A,B,C Lakierowania

Modyfikacje wizualne, lampy, wnętrze, spoilery...

Moderatorzy: QQxQ, G0 Karcio, VIP

Awatar użytkownika
Haki
_
_
Posty: 6070
Rejestracja: czw paź 16, 2008 18:10
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Haki » czw paź 15, 2009 13:04

yogi_dw pisze:Witam. Dzisiaj mnie na parkingu gościu trafił i wgniótł mi lekko tylny narożnik. Chciałbym go troszkę wyklepać ale nie wiem jak i z której strony się za niego zabrać

oto przykładowa fotka z zaznaczonym miejscem
http://img.org.pl/obrazek/cTTwi7DGSps.html
Szczerze to na tej fotce nic nie widać :bajer: ale jeśli jest to małe puknięcie- typu uderzone kamieniem , gradem itp... to możesz podjechać do blacharzy i wyciągną Ci to specjalnym urządzonkiem za małe pieniążki.
Jeśli zaś jest większe kuku - to pozostaje lekkie wyklepanie od strony bagażnika - ewentualnie od dołu nadkola...


Miarą inteligencji człowieka-jest umiejętność szukania w Google

MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON

wojtekma
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 55
Rejestracja: czw paź 16, 2008 23:31
Lokalizacja: Sieradz
Kontakt:

Post autor: wojtekma » ndz paź 25, 2009 23:17

Koledzy doradzcie mi czy w takiej temp jak jest teraz mozna lakierowac czy poczekac do wiosny az sie ociepli ? (dysponuje garazem) jezeli mam poczekac do wiosny lub na jakies cieplejsze dni to jak takiego "babola" zabezpieczyc ? zedrzec rdze, pozniej ten odrdzewiacz, szpachla i mozna tak jezdzic przez zime? jaka mniej wiecej powinna byc temp na dworzu zeby mozna bylo lakierowac?



Lucki
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2198
Rejestracja: ndz mar 23, 2008 19:56
Lokalizacja: DW
Kontakt:

Post autor: Lucki » pn paź 26, 2009 09:35

na dworze możne być i -5, byle w garażu było minimum 23C. Jak nie masz dobrego ogrzewania to poczekaj do wiosny


ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA ECUDIAG www.ecudiag.pl
Hamownia klucze immo naprawa sterowników radio code
Wrocław 793-195-950
Regeneracja wtryskiwaczy CR wszystkich marek

wojtekma
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 55
Rejestracja: czw paź 16, 2008 23:31
Lokalizacja: Sieradz
Kontakt:

Post autor: wojtekma » pn paź 26, 2009 13:18

Lucki pisze:na dworze możne być i -5, byle w garażu było minimum 23C. Jak nie masz dobrego ogrzewania to poczekaj do wiosny
no nie bardzo mam ogrzewanie w garazu... poczekaj do wiosny tzn mam to poprostu tak zostawic i jezdzic do wiosny ? czy mozna to jakos odpowiednio zabezpieczyc zeby chociaz nie pogarszalo sie ? myslalem zeby zetrzec ta rdze, odrdzewic jakims preparatem i polozyc szpachle tylko niewiem czy tak bede mogl jezdzic przez zime ? czy sie nic z tym nie bedzie dzialo? czy jeszcze cos na szpachle dawac? niewazne jak to bedzie wygladac byleby sie nie pogarszalo przez zime ... doradzcie cos...



Lucki
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2198
Rejestracja: ndz mar 23, 2008 19:56
Lokalizacja: DW
Kontakt:

Post autor: Lucki » wt paź 27, 2009 12:35

no nie bardzo mam ogrzewanie w garazu... poczekaj do wiosny tzn mam to poprostu tak zostawic i jezdzic do wiosny ? czy mozna to jakos odpowiednio zabezpieczyc zeby chociaz nie pogarszalo sie ? myslalem zeby zetrzec ta rdze, odrdzewic jakims preparatem i polozyc szpachle tylko niewiem czy tak bede mogl jezdzic przez zime ? czy sie nic z tym nie bedzie dzialo? czy jeszcze cos na szpachle dawac? niewazne jak to bedzie wygladac byleby sie nie pogarszalo przez zime ... doradzcie cos...
Możesz zrobic tak: rozczyścic to miejsce z rudej zapier..lic buroxem lub cortaninem. Suszarka podsuszyć bo jak nie będzie 20C to Ci nie zaschnie. Na to szpachel. I tak zabezpieczonym możesz do wiosny sie przetulać.

Tylko wiosna to wszystko zerwij i powtórz przed malowaniem ta sama metodę.


ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA ECUDIAG www.ecudiag.pl
Hamownia klucze immo naprawa sterowników radio code
Wrocław 793-195-950
Regeneracja wtryskiwaczy CR wszystkich marek

Awatar użytkownika
duzy_przemo
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 921
Rejestracja: czw mar 09, 2006 10:46
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: duzy_przemo » wt paź 27, 2009 15:33

Lucki pisze:
no nie bardzo mam ogrzewanie w garazu... poczekaj do wiosny tzn mam to poprostu tak zostawic i jezdzic do wiosny ? czy mozna to jakos odpowiednio zabezpieczyc zeby chociaz nie pogarszalo sie ? myslalem zeby zetrzec ta rdze, odrdzewic jakims preparatem i polozyc szpachle tylko niewiem czy tak bede mogl jezdzic przez zime ? czy sie nic z tym nie bedzie dzialo? czy jeszcze cos na szpachle dawac? niewazne jak to bedzie wygladac byleby sie nie pogarszalo przez zime ... doradzcie cos...
Możesz zrobic tak: rozczyścic to miejsce z rudej zapier..lic buroxem lub cortaninem. Suszarka podsuszyć bo jak nie będzie 20C to Ci nie zaschnie. Na to szpachel. I tak zabezpieczonym możesz do wiosny sie przetulać.

Tylko wiosna to wszystko zerwij i powtórz przed malowaniem ta sama metodę.
1. Wilgoć i tak dostanie się do oczyszczonego metalu.
Bo ani brunox ani szpachel ciągnie wodę jak gąbka :green_fuck:
Więc rdza i tak pojawi się w tym miejscu.

2. Szpachel nie można kłaść na brunoy czy inne wytrawki ponieważ może się odparzyć.
Należy to odizolować zwyczajnym podkładem akrylowym.

Njlepsza metoda to czyszczenie tego miejsca wytrawienie brunoxem czy czymś innym, zaaplikować podkład np ze spraya na ew szpachel następnie położyć na to jakikolwiek lakier akrylowy np. czarny mat. W tym stanie powinno to przetrwać do lepszych czasów.



Awatar użytkownika
Balugass
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 441
Rejestracja: sob sty 05, 2008 18:53
Lokalizacja: giżycko/olsztyn
Kontakt:

Post autor: Balugass » pt gru 18, 2009 23:13

małe pytanko :bigok: musze polakierowac lusterko zewnętrzne bo kupiłem w podobnym kolorze ale i tak sie różni:/ jakim papierem zmatowic??chodzi zeby nie było rys widocznych po lakierowaniu


mój były variancik ---> http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=214025

Lucki
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2198
Rejestracja: ndz mar 23, 2008 19:56
Lokalizacja: DW
Kontakt:

Post autor: Lucki » sob gru 19, 2009 01:17

2. Szpachel nie można kłaść na brunoy czy inne wytrawki ponieważ może się odparzyć.
Należy to odizolować zwyczajnym podkładem akrylowym.
Kolego za przeproszeniem kto Ci takich pierdół naopowiadał ?

małe pytanko :bigok: musze polakierowac lusterko zewnętrzne bo kupiłem w podobnym kolorze ale i tak sie różni:/ jakim papierem zmatowic??chodzi zeby nie było rys widocznych po lakierowaniu
zależy czy będziesz tylko lakierował czy podkład+baza+klar?

jak wariant 1 to ja bym 800 zmatował, jak 2 to 220 później podkład, kontrolka i heyah na 800 no i baza+klar :grin:


ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA ECUDIAG www.ecudiag.pl
Hamownia klucze immo naprawa sterowników radio code
Wrocław 793-195-950
Regeneracja wtryskiwaczy CR wszystkich marek

Awatar użytkownika
truckman
Varia(n)t
Varia(n)t
Posty: 11847
Rejestracja: ndz paź 18, 2009 20:25

Post autor: truckman » pn gru 21, 2009 01:48

Balugass, 1000 + 1500 wodny ;)


Obrazek

Awatar użytkownika
duzy_przemo
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 921
Rejestracja: czw mar 09, 2006 10:46
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: duzy_przemo » pn gru 21, 2009 12:17

Lucki pisze:
2. Szpachel nie można kłaść na brunoy czy inne wytrawki ponieważ może się odparzyć.
Należy to odizolować zwyczajnym podkładem akrylowym.
Kolego za przeproszeniem kto Ci takich pierdół naopowiadał ?
10 lat doświadczenia w branży mi to odpowiedziało.
Mało tego, żywica zawarta w szpachli może zareagować z kwaśnym gruntem.
Informację na ten temat znajdziesz w każdej specyfikacji technicznej, produktów wytrawiających. Zachęcam do lektury.
Wyjątkiem są tu niektóre podkłady epoksydowe np PPG Quickline QP-3200, na który to można bezpośrednio kłaść lakiery nawierzchniowe. Choć podkłady epoksydowe nie do końca mieszczą się w tej kategorii.

małe pytanko :bigok: musze polakierowac lusterko zewnętrzne bo kupiłem w podobnym kolorze ale i tak sie różni:/ jakim papierem zmatowic??chodzi zeby nie było rys widocznych po lakierowaniu

zależy czy będziesz tylko lakierował czy podkład+baza+klar?

jak wariant 1 to ja bym 800 zmatował, jak 2 to 220 później podkład, kontrolka i heyah na 800 no i baza+klar :grin:
Jeśli lusterko jest już w kolorze. To rzeczywiście optymalnie było by je prysnąć podkładem. Ale nie jest to konieczne, ponieważ stary lakier tworzy już warstwę kontaktową z plastikiem. Wystarczyłoby zmatowić je np P600-P800 tak by baza złapała przyczepność na powłoce Na to baza następnie klar.
Ostatnio zmieniony pn gru 21, 2009 12:29 przez duzy_przemo, łącznie zmieniany 5 razy.



kurczakpl
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 132
Rejestracja: ndz sty 03, 2010 17:34
Lokalizacja: Cardiff,UK

Post autor: kurczakpl » sob sty 23, 2010 21:50

"ABC lakierowania" zapraszamy


Mój VW
http://kurczakpl.fotosik.pl/albumy/728355-3.html

Vii
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 978
Rejestracja: śr paź 21, 2009 13:54
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: Vii » ndz lut 07, 2010 03:23

odswieze temat troszke i zadam pytanie :) wyszło mi malutkie ognisko rdzy z powodu dostania grudką soli od "solniczki" i w tym miejscu odpadł lakier i wyszla rdza, no nie wazne do rzeczy. Chce sobie to sam zrobić. Stad pytania czy dobrze mysle, a wiec. Najpierw musze zjechać lakier i stary podklad do czystej gołej blachy tak? [wieksza część niz tylko ten odprysk, sie rozumie?] po starannym wyczyszczeniu odtłuscic bena? Po czym przesmarować srodkiem na rdze "Cortaninem" np tak? Pozniej poczekać i pozniej ponownie szlifować blache tak? Potrzebny bedzie do takich dzialan podklad czy wystarczy sama szpachla, wypełniajaca? Pozniej po jej zaschnieciu da rady ja wyrownac papierem? I po tym wszystkim podklad tak? Po podkładzie znowu jechanie papierem do rownosci i wtedy lakierowanie? ile razy kłaść lakier? Jak to robić odpowiednio co by nie narobić zacieków?

z gory dzieki za rady :grin:



kurczakpl
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 132
Rejestracja: ndz sty 03, 2010 17:34
Lokalizacja: Cardiff,UK

Post autor: kurczakpl » ndz lut 07, 2010 13:28

nie zupełnie.Jedziesz do gołej blachy pryskasz ETCH PRIMER na metal.Potem nic nie szlifujesz ja trzeba troszkę szpachli jak nie to podkład.Podkład przygotowujesz pod lakier taki mały kawałek na mokro 500-ką no i pryskasz .Jaki masz koklor ?


Mój VW
http://kurczakpl.fotosik.pl/albumy/728355-3.html

Vii
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 978
Rejestracja: śr paź 21, 2009 13:54
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: Vii » pn lut 08, 2010 00:22

kurczakpl pisze:nie zupełnie.Jedziesz do gołej blachy pryskasz ETCH PRIMER na metal.Potem nic nie szlifujesz ja trzeba troszkę szpachli jak nie to podkład.Podkład przygotowujesz pod lakier taki mały kawałek na mokro 500-ką no i pryskasz .Jaki masz koklor ?
Witam wielkie dzieki za odpowiedz i za rady.. Kolor to jest czarny, czarny akrylowy dokladnie, jakies sugestie odnosnie? ;)



ODPOWIEDZ

Wróć do „Style”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 56 gości