Strona 1 z 2

Renowacja MKII do oryginału - kilka pytań

: pn sie 31, 2009 23:56
autor: RED TDI
Postanowiłem rozebrać środek mojego MK II do zera, wyprać wyczyścić, odnowić nasmarować, odwświeżyć, przeiwetrzyć, wywalić jak sie okazało przemoknięte głuszenie i przy okazji zajrzeć jak tam podłoga, uszczelnić drzwi itd..
Pojawiło się kilka pytań:
1. Czy jeśli nie mam grama rdzy na podłodze, mam coś z nią robić w kabinie tzn zabezpieczać jakimś mazidłem itd, np wujas polecił mi by zrobić po 2 małe dziurki wiertłem 4-6 zeby zrobić odpływ wody, co wy na to? czy tak jak było położyć głuszenie i przykryć dywanem?
2. Ori z przodu pod dywanem miałem głuszenie i pod nim jeszcze takie maty gumowe, w środku z białym proszkiem, jedno i drugie do wyrzucenia się nadaje od wody i smrodu, te grube maty filcowe kupiłem z roli, te gumowe poki znalazłem tylko samprzylepne, powinienem je przykleić do podłogi? Czy nie ma zagrożenia ze pod nimi jak sie jakos tam znajdzie woda, bedzie mi rdzewiec bo woda nie bedzie miałą gdzie uciec? (w sumie auto zanim kupiłem stało z pół roku, zalane było niezle i rdzy nie ma ;) ale nie chce bezsensownie tworzyc miejsc potencjalnie narażonych na korozję...kleić te gumowe maty czy nie?
3. Jak sobie poradzić ze szparą miedzy szybą a uszczelką w drzwiach z zewnątrz? drzwi tylne rozberałem, wujałem słupek i trójkątną szybkę i jak sie okazało one są tam łączone spawem (poszycie zewnętrze i wewnętrzne) łączenie jest na tyle miękkie że można je dogiąć ręka, zrobiłem to z czuciem, zastanawiam sie czy po złożeniu pomoże?
4. Czym zregenrowac i odswiezyc a jednoczesnie zabezpieczyc uszczelki wokół drzwi oraz wszystkie inne w drzwiach? Czy wystarczy najpierw szczota z ludwikie a później spray z silikonem?
5. Czym czyścić i zabezieczać liswty chrom wokół szyb (GL)
6. Czy paski chrom ze zderzaków wąskich da się jakoś wyjąć? jeden z nich jest pokrywy rudym nalotem, ale oczywiscie pod warstwą tworzywa, chciałbym go zdjąći jeśli się da i nakleić samoprzylepny pasek chrom? polecacie? da sie?
7. Folie w drzwiach kleicie na całe drzwi czy od góry na 3/4 wysokości i później luzem folie wpuszczacie w drzwi zeby woda po folii płynęła do dołu?
8. Centralny zamek Ori w MK II otwiera się tylko od kierowcy czy też od pasażera? Jesli i tu i tu jaka moze byc przyczyna ze działa tylko od kierowcy (stad zamykają się i otwierają wszystkie drzwi)
9. Macie jakis sposób na przewody od podgrewania szyby pod klapą? zeby raz naprawione juz się nie cieły?
10. Czy GLe miały ORi automatyczną antene do radia?
11. Lekki nalot rdzy przy szyberdachu, szlifować papierem i malować czy dac cos ala Hamerit i z głowy?

12. Czy GLe od 87 miały chromowaną listw na grillu ? Była malowana czy alu? Jeśli malowana to zlazła u mnie, czym to pomalować by było trwale, na sprayach zwykle jest napisane ze do użytku wewnątrz (przynajmniej na tych chromowych)

Z góry dziękuje za odpowiedzi, na pewno pokaże efekty prac (w weekend będe oklejał podsufitkę nowym materiałem, szyberdach i plastik pod korbke mam juz za sobą)

: wt wrz 01, 2009 12:23
autor: tirsone
RED TDI pisze:1. Czy jeśli nie mam grama rdzy na podłodze, mam coś z nią robić w kabinie tzn zabezpieczać jakimś mazidłem itd, np wujas polecił mi by zrobić po 2 małe dziurki wiertłem 4-6 zeby zrobić odpływ wody, co wy na to? czy tak jak było położyć głuszenie i przykryć dywanem?
ja bym dał jakiś nieśmierdzący środek o działaniu jak blachogum a potem piankę czy maty żeby wygłuszyć podłogę. Dziurek bym nie robił..
RED TDI pisze:2. Ori z przodu pod dywanem miałem głuszenie i pod nim jeszcze takie maty gumowe, w środku z białym proszkiem, jedno i drugie do wyrzucenia się nadaje od wody i smrodu, te grube maty filcowe kupiłem z roli, te gumowe poki znalazłem tylko samprzylepne, powinienem je przykleić do podłogi? Czy nie ma zagrożenia ze pod nimi jak sie jakos tam znajdzie woda, bedzie mi rdzewiec bo woda nie bedzie miałą gdzie uciec? (w sumie auto zanim kupiłem stało z pół roku, zalane było niezle i rdzy nie ma ;) ale nie chce bezsensownie tworzyc miejsc potencjalnie narażonych na korozję...kleić te gumowe maty czy nie?

pokaż te maty co masz
RED TDI pisze:9. Macie jakis sposób na przewody od podgrewania szyby pod klapą? zeby raz naprawione juz się nie cieły?
hmm.... jakieś elastyczne osłony albo złączki....

: czw wrz 03, 2009 21:14
autor: Xabingo
RED TDI pisze:wujas polecił mi by zrobić po 2 małe dziurki wiertłem 4-6 zeby zrobić odpływ wody
Daj nowe głuszenie i oglądnij dokładnie podłogę dociskając ją palcem w każdym miejscu, bo czasem może być "ukryta dziura".
Dziur nie wierć, daj gumowe korytkowe dywaniki najlepiej dedykowane do MKII i już podłoga nie będzie mokła- bo raczej w lecie to nie moknie :)

Podłogę od wewnątrz można by zakonserwować środkiem do konserwacji profili zamkniętych firmy BOLL - taki żółtawy przeźroczysty środek w spreju.
Długo schnie i jest nieco lepiący.
RED TDI pisze:Ori z przodu pod dywanem miałem głuszenie i pod nim jeszcze takie maty gumowe, w środku z białym proszkiem
To jest chyba do pochłaniania wilgoci. A gdzie to kupić? Sam nie wiem. Mi się wydaje, że trzeba szukać używki.
RED TDI pisze:Jak sobie poradzić ze szparą miedzy szybą a uszczelką w drzwiach z zewnątrz?
Czytałem, że niektórzy lekko wykrzywiają blachę tak żeby uszczelka dolegała dobrze.
RED TDI pisze:Czym zregenrowac i odswiezyc a jednoczesnie zabezpieczyc uszczelki wokół drzwi oraz wszystkie inne w drzwiach? Czy wystarczy najpierw szczota z ludwikie a później spray z silikonem?
Hmmm... Chyba są do tego odpowiednie środki - przynajmniej do konserwacji gumy są i do tego zaczerniają je.
RED TDI pisze:Czy paski chrom ze zderzaków wąskich da się jakoś wyjąć? jeden z nich jest pokrywy rudym nalotem, ale oczywiscie pod warstwą tworzywa, chciałbym go zdjąći jeśli się da i nakleić samoprzylepny pasek chrom? polecacie? da sie?
Polecam te paski chrom uniwersalne, ja kupowałem na Allegro i chrom już długo nie schodzi, tylko ja nie kupowałem najtańszego. A te listwy prawdopodobnie są zdejmowane.
RED TDI pisze:Centralny zamek Ori w MK II otwiera się tylko od kierowcy czy też od pasażera? Jesli i tu i tu jaka moze byc przyczyna ze działa tylko od kierowcy (stad zamykają się i otwierają wszystkie drzwi)
Tylko od strony kierowcy można zamykać wszystkie drzwi.
RED TDI pisze:Macie jakis sposób na przewody od podgrewania szyby pod klapą? zeby raz naprawione juz się nie cieły?
U mnie się nie tną. Masz przelotkę gumową? U mnie jeden kiedyś się przeciął i dałem kawałek grubszego i jest ok.
RED TDI pisze:Lekki nalot rdzy przy szyberdachu, szlifować papierem i malować czy dac cos ala Hamerit i z głowy?
Jak byś usunął rdzę to daj podkład antykorozyjny ŚNIEŻKA (2-3 cienkie warstwy) i na to farbę.

: pt wrz 04, 2009 14:12
autor: kraja87
do kabli to ja dałem na całej długości kabla tam gdzie się zgina osłonkę termokurczliwą :D

: pt wrz 04, 2009 23:52
autor: RED TDI
dzięki za odpowiedzi, nurtuje mnie jeszcze ta Automatyczna antena? Były czy nie były?
I jeszcze jedno pytanie, czy połamaną podsufitkę powinienem łatać klejem polimerowym (jest dość elastyczny a to dobrze, przed oklejeniem mam pewność, że nie pęknie znowu, tylko nie wiem jak ten klej zachowuje sie w wysokich temperaturach, nie zrobi się płynny jak auto postoi w słońcu?
Pałatałem polimerowym, jutro jade oklejać materiałem podsufitke przy użyciu Bonatermu, pokaże efekty, a tutaj próba na szyberdachu...i podsufitka, przed i po oczyszczeniu przygotowana do łatania a później klejenia... Obrazek Obrazek

i podsufitka

Obrazek Obrazek

: sob wrz 05, 2009 11:44
autor: Xabingo
RED TDI pisze:nurtuje mnie jeszcze ta Automatyczna antena? Były czy nie były?
One chyba były w każdej wersji za dopłatą.

A co do klejów to pytaj jakiegoś tapicera. Jeśli podsufitka ma jakieś pęknięcia to ja bym zastosował klej nie elastyczny, bo po co elastyczny jak podsufitka się nie wygina.

: sob wrz 05, 2009 20:46
autor: RED TDI
po 6 godzinach pracy, mam nowy materiał na podsufitce, efekt bardzo dobry (byłby super gdyby nie nie równości których nie zniwelowałem przed klejeniem, ktoś pastwił się chyba nad podsufitką i miała trochę wgniotek, niestety materiał okazał się nie dość gruby je wyrównać).
Całość bedzie świetna, mam juz podsufitke, szyber, i podkładke pod korbe, nurtują mnie tylko słoneczniki, czy ktoś z was oklejał słoneczniki, bądź obszywał ? nie bardzo mam pomysł jak sie za to zabrać by obustronnie było estetycznie super. Myślałem zeby uszyć takie rękawy po lewej stronie materiały i potem wywinąć i naciągnąć, chyba jedyne wyjscie jaki przychodzi mi do głowy, jak macie pomysły czekam na wskazówki.
w trakcie prac
Obrazek
gotowe
Obrazek
przymiarka z podkładką szybra
Obrazek

: ndz wrz 06, 2009 10:29
autor: Xabingo
Bardzo ładnie Ci to wyszło. A co do daszków to sam tego ładnie nie zrobisz.
Masz 2 wyjścia - albo założyć oryginalne jasne daszki, ale to znowu nie będzie pasowało do reszty. A drugie wyjście to oddanie to to tapicera - dużo za to nie zapłacisz a zrobi to jak trzeba, bo ma do tego narzędzia.

: ndz wrz 06, 2009 12:01
autor: aurel
mogłbyś mi podpowiedziec na PW jak to zrobiłes i jakich materialów urzyłeś ??

: ndz wrz 06, 2009 14:29
autor: Xabingo
mogłbyś mi podpowiedziec na PW jak to zrobiłes i jakich materialów urzyłeś ??
Najlepiej tutaj niech napisze - przyda się :bigok:

: pn wrz 07, 2009 09:00
autor: RED TDI
postaram się opisać zabawę w tapicera dziś tutaj, ale wieczorkiem...

: pt wrz 18, 2009 12:25
autor: Michal_c
RED TDI pisze:6. Czy paski chrom ze zderzaków wąskich da się jakoś wyjąć? jeden z nich jest pokrywy rudym nalotem, ale oczywiscie pod warstwą tworzywa, chciałbym go zdjąći jeśli się da i nakleić samoprzylepny pasek chrom? polecacie? da sie?
Miałem zderzak z chromikami, co prawda USA ale to to samo, i chromik ten górny na 100% da się zdjąć, ten dolny zazwyczaj jest w dobrym stanie, ale tez pewnie da się go wyjąć,

: ndz wrz 27, 2009 12:44
autor: AIRWOLF
postaram się opisać zabawę w tapicera dziś tutaj, ale wieczorkiem...
czekamy na info :food:

: ndz wrz 27, 2009 14:43
autor: superkasztan
Jestem ciekaw tej renowacji,
efekt wygląda super,
piękna robota
gratuluje :)

Napisz proszę co to za materiał i klej.

Pozdrawiam