[MK5] Zakładamy xenon w MK5 na lampach Hella
: sob sty 26, 2008 15:31
Witam wszystkich.
Na początku chciałbym przeprosić za ewentualne założenie topicu w niewłaściwym dziale ale zazwyczaj jestem bierny na forum i jak przychodzi co do czego to nie wiem gdzie napisać
Do rzeczy:
Chciałem mieć xenon w moim V. Na początku zakupiem HID`y 6000K ale w standardowych lampach były koszmarem dla innych użytkowników drogi więc po dość krótkim czasie wróciły do pudełeczka w oczekiwaniu na lepsze czasy
Zastanawiałem się na kupnem oryginałów bo jak już ktoś pojeździ na xenonie to później jazda bez jest jakaś smutna
Niestety z oryginalnymi lampami jest BIG BIG problem: kupił je szfagier do swojego V i wielkie rozczarowanie:
1. Inna wtyczka, czyli wywalamy starą i kombinujemy jak podłączyć nową(+koszty)
2. Udało się, podłączone ale lampy nie działają... Kodujemy komputer na obecność oryginalnych xenonów i... DZAłA! (+strata czasu)
3. Niestety posiadamy tylko krótkie światła bez bixenonu - okazuje się ze trzeba podciągnąć jeszcze jeden a tak właściwie to 2 kable z kokpitu ahhhhhhh.(+dalej masa rozkręcania)
4. Mamy już krótkie i długie Bi-xenonowe i największe rozczarowanie: żadnej możliwości regulacji wysokości z wewnątrz auta, powodem są silniki krokowe czy jakoś tak które sterowane mogą być tylko układem samopoziomującym, i tutaj już tragedia bo lampy muszą być ustawione baaaardzo nisko w razie gdyby wsiadło 5 osób żeby nie wypaliły oczu innym kierowcom...
5. jedyny plus lamp to dostarczone palniki 4300K które jakoś specjalnie nie odbiegają barwą od dobrych philipsów więc nie rażą aż tak.
Bardzo sie rozczarowałem i jedyne co mi pozostało to kupić jakieś lampki FK z allegro na soczewce, jednak jakoś nie powaliły mnie na ziemie ani jakością ani designem...
Przeglądając necik w poszukiwaniu czegoś znalazłem cudny zestawik produkowany przez Hellę:
ZESTAW XENON LOOK GOLF V na H7+H7
Tutaj po 900zł jedna lampa, na szczęście w deutschlandzie wyszukałem komplet nowych za 1300 PLN z 48H dostawą pod drzwi
Lampy otrzymałem błyskawicznie: są to takie same lampy jak oryginały xenon z V, te same plastiki, zaślepki: brakuje jedynie przetwornika (na który jest miejsce) oraz zamiast palnika xenon mamy miejsce na H7
Jak tylko będę miał okazję sprawdzę w jakim stopniu różni się przysłona oraz soczewka z tą w oryginałach.
Niżej link do zdjęć lamp:
zdjęcia
Zdjęcia robione telefonem, dość słabe, jak będe miał chwilkę zrobię jakieś konkretniejsze.
I jeszcze jedno: fotka na której widac mniej więcej odcięcie swiatła:
Linia
To co widać nad linia odbijało sie od maski auta.
Podsumowanie:
Plusy:
+Oryginalne lampy Hella + HID tak czy siak są tańsze od oryginałów
+Ta sama wtyczka
+Silniczki elektryczne, bezproblemowa regulacja lamp z wewnątrz auta
+Nie trzeba ciągnąc dodatkowych kabli czy programować komputer
+łatwa regulacja, a nie jak w niektorych tanich tajwańskich ze trzeba lampę wykręcać
+Nie rażą (oprócz oczywiście podczas wyjeżdżania pod górkę ale na to nie ma sposobu bo przez sekundę tak czy siak będą raziły)
Minusy
-Brak samopoziomowania oraz spryskiwaczy (do lamp za 2K PLN też ich nie dorzucają )
-Cena niestety wyższa od lampek do MK5 z allegro (jakieś 300 zeta wszystko więcej wychodzi)
-....
Jak dla mnie bardzo dobra alternatywa.
Jakby ktoś chciał kupić mogę pomóc w zamówieniu oraz dać namiary.
Pozdrawiam.
Na początku chciałbym przeprosić za ewentualne założenie topicu w niewłaściwym dziale ale zazwyczaj jestem bierny na forum i jak przychodzi co do czego to nie wiem gdzie napisać
Do rzeczy:
Chciałem mieć xenon w moim V. Na początku zakupiem HID`y 6000K ale w standardowych lampach były koszmarem dla innych użytkowników drogi więc po dość krótkim czasie wróciły do pudełeczka w oczekiwaniu na lepsze czasy
Zastanawiałem się na kupnem oryginałów bo jak już ktoś pojeździ na xenonie to później jazda bez jest jakaś smutna
Niestety z oryginalnymi lampami jest BIG BIG problem: kupił je szfagier do swojego V i wielkie rozczarowanie:
1. Inna wtyczka, czyli wywalamy starą i kombinujemy jak podłączyć nową(+koszty)
2. Udało się, podłączone ale lampy nie działają... Kodujemy komputer na obecność oryginalnych xenonów i... DZAłA! (+strata czasu)
3. Niestety posiadamy tylko krótkie światła bez bixenonu - okazuje się ze trzeba podciągnąć jeszcze jeden a tak właściwie to 2 kable z kokpitu ahhhhhhh.(+dalej masa rozkręcania)
4. Mamy już krótkie i długie Bi-xenonowe i największe rozczarowanie: żadnej możliwości regulacji wysokości z wewnątrz auta, powodem są silniki krokowe czy jakoś tak które sterowane mogą być tylko układem samopoziomującym, i tutaj już tragedia bo lampy muszą być ustawione baaaardzo nisko w razie gdyby wsiadło 5 osób żeby nie wypaliły oczu innym kierowcom...
5. jedyny plus lamp to dostarczone palniki 4300K które jakoś specjalnie nie odbiegają barwą od dobrych philipsów więc nie rażą aż tak.
Bardzo sie rozczarowałem i jedyne co mi pozostało to kupić jakieś lampki FK z allegro na soczewce, jednak jakoś nie powaliły mnie na ziemie ani jakością ani designem...
Przeglądając necik w poszukiwaniu czegoś znalazłem cudny zestawik produkowany przez Hellę:
ZESTAW XENON LOOK GOLF V na H7+H7
Tutaj po 900zł jedna lampa, na szczęście w deutschlandzie wyszukałem komplet nowych za 1300 PLN z 48H dostawą pod drzwi
Lampy otrzymałem błyskawicznie: są to takie same lampy jak oryginały xenon z V, te same plastiki, zaślepki: brakuje jedynie przetwornika (na który jest miejsce) oraz zamiast palnika xenon mamy miejsce na H7
Jak tylko będę miał okazję sprawdzę w jakim stopniu różni się przysłona oraz soczewka z tą w oryginałach.
Niżej link do zdjęć lamp:
zdjęcia
Zdjęcia robione telefonem, dość słabe, jak będe miał chwilkę zrobię jakieś konkretniejsze.
I jeszcze jedno: fotka na której widac mniej więcej odcięcie swiatła:
Linia
To co widać nad linia odbijało sie od maski auta.
Podsumowanie:
Plusy:
+Oryginalne lampy Hella + HID tak czy siak są tańsze od oryginałów
+Ta sama wtyczka
+Silniczki elektryczne, bezproblemowa regulacja lamp z wewnątrz auta
+Nie trzeba ciągnąc dodatkowych kabli czy programować komputer
+łatwa regulacja, a nie jak w niektorych tanich tajwańskich ze trzeba lampę wykręcać
+Nie rażą (oprócz oczywiście podczas wyjeżdżania pod górkę ale na to nie ma sposobu bo przez sekundę tak czy siak będą raziły)
Minusy
-Brak samopoziomowania oraz spryskiwaczy (do lamp za 2K PLN też ich nie dorzucają )
-Cena niestety wyższa od lampek do MK5 z allegro (jakieś 300 zeta wszystko więcej wychodzi)
-....
Jak dla mnie bardzo dobra alternatywa.
Jakby ktoś chciał kupić mogę pomóc w zamówieniu oraz dać namiary.
Pozdrawiam.