Strona 59 z 92

A,B,C Lakierowania

: wt cze 25, 2013 19:20
autor: GarageBoy
Witam,
mam do Was małe pytanko...

Zajmuje się lakiernictwem tylko amatorsko...
Ostatnio pomalowałem błotnik w aucie żony.
Wyglądało to tak
1dzień- zdrapanie szpachli i oznak korozji i pomalowanie ich Bruno'xem;
3dzień - przetarcie papierem i pomalowanie podkładem epoksydowym;
4 dzień - szapchlowanie
5 dzień - znów podkład epoksydowy
6 dzień - wiadomo po położeniu podkładu były nierówności
7 dzień - przetarcie nierówności (papierem 400) i położenie podkładu akrylowego
8 dzień - pozostały małe nierówności, przetarłem je (papierem 800) i położenie bazy i klaru

Po położeniu i kilka dni po tym powierzchnia nowo położonego lakieru była idealna. Byłem z siebie dumny :rotfl:

Po ok 3 tygodniach przyjrzałem się mojej robocie i załamka :panna:
Na błotniku pojawiły się nierówności. Takie małe wypieki.
Co zrobiłem źle???
Czyżby za krótko czekałem aby poszczególne warstwy lakierów i szpachli zdążyły wyschnąć i się ułożyć???

A,B,C Lakierowania

: wt cze 25, 2013 19:36
autor: OsteR9019
Pokaż co Ci się tam stało bo jak nie widać to nie wiadomo.
GarageBoy pisze:Takie małe wypieki
mogą znaczyć różnie dla innych osób.
GarageBoy pisze:Czyżby za krótko czekałem aby poszczególne warstwy lakierów i szpachli zdążyły wyschnąć i się ułożyć???
8 dni to aż nadto na całe auto co dopiero błotnik.

Re: A,B,C Lakierowania

: śr cze 26, 2013 10:03
autor: duzy_przemo
GarageBoy pisze:
Po położeniu i kilka dni po tym powierzchnia nowo położonego lakieru była idealna. Byłem z siebie dumny :rotfl:

Po ok 3 tygodniach przyjrzałem się mojej robocie i załamka :panna:
Na błotniku pojawiły się nierówności. Takie małe wypieki.
Co zrobiłem źle???
Czyżby za krótko czekałem aby poszczególne warstwy lakierów i szpachli zdążyły wyschnąć i się ułożyć???
Klucz do sukcesu to przygotowanie powierzchni, od doboru odpowiedniej gradacji papieru ściernego do umiejętnego wyprowadzeniu powierzchni.
Dzięki temu unikniesz powyższych błędów.

A,B,C Lakierowania

: czw cze 27, 2013 17:56
autor: GarageBoy
OsteR9019 pisze:Pokaż co Ci się tam stało bo jak nie widać to nie wiadomo.
No właśnie moja lustrzanka nie może tego uchwycić :otepienie:

To wygląda jak po szpachli nałoży się podkład i widać nierówności. Tak jest u mnie :crazy:

duzy_przemo, Właśnie chodzi o to, że po pomalowaniu i kilka dni później powierzchnia była idealna. Niczym lustro.
Teraz dopiero wyszły nierówności :grrr:

Gdybym od początku tak miał to wiadomo, źle przygotowałem podłoże...., ale nie po kilku tygodniach :panna:

A,B,C Lakierowania

: czw cze 27, 2013 18:34
autor: truckman
Szpachla siadla pewnie :los2:

A,B,C Lakierowania

: czw cze 27, 2013 22:45
autor: trzeci5
GarageBoy pisze:ale nie po kilku tygodniach
właśnie jak jest szpachla na jakimś elemencie to dopiero po czasie powciąga bazę,klar i widać niedoskonałości np.rysy w szpachli pozostawione przez papier niby nie widoczne podczas obróbki a z czasem wszystko wychodzi

Re: A,B,C Lakierowania

: pt cze 28, 2013 22:53
autor: seaman1982
Mam takie pytanie.
W 2011 roku mialem mala kolizje. Generalnie zostal bardzo delikatnie zagiety i przerysowany tylny blotnik. Miejsce jak konczy sie zderzak i przechodzi w tylny blotnik na dlugosci do max 10 cm. Doslownie na samym rancie. Jako ze to nie moja byla wina auto poszlo do ASO VW i tam mi to zrobili. Teraz po prawie dwoch latach zaczyna wychodzic ruda od wewnetrzej strony i samego rantu. Co ciekawe lakier nie jest uszkodzony. Bezbarwny jest gladki a rdza jest jakby pod nim. Bedzie to robione w ramach gwaracji.
Ale pytanie co mogli zrobic nie tak bo nie po to do nich dalem zeby tak szybko cos sie dzialo. Druga sprawa zanim mi to zrobili to troche jezdzilem z tym uszkodzeniem, byla blacha przetarta do ocynku i nic sie nie dzialo. Czy idzie to zrobic tak zeby pare lat to wytrzymalo, bo ogolnie to jestem na rdze uczulony.
Pozdrwaiam

A,B,C Lakierowania

: sob cze 29, 2013 15:02
autor: OsteR9019
seaman1982
Szkoda że nie pokazałeś jak to wygląda bo nawet nie wiadomo jakie to auto. Jak to dolny rant, możliwe że nie zakonserwowali od środka i dlatego wychodzi. ASO nie zawsze oznacza super naprawę.

A,B,C Lakierowania

: ndz cze 30, 2013 22:59
autor: GarageBoy
truckman pisze:Szpachla siadla pewnie :los2:
trzeci5 pisze:właśnie jak jest szpachla na jakimś elemencie to dopiero po czasie powciąga bazę,klar i widać niedoskonałości np.rysy w szpachli pozostawione przez papier niby nie widoczne podczas obróbki a z czasem wszystko wychodzi

W takim razie ile trzeba czekać po po szpachlowaniu, aby to nie wyszło???
I jak to robią blacharze, gdzie po tygodniu odbiera się od nich auto....

A,B,C Lakierowania

: pn lip 01, 2013 14:44
autor: duzy_przemo
OsteR9019 pisze:seaman1982
ASO nie zawsze oznacza super naprawę.
x2


GarageBoy, Chyba nie załapałeś dokładnie.
Szpachla czy podkład posiadał najprawdopodobniej w rysach, nierozszlifowanych w kolejnych gradacjach.
Szpachla sama z siebie siada tylko i wyłącznie gdy jest bardzo grubo nałożona, mówimy tu o wypełnieniach kilkudziesięciu milimetrów - wtedy wymaga wysezonowania, nie bez znaczenia jest również dobór odpowiedniej szpachli ( wypełniająca, z włóknem ,wykańczająca itd.)

Należy pamiętać o doborze odpowiedniej gradacji papieru do poszczególnych etapów prac.
A szczególną uwagę zwrócić na miejsce gdzie kończy się szpachla a zaczyna metal. To w tym miejscu powstaje najwięcej błędów. Każdy pamięta by rozszlifować szpachlę, a zapomina o obrzeżach.

A,B,C Lakierowania

: pn lip 01, 2013 22:30
autor: OsteR9019
GarageBoy pisze:W takim razie ile trzeba czekać po po szpachlowaniu, aby to nie wyszło???
I jak to robią blacharze, gdzie po tygodniu odbiera się od nich auto....
W twoim przypadku to nie czas jest problemem, podejrzewam złe proporcje utwardzacza.
Normalnie jak już kowale skończą nastawiać auto w jeden dzień robi się do podkładu czytaj ostatnia warstwa przed kolorem. Drugi dzień baza klar i gotowe. Oczywiście wszystko zależy od ilości prac ale tak jest zazwyczaj. W warsztacie jak jest promiennik można nawet i w jeden dzień wszystko ogarnąć. Mój rekord to w 6 godzin w dwie osoby całe auto w podkład, po dachowaniu czyli wszystkie elementy do mniejszego lub większego szpachlowania.

A,B,C Lakierowania

: wt lip 02, 2013 11:41
autor: GarageBoy
duzy_przemo, niestety nadal nie kumam...
Faktycznie po poszpachlowaniu i daniu podkładu były nierówności dałem papierem 400 i podkład neutralizujący...
Znów mniejsze nierówności starłem papierem 800 do idealnej powierzchni i pomalowałem bazą i klarem.
Otrzymałem idealną powierzchnie zaraz po pomalowaniu....

Po czasie zaczęły wyłazić nierówności i niedociągnięcia :grrr:

OsteR9019, utwardzacz na podkłady i szpachle dawałem na oko... Jakie są objawy źle dobranych proporcji???

Re: A,B,C Lakierowania

: śr lip 03, 2013 10:15
autor: seaman1982
OsteR9019 pisze:seaman1982
Szkoda że nie pokazałeś jak to wygląda bo nawet nie wiadomo jakie to auto. Jak to dolny rant, możliwe że nie zakonserwowali od środka i dlatego wychodzi. ASO nie zawsze oznacza super naprawę.
52.JPG
Tak to wygladalo po stluczce. Auto to golf IV. Nie mam niestety zdjecia rudej bo nie potrafilem zrobic tak zeby cos bylo widac. Ale generalnie od wewnetrznej strony i od strony rantu pod bezbarwnym robila sie rdza(taki nalot rudej, bo nawet nie byl to pecherz). Sam bezbarwny byl gladki bez zadnych obic, uszkodzen. Wiec co moglo byc nie tak, bo uszkodzenia same w sobie nie duze, a 2 lata i jest problem.
Co do samego lakiernika to ASO daje do trzech podwykonawcow. Jednego z nich znam (dobrze robi robote), ale akurat on tego nie robil.

A,B,C Lakierowania

: śr lip 03, 2013 13:52
autor: duzy_przemo
GarageBoy, Jakimi gradacjami obrabiałeś szpachlę po kolei ?