Renowacja MKII do oryginału - kilka pytań
: pn sie 31, 2009 23:56
Postanowiłem rozebrać środek mojego MK II do zera, wyprać wyczyścić, odnowić nasmarować, odwświeżyć, przeiwetrzyć, wywalić jak sie okazało przemoknięte głuszenie i przy okazji zajrzeć jak tam podłoga, uszczelnić drzwi itd..
Pojawiło się kilka pytań:
1. Czy jeśli nie mam grama rdzy na podłodze, mam coś z nią robić w kabinie tzn zabezpieczać jakimś mazidłem itd, np wujas polecił mi by zrobić po 2 małe dziurki wiertłem 4-6 zeby zrobić odpływ wody, co wy na to? czy tak jak było położyć głuszenie i przykryć dywanem?
2. Ori z przodu pod dywanem miałem głuszenie i pod nim jeszcze takie maty gumowe, w środku z białym proszkiem, jedno i drugie do wyrzucenia się nadaje od wody i smrodu, te grube maty filcowe kupiłem z roli, te gumowe poki znalazłem tylko samprzylepne, powinienem je przykleić do podłogi? Czy nie ma zagrożenia ze pod nimi jak sie jakos tam znajdzie woda, bedzie mi rdzewiec bo woda nie bedzie miałą gdzie uciec? (w sumie auto zanim kupiłem stało z pół roku, zalane było niezle i rdzy nie ma ale nie chce bezsensownie tworzyc miejsc potencjalnie narażonych na korozję...kleić te gumowe maty czy nie?
3. Jak sobie poradzić ze szparą miedzy szybą a uszczelką w drzwiach z zewnątrz? drzwi tylne rozberałem, wujałem słupek i trójkątną szybkę i jak sie okazało one są tam łączone spawem (poszycie zewnętrze i wewnętrzne) łączenie jest na tyle miękkie że można je dogiąć ręka, zrobiłem to z czuciem, zastanawiam sie czy po złożeniu pomoże?
4. Czym zregenrowac i odswiezyc a jednoczesnie zabezpieczyc uszczelki wokół drzwi oraz wszystkie inne w drzwiach? Czy wystarczy najpierw szczota z ludwikie a później spray z silikonem?
5. Czym czyścić i zabezieczać liswty chrom wokół szyb (GL)
6. Czy paski chrom ze zderzaków wąskich da się jakoś wyjąć? jeden z nich jest pokrywy rudym nalotem, ale oczywiscie pod warstwą tworzywa, chciałbym go zdjąći jeśli się da i nakleić samoprzylepny pasek chrom? polecacie? da sie?
7. Folie w drzwiach kleicie na całe drzwi czy od góry na 3/4 wysokości i później luzem folie wpuszczacie w drzwi zeby woda po folii płynęła do dołu?
8. Centralny zamek Ori w MK II otwiera się tylko od kierowcy czy też od pasażera? Jesli i tu i tu jaka moze byc przyczyna ze działa tylko od kierowcy (stad zamykają się i otwierają wszystkie drzwi)
9. Macie jakis sposób na przewody od podgrewania szyby pod klapą? zeby raz naprawione juz się nie cieły?
10. Czy GLe miały ORi automatyczną antene do radia?
11. Lekki nalot rdzy przy szyberdachu, szlifować papierem i malować czy dac cos ala Hamerit i z głowy?
12. Czy GLe od 87 miały chromowaną listw na grillu ? Była malowana czy alu? Jeśli malowana to zlazła u mnie, czym to pomalować by było trwale, na sprayach zwykle jest napisane ze do użytku wewnątrz (przynajmniej na tych chromowych)
Z góry dziękuje za odpowiedzi, na pewno pokaże efekty prac (w weekend będe oklejał podsufitkę nowym materiałem, szyberdach i plastik pod korbke mam juz za sobą)
Pojawiło się kilka pytań:
1. Czy jeśli nie mam grama rdzy na podłodze, mam coś z nią robić w kabinie tzn zabezpieczać jakimś mazidłem itd, np wujas polecił mi by zrobić po 2 małe dziurki wiertłem 4-6 zeby zrobić odpływ wody, co wy na to? czy tak jak było położyć głuszenie i przykryć dywanem?
2. Ori z przodu pod dywanem miałem głuszenie i pod nim jeszcze takie maty gumowe, w środku z białym proszkiem, jedno i drugie do wyrzucenia się nadaje od wody i smrodu, te grube maty filcowe kupiłem z roli, te gumowe poki znalazłem tylko samprzylepne, powinienem je przykleić do podłogi? Czy nie ma zagrożenia ze pod nimi jak sie jakos tam znajdzie woda, bedzie mi rdzewiec bo woda nie bedzie miałą gdzie uciec? (w sumie auto zanim kupiłem stało z pół roku, zalane było niezle i rdzy nie ma ale nie chce bezsensownie tworzyc miejsc potencjalnie narażonych na korozję...kleić te gumowe maty czy nie?
3. Jak sobie poradzić ze szparą miedzy szybą a uszczelką w drzwiach z zewnątrz? drzwi tylne rozberałem, wujałem słupek i trójkątną szybkę i jak sie okazało one są tam łączone spawem (poszycie zewnętrze i wewnętrzne) łączenie jest na tyle miękkie że można je dogiąć ręka, zrobiłem to z czuciem, zastanawiam sie czy po złożeniu pomoże?
4. Czym zregenrowac i odswiezyc a jednoczesnie zabezpieczyc uszczelki wokół drzwi oraz wszystkie inne w drzwiach? Czy wystarczy najpierw szczota z ludwikie a później spray z silikonem?
5. Czym czyścić i zabezieczać liswty chrom wokół szyb (GL)
6. Czy paski chrom ze zderzaków wąskich da się jakoś wyjąć? jeden z nich jest pokrywy rudym nalotem, ale oczywiscie pod warstwą tworzywa, chciałbym go zdjąći jeśli się da i nakleić samoprzylepny pasek chrom? polecacie? da sie?
7. Folie w drzwiach kleicie na całe drzwi czy od góry na 3/4 wysokości i później luzem folie wpuszczacie w drzwi zeby woda po folii płynęła do dołu?
8. Centralny zamek Ori w MK II otwiera się tylko od kierowcy czy też od pasażera? Jesli i tu i tu jaka moze byc przyczyna ze działa tylko od kierowcy (stad zamykają się i otwierają wszystkie drzwi)
9. Macie jakis sposób na przewody od podgrewania szyby pod klapą? zeby raz naprawione juz się nie cieły?
10. Czy GLe miały ORi automatyczną antene do radia?
11. Lekki nalot rdzy przy szyberdachu, szlifować papierem i malować czy dac cos ala Hamerit i z głowy?
12. Czy GLe od 87 miały chromowaną listw na grillu ? Była malowana czy alu? Jeśli malowana to zlazła u mnie, czym to pomalować by było trwale, na sprayach zwykle jest napisane ze do użytku wewnątrz (przynajmniej na tych chromowych)
Z góry dziękuje za odpowiedzi, na pewno pokaże efekty prac (w weekend będe oklejał podsufitkę nowym materiałem, szyberdach i plastik pod korbke mam juz za sobą)