Strona 1 z 1

[MK4] Pasy szelkowe Schroth

: pn wrz 08, 2008 10:17
autor: win32
Witam,

Ta kwestia jest raczej słabo poruszana więc zapraszam do dyskusji :)

interesujący mnie model mogę założyć do punktu C (2 drzwiowy) lub D (4 drzwiowy) - czyli do słupka lub podłogi bagażnika (w miejscu mocowania środkowego pasa)

oczywiście chcę aby seryjne pasy pozostały. I tutaj rodzi się pytanie , jak to wygląda z bezpieczeństwem ? Nasze auta posiadają od 4 do 6 airbagów ( przód, fotele, słupki) , oraz wykrywają czy pasy są zapięte ( kontrolka na desce).

Czy nie zapięcie standardowych pasów powoduje odłączenie tych systemów , czy może jego błędne działanie ?

w sieci informacje na ten temat są dosyć niejednoznaczne

: pn wrz 08, 2008 17:11
autor: rufers
oszukać komputer przypuszczam że będzie bardzo prosto wiec z tym nie powinno być kłopotów. :helm:

: pn wrz 08, 2008 20:02
autor: win32
rufers pisze:oszukać komputer przypuszczam że będzie bardzo prosto wiec z tym nie powinno być kłopotów. :helm:
Nie do końca chodzi o to aby oszukiwać komputer , najpierw chcę poznać mniej więcej zasadę jego działania - bo jak potem coś ma źle zadziałać (np poducha wywalić ze zbyt mocną siłą, albo wogóle) , to wole zrezygnować z pasów i dalej zdrowo żyć w razie czego .

Chciałem wstawić Schroth Autocontrol II z elektrycznym napinaczem , ale znalazłem też model QuickFit ASM które z jednej strony mocuje się w standardowym gnieździe pasów (komp dalej wie że jesteśmy zapięci)

Obrazek

Może ktoś instalował schroth'y w G4 i może się info podzielić ?

P.S
Generalnie chcę je wstawić z kilku powodów : Fajnie mi się w takich jeździ (prowadziłem u kolegi GIII ), zawsze to lepsze trzymanie w fotelu za oba barki a nie za jeden , a tak na marginesie czerwone na czarnej skórze ekstra wyglądają :okej: , ale jeżeli ma to powodować zakłócenia reszty systemów bezpieczeństwa to wiadomo :bajer:

: pn wrz 08, 2008 21:00
autor: Kapsel
Tak myślę czy w ogóle sięgniesz głową poduszki w razie wypadku :helm: Miałem okazję jeździć w pasach Schroth'a ale montowanych "na sztywno" i nie było jak się obrócić do tyłu. Z napinaczami pewnie będzie trochę lepiej chociaż i tak obracanie się będzie kłopotliwe. Wydaje mi się że możesz być jedynie bezpieczniejszy w samochodzie. Ogólnie najlepiej patrzeć na akceptację TUV. Jeżeli ma to nie widzę obaw do montażu tego rodzaju rzeczy, jeżeli homologację FIA to tam trzeba zajrzeć na temat poduszek powietrznych oraz sposobu montażu (np. czy nie muszą być montowane do jakiegoś punktu klatki bezpieczeństwa)

Ja właśnie zakupiłem sobie komplecik takich pasów, tyle że mam Mk2 i nie muszę myśleć co będzie jak poducha wywali :smoke:

: pn wrz 08, 2008 21:11
autor: win32
Kapsel, o czołową się nie obawiam, bardziej o tą którą mam w boczku siedzenia....

Ale chyba kupię tą drugą wersję (na obraku powyżej) , w razie konieczności przewozu kogoś na tylnej kanapie łatwiej zdjąć, i problem z kompem mam załatwiony - a to że są sztywne to mi nie przeszkadza :satan:

Tak z ciekawości ile dałeś za swój komplet ?

: pn wrz 08, 2008 21:18
autor: Kapsel
win32 pisze:Tak z ciekawości ile dałeś za swój komplet ?
Jeszcze nie dałem bo wygrałem aukcję dzisiaj. 138zł z przesyłką za 3 komplety (3 pasy) 2 niebieskie 1 czerwony, wszystko z napinaczami :satan:

Jak mi dojdą to czerwone będą na sprzedaż bo tylu pasów nie potrzebuje :jezor:

: pn wrz 08, 2008 22:52
autor: mahoo
zapodaj link jak wyglądają... :bigok:

: pn wrz 08, 2008 22:54
autor: Kapsel
O tak :helm: :helm:
http://www.allegro.pl/item425789560_pas ... plety.html
Wyprać i będą oki :wink: