Strona 6 z 9

: ndz paź 04, 2009 15:51
autor: Haki
Tak się wypowiem w temacie, przytaczając pewną wypowiedź jaką znalazłem na innym forum . Sprawa z poziomicami i spryskiwaczami nie ma kompletnie znaczenia jeśli chodzi o lampy które wychodziły w autach przed 2001r ponieważ później weszły nowe przepisy UE i kolejne ksenony musiały mieć już żyroskopy i soczewki dzięki którym światło załamywane jest drastycznie a nie tak jak w lampach z odbłyśnikami - stopniowo. Teraz sprawa lamp: nasze lampy nie są homologowane na ksenony ponieważ (i niech nikt nie gada głupot o spryskiwaczach czy innych pierdołach typu żyroskopy) światło w lampach dostosowanych do ksenonów ma podwójnie załamywane światło na odbłyśnikach. Stojąc 20m od wysokiej ściany możemy zauważyć powyżej głównego światła ciemniejsza plamę a powyżej niej znowu rozświetla się światło co nie ma miejsca w zwykłych żarówkach. Ponieważ światło ksenonowe jest mocniejsze jego wielokrotnie załamanie w lampie i tak wydobywa się w kierunku górnym i oślepia. Lecz dodam ze oślepia osoby stojące 2m od auta ponieważ powyżej tej odległości oświetlamy już co najwyżej korony drzew. Związane jest to z odbiciem światła przez najpierw górny odbłyśnik a później o dolny i wypromieniowanie światła w górę, ponieważ jest to wielokrotnie odbicie (dzieje się tak parę razy zanim światło opuści lampę) większość ulega rozproszeniu lub stłumieniu wiec światło to jest o wiele słabsze. Mimo to oślepia obiekty które stoją max 2m od auta i poniżej wysokości 2m. W lampach dostosowanych do ksenonów (bez soczewek) światło załamywane jest dwukrotnie i wycinany jest ten fragment, dzięki temu nie ma górnej wiązki.

Tak więc autka wyprodukowane przed 2001 rokiem- nie wymagają spryskiwaczy lamp oraz żyroskopów, ale z 2 strony koledzy- warto zawsze mieć przy sobie komplecik oryginalnych żaróweczek- by w razie kontroli i czepiania się - móc przy miśkach zamienić bez problemów żarniki na żarówki H7 :pub:

Pozdrawiam i czekam na dalsze wypowiedzi w temacie HID-ów

: ndz paź 04, 2009 16:05
autor: Markos_mk4
A czy w ori lampach, tych normalnych, pod kierunkiem niema soczewki?? :los:

: ndz paź 04, 2009 16:06
autor: miqs
Markos_mk4, w niektórych jest tam halogen.

: ndz paź 04, 2009 16:39
autor: Haki
Markos_mk4 pisze:A czy w ori lampach, tych normalnych, pod kierunkiem niema soczewki?? :los:
W niektórych jest Halogen a w 90% zwykła zaślepka- odbłyśnik ...

: ndz paź 04, 2009 20:37
autor: steniu4
W dobrych egzemplarzach jest halogen soczewkowy i regulacja elektryczna i takie mogę wam sprzedać :grin: ale nie róbcie OT w temacie bo się robi bałagan. Tu jest Ksenon i niech tak zostanie. :axe:

: ndz paź 04, 2009 21:59
autor: Shmatan
Haki, ja tam czytałem, że przepisy zmieniły sie w 98r., i dotyczyły jedynie samopoziomowania, a nie sprysków ;)

: pn paź 05, 2009 17:24
autor: Markos_mk4
A golfy mają samopoziomowanie ?

: pn paź 05, 2009 19:11
autor: Shmatan
te z ori ksenonem tak - dlatego instalacja od ksenonu jest troszke inna (12 a nie 10 kabli z tego co pamiętam)

: sob paź 31, 2009 20:18
autor: steniu4
No odświeżę. W poniedziałek założyłem w końcu Ori kseny... Przerobiłem instalki w lampach pod zwykłą instalację lamp 10pin i jak w oryginale palniki 4300K regulacja wysokości z kabiny jak dotychczas...
Miodzio sprawa bez porównania. Bajka światło!! Podskoczyłem na regulację świateł na SKP i super wyszło.
W drodze powrotnej miałem już kontrolę i nie było mowy o ksenonach. Panowie w mundurach przyczepili sie do przednich ciemnych szyb i przerobionych tylnych lamp. Ksenony przeszły bez echa a auto dokładnie obejrzeli, więc nie kryłem zadowolenia z przeszczepu reflektorów :D:D:D

: ndz lis 01, 2009 00:51
autor: Haki
steniu4 pisze:No odświeżę. W poniedziałek założyłem w końcu Ori kseny... Przerobiłem instalki w lampach pod zwykłą instalację lamp 10pin i jak w oryginale palniki 4300K regulacja wysokości z kabiny jak dotychczas...
Steniu zapodaj jakąś fotą jak to świeci w nocy i np pod wieczór... oraz ile Cię ta zabawa kosztowała z ORI zestawem.

: ndz lis 01, 2009 12:09
autor: Maciek19
steniu4 pisze:Panowie w mundurach przyczepili sie do przednich ciemnych szyb
jakieś konsekwencje? musiałeś coś robić?

: ndz lis 01, 2009 20:03
autor: steniu4
Haki, dam fotkę przy okazji jaka jest różnica bo robiłem foty na zwykłych lampach, to może jutro się wyrobię... Co do ceny, to wręcz niewiarygodna sprawa. Szukałem do siebie na próbę przerobienia lampy na czarną zwykłego reflektora na allegro i była aukcja za 75pln kup teraz ale bez miniaturki, wchodzę, patrzę, ksenon. Klikam i przyjechał ori ksenon bez osprzętu. Drugi reflektor ziomek z pracy sprzedał mi za 200pln też bez osprzętu i do tego dołożyłem chwilowo coś takiego:
http://allegro.pl/item745278771_zestaw_ ... on_fv.html
U gościa zaznaczyłem żeby wysłał z palnikami d2s 4300K i nie narzekam na działanie tej chińszczyzny made in japan ale nie ukrywam, że jak będzie okazja to zaopatrzę się w oryginalne przetwornice i palniki bo lubię mieć porządek. Obie lampy są z 2002roku i ta za 75pln miała ułamany jeden górny zaczep ale jak wiadomo jest na to rada.
Póki co testuję HIDa w tej cenie no i jest na gwarancji :P

Maciek19, złożyłem na miejscu odpowiednią adnotację podając dowód rejestracyjny. Chyba wiesz co mam na myśli :bajer:

: ndz lis 01, 2009 21:41
autor: Diagi
steniu4, szczęście masz że policjanci nie znali się za bardzo na sprawie dokładanych xenonów z uwagi na to że nie doczepili się do pokrętła ręcznej regulacji. Ci bardziej w temacie nawet to zauważą..

: ndz lis 01, 2009 22:53
autor: Shmatan
A czy dysponuje ktoś fotką przełącznika bez regulacji? bo widziałem mk4 z ori ksenonami, ale akurat nie zwróciłem na tej szczegół uwagi