia - największy wybór !!! również Air-Ride !
Kupić takie coś:
http://www.allegro.pl/item799783386_lam ... black.html
i podłączyć tak, by wszystko było zgodne z przepisami.
http://www.allegro.pl/item799783386_lam ... black.html
i podłączyć tak, by wszystko było zgodne z przepisami.
ja tam wolę zamiast wydawac parę stówek na światła do jazdy dziennej to jeździc normalnie na światłach jak do tej pory, i od czasu do czasu wydac te 1,5zł albo 6 zł na żarówkę
Ostatnio zmieniony pt paź 30, 2009 08:34 przez niooniek, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam
Ta wiem - paski a'la audii... i później dziwić się że ludzie śmieją się że golfy to samochody pod remizy takie moje zdanie - jak dzienne, to tylko okrągłe zabudowane, a jak oszczędne, to tylko led.MAPET pisze:jak juz to porzadne ledy a nie wsiowe jakies ....
Ta - i każdy będzie tego przestrzegał tak, jak zasad odnośnie jazdy na halogenach, prawda? nie wiesz jak wyglądają nasze drogi?Eljot pisze:A przy złej pogodzie MUSIMY przełączyć na mijania.
EDIT: http://www.allegro.pl/item799944502_lam ... ja_rl.html
te są troche tańsze, i mniej się diody rzucają - a montaż w mk3 i mk4 można by przeprowadzić w miejscu gdzie występują dodatkowe halogeny w kratkach - kupić same atrapy, lub też całe uszkodzone halogeny i podmienić samą lampe w środku. Troche rzeźby i będzie prawie jak oryginał
EDIT2:
te lampy nie mają homologacji na dzienne - pasek led działa tam jako światła pozycyjne no i sorry, ale za ładne to one nie są, nie wspominając że wogóle bez firmycarrion pisze:i podłączyć tak, by wszystko było zgodne z przepisami.
Ostatnio zmieniony pt paź 30, 2009 11:08 przez Shmatan, łącznie zmieniany 2 razy.
Nawet niezłe, tylko koniecznie trzeba je wbudować, bo sposób montażu na jakies uchwyty jest słaby jak diabli.Shmatan pisze:EDIT: http://www.allegro.pl/ite...logacja_rl.html
te są troche tańsze, i mniej się diody rzucają - a montaż w mk3 i mk4 można by przeprowadzić w miejscu gdzie występują dodatkowe halogeny w kratkach - kupić same atrapy, lub też całe uszkodzone halogeny i podmienić samą lampe w środku. Troche rzeźby i będzie prawie jak oryginał
Wiem, kiepskie są i cena powala. Wsumie to wg mnie najtrafniej stwierdził niooniek, mówiąc, żeShmatan pisze:te lampy nie mają homologacji na dzienne - pasek led działa tam jako światła pozycyjne no i sorry, ale za ładne to one nie są, nie wspominając że wogóle bez firmy
niooniek pisze:wolę zamiast wydawac parę stówek na światła do jazdy dziennej to jeździc normalnie na światłach jak do tej pory, i od czasu do czasu wydac te 1,5zł albo 6 zł na żarówkę
To chyba najlepsze rozwiązanie:
Cyt. carrion
EDIT: http://www.allegro.pl/item799944502_lam ... ja_rl.html
te są troche tańsze, i mniej się diody rzucają - a montaż w mk3 i mk4 można by przeprowadzić w miejscu gdzie występują dodatkowe halogeny w kratkach - kupić same atrapy, lub też całe uszkodzone halogeny i podmienić samą lampe w środku. Troche rzeźby i będzie prawie jak oryginał
Czekamy z niecierpliwością na kolejne propozycje.
Cyt. carrion
EDIT: http://www.allegro.pl/item799944502_lam ... ja_rl.html
te są troche tańsze, i mniej się diody rzucają - a montaż w mk3 i mk4 można by przeprowadzić w miejscu gdzie występują dodatkowe halogeny w kratkach - kupić same atrapy, lub też całe uszkodzone halogeny i podmienić samą lampe w środku. Troche rzeźby i będzie prawie jak oryginał
Czekamy z niecierpliwością na kolejne propozycje.
Ostatnio zmieniony pt paź 30, 2009 22:56 przez Eljot, łącznie zmieniany 1 raz.
"trzeba naprawdę bardzo dużo wiedzieć, aby stwierdzić jak mało się wie"
Moja ex golfina:
http://pl.fotoalbum.eu/Eljot/a100569
Moja ex golfina:
http://pl.fotoalbum.eu/Eljot/a374227
Moja ex golfina:
http://pl.fotoalbum.eu/Eljot/a100569
Moja ex golfina:
http://pl.fotoalbum.eu/Eljot/a374227
Moze powtorze niektore propozycje, ale to tylko dlatego, ze i mi wydaja sie trafione
Osobiscie podzielam zdanie
to po 1., a po 2. to jesli juz pakowac sobie do auta swiatla dzienne to tylko i wylacznie firmowki z homologacja.
LEDy sa fajne, oszczedne, dobrze widoczne, moje propozycje
- Światła dzienne HELLA Germany - technologia LED - tylko ta cena
- Światła dzienne HELLA Germany - PŁASKIE - LED - ach ta cena i ksztalt taki ... hmmm...chyba ladniejsze bylyby okragle..
- ŚWIATŁA DO JAZDY DZIENNEJ HELLA (DZIENNE) - w sumie na zarowce nie wyglada zle Tylko ksztalt tez jak wyzej..
- Hella - światła dzienne 12V NOWE! - ladny klasyczny wyglad i cena do zaakceptowania
Tyle ode mnie
Osobiscie podzielam zdanie
,niooniek pisze:ja tam wolę zamiast wydawac parę stówek na światła do jazdy dziennej to jeździc normalnie na światłach jak do tej pory, i od czasu do czasu wydac te 1,5zł albo 6 zł na żarówkę
to po 1., a po 2. to jesli juz pakowac sobie do auta swiatla dzienne to tylko i wylacznie firmowki z homologacja.
LEDy sa fajne, oszczedne, dobrze widoczne, moje propozycje
- Światła dzienne HELLA Germany - technologia LED - tylko ta cena
- Światła dzienne HELLA Germany - PŁASKIE - LED - ach ta cena i ksztalt taki ... hmmm...chyba ladniejsze bylyby okragle..
- ŚWIATŁA DO JAZDY DZIENNEJ HELLA (DZIENNE) - w sumie na zarowce nie wyglada zle Tylko ksztalt tez jak wyzej..
- Hella - światła dzienne 12V NOWE! - ladny klasyczny wyglad i cena do zaakceptowania
Tyle ode mnie
Re: Bez świateł mijania?!
To jednak nie wszystkie wymogi. Światła do jazdy dziennej powinny się włączać automatycznie po przekręceniu kluczyka (włączeniu zapłonu), ale powinny się również automatycznie wyłączać po włączeniu świateł mijania, drogowych lub przeciwmgłowych. Ustawodawca mówi również wprost, że przednie, boczne (o ile są) i tylne światła pozycyjne oraz obrysowe, a także oświetlenie tablicy rejestracyjnej nie musi się włączać podczas jazdy na światłach dziennych.
Znacie jakis sposob zeby to zrobic w MK4?
Znacie jakis sposob zeby to zrobic w MK4?
Jak kupisz zestaw swiatel dziennych np. helli to w komplecie masz przekaznik ktury jest za wszystko odpowiedzialny kiedy maja sie dzienne swiecic a kiedy gasnac itd.Orcio pisze:Znacie jakis sposob zeby to zrobic w MK4?
Ja juz prawie od 1,5 roku mam dzienne helli dedykowane do mkIV i sobie chwale. A zawsze jak sie patrzy z daleka na przód to ładnie po oczach swieca
A więc tak - podajesz na lampy stały minus (mase), a plus puszczasz przez rozwierny (rozwierający? nie jestem pewien jak się to nazywa) przekaźnik pod plus po stacyjce. Do przekaźnika sygnał sterujący wpinasz plus ze świateł mijania i stałą mase.Orcio pisze:Znacie jakis sposob zeby to zrobic w MK4?
na wyłączonym kluczyku jest masa i nic, więc nie świeci
na włączonym kluczyku i wyłączonych mijania jest masa i plus więc świeci
na włączonym kluczyku i włączonych mijania jest masa i nic więc nie świeci
Aczkolwiek większość lamp ma przekaźnik wbudowany
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 47 gości