Strona 26 z 43
: pt paź 03, 2008 15:32
autor: Rydzu
cezarystar, sklepy modelarskie, allegro.
UV: katoda, diody, listwa z potencjometrem, bo może być za mocna.
W zasadzie kilka diód UV wystarcza.
: pt paź 03, 2008 16:27
autor: cezarystar
no to w poniedzialek czeka mnie łazenie po sklepach a jak nie to allegro
![grin :grin:](./images/smilies/grin.gif)
dwie listwy UV po 5 cm dlugie wystarcza mysle, w jednej sa 3 diody to w sam raz?
[ Dodano: 11 Paź 2008 12:18 ]
Moris, mam do Ciebie pytanie
![grin :grin:](./images/smilies/grin.gif)
jak zrobiłes swoje wskazówki? pomalowałeś je farba co nie? Ja juz wszystko skompletowalem i jestem gotowy zeby to poskaładac do kupy ale zamowiłem farbe na allegro, ta ktora polecał
rydzu, ale ona po prostu jest pomarańczowa a nie czerwona
![blush :blush:](./images/smilies/blush.gif)
: ndz paź 19, 2008 10:35
autor: micky
Mam pytanie do wszystkich majstrujacych przy zegarach.
U mnie pojawil sie taki problem ze po wymianie diod smd w zegarach motometer w mk3 tdi wskaznik temperatury plynu nie wskazuje 90 stopni jak zwykle wskazywal tylko o stoi kreske nizej. Do wymiany tych diod trzeba wylutowac ten zegar, prawda? Wiec przypuszczam ze cos nie tak z lutami. Jak to zrobic dobrze?
Druga sprawa, to taka ze elektronik ktory mi to robil zalozyl ciut inne diody niz te ktore wczesniej byly i teraz moje zegary a raczej wskazniki swieca za mocno! Czy jak kupie o mniejszej mocy to spadnie moc swiatla do akceptowalnej?
Pozdrawiam
: ndz paź 19, 2008 19:42
autor: Rydzu
micky, coś ci ten "elektronik" namieszał.
Przy twoich zegarach nie trzeba wylutowywać żadnego wskaźnika, tylko wyświetlacze i wtedy można dostać się do SMD. Ściągnąć trzeba tylko wskazówki i potem po założeniu ich ponownie podpiąć do auta. Przy pierwszym podłaczeniu wskazówki się same kalibrują.
Wtedy musisz wyłączyć licznik i poprawić ustawienie.
Moim zdaniem on nie zrobił tego ostatniego, po wyłączeniu silnika wskazówka spada ci pewnie poniżej skali i dlatego nie masz jej w prawidłowym miejscu.
ROZWIĄZANIE:
Ściągnij obudowę licznika z deski, odkręć szybę i nie wyciągając licznika z samochodu możesz poprawić ustawienie wskazówem.
Co do wyświetlaczy - biała kartka w ilości warstw zależnej od jasności jaką chcesz mieć.
: ndz paź 19, 2008 19:46
autor: micky
No tak tez zrobilem ze wskazowkami, ale zamiast kartek dam folie niebieska, bo teraz te diody bardziej w blekit wpadaja kolorem a ja chce niebieski
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
: ndz paź 19, 2008 20:14
autor: slaw71
rydzu pisze:
Co do wskazówek podświetlanych od spodu, to nie ma najmniejszego problemu, niestety musisz kupić wskazówki np. z golfa mk4 ponieważ fabryczne w golfie mk3 nie dają się podświetlić.
Potem montaż diód smd od spodu tak jak jest to włąśnie w mk4 i wskazówka świeci.
mam małe pytanko,czy te diody smd potrzebują jakiegoś rezystorka czy można na nie podać bezpośrednio 12v. sory za OT
: ndz paź 19, 2008 21:16
autor: Rydzu
slaw71, tam nie ma 12V, zamieniasz przecież diody SMD na diody SMD, tylko kolor dajesz inny.
: pn paź 20, 2008 19:51
autor: slaw71
rydzu pisze:slaw71, tam nie ma 12V, zamieniasz przecież diody SMD na diody SMD, tylko kolor dajesz inny.
czegoś tu nie jarzę , przecież w liczniku w mk3-vento niema podświetlenia wskazówek,więc jak z licznika mk4 wezmę wskazówki i wylutuję diody które je podświetlały to jakie napięcie podać na te diody w liczniku mk3 ,bo skoro były wlutowane na płytce licznika mk4 to i gdzieś tam był jakiś opornik(rezystorek).Może inaczej ,jaki rezystorek dać do tych diód żeby ich nie spalić a żeby świeciły jak się należy.Sory ale temat elektroniki to dla mnie magia
: pn paź 20, 2008 20:24
autor: Rydzu
slaw71 pisze:Sory ale temat elektroniki to dla mnie magia
My piszemy tutaj o diodach pod wyświetlaczami a ty pod wskazówkami, nawet magik elektronik tego nie zrozumie
Jak chcesz podświetlić od spodu wskazówki z mk4 w mk3 to musisz stosować opornik na diodach które zamontujesz do podświetlenia tych wskazówek.
: pn paź 20, 2008 20:38
autor: slaw71
no ale jaki to ma być opornik,bo mam trochę tych diód wylutowanych z licznika mk4 ale nie wiem jak je wykorzystać bo nie wiem jakiego opornika użyć.Pozdro
: pn paź 20, 2008 20:52
autor: Rydzu
470 ohm powinien być o.k. Możesz też dać 1 kohm, ja mam tych oporników tyle że nawet nie patrzę jakie wartości lutuję
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
: pn paź 20, 2008 21:23
autor: slaw71
dziękuję za rozjaśnienie mi umysłu
![piwka :piwka:](./images/smilies/piwka.gif)
: wt paź 28, 2008 23:19
autor: gmasterg
w doborze dodatkowego obrotomierza .mam golfika 2 z 1.3 .czy takie cos pasowałoby do mojego??
http://allegro.pl/item449444849_obrotom ... light.html
[ Dodano: 28 Paź 2008 22:20 ]
ucieło mi "mam prozbe w pomocy..."
: wt paź 28, 2008 23:46
autor: Rydzu
gmasterg, w aukcji masz przecież napisane.
Tylko po co ci shift light jak masz 1,3 ??