Strona 4 z 4

: pt kwie 03, 2009 13:19
autor: zvir
Obrazek

plusy i minusy... indiglo jest drogie... ale uwiezcie mi taniej nie zrobicie tego w taki sam technologiczny sposob...

tarcze takie sa podswietlone folią elektroluminescencyjną - poszukajcie sami... droga sprawa, do tego musza byc zasilane pradem zmiennym 400V 60hz ... do tego ciecie, wycinanie i dopasowywanie... moman robi to idalnie... a jak policzycie sobie to calosc wychodzi prawie po kosztach... a efekt jest mysle taki do jakiedo daza ci ktorzy robia to inaczej - UV lub podswietlenie od spodu LEDAMI... co do wskazowek, przeciez mozna wstawic od poloneza i podswietlic diada... wystarczy ;]

co do uv... mankamentem jest to ze tarcze nie sa rowno podswietlone... co widac na fotce wyzej... ale to moze tylko na fotce... moze oko ludzkie to rekompensuje... dwa... widzialem zdjecia na ktorych widac bylo wyrazie gdzie spray uv byl widoczny tez na czarnych powierzchniach... moze tusz UV do drukarki zalatwil by sprawe ? nie wiem czy taki jest... w kazdym razie mimo ze efekt moze wyjsc dobry... to nie jest to ;] - tak mi sie wydaje...

a jezeli znajdziecie folia elektroluminescencyjna mozna ja uzyc do podsiwtlnia tez panelu nawiewu lub innych elementow, ja ukurac podswietlilem backlightem od lcd...

btw... co lamp to wciaz czekam na venoma na ringi do przodu :grrr: potem dopiero zajme sie tylnimi - jeszcze troche cierpliwosci

pozdrawiam

: pt kwie 03, 2009 14:48
autor: Dioda83
zvir pisze:co do wskazowek, przeciez mozna wstawic od poloneza i podswietlic diada... wystarczy ;]
Jeśli przedkładasz dokładność wskazań prędkościomierza i obrotomierza nad wygląd, to życzę sukcesów... wskazówki od Poloneza już przerabiałem w Mk2 i wiem, że nie da się ich wyważyć aby wskazywały poprawnie, już nie mówię tu o dokładności, bo tego wykonać się nie da... Dalej...
zvir pisze:mankamentem jest to ze tarcze nie sa rowno podswietlone... co widac na fotce wyzej... ale to moze tylko na fotce...
wiedz, że aparat nie odda Ci w 100% realnego efektu, tym bardziej jeśli robisz zdjęcia w kompletnej ciemności...
zvir pisze:widzialem zdjecia, na ktorych widac bylo wyrazie gdzie spray uv byl widoczny tez na czarnych powierzchniach
Ja sprayu nie używałem, jak zaznaczyłem, tarcze wykonałem sam, zauważ rzecz jedną że tarcze pokazane na Twoim zdjęciu mają ordynarnie wyciętą ramkę dookoła okienek cyfr przebiegu ogólnego i dziennego, ja wyciąłem je tak aby wszystko komponowało się idealnie i wyglądało jak oryginał...
zvir pisze:moze tusz UV do drukarki zalatwil by sprawe
nie ma czegoś takiego... :goof:

Nie chcę tu niczego sugerować, w końcu ostateczne zdanie należy do Ciebie...

: pt kwie 03, 2009 17:56
autor: Xabingo
Dioda83, nic złego o Twoich zegarach nie powiem, ładne są i dużo przy tym roboty jest, ale zvir, powinien wpakować sobie INDIGLO.

Masz rację, że ze wskazówkami może być problem. Może od Golfa IV były by dobre.
A ja polecam zrobić to tak: założyć tarczę Moman'a bez zdejmowania wskazówek, a oryginalne wskazówki pomalować lakierem fluoroscencyjnym. Zegary nie będą oświetlały wskazówki? Jeśli nie - to jest na to łatwe rozwiązanie - w oryginalne miejsca tam gdzie normalnie są żarówki wstawić jak najsłabsze diody pod kątem, żeby oświetlały równomiernie całe zegary - w mojej poradzie opisałem jak takie żarówki led zrobić.

: sob kwie 04, 2009 13:07
autor: Dioda83
Xabingo pisze:Dioda83, nic złego o Twoich zegarach nie powiem, ładne są i dużo przy tym roboty jest
Właściwie tylko z przygotowaniem tarcz jest dużo pracy, reszta to tzw. pikuś :bigok: nawet jeśli coś byś powiedział to i tak się nie obrażę, każde uwagi są dla mnie cenne, nawet te krytyczne :bajer:
Xabingo pisze:Może od Golfa IV były by dobre.
Jeszcze gorsze, o ile te z Poloneza może dałyby się wyważyć o tyle te z MkIV całkowicie odpadają (a co ze wskaźnikami paliwa i temp. wody) - w Mk3 mogą spełnić swoją rolę.
Xabingo pisze:Zegary nie będą oświetlały wskazówki? Jeśli nie - to jest na to łatwe rozwiązanie - w oryginalne miejsca tam gdzie normalnie są żarówki wstawić jak najsłabsze diody pod kątem, żeby oświetlały równomiernie całe zegary - w mojej poradzie opisałem jak takie żarówki led zrobić.
To tu dopiero będzie roboty, jedno mija się z drugim (tj oświetlanie wskazówek za pomocą diod i montowanie tarcz INDIGLO), dioda będzie świecić punktowo, nawet jeśli zetniesz jej końcówkę łepka.

: sob kwie 04, 2009 14:06
autor: Xabingo
Dioda83 pisze:To tu dopiero będzie roboty, jedno mija się z drugim (tj oświetlanie wskazówek za pomocą diod i montowanie tarcz INDIGLO), dioda będzie świecić punktowo, nawet jeśli zetniesz jej końcówkę łepka.
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=217355

Daję gwarancję, że jak takie żarówki al'a Xabingo się zamontuje do zegarów to będą podświetlały tarcze równomiernie jak zwykłe żarówki.

A tarcze INDIGLO i podświetlanie diodami wygląda super - widziałem na żywo w MK2 takie coś - super efekt i nie trzeba kombinować z wskazówkami - ja nie radzę ruszać wskazówek bo zegary z obrotkiem i MFA są zbyt cenne, żeby je uszkodzić.

: ndz kwie 05, 2009 14:48
autor: Dioda83
Xabingo pisze:super efekt i nie trzeba kombinować z wskazówkami
to chciałbym się z właścicielem tych zegarów spotkać na pomiarach dokładności wskazywanej przez jego licznik prędkości i obrotów, weź do ręki wskazówkę do Mk2 a zobaczysz że na krótszym końcu ma odpowiednie odważniki, w Mk4 takich nie było...
Xabingo pisze:ja nie radzę ruszać wskazówek bo zegary z obrotkiem i MFA są zbyt cenne, żeby je uszkodzić
Na allego widziałem je w cenie ok 80 zł...
Trzy takie zegary już przerabiałem i nie uszkodziłem jak dotąd żadnego, no chyba że od początku był uszkodzony... w takim razie najlepiej nie przerabiać zegarów ani wg mojego ani Twojego pomysłu... ryzyko jest w to wszystko wliczone, tak samo jak w każde modyfikacje, wszystko jednak można zakończyć sukcesem pod warunkiem, że modyfikacje nie będą szkodzić poprawności wskazań (w tym wypadku licznika)...

: ndz maja 03, 2009 23:18
autor: zvir
hejo

Niestety, muszę zawiesić do odwołania mody świateł w golferze. PRzyczyn jest kilka. Kryzys dogonił moją firmę i mam lekki problem z kasa na "mody". duga sprawa nie moge dostać świateł do przodu, z ringami - ale wewnetrze. trzecia sprawa... mam do naprawy uklad kierwniczy (maglownice) i zawieszenie (amorki i wszytkie gumy)...

obiecuję, że do sprawy wróce jak tylko uporam sie z innymi problemami... przepraszam, za, narazie, niespełnione nadzieje i pozdrawiam!

: pn maja 04, 2009 00:10
autor: majekMK2
ja napisze ze wskazowki z poloneza i z punto pasuja do mk2 ja mam u siebie i dobrze wskazuja obciazenie dobrałem i udało sie ze wszystko jak przed montazem wskazuje prawidłowo :grin:

: pn maja 04, 2009 14:08
autor: Dioda83
majekMK2 pisze:wskazuje prawidłowo
oj ciekaw jestem jak to faktycznie z tą poprawnością jest...

: pn lip 06, 2009 01:59
autor: D1_PITER
No i jak tam tylne lampy?

: pt lip 31, 2009 19:29
autor: zvir
elo

nie mam dobrych wiesci... golf mi sie troche zaczol sypac i kasa poszla na naprawy, renowacja zawieszenia - amortyzatory, metalowo gumowe laczniki, do tego wymienialem silniczek podnosnika szyby oraz pare innych pierol... czeka mnie jeszcze wymiana maglownicy oleju, filtrow bo sie okazuje ze to bylo wymiane kilka lat temu...

co do samych swiatel narazie mam tylko diody potrzebne na calosc... czekaj na reszte. projektu naraize nie pozucam ale jest zawieszony... niestesty ale mechanika jest wazniejsza niz mody stylowe... dzieki za zinteresowanie i pozdrawiam

: czw mar 25, 2010 13:46
autor: czarnyjakmurzyn
Ładne, podoba mi się :)