Strona 33 z 37

: sob gru 13, 2008 21:17
autor: sioo1984
Serdeczne dzieki koledzy z pomoc :pub:

: pn gru 15, 2008 14:25
autor: maciej19878
panowie potrzebuje pomocy!!!czy ktryś z was ma może tarcze zegarow do vw golfa jedynki???chodzi dokładnie o te kwadratowe.

[ Dodano: 15 Gru 2008 13:26 ]
czy ktoś ma jakies tuningower tarcze zegarw do golfa jedyneczki,te kwadratowe

: wt sty 13, 2009 19:56
autor: kori
A czy ktoś próbował do używać może tester do banknotów uv (w formie markera) bezbarwny, poprawi on jakość świecenia ? Np http://allegro.pl/item526737296_marker_ ... legro.html

: wt sty 27, 2009 15:11
autor: akloss
nie bijcie!
ale kazde promieniowanie UV jest szkodliwe dla oczu-nwet te odbite...

: wt sty 27, 2009 15:14
autor: tochu
akloss pisze:nie bijcie!
ale kazde promieniowanie UV jest szkodliwe dla oczu-nwet te odbite...
na coś umrzeć trzeba nie? :D

: wt sty 27, 2009 15:18
autor: Rydzu
akloss, dlatego nie wskazane jest patrzenie na licznik w trakcie jazdy, raczej na drogę lepiej patrzyć.

Koniec OT.

: wt lut 17, 2009 21:02
autor: szuwar GT TDI
kolego rydzu mam pytanie chciałbym zamontowac u siebie katode ale nie wiem co i jak wyciac :crazy: chciałem znalezc porade na twojej stronie ale nie moge jej otworzyc dlatego prosze o pomoc na forum :bajer:

: wt lut 17, 2009 21:15
autor: Rydzu
Zacytuję więc jedną z moich starych porad:

3. Montaż oświetlenia.

Żeby wszystko zadziałało do końca należało podświetlić to wszystko światłem UV. Na początku rozważałem dużą ilość diód UV. Na Allegro można kupić listwy do diodowego podświetlenia zegarów za 12pln i zamienić diody z niebieskich na diody UV.

Z diodami jednak jest jeden problem, ich światło nie jest w stanie dokładnie oświetlić powierzchni zegarów. Przy zastosowaniu diód wskaźnik paliwa i temperatury są słabo podświetlone.

Postanowiłem zastosować katodę UV, która moim zdaniem miała rozwiązać problem. Opis na forum opierał się właśnie na katodzie, tylko przy montażu w MK II nie ma problemu z jej długością.

W Golfie MK III licznik ma troszeczkę ponad 20 cm a otwór podświetlania około 16 cm, więc katoda 30 cm nie znajdzie tutaj zastosowania.

Ponownie udałem się na łowy na Allegro, kupiłem zestaw dwóch katod komputerowych po 10 cm za 25pln+koszt wysyłki razem z przetwornicą.

Zamontowałem je w miejsce oryginalnych żarówek i sprawdziłem jaki będzie efekt. Pierwsza próba wyglądała tak:
Obrazek
Widać więc, że środkiem idzie pas, który jest słabo oświetlony. Spowodowane jest to konstrukcją podświetlania żarówkami, otwór którym pada światło jest po prostu za wąski.

Kolejnym krokiem było więc doświadczalne powiększenie otworu w obudowie licznika.
Obrazek
Otwór powiększałem doświadczalnie, czyli wycinałem kilka milimetrów, zakładałem katody i sprawdzałem jaki odniosło to efekt.

Dla mnie wystarczająca była szerokość widoczna na zdjęciu. Należy także pamiętać że jeśli przesadzimy, otwór w obudowie będzie widoczny z zewnątrz po zamontowaniu w samochodzie.

Kolejny krok to montaż samych katod, myślę że zdjęcia nie będą potrzebowały dodatkowego opisu.
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Do wstępnego umocowania jak widać użyłem kleju na gorąco. Przewody wyprowadziłem na zewnątrz żeby potem podłączyć je do przetwornicy.

Wyciąłem otwory w bokach białego plastiku w którym oryginalnie są żarówki i wszystko dokładnie okleiłem taśmą izolacyjną żeby światło UV nie świeciło mi po całym samochodzie.
Obrazek

4.Zasilanie katody

Ponieważ katoda przeznaczona jest do komputera, zasilana jest 12V.

Było to bardzo proste, przerobiłem oryginalne gniazdo żarówki wycinając dół i lutując przewody. Po wkręceniu oprawki w oryginalne miejsce mamy gotowe zasilanie katody.
Obrazek
Oczywiście można przylutować przewody bezpośrednio do widocznych na zdjęciu blaszek, ale to byłoby zbyt proste rozwiązanie :-)

Przetwornicę przykleiłem na taśmę dwustronną z tyłu licznika i wszystko podłączyłem.

: wt lut 17, 2009 21:53
autor: szuwar GT TDI
wielkie dzieki kolego za taka pomoc nalezy sie WIELKI BEER :piwka: w weekend zabieram sie za zegary :chytry:

: wt lut 17, 2009 22:31
autor: 1Anton
Ja bylbym za nie wielkim piwem ale skrzynka co najmniej.

: wt lut 17, 2009 22:55
autor: Rydzu
Wystarczy Dziękuję.

Powodzenia w pracach.

: wt lut 17, 2009 23:00
autor: szuwar GT TDI
dzieki dzieki :grin: jak skoncze zegary to wrzuce pare fotek zeby sie pochwalic :bigok:

: czw lut 19, 2009 12:30
autor: chechel
Witam. Rydzu. Jak możesz, to zdradź mi czym powiększałeś ten świetlik, bo to nie jest aż tak bardzo miękkie, a boje się uszkodzić.
Z góry dzięki.

: czw lut 19, 2009 13:52
autor: Rydzu
Rany, już bez przesaady.Producenta taśmy izolacyjnej też mam podać?

Ja do wycinania tutaj używałem cążków do przewodów. Teraz Dremel idzie najszybciej.