Strona 1 z 1

[all VW] Czyszczenie silnika (cleanlook)

: pt lut 08, 2008 19:32
autor: damian169a
witam wszystkich jestem tu nowy :okej: dlatego chciałem wszystkich jeszcze raz przywitać

chciałbym zaznaczyć na początku ,ze próbowałem szukać czegoś na ten temat na forum i niczego nie znalazłem (może złe słowa wpisywałem) i bardzo bym prosił o nie usuwanie tego tematu tylko w miarę możliwości przeniesienie go na właściwe miejsce a jeśli będzie to już konieczne to proszę chociaż o namiary na artykuły i posty związane z tym tematem

A wiec sprawa dotyczy czyszczenia silnika i nie chodzi tu o mycie tylko o czyszczenie w kategoriach chowanie zbiorniczków, kabli ,akumulatora ,polerowanie ,chromowanie i wszystko co ma na celu nadanie silnikowi jak najładniejszego wyglądu i jak najwięcej połysku.

chciałbym żeby ten temat posłużył jeszcze innym osobom jako mały "leksykon" do prac które (tak myślę ) można wykonać w dużej części samemu. Więc proszę o dodawanie zdjęć ,adresów firm zajmujących sie tego typu pracami i oczywiście wypowiadanie sie na ten temat


bardzo chętnie posłuchał bym opini ludzi który już to robili i żeby ocenili poziom trudności tych prac

mnie konkretnie interesują dwa silniki 1.8 90 KM i 2.0 115 KM w golfach 3 ( mamy zamiar z kumplem zrobić to w swoich NIUNIACH :D ) ale oczywiście zdjęcia i opinie dotyczące innych silników (a nawet aut) będą bardzo przydatne i bardzo pomogą w modyfikacjach


i myślę że ciekawe były by tez opinie dotyczące KOSZTóW tej zabawy
(bo to niestety stanowi największa przeszkodę dla polskich miłośników GERMAN STYLU )

Obrazek

Obrazek

to sa zdjęcia z naszego forum tylko te na razie znalazłem jeśli znajdę coś lepszego do dorzucę i was proszę o to samo

pozdrawiam i proszę o odpowiedzi za które z góry dziękuje

: pn lut 11, 2008 10:47
autor: Avast
Mialem wczesniej mk2 z sercem KR kolektor sam polerowalem na lustro przy pomocy zwyklych past polerskich naprawde fajny elekt wyszedl co do innych twoich pytan to sa specjalne lakiery z dodatkami chromu ktore (podobno) tez daja niezly efekt nie wiem jak maja sie do temperatury ale wydaje mi sie ze ok i do polakierowania silnika i innych elementow to jest najlepsze wyjscie zeby nie bylo zbyt drogo

: pn lut 11, 2008 11:48
autor: meir
a wiec tak co sie da to można wypolerowac a da sie wiekszość :D wiec tu masz już zaoszczędzone kilka groszy a nawet zł :D Jesli chodzi o akumulator najlepiej wywalic go do bagażnika co wiąże sie z ciągnięciem kabli przez całe auto !! całą elektryke ludzie chowają w podłużnicach co niestety wiąże sie z osłabieniem konstrukcji bo trzeba je nawiercac !! Chłodnice musisz spasować z innego samochodu tak aby miała korek u góry wieć wtedy tracisz juz jeden zbiornik z pod maski !! Zbiornik do spryskiwaczy możesz schowac pod deske rozdzielczą i tez bedzie grało :D ciezko bedzie uzupełniac płyn ale dla chcącego nic trudnego !! Na przewody do świec można kupic specialne pokrowce które mają wygląd chromu :D Wsumie na większość przewodów tak można zrobic :D Są na giełdach samochodowych gotowe zestawy do aut lub można kupic na metry takie pancerze :D Jest to niestety dość kosztowna zabawa ( chodzi ogólnie o clean look ) poniewaz musisz rozkrecic silnik i podzespoły na elemęty pierwsze bo jesli myslisz ze da sie to zrobic na włożonym sielniku to lepiej sobie odpuść !! POZDRAWIAM !!

: pn lut 11, 2008 16:08
autor: damian169a
wielki dzięki szczególnie interesowało mnie to ze zbiorniczkami od płynów bo o akumulatorze w bagażniku to już słyszałem i nie przeszło mi nawet przez głowe robienie tego na założonym silniku :D :D ( a wiecie moze jak dokładnie nazywaja sie te elementu w których chowa sie przewody bo chciałbym poszukac i było by z tym łatwiej)

[ Dodano: 11 Lut 2008 15:12 ]
i jeszcze małe pytanko co do tej chłodnicy ?? macie moze jakies informacje z jakich aut chłodnice przysparzaja najmniej problemów przy montażu w golfie ?? i jesli te zbiorniczki będa juz pod tą deska to gdzie najlepiej je umieszczac albo wlewy do nich ?? pozdrawiam

: pn lut 11, 2008 21:00
autor: meir
możesz tez schowac pod pasem przednim :D a chłodnica to ze starego poloneza np :D

: pn lut 11, 2008 23:29
autor: kopciuch
:bigok:

: pn lut 11, 2008 23:35
autor: barteKKK03
kopciuch pisze:Coś podobnego próbowałem wykonać ze dwa lata temu i trafiłem na kilka poważnych problemów, Najważniejszym było to co zrobić z numerami nadwozia na przedniej grodzi ?
Można nabić w innym miejscu, np na kielichu. Piszesz pismo że grodź przeszkadza Ci przy montażu jakiejś tam części silnika i potem cała procedura... :bigok:

: wt lut 12, 2008 07:38
autor: kopciuch
Czyli żeby nabić numery na np. kielichu trzeba będzie jechać do rzeczoznawcy a nie wiadomo jak sie facet do tego ustosunkuje bo z tego co wiem to będzie to zakwalifikowane jako zmiana konstrukcyjna pojazdu. Jak sie uda to na mur beton przegląd trzeba będzie zrobić. Zastanawiam sie czy nie będzie to potraktowane jak rejestracja przyczepki samoróbki - czy w dowodzie nie będzie wpisane jako SAM?? :?: :?:

: wt lut 12, 2008 11:09
autor: barteKKK03
kopciuch pisze:czy w dowodzie nie będzie wpisane jako SAM??
Raczej nie, ale o szczegóły musiałbym się jeszcze zapytać taty.. kiedyś rozglądaliśmy sie z takim tematem i nie jest to wcale takie skomplikowane i uciążliwe :grin:

[all vw] czyszczenie(cleanlook) silnika

: ndz lip 31, 2011 15:12
autor: baranek&firanka
a jak zrobić mądrze cleanlook w bagażniku i miejscu tylnych foteli w mk2 no i z czym to się jee ??