Strona 56 z 92

A,B,C Lakierowania

: pn mar 04, 2013 00:13
autor: JakPodglosnisz
Lakiernik robił mi reperaturki w przednich nadkolach, ale z braku funduszy postanowiłem polakierować to w tym roku. Niestety przez zime pokazało sie troche rudej. W każdym razie wszystko jest powierzchowne. Jutro jade do znajomego lakiernika, zobaczymy co mi powie.

A,B,C Lakierowania

: pn mar 04, 2013 10:45
autor: gello1
Powiem Ci tak kolego to co wydaje Ci się powierzchowne to takie nie jest. Po prostu jak widzisz ruda na zewnątrz to to już jest końcowy etap korozji. Czyli teoretycznie przy czyszczeniu tej rudę wyjdą ci dziury. Ciężko będzie pozbyć się wszystkich mikrokropek rdzy.
No ale działaj.
1. Pierwsze to pozbądź się rdzy.
2. Żaden FOSOL czy CORTANIN tylko grunt(podkład reaktywny) bez szlifowania cienka warstwa lub podkład epoksydowy ale on długo schnie.
3. Jak dałeś podkład reaktywny to przed szpachlowaniem musisz go pokryć podkładem akrylowym 2K. Bo po 1K szpachla ci spłynie. Jak epoksyd to kładziesz szpachlę.

Teraz masz zabezpieczoną chemicznie chorą blachę i odizolowaną. Przystępujesz to równania powierzchni.

4. Szpachlujesz i szlifujesz BEZ WODY możesz w końcowym etapie docierać benzyna ekstrakcyjną lub zmywaczem silikonowym. Szpachla jest higroskopijna i wchłonęła by wodę.
5. Przykrywasz to podkładem 2K ale jak nie masz pistoletu to możesz dać 1K w sprayu. SZlif na mokro papier P800 ze zmywaczem silikonowym.
6. Baza 2-3 warstwy w odstępach 7 minutowych. Cienkie wartswy.
7. Klar 2-3 warstwy po nałożeniu ostatniej warstwy bazy też powiedzmy w odstępach 7-10 minutowych.

Tu masz mój podgląd:

Obrazek ObrazekObrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

A,B,C Lakierowania

: pn mar 04, 2013 21:43
autor: OsteR9019
gello1 po części się z Tobą zgodzę ale w zdaniu
gello1 pisze:Szpachlujesz i szlifujesz BEZ WODY możesz w końcowym etapie docierać benzyna ekstrakcyjną lub zmywaczem silikonowym.
Nie powinno być wzmianki o benzynie i zmywaczu.

Podobnie
gello1 pisze:SZlif na mokro papier P800 ze zmywaczem silikonowym.
Szlif tylko na wodę.

Szlify ze zmywaczem i papierem wodnym wszak występują ale są to wyjątkowe sytuacje (które nie powinny wystąpić) i raczej nie dotyczą bezpośrednio tego tematu.
Co do twojej naprawy to mogłeś się bardziej rozciągnąć. O ile podkład mogłeś od biedy położyć do taśmy to z bazą nie powinno to mieć miejsca a o lakierze nie wspomnę.

JakPodglosnisz
Zapoznaj się z tym tematem :bigok: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=143&t=492309" onclick="window.open(this.href);return false; Tylko CAŁYM, to tylko 3 strony. Z mojej strony to tyle, pozdro.

A,B,C Lakierowania

: pn mar 04, 2013 22:34
autor: gello1
OsteR9019 pisze:Szlif tylko na wodę.
A dlaczego nie można zmywaczem czy benzyna ekstrakcyjną. Jakie są przeciwskazania. Bo woda wiadomo nie odparuję tak szybko na podkładzie owszem ale na szpachli to wątpie :D
OsteR9019 pisze:Co do twojej naprawy to mogłeś się bardziej rozciągnąć. O ile podkład mogłeś od biedy położyć do taśmy to z bazą nie powinno to mieć miejsca a o lakierze nie wspomnę.
Nie chciałem mocno wyjeżdżać wysoko z zaprawką bo mam dorobioną bazę która nie zgrywa się ze starym kolorem a byś może przy lakierach perłowych ciężko jest to zrobić. Bo przy malowaniu nigdy nie wiadomo jak kulki perłowe się ułożą w stosunku to oryginalnej(poprzedniej) powłoki lakierniczej. Wówczas w innym odbiciu światła światło jest inaczej odbijane i widać tą różnice. oczywiście z odległości 10cm z daleka to nie widać. Ale mnie to denerwuje. Co do taśmy została ona podklejona na miękko i po odklejeniu nie ma progu.
Lekka polerka i nie ma nawet śladu.

A,B,C Lakierowania

: pn mar 04, 2013 23:03
autor: OsteR9019
gello1 pisze:A dlaczego nie można zmywaczem czy benzyna ekstrakcyjną. Jakie są przeciwskazania.
Jest to bardzo nieekonomiczne ale pomijając to spróbuj zmatować cały błotnik to zobaczysz, szlam jest bardzo nie przyjemny. Fakt że ze szpachli szybciej odparuje ale obrabia się ją tylko na sucho, wykończenie maks P240 - P320, po co pchać się w papiery wodne i dodatkową chemie.
Szpachlówkę obrabiam papierem 600-800 (w połączeniu ze zmywaczem chociaż częściej wodą) tylko gdy na zmatowanym podkładzie, w miejscu gdzie było szpachlowane zostały dziurki i są to tylko drobne punkty, które nie spowodują przebarwień a jeśli nawet to nie będą widoczne, w przeciwieństwie do dziurek które by zostały.

A,B,C Lakierowania

: pn mar 04, 2013 23:11
autor: gello1
OsteR9019 pisze:Jest to bardzo nieekonomiczne ale pomijając to spróbuj zmatować cały błotnik to zobaczysz, szlam jest bardzo nie przyjemny.
No szlam jest nieprzyjemny zwłaszcza jak odparuje zmywacz :hehe: . Ale ja to stosowałem na małą powierzchnię i nie było tragedii. Na większej powierzchni może być trudniej.

A,B,C Lakierowania

: wt mar 05, 2013 15:19
autor: To_mas
panowie lepiej zrobić wszystko na sucho zamiast sie pierniczyć z tym na mokro,
nie potrzebna babranina z wodą. Większe powierzchnie oscylacyjna o skoku 2,5-3mm p400 poprawka p500 i gotowe, pod srebra p600, zakamiarki i miejsca gdzie nie dojdzie sie oscylacyjną papierem na gąbce :bigok:

A,B,C Lakierowania

: wt mar 05, 2013 19:52
autor: lavirant93
http://allegro.pl/lakier-samochodowy-do ... 78421.html" onclick="window.open(this.href);return false; warto , testował ktoś czy szkoda pieniędzy ?
btw. jaki jest przykładowy koszt usunięcia takich uszkodzeń oraz jak to najelpiej wykonać ?
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

A,B,C Lakierowania

: wt mar 05, 2013 20:08
autor: OsteR9019
To_mas pisze:panowie lepiej zrobić wszystko na sucho zamiast sie pierniczyć z tym na mokro,
Pewnie że lepiej, ale ile osób ma chociaż kompresor, jakikolwiek nie mówiąc już o tym żeby napędził pistolet, ilu forumowiczów wie co to szlifierka oscylacyjna? Niestety zdecydowana większość nie wie jak się poprawnie zabrać za naprawę, wiele informacji jest pomieszanych. Trzeba porady dostosować do poziomu i zaplecza sprzętowego osoby zadającej pytanie. Osobie która chce sama coś podrobić pierwszy czy drugi raz nie można poradzić naprawy szlifierką na sucho bo i tak tego nie zrobi. Na nieszczęście królują naprawy produktami w szpreju o których mówiłem już że są do :ass: i niestety taki obraz rzeczy rychło się nie zmieni.

A,B,C Lakierowania

: wt mar 05, 2013 20:26
autor: herbu
lavirant93 pisze:http://allegro.pl/lakier-samochodowy-do ... 78421.html warto , testował ktoś czy szkoda pieniędzy ?
Podłączam się do pytania

A,B,C Lakierowania

: wt mar 05, 2013 21:09
autor: OsteR9019
lavirant93 pisze:btw. jaki jest przykładowy koszt usunięcia takich uszkodzeń oraz jak to najelpiej wykonać ?
Najlepiej wypiaskować, zabezpieczyć podkładem epoksydowym, szpachlówka, podkład akrylowy, baza itd.
Zaprawkowo ja bym się podjął za 250-300 ale najpierw bym i tak musiał dokładnie obejrzeć.

A,B,C Lakierowania

: śr mar 06, 2013 00:34
autor: To_mas
lavirant93 pisze:http://allegro.pl/lakier-samochodowy-do ... 78421.html warto , testował ktoś czy szkoda pieniędzy ?
sprayami to po murach :) nigdy to nie będzie dobrze wyglądać na samochodzie ani tez spełniać żadnego zadania.

jak to zrobić poprawnie to już kolega napisał:
Mogę ogarnąć bez problemu ale fotki trochę nie bardzo pokazują co jest w sumie do zrobienia ale tak +/-
klapa
błotnik tył lewy
drzwi lewy tył i przód ???
czyli masz
do polakierowani cały bok bo wypadało by sie wycieniować na błotniku
licząc po 250zł element + 100 cieniowanie
1100zl jeśli ma to być zrobione przyzwoicie,
OsteR9019 pisze:Zaprawkowo ja bym się podjął za 250-300 ale najpierw bym i tak musiał dokładnie obejrzeć.
wyłożysz sie na tych zaprawkach, jeszcze jak kolor będzie nie zbyt ładnie pasował to porobisz pełno plam na boku, poza tym na foto widać tylko te największe problemy ze tak powiem, zauważ że kawałek dalej to jakieś odbicie to wyprysk rudej, nie ogarniesz tego zaprawkami wg mnie.

A,B,C Lakierowania

: śr mar 06, 2013 08:13
autor: lavirant93
Miałem w planie usunąć te większe ogniska rdzy , póki co nie stać mnie na nowy lakier więc musze zostać przy zaprawkach . Do was mam niestety za daleko , poszukam czegoś na miejscu :)
ps.jaki jest koszt lakierownia całego auta ? od zera ale mógłbym go też przygotować , typu matowienie , naprawa ubytków , zaklejanie ?

A,B,C Lakierowania

: śr mar 06, 2013 11:41
autor: To_mas
jak przygotujesz w i ktoś ze tak powiem wejdzie i tylko odtłuści i polakieruje to pewno z 50 zl od elementu powie, z tym ze bez żadnej gwarancji na nic, i mało kto sie tego podejmuje.... Ja unikam takich akcji bo potem kwiatki wychodzą i tylko spierniczona opinia zostaje.
Całe auto od początku do końca to trzeba liczyć między 2500-5000zł