A,B,C Lakierowania

Modyfikacje wizualne, lampy, wnętrze, spoilery...

Moderatorzy: QQxQ, G0 Karcio, VIP

Awatar użytkownika
Kowal_
płk Gleba
płk Gleba
Posty: 1732
Rejestracja: ndz mar 19, 2006 00:06
Lokalizacja: Gliwice
Auto: VW Passat CC
Silnik: CCZA

Post autor: Kowal_ » pt kwie 27, 2007 12:06

dawid018 pisze:
Panowie ja mam pytanie jeszcze - Gdy nałożymy bazę (lakier metalik), wysycha to nie trzeba bazy lekko prze polerować ani nic? Tylko po wyschnięciu od razu klar?
warto prze polerować.przynajmniej ja tak robilem.po wyschnięciu bazy delikatnie papierkiem jeszcze przeszlifowałem 2000 potem spolerować i na to lakier z 3-4 warstwy i potem znów papierkiem jak wyschnie i spolerować tak żeby nie było efektu skórki pomarańczy
Dzięki. Maluję listwę pod grillem bo była lekko obita i pordzewiała, a chciałem zapytać :P

Czyli standard.

Ja szlifuję papierkiem 2500 na mokro. Przeszlifuję w takim razie, przejade Tempo aby się świeciło i na to klar.

Dzięki :okej:


330KM/450Nm

Awatar użytkownika
deamon
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 449
Rejestracja: czw lis 16, 2006 23:08
Lokalizacja: Koszalin
Kontakt:

Post autor: deamon » wt maja 08, 2007 09:22

Cześć Koledzy!
Powiedzcie mi jak robicie łagodne przejścia lakieru bo nie moge sie nigdzie doczytać.
Pozdrawiam ;)



Awatar użytkownika
dEDOs22
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 214
Rejestracja: czw wrz 08, 2005 22:40
Lokalizacja: _BIaŁYSTOk_
Kontakt:

Post autor: dEDOs22 » czw maja 24, 2007 16:13

siema moze ktos tu mi pomoze bo w dziale o lakierowaniu zastój nikt sie nie odzywa.
sprawa jest tego typu ze malowałem elemnty nie cały samochod i na jednym elemencie mi ładnie wyszło gładko ze sie przejzec mozna w lakierze a skolei na masce jest tak jak by za mgłą i takie hropowate wiec czy jak to spoleruje to bedzie połysk i głebia ze bede mógł sie przejzec?



Awatar użytkownika
flgmnft
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 119
Rejestracja: ndz sie 06, 2006 12:07
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: flgmnft » czw maja 24, 2007 18:21

Powinno pomoc, popytaj sie w sklepie motoryzacyjnym o jakies pasty koles ci powinien doradzic. Nie wiem czy moge ci polecic "tempo" lub "carmax" bo one sa raczej do starych zmatowionych lakierow. Ale jesli masz swierzy lakier to uwazaj zebys go nie wytarl.



Awatar użytkownika
dawid018
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4630
Rejestracja: pn sty 09, 2006 23:41
Lokalizacja: Gostyń/Rębowo
Kontakt:

Post autor: dawid018 » czw maja 24, 2007 22:37

dEDOs22, papierek 2500 na wode i delikatnie przetrzec lakier.potem pasta G3 do nowych lakierów i polerka mechaniczna.tylko uważaj żeby nie przypalic lakieru.musi zejsć i sie zrównac.


obecne mkII by dawid018
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3081850#3081850

BYŁE MK2 by dawid018-wszystkie foto na I str.
http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=63413

Awatar użytkownika
dEDOs22
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 214
Rejestracja: czw wrz 08, 2005 22:40
Lokalizacja: _BIaŁYSTOk_
Kontakt:

Post autor: dEDOs22 » pt maja 25, 2007 07:17

okej dzieki cos bede kombinował :pub:



Awatar użytkownika
MATEJKO
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: ndz lis 05, 2006 22:07
Lokalizacja: LUBLIN

Post autor: MATEJKO » ndz maja 27, 2007 11:25

wydaje mi się, ze nie okleiłeś maski dalej za zaprawką i to matowe to zapyłka z lakieru. Pamiętajcie o tym, żeby nigdy nie robić żadnych kresek, przejścia się robi tylko płynne, i maluje tylko po zmatowanym. Miejsce pod łączenie matuje się papierem 1500 zduuuuuużym zapasem na tym zapasie płynnie kończy się bezbarwny lub akryl i musi jeszcze zostać miejsce (zmatowane) na rozcienczalnik do przejść (fade out thiner)dowolnej firmy. Malowanie tym rozcienczalnikiem łączenia nowego lakieru ze stzrym musi się kończyć na zmatowanym, ijest dookoła zaprawki matowo. Potem papier 2000 lub 2500, pasta farecla g3 polerka, i jest nówka funkiel nie śmigane. Jak będą jakieś problemy doradzę.



Awatar użytkownika
camelmk
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 90
Rejestracja: wt gru 07, 2004 21:37
Lokalizacja: Kraków

Post autor: camelmk » śr maja 30, 2007 09:31

myślę że dla bardziej wymagających moze się okazać przydatne to forum - ja tam się dowiedziałem bardzo duzo interesujacych rzeczy

lakierowanko forum


w sumie 200 KM

limo
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: ndz sty 23, 2005 20:32
Lokalizacja: Krosno
Kontakt:

Post autor: limo » sob cze 09, 2007 01:07

Witam, nie chce zakładać nowego tematu toteż napiszę tu. Czerpiac inspirację z tego tematu zabralem się za zaprawki w moim golfiku i oto wstepne efekty:

początkowe czyszczenie

Obrazek

po nałożeniu Cortaninu

Obrazek
Obrazek

teraz tylko czekać aż cortanin zadziała i malowanie tylko na razie nie mam nigdzie możliwości załatwić lakieru pod kolor w sprayu :evil: juz w 3 sklepach lakierniczych/mieszalniach powiedzieli mi że nie ma u nich takiej opcji ale jeszcze popytam

Jak będzie się cos działo to wrzucę fotki z dalszych prac. pozdro :okej:


edit:

Lakier jest, klar jest, wszystko jest :okej:
Ostatnio zmieniony sob cze 09, 2007 15:04 przez limo, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
souler
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2515
Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: souler » ndz cze 10, 2007 17:28

nie pomoze cortanin. rdze trzeba wyczyscic dokladnie takze we wzerach. moze zostac jedynie delikatny rdzawy nalot. z takim nalotem juz sobie odrdzewiacz poradzi, ale z czysta rdza nie. nawet jak po wyschnieciu bedzie to czarne, okaze sie, ze glebiej jest ruda. czyszczenie druciakiem na wiertarke tez jest do du%$. wydaje sie, ze juz jest blacha, a tam jeszcze 3 metry rdzy. czyscilem spod auta i wiem cos o tym. papier scierny, delikatne tarcze szlifierskie, piaskowanie.


Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo

limo
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: ndz sty 23, 2005 20:32
Lokalizacja: Krosno
Kontakt:

Post autor: limo » ndz cze 10, 2007 17:57

wlasnie to dzis oglądałem trzeba bedzie jeszcze porzeźbić



Awatar użytkownika
camelmk
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 90
Rejestracja: wt gru 07, 2004 21:37
Lokalizacja: Kraków

Post autor: camelmk » pn cze 18, 2007 11:22

nie jestem expertem, ale uważam, że cortanin to porażka. Juz dużo lepszy jest Brunox Epoxy. Cortanin nie wiąże się z blachą na tyle mocno, żeby nie potrafiło dpaść po pomalowaniu - testowane na fordzie i za każdym razem efekt podobny - mimo dokładnego odtłu.szczenia blachy. Obecnie testuje podkłady reaktywne i podkłady epoxydowe - po zimie sie okaze czy to wystarczy :D


w sumie 200 KM

Awatar użytkownika
twardy
Forum Master
Forum Master
Posty: 1736
Rejestracja: pt lis 25, 2005 00:29
Lokalizacja: Lubin-Gorzelin
Kontakt:

Post autor: twardy » wt cze 19, 2007 20:03

kupiłem cortanin zobaczymy jak sie spisze ,
malowal ktoś białasa ? , ciekaw jestem jak kryje itp.


10mm+1,3bara=1VSTD :-)

Awatar użytkownika
MATEJKO
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: ndz lis 05, 2006 22:07
Lokalizacja: LUBLIN

Post autor: MATEJKO » ndz lip 01, 2007 01:11

twardy pisze:kupiłem cortanin zobaczymy jak sie spisze ,
malowal ktoś białasa ? , ciekaw jestem jak kryje itp.
kortanin żadna rewelacja, biały zawsze kryje nalepiej.

[ Dodano: 01 Lip 2007 01:29 ]
SouleR,
SouleR pisze:nie pomoze cortanin. rdze trzeba wyczyscic dokladnie takze we wzerach. moze zostac jedynie delikatny rdzawy nalot. z takim nalotem juz sobie odrdzewiacz poradzi, ale z czysta rdza nie. nawet jak po wyschnieciu bedzie to czarne, okaze sie, ze glebiej jest ruda. czyszczenie druciakiem na wiertarke tez jest do du%$. wydaje sie, ze juz jest blacha, a tam jeszcze 3 metry rdzy. czyscilem spod auta i wiem cos o tym. papier scierny, delikatne tarcze szlifierskie, piaskowanie.
Są na wiertarke tarcze z trzpieniem(3m 55zl lub bezfirmowa 30zl plus 15zl trzpień)takie wiórki plastikowe czyści nawet we wżerach na lusterko.camelmk, camelmk,
camelmk pisze:nie jestem expertem, ale uważam, że cortanin to porażka. Juz dużo lepszy jest Brunox Epoxy. Cortanin nie wiąże się z blachą na tyle mocno, żeby nie potrafiło dpaść po pomalowaniu - testowane na fordzie i za każdym razem efekt podobny - mimo dokładnego odtłu.szczenia blachy. Obecnie testuje podkłady reaktywne i podkłady epoxydowe - po zimie sie okaze czy to wystarczy
podkłady reaktywne typu wash primer owszem, ale bardiej przy odbudowie i po piaskowaniu a przy zaprawkach polecam podkłady epoksydowe.camelmk,
camelmk pisze:myślę że dla bardziej wymagających moze się okazać przydatne to forum - ja tam się dowiedziałem bardzo duzo interesujacych rzeczy
dzięki



ODPOWIEDZ

Wróć do „Style”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 45 gości