MONTAŹ PRZYCISKU RYGLOWANIA DRZWI Z WERSJI USA - NA KONSOLE ŚRODKOWĄ na podstawie opracowania kolegi
zico63b Dzisiaj korzystając z powyższego opisu zmontowałem poprawnie działający układ.......Materiały potrzebne to przede wszystkim włącznik rygla wersja usa , dwa przekażniki ( foto,koszt 3-5pln), przydatne są podstawki do przekażników (koszt 1-2pln) , trochę przewodów z czego masowy i do stałego plusa wypadałoby dać grubsze - około 2mm , szybkozłączki , oczko do przykręcenia masy , wtyczki"żeńskie" do zarabiania na kablach, taśma izolacyjna ......Zaczynamy od zdjęcia osłony lewego słupka , oraz osłony pod deską i osłony kolumny kierowniczej , z rozpędu demontujemy panel na konsoli środkowej żeby mieć swobodny dostęp do wiązki kabli za włącznikami.....Na lewym słupku wyszukujemy gniazdo wiązki drzwiowej, wypinamy z niego czarną wtyczkę pierwszą z lewej strony gniazda , wyszukujemy , znajdujemy idący od tej wtyczki przewód w kolorze czarno/czerwony , przy pomocy szybkozłączek wpinamy w niego ( minimum 5cm od wtyczki) dwa przewody z różnokolorowymi kablami ( dla ułatwienia zapisałem który kabel był wpięty bliżej wtyczki- istotne bo kabel wpięty bliżej wtyczki jest kablem wejściowym do "systemu" złożonego z dwóch przekażników, a kabelek wpięty dalej od wtyczki będzie kabelkiem wyprowadzającym sygnał na pompkę) pomiędzy wpiętymi na tym jednym kablu szybkozłączkami zostawiamy około 1 cm przerwy i na tej przerwie przecinamy ów czerwono/czarny kabelek , kabelki wpięte poprzez szybkozłączki wyprowadzamy do góry w okolice kolumny kierowniczej , zarabiamy na nich wtyczki żeńskie które póżniej wg schematu wepniemy w podstawki przekazników( zapisane mamy kolory wyprowadzonych kabli !)
na zdjęciu powyżej gniazdo wiązki drzwi i założone szybkozłączki z wpiętymi kablami....następnie na wiązce z lewej strony kolumny wpinamy się w kabelek czerwono/żółty (stały plus 30) na tym wyprowadzonym kablu nie zaszkodzi założyć gniazdka z bezpiecznikiem 7-10A, na końcu zarabiamy wtyk do gniazda przekaznika ( wspólnie z kablem idącym od pinu30 włącznika!)
teraz podłączamy przewód z masą, po prawej stronie kolumny na wzmocnieniu pod deską jest nakrętka z masą , kabel masowy grubszy , "rozmnożony" po drodze do trzech wtyków gniazda przekazniów (patrz schemat ) na jednym końcu oczko masy, drugie 3 końce wyprowadzamy na lewą stronę kolumny kier.do przekażników....
przechodzimy teraz do usa włącznika z konsoli środkowej, jeśli mamy go z wtyczką to według poniższej rozpiski wtyku włącznika wyprowadzamy kable 31(brąz) i 58b (szaro/niebieski) - podświetlenie nowego włącznika i wpinamy szybkozłączkami w wiązkę włącznika ogrzewania szyby wg powyższych kolorów , pozostałe trzy kabelki wyprowadzamy na lewą stronę kolumny w okolice reszty wcześniej wpiętych kabli , wpinamy w gniazda przekazników wg opisu na schemacie i opisie wtyku włącznika (85/przekaznik1 , 85/przekaznik2)
na końcach 3 przewodów idących od włącznika zarabiamy wtyczki dla gniazd przekazników ( uwaga - przewód stałego plusa 30, wzięty z kolumny i przewód z pinu 30 włącznika zarabiamy na jednej wtyczce i wpinamy w odpowiednie miejsce gniazda przekaznika2 ) wszystkie przewody wyprowadzone na lewą stronę kolumny wpinamy w odpowiednie miejsca na gniazdach przekazników wg poniższego schematu ( przekazniki od strony złączy mają oznaczenia/numery i odnosimy je do oznaczeń schematu )
oczywiście wszystkie nasze wiązki idące z poszczególnych miejsc warto jest owinąć taśma żeby był porządek , na blok przekazników jest idealne miejsce na blasze wzmocnienia pod deską po lewej stronie kolumny ( dobrze jest owinąć to paskiem z gąbki lub kilkoma warstwami taśmy mechatej żeby nie "pukało" nam coś pod deską) , po sprawdzeniu wszystkich połączeń i zadziałaniu układu cieszymy się kolejnym gadżecikiem w aucie
żeby zamknąć rygle prztykamy włącznikiem (około 1sek) u góry, otwieramy naciskając na dole
i co ważne działa zamykanie wszystkich rygli z kluczyka w zamku drzwi , działa zamykanie rygielkiem , działa domykanie szyb z zamka kierowcy , cały układ włącznika z deski działa równiez przy włączonym zapłonie