Strona 1 z 2

[Mk4] Tarcze zegarów zamienniki z allegro - uwaga!

: ndz lut 15, 2009 17:10
autor: Olito
Jako, że do Passata B5 nie były robione tarcze z serii 1J5 a takich tarcz z golfa wyskalowanych tak jak ja chcę nie było nigdy, skuszony "rewelacyjną" ofertą tarcz zamienników zakupiłem takie tarcze "na zamówienie" w jednej z firm ogłaszających się na allegro. Mimo wysokiej ceny jakość jest średnia, może niektórym nie będzie to przeszkadzać ale esteci ;) mogą zaoszczędzić parę groszy, dla mnie to pieniądze wyrzucone w błoto ale przynajmniej mogę się z Wami podzielić spostrzeżeniami.

Tarcze wykonywane są na kawałku przezroczystej, twardej folii, potem warstwowo z samoprzylepnej folii doklejane są kolejne warstwy. Pierwsza wada jak dla mnie dyskwalifikująca z miejsca tarcze - wszystkie ikonki są cały czas widoczne:

ObrazekObrazek




Nie dość ze widoczne, to jeszcze paskudnie i niedbale powycinane:

ObrazekObrazek

Temperatura i paliwo, świecą tylko te wycięte punkciki, brak zaznaczonego pola ostrzegawczego:

ObrazekObrazek


Jedyne czerwone pole - w nocy i tak nie świeci...

Obrazek

Kilka dodatkowych zdjęć i porównanie do oryginalnych tarcz:

ObrazekObrazek

Moje zegary przed zmianą tarcz:
Obrazek

I po...

Obrazek

Dodatkowo zamontowałem nowsze wskazówki i oryginalne ringi VW, wszystko wciśnięte do obudowy z polo 6N (bo takie posiadam). O ile jakoś to wygląda bez podświetlenia to w nocy bardzo rażą wszystkie niedociągnięcia. Prędkość 220 jest przysłonięta przez obudowę wyświetlacza, kontrolki mają cały czas niebieską poświatę, a obrotomierz nie jest cały podświetlony.

Obrazek

Niektórym może się podobać - mnie nie i tak na zdjęciu wyszło nie najgorzej. Mam nadzieję, że niektórzy dzięki tym zdjęciom zaoszczędzili parę zł. Mnie te tarcze kosztowały 100zł...

: ndz lut 15, 2009 18:03
autor: ziomek1988
Też się naciąłem na tarcze do golfa w kolorze aluminium :) jeżeli chcesz kupić to szukaj tarcz u MoMana a nie będziesz żałował ;)

: ndz lut 15, 2009 18:23
autor: micky
zrob taki test, zaloz jedne na drugie :) co Ci szkodzi :D

: wt lut 17, 2009 15:58
autor: skymax
Olito, No pasqdnie wykonane , sam chciałem inwesować w takie tacho do golfa ,ale chyba pomęczę kiedyś Rydza by mi doradził lub zrobił...

: śr lut 18, 2009 20:46
autor: Rydzu
Olito, wiem chyba o jakim producencie mówisz. Ja kupiłem kiedyś bardzo dawno od niego tarcze do mk3 - straszna lipa.

Fabrycznie tarcze mają od spodu malowanie rozpraszające światło, dlatego tak ciężko coś do nich zamontować z zamienników.

Na ten moment nie siedziałem nad tarczami do mk4 i nie myśleliśmy z Gralikiem nad produkcją, ale...zobaczymy.

: śr lut 18, 2009 22:19
autor: ziomek1988
Rydzu, myśle że jeżeli zrobilibyście coś fajnego to zeszłoby momentalnie !:) Jest dużo osób zainteresowanych zakupem porządnych tarcz do mk4...ja sam zakupiłem w kolorze aluminium, które nawet 5zł nie są warte bo świecą dziko :P

: czw lut 19, 2009 00:13
autor: Rydzu
Nie ukrywam, że kiedyś o tym myśleliśmy, ale jak zawsze brakło czasu. Myślę, że temat wart jest przemyślenia. Nie obiecuję nic jednak bo jeśli ma to wyglądać albo świecić mizernie to wolę tego do ludzi nie puścić.

Proponuję śledzić stronę www.gralik.pl na której kolega zamieszcza swoje projekty, ja natomiast liczniki które przerabiam czy dla siebie czy dla znajomych.

: pt lut 20, 2009 01:04
autor: KonradzikIV
dlatego trzeba kupic nowy licznik z zegarami od SE a nie bawic sie w półśrodku

: sob lut 21, 2009 12:06
autor: Olito
Jasne, kupić zawsze można, tylko, że nie mam CAN czyli potrzebny byłby jeszcze adapter, poza tym przy V max 180 km/h pakować licznika z podziałką 260 ;) na razie zostawiłem stare tarcze a przełożyłem wskazówki i ringi.

: sob lut 21, 2009 19:33
autor: szkaliniak
dzieki za posta bo też bym sie naciął

: wt cze 02, 2009 15:58
autor: ostrysg
czesc wszystkim.
zakupilem licznik z BORY z zegarami sporteditioni( podobne do twoich)
chcialbym je zalozyc w moim golfie mk4

pytanie do OLITO
jak zdjac wskazowki?
widelcem? krecic?
czy mosze zaznaczyc punkty wychylenia wskazowek?

: wt cze 02, 2009 16:16
autor: micky
No ja w mk3 sciagalem je krecac w prawa strone do oporu i dalej. Wtedy wskazowka obrusza sie na iglicy i mozna ciagnac delikatnie i schodzi. Przed tym zabiegiem zaznacz sobie miejsce gdzie znajdowaly sie wskazowki. I tak najczesniej po zdjeciu wskazowek trzeba je na nowo ustawiac na iglicach zeby bylo idealnie. Jest idealnie wtedy gdy wlaczysz zaplon. Wtedy powinienes wlozyc wskazowki na iglice.

: wt cze 02, 2009 16:46
autor: ostrysg
spoko dzieki ale czy w mk4 moge zrobic to w ten sam sposob?
te zegary prawdopodobnie sie roznia....

czekam na odzew od OLito

: wt cze 02, 2009 21:01
autor: Rydzu
ostrysg, tak samo. Mk3 po 95 roku i mk4 jest na tych samych silniczkach. Poluzuj na iglicy i ciągnij delikatnie do góry.