[all VW] Pokażcie jakie macie zegary...

Modyfikacje wizualne, lampy, wnętrze, spoilery...

Moderatorzy: QQxQ, G0 Karcio, VIP

Awatar użytkownika
Rydzu
_
_
Posty: 6046
Rejestracja: pn wrz 27, 2004 16:30
Lokalizacja: DDZ Dzierżoniów
Kontakt:

Post autor: Rydzu » pt paź 03, 2008 15:32

cezarystar, sklepy modelarskie, allegro.

UV: katoda, diody, listwa z potencjometrem, bo może być za mocna.

W zasadzie kilka diód UV wystarcza.



Awatar użytkownika
cezarystar
Grupa Śląska
Grupa Śląska
Posty: 120
Rejestracja: pn kwie 14, 2008 19:48
Lokalizacja: SMY
Kontakt:

Post autor: cezarystar » pt paź 03, 2008 16:27

no to w poniedzialek czeka mnie łazenie po sklepach a jak nie to allegro :grin: dwie listwy UV po 5 cm dlugie wystarcza mysle, w jednej sa 3 diody to w sam raz? :goof:

[ Dodano: 11 Paź 2008 12:18 ]
Moris, mam do Ciebie pytanie :grin: jak zrobiłes swoje wskazówki? pomalowałeś je farba co nie? Ja juz wszystko skompletowalem i jestem gotowy zeby to poskaładac do kupy ale zamowiłem farbe na allegro, ta ktora polecał rydzu, ale ona po prostu jest pomarańczowa a nie czerwona :blush:


Mój Passat
"...auto jest jak ukochana kobieta, ma podobać sie Tobie, nie innym..."

Awatar użytkownika
micky
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 865
Rejestracja: ndz wrz 18, 2005 20:17
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: micky » ndz paź 19, 2008 10:35

Mam pytanie do wszystkich majstrujacych przy zegarach.
U mnie pojawil sie taki problem ze po wymianie diod smd w zegarach motometer w mk3 tdi wskaznik temperatury plynu nie wskazuje 90 stopni jak zwykle wskazywal tylko o stoi kreske nizej. Do wymiany tych diod trzeba wylutowac ten zegar, prawda? Wiec przypuszczam ze cos nie tak z lutami. Jak to zrobic dobrze?

Druga sprawa, to taka ze elektronik ktory mi to robil zalozyl ciut inne diody niz te ktore wczesniej byly i teraz moje zegary a raczej wskazniki swieca za mocno! Czy jak kupie o mniejszej mocy to spadnie moc swiatla do akceptowalnej? :)

Pozdrawiam



Awatar użytkownika
Rydzu
_
_
Posty: 6046
Rejestracja: pn wrz 27, 2004 16:30
Lokalizacja: DDZ Dzierżoniów
Kontakt:

Post autor: Rydzu » ndz paź 19, 2008 19:42

micky, coś ci ten "elektronik" namieszał.

Przy twoich zegarach nie trzeba wylutowywać żadnego wskaźnika, tylko wyświetlacze i wtedy można dostać się do SMD. Ściągnąć trzeba tylko wskazówki i potem po założeniu ich ponownie podpiąć do auta. Przy pierwszym podłaczeniu wskazówki się same kalibrują.

Wtedy musisz wyłączyć licznik i poprawić ustawienie.

Moim zdaniem on nie zrobił tego ostatniego, po wyłączeniu silnika wskazówka spada ci pewnie poniżej skali i dlatego nie masz jej w prawidłowym miejscu.

ROZWIĄZANIE:

Ściągnij obudowę licznika z deski, odkręć szybę i nie wyciągając licznika z samochodu możesz poprawić ustawienie wskazówem.

Co do wyświetlaczy - biała kartka w ilości warstw zależnej od jasności jaką chcesz mieć.



Awatar użytkownika
micky
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 865
Rejestracja: ndz wrz 18, 2005 20:17
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: micky » ndz paź 19, 2008 19:46

No tak tez zrobilem ze wskazowkami, ale zamiast kartek dam folie niebieska, bo teraz te diody bardziej w blekit wpadaja kolorem a ja chce niebieski :D



Awatar użytkownika
slaw71
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 165
Rejestracja: śr lut 06, 2008 21:16
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: slaw71 » ndz paź 19, 2008 20:14

rydzu pisze:
Co do wskazówek podświetlanych od spodu, to nie ma najmniejszego problemu, niestety musisz kupić wskazówki np. z golfa mk4 ponieważ fabryczne w golfie mk3 nie dają się podświetlić.
Potem montaż diód smd od spodu tak jak jest to włąśnie w mk4 i wskazówka świeci.
mam małe pytanko,czy te diody smd potrzebują jakiegoś rezystorka czy można na nie podać bezpośrednio 12v. sory za OT
Ostatnio zmieniony ndz paź 19, 2008 20:14 przez slaw71, łącznie zmieniany 1 raz.


1.9 TDI AHU++ by TUNE-UP
Obrazek
http://polskajazda.pl/Samochody/Volkswagen/Vento/83584" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Rydzu
_
_
Posty: 6046
Rejestracja: pn wrz 27, 2004 16:30
Lokalizacja: DDZ Dzierżoniów
Kontakt:

Post autor: Rydzu » ndz paź 19, 2008 21:16

slaw71, tam nie ma 12V, zamieniasz przecież diody SMD na diody SMD, tylko kolor dajesz inny.



Awatar użytkownika
slaw71
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 165
Rejestracja: śr lut 06, 2008 21:16
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: slaw71 » pn paź 20, 2008 19:51

rydzu pisze:slaw71, tam nie ma 12V, zamieniasz przecież diody SMD na diody SMD, tylko kolor dajesz inny.
czegoś tu nie jarzę , przecież w liczniku w mk3-vento niema podświetlenia wskazówek,więc jak z licznika mk4 wezmę wskazówki i wylutuję diody które je podświetlały to jakie napięcie podać na te diody w liczniku mk3 ,bo skoro były wlutowane na płytce licznika mk4 to i gdzieś tam był jakiś opornik(rezystorek).Może inaczej ,jaki rezystorek dać do tych diód żeby ich nie spalić a żeby świeciły jak się należy.Sory ale temat elektroniki to dla mnie magia
Ostatnio zmieniony pn paź 20, 2008 19:56 przez slaw71, łącznie zmieniany 1 raz.


1.9 TDI AHU++ by TUNE-UP
Obrazek
http://polskajazda.pl/Samochody/Volkswagen/Vento/83584" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Rydzu
_
_
Posty: 6046
Rejestracja: pn wrz 27, 2004 16:30
Lokalizacja: DDZ Dzierżoniów
Kontakt:

Post autor: Rydzu » pn paź 20, 2008 20:24

slaw71 pisze:Sory ale temat elektroniki to dla mnie magia
My piszemy tutaj o diodach pod wyświetlaczami a ty pod wskazówkami, nawet magik elektronik tego nie zrozumie :-)

Jak chcesz podświetlić od spodu wskazówki z mk4 w mk3 to musisz stosować opornik na diodach które zamontujesz do podświetlenia tych wskazówek.



Awatar użytkownika
slaw71
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 165
Rejestracja: śr lut 06, 2008 21:16
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: slaw71 » pn paź 20, 2008 20:38

no ale jaki to ma być opornik,bo mam trochę tych diód wylutowanych z licznika mk4 ale nie wiem jak je wykorzystać bo nie wiem jakiego opornika użyć.Pozdro


1.9 TDI AHU++ by TUNE-UP
Obrazek
http://polskajazda.pl/Samochody/Volkswagen/Vento/83584" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Rydzu
_
_
Posty: 6046
Rejestracja: pn wrz 27, 2004 16:30
Lokalizacja: DDZ Dzierżoniów
Kontakt:

Post autor: Rydzu » pn paź 20, 2008 20:52

470 ohm powinien być o.k. Możesz też dać 1 kohm, ja mam tych oporników tyle że nawet nie patrzę jakie wartości lutuję :-)



Awatar użytkownika
slaw71
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 165
Rejestracja: śr lut 06, 2008 21:16
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: slaw71 » pn paź 20, 2008 21:23

dziękuję za rozjaśnienie mi umysłu :piwka:


1.9 TDI AHU++ by TUNE-UP
Obrazek
http://polskajazda.pl/Samochody/Volkswagen/Vento/83584" onclick="window.open(this.href);return false;

gmasterg
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 17:42
Lokalizacja: lublin

Post autor: gmasterg » wt paź 28, 2008 23:19

w doborze dodatkowego obrotomierza .mam golfika 2 z 1.3 .czy takie cos pasowałoby do mojego??http://allegro.pl/item449444849_obrotom ... light.html

[ Dodano: 28 Paź 2008 22:20 ]
ucieło mi "mam prozbe w pomocy..."



Awatar użytkownika
Rydzu
_
_
Posty: 6046
Rejestracja: pn wrz 27, 2004 16:30
Lokalizacja: DDZ Dzierżoniów
Kontakt:

Post autor: Rydzu » wt paź 28, 2008 23:46

gmasterg, w aukcji masz przecież napisane.

Tylko po co ci shift light jak masz 1,3 ??



ODPOWIEDZ

Wróć do „Style”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 64 gości