Strona 1 z 1

[MK4] Dodatkowe zegary

: pt cze 20, 2008 19:29
autor: win32
Witam :D

Temet tyczy się dodatkowych zegarów. Otóż jaką firmę polecacie ?
Sam osobiście myślałem nad VDO . Ładne , proste i od lat siedzą w naszych VW... :D

I wszystko było by fajnie gdyby nie mały myk z podświetleniem - otóż czy istnieje dobry sposób aby dopasować oświetlenie VDO do firmowego w MK4 (niebiesko-czerwone) ?

Standardowo VDO daje możliwość kolorów (tarcza/wskazówka) :
-biało/czerwony,
-czerwony/czerwony ,
-zielony/czerwony,

Domyślam sie że można tą żaróweczkę W5W podmienić na jej odpowiednik diodowy (na fluxach) - tylko jak to wygląda ?
Wszyscy wiemy jak to jest z diodami i zegarami przystosowanymi do żarówek - światło brzydko się rozchodzi i wygląda to tak sobie... (chyba że w tym wypadku się mylę , to proszę o korektę)
może ktoś ma coś takiego u siebie (przez google nie udało mi się znaleść fotki), lub zna patent jak to ładnie wykonać ?

Oczywiście chętnie zobaczę propozycje innych producentów - Jednak nie ma to być szpan błyskotka do auta, tylko użyteczny stuff , więc AutoGauge odpada :green_fuck: :hmm:

Interesują mnie zegary w rozmiarze 52 mm
-Turbo (BAR)
-Temp Oleju ( *C)
-Ciśnienie Oleju (BAR)
-Amperomierz i Voltomierz.

Co do zegarów turbiny i ciśnienia , jakie zakresy będą odpowiednie dla auta ?
VDO produkuje 0-3 Bary oraz -1 do 1,5 Bara dla doładowania , i 0-5 oraz 0-10 Bar dla oleju.

Jeżeli ktoś ma zainstalowane VDO ze standardowym żarówkowym podświetleniem, w miarę możliwości poproszę o fotkę :)

Dzięki, pozdr.

: pt cze 20, 2008 23:45
autor: Rydzu
win32, Powiem tak, VDO oczywiście to klasa sama w sobie i pasuje do VW idealnie, ale zmiana koloru nie jest problemem.

Zauważ, że używasz żarówki która jest biała, kolor więc nadawany jest przez filtr pod spodem tarczy. Wystarczy zastosowanie odpowiednigo filtra kolorystycznego na tarczę (od spodu) i żarówka może zostać.

Co do AutoGauge, to ich niewątpliwą zaletą jest swobodna dostępność. Jakość...tez nie jest źle. Wiem, że nie są najładniejsze i ten napis z logo producenta na srodku...też mało stylowy.

Ja kupiłem wskaźnik doładowania właśnie z AutoGauge, rozebrałem, zmieniłem kolor podświetlania i w sumie nie ma żadnych problemów żeby zmienić samą tarczę.

Nawet AutoGauge może ładnie wyglądać:
Obrazek

: sob cze 21, 2008 00:33
autor: win32
A dokładność AutoGauge... czytałem w necie że nie są zbyt trwałe ani dokładne ??

Z dostępnością VDO nie ma większego problemu , pełna gama do kupienia... tylko właśnie to podświetlenie zbijało mnie z tropu...

Szkoda że nie dołączają niebieskiego filtra do żaróweczki ( dołączone są zielone i czerwone)...

: sob cze 21, 2008 00:38
autor: Rydzu
win32, ciężko powiedzieć, wskaźnik doładowania jest mechaniczny więc teoretycznie powinien być O.K. co do dokładności, to żaden z tych wskaźników (nawet VDO) nie jest super dokładny, musiałby być czujnikiem elektronicznym.

: sob cze 21, 2008 00:46
autor: win32
Dzięki Rydzu,

Hmmm pomyślę nad tym jeszcze, ale chyba zdecyduje się na VDO , ich prostota jest piękna :D

Co sądzisz o rozwiązaniu diodowym w oprawce W5W
http://allegro.pl/item380097384_zarowki ... olory.html
http://allegro.pl/item387046862_zarowki ... y_nev.html

nie mogę znaleść przykładu zegara z użyciem takiej żarówki....
A może wiesz jakiego rodzaju diód używa w zegarach VW ? - rozbierałeś różne na forum ;)

No i jak powinno być z tymi zakresami (1.9 TDi)

: sob cze 21, 2008 20:44
autor: Rydzu
win32 pisze:Co sądzisz o rozwiązaniu diodowym w oprawce W5W
http://allegro.pl/item380...kie_kolory.html
Ten produkt i dostawcę znam i polecam.

Sam mam taką diodę w lampce oświetlenia wnętrza.
Wszystko jednak zalezy jak jest odległość od tarczy do żarówki, czy światło będzie w stanie się rozproszyć.

Co do zakresów to Boost starczy ci do 1,5 Bara. TDI w serii zmieści się w tym zakresie spokojnie.

[ Dodano: Sob Cze 21, 2008 10:10 pm ]
win32 pisze:jakiego rodzaju diód używa w zegarach VW
W licznikach mk3 diody są tylko na wyświetlaczach i to tylko u kilku producentów. W licznikach mk4 masz już diody SMD ale głównie chodzi o wykonanie tarcz, które mają różną gęstość i przepuszczalność światła w róznych miejscach, najbliżej diody przepuszczalność najmniejsza, im dalej od źródła światła przepuszczalność się zwiększa.