Strona 4 z 19

: wt lut 06, 2007 08:25
autor: Rydzu
Finger86, no i wybrałeś metodę najmniej odpowiednią do ściągania. Zasada jest taka: widelec jest w stanie poradzić sobie tylko z pewnymi wersjami zegarów, kręcenie z wszystkimi. DLatego bardziej obstawiam przy metodzie z kręceniem.
Mam nadzieję, że zaznaczyłeś sobie punkty maksymalnych wychyleń, żeby potem dobrze licznik ustawić ponownie.

Wskazówki od paliwa i temp możesz ściągąć normalnie, bez kręcenia, ona mają mocowanie na asymetrycznej iglicy więc nie są tak mocno zaciskane. Nie trzeba ich także potem ustawiać.

Co do licznika, to zapewnie jest licznik z SEATa, ponieważ w nich było dużo więcej kontrolek. Jeśli masz otwór w płytce drukowanej pod kontrolką rezerwy i możesz tam wsadzić żarókę to będziesz miał po jej zamontowaniu wskaźnik rezerwy. Powinna działąć też kontrolka od włączonych świateł :-)

Też kiedyś miałęm licznik z SEATa i całkiem łądnie to wygląda.

Ps. wskazówki masz żółte?

: wt lut 06, 2007 13:33
autor: Finger86
Nie wskazowki sa białe. A zarwoki mam w calutkim rzedzie, ale np od niezapietych pasów wyjąłem, moze ta kontrolka od swiateł jest spalona, jeszcze zajze do nich puki nieskreciłem wszystkiego, wczoraj sprawdzałem i zapalałem silnik i obrotomierz jest OK nie oszukuje.

: wt lut 06, 2007 13:41
autor: Rydzu
Kilka tych kontrolek jest, ale od pasów akurat nie działa.

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

: wt lut 06, 2007 14:04
autor: Finger86
A to masz takie same zegary?? To co mi radzisz jak sciagnac te male zegary od temp. silnika i od paliwa?? Widelcem czy krecic??

: wt lut 06, 2007 14:18
autor: Rydzu
Kiedyś miałem takie zegary, teraz to już tylko fotki zostały :-) i płyta główna w piwnicy.

Wskazówki od wskaźników ściągaj "na widelec" czyli najlepiej siłowo do góry.

Tylko wskazówki od prędkościomierza i obrotomierza masz na silniczkach.

Obrazek
Tak wygląda płyta główna

Obrazek
To jest sam silniczek od prędkościomierza i obrotomierza
Obrazek
Tarcze po demontażu

Obrazek
Plastikowe ringi trzymające tarcze na czarnym plastiku

Obrazek
No i finalnie same wskazówki.

: wt lut 06, 2007 15:03
autor: Finger86
Moje wizualnie nie roznia sie od przecietnych liczników, sa standardowo czarne tarcze a na nich białe symbole i cyferki. Tylko maja wszystkie kontrolki. Kupuje dzis markera czerwonego do pomalowania wskazowek i wieczorem dokoncze prace.
Wielkie dzieki Rydzu za pomoc!!
Pozdrawiam

: wt lut 06, 2007 15:12
autor: Rydzu
Żadnego czerwonego markera! No co ty chcesz zrobić z tym licznikiem.

Kup sobie farbkę modelarską i zrób to jak trzeba a nie jakieś markery. Przecież to nie wygląda ładnie.

: wt lut 06, 2007 15:30
autor: Finger86
Tak mowisz?? a moze lakier do paznokci tez by sie nadawał?? Myslałem jeszcze nad mazakiem fluroescencyjnym. No ale czekam na porade fachowca.

: wt lut 06, 2007 15:43
autor: Rydzu
No nie, lakier do paznokci :panna:

Idz do sklepu modelarskiego i kup farbkę w kolorze czerwonym. Wskazówki będziesz miał ładne. Jak chcesz oświetlić UV to tylko Model Master Fluorescent RED i masz śliczne wskazówki.

Tak to wygląda w porónaniu z orginalnymi wskazówkami
Obrazek

Wygląda dokładnie tak samo.

Wskazówki

: śr lut 14, 2007 23:39
autor: sebek68
Witam Wszystkich forumowiczów

Mam pytanko jak zdiąc wskazówki z zegarów: predkosciomierza, obrotomierza, temperatury i paliwa, zeby nie uszkodzic niczego w zegarach.
Jak je potem ustawic zeby wskazywały dobre parametry.?

Nastepna sprawa to taka: jak sie dostac do ekraników wyswietlających przebieg i godzinnę i jak zmienic w nich kolor na inny.? :)

Fotki licznika bede miał niedługo i postaram sie jak najszybciej wrzucic.

Pozdrawiam Serdecznie Sebek68

[ Dodano: 14 Lut 2007 22:46 ]
Obrazek

: czw lut 15, 2007 01:46
autor: Marcinek
wskazówki temperatury i paliwa schodza gładziutko delikatnie do góry i masz zdjete

wskazowki predkosciomierza i obrotomierza to juz inna bajka. Przede wszystkim zobacz czy masz zegary VDO czy Motometer. Jeśli VDOto wszystko powinno być gładko, podważasz każda ze wskazówek z dwóch stron równomiernie i dogóry powinna wyjść wskazówka, natomiast Motometr hmmm. różnie, ja u siebie jeszcze nie wiedząc wyciągnąłem wskazówke razem ze spreżynka z silniczka, co prawda potem zlozylem do kupy, ale po co te problemy...

Wyświetlacze to jedynie 4 imbusy na kazdy wyswietlacz z tyłu płytki, odkrecasz i wyświetlacz schodzi gładko. Pamiętaj tylko żeby nie pogubić śrubek i dobrze potem przykręcić wyświetlacze ;) :okej:

: czw lut 15, 2007 09:03
autor: Rydzu
O ściąganiu wskazówek pisałem tyle razy, że nawet nie mam ochoty się powtarzać.

Do do wyświetlaczy, to z tego co widzę to licznik ze zdjęć jest chyba na SMD, więc wyświetlacze będą wlutowane i podświetlane małą diodą smd koloru zielonego.

: sob lut 17, 2007 13:04
autor: A_L_E_S_S_I_O
rydzu pisze:O ściąganiu wskazówek pisałem tyle razy, że nawet nie mam ochoty się powtarzać.

Do do wyświetlaczy, to z tego co widzę to licznik ze zdjęć jest chyba na SMD, więc wyświetlacze będą wlutowane i podświetlane małą diodą smd koloru zielonego.


Witam
Jestem w trakcie wyjmowania licznika (licznik VDO) z samochodu rozkręciłem licznik wyjąłem wskazówki teraz chce wymienić podświetlenie zegara i przebiegu kilometrów dokładnie wyjąc pomarańczową folie odkręciłem 4 śrubki, co trzymają wyświetlacz tak jak kolega pisał wyżej, ale po odkręceniu nie chcą wyjść cos jeszcze je trzyma wie ktoś jak to wyjąć bardzo proszę o pomoc
pozdrawiam

: sob lut 17, 2007 13:18
autor: Rydzu
Jeśli masz zegary montowane na czarnym plastiku, to musisz też wymontować wskazówki z wskaźników temp i paliwa.

Najlepiej daj fotkę to będzie łątwiej coś diagnozować.