Strona 1 z 1

[Mk3] Podwojne swialo stopu

: pt mar 27, 2009 00:44
autor: klex1
Witam,
dzisiaj spsulem sobie lampy z tylu, o tak:

Obrazek

Obrazek

:mrgreen:

Kto jest zainteresowany, jak to zrobic, to na priv, sluze uprzejmie wiedza. :bigok:

A teraz pytanie. Jak widac, dodatkowe swiatla stopu sa w miejsce swiatla PM. Przez to, albo dzieki temu, w lewej lampie jest mocniejsze swiatlo, mogace oslepiac kierownikow za mna (na zdjeciu nie bardzo to widac). Podejrzewam, ze w lewej lampie jest zwierciadlo, zas w prawej zwykla srebrzanka. Na razie, zeby zniwelowac ten efekt, przyciemnilem troche sama zarowke, czyli lekko prysnalem ja czarnym lakierem. :hmm: Ale czy jest jakis inny sposob na nie oslepianie i ladniejszy rozklad swiatla na kloszu?

Pozdro.

: pt mar 27, 2009 01:11
autor: m.s
wiem ze gdzieś jest taki FAQ jak to zrobic w MK II co do mocniejszego światła PM to daje sie opornik lub diode jak sie niemyle

: pt mar 27, 2009 01:22
autor: sosna232
m.s pisze:wiem ze gdzieś jest taki FAQ jak to zrobic w MK II co do mocniejszego światła PM to daje sie opornik lub diode jak sie niemyle
diode nie bo dioda przepuszcza w jedna ale prad nie wraca przez co nie ma zwarca ona sie przydaje do rozdwojenia sygnalu... a opornik jak najbardziej

: pt mar 27, 2009 08:21
autor: klex1
Jaka wartosc powinien miec ten opornik?

Powiem szczerze, ze przyciemnienie zarowki czarnym lakierem calkiem daje rade, chociaz nadal jest efekt jakby skupiania promienia swiatlnego, dlatego tez myslalem nad tym, aby zdjac klosz, na palec nalozyc papierek scierny w miare drobny (160-180) i lekko przeszlifowac (zmatowic) odblysnik. Bo o ile mi sie dobrze wydaje, to z prawej strony odblysnik nie jest blyszczacy, to tylko srebrna farba, o tyle z lewej jest prawdopodobnie wypolerowany, bo wiecej swiatla sie odbija i jakby skupia, anizeli rozprasza.

Jak myslicie, papierek to dobry pomysl?

A, gdzie moglbym znalezc ten FAQ czy manuala do zrobienia tych swiatel? Bo ja to robilem zupelnie sam i na ludzka logike. :mrgreen:

Pozdro.

: pt mar 27, 2009 23:03
autor: sosna232
A ile ma wat lewa zarowka i prawa ??

: pt mar 27, 2009 23:24
autor: klex1
U mnie obie sa 21 watowe.

: sob mar 28, 2009 01:00
autor: Baster84
ale jak zepsules?? tzn co robiles?? bo widze, ze masz 3ci stop wiec przyczyna mocniejszego swiatla w jednej lampie a slabszego w drugiej moze byc to, ze 3ci stop jest podlaczony pod jedna z tych lamp

: sob mar 28, 2009 23:29
autor: klex1
Oj... Napisalem, ze spsulem, co mialo oznaczac, ze zmajstrowalem. :) Sie chwalilem a przy okazji pytalem o pewne szczegoly techniczne. :)

: ndz mar 29, 2009 16:54
autor: Włochaty
klex1, odesparowales PM od stopu??

bo juz widzialme takiewynalazki ze ludzie tez tak robili a poznije sie okazalo ze nie dlai diody i wychodzialy jaja :bajer:

: ndz mar 29, 2009 23:34
autor: klex1
Włochaty pisze:klex1, odesparowales PM od stopu??

bo juz widzialme takiewynalazki ze ludzie tez tak robili a poznije sie okazalo ze nie dlai diody i wychodzialy jaja :bajer:
No wlasnie najpierw zrobilem, a dopiero potem przeczytalem, ze powinienem dac diode... :hmm:

Ale ogolnie nie mialem potrzeby dawac diody z tej prostej przyczyny, ze mam u siebie przelacznik swiatel tylko z opcja wlaczania tylnych PM, a poprzedni wlasciciel zamiast tylnego PM podpial przednie halogeny zamontowane zamiast kratek na dole zderzaka... :rotfl:

Plan jest teraz taki, zeby dac diode w lewej lampie, a tylny PM zrobic na osobnym wlaczniku.
Teraz jeszcze pytanie: jaka diode powinienem dac? bo jezeli dam najzwyklejsza LED, to musze ja dac z opornikiem, zeby nie spalila sie od razu, jak dam opornik, to z kolei zarowka nie bedzie mi swiecic prawie w ogole, bo jednak napiecie spadnie do jakiegos 1,5V... :grin: Pomyslalem wiec, zeby wstawic diode prostownicza, czyli to, co sie stosuje w altkach. Tak wiec, jak powinienem to zrobic?

: pn mar 30, 2009 16:22
autor: Włochaty
klex1 pisze:Ale ogolnie nie mialem potrzeby dawac diody z tej prostej przyczyny, ze mam u siebie przelacznik swiatel tylko z opcja wlaczania tylnych PM, a poprzedni wlasciciel zamiast tylnego PM podpial przednie halogeny zamontowane zamiast kratek na dole zderzaka... :rotfl:
to ladny agent :grin:
klex1 pisze:Pomyslalem wiec, zeby wstawic diode prostownicza, czyli to, co sie stosuje w altkach. Tak wiec, jak powinienem to zrobic?
dokladnie taka sama, na przewod ktorym podlaczyles pm do stopu dajesz, uwzgledniajac polaryzacje

: pn mar 30, 2009 22:16
autor: klex1
Włochaty pisze:
klex1 pisze:
Ale ogolnie nie mialem potrzeby dawac diody z tej prostej przyczyny, ze mam u siebie przelacznik swiatel tylko z opcja wlaczania tylnych PM, a poprzedni wlasciciel zamiast tylnego PM podpial przednie halogeny zamontowane zamiast kratek na dole zderzaka... :rotfl:

to ladny agent :grin:
No niestety, tak to czasem bywa...
Włochaty pisze:dokladnie taka sama, na przewod ktorym podlaczyles pm do stopu dajesz, uwzgledniajac polaryzacje
O, to juz wiem, co trzeba kupic. :) Punkcik polecial. :pub:

: wt kwie 07, 2009 20:54
autor: SEZAM
Przelatałem rok na takim temacie z tym że miałem całośc świecącą 5W i stop również całośc!! czyli komplet 5/21 i powiem że wyj........ to w kosmos bo zaczynało świrowac po zimie czy wilgoci i dodatkowo popaliło mi listwę żarówkową!! W ostatniej chwili zdemontowałem temat :grrr: :grrr: :grrr:
Pozdrawiam i powodzenia by się nic nie działo złego :bigok: