A,B,C Ksenonu
Moderatorzy: QQxQ, G0 Karcio, VIP
A,B,C Ksenonu
Zależy o czym mówicie - czy poziomowaniu ciągłym (białkowym) czy używanym w większości aut - tylko po uruchomieniu oświetlenia i tylko wtedy.
Jednak co innego oślepianie związane z ustawieniem reflektora a co innego z odcięciem światła a to można zniwelować jeśli się chce. Niestety ustawienie reflektora "na nisko" nie jest wyjściem, bo co z tego że mamy ustawione lampy nisko, skoro wówczas widzimy dużo bliżej, oczy są przyzwyczajone do "ostrego" światła z przodu auta a to co dalej przed nami i gorzej oświetlone nie widać ?
Co innego też systemy z skrętnymi soczewkami, aktywnymi systemami typu podjazd pod wzniesienie, zjazd itd. Niestety takie systemy nie sprawdzają się na drogach dziurawych itd czyli w PL i wszędzie, gdzie takie dziury są - system niestety nie jest w stanie tak szybko reagować.
Jednak co innego oślepianie związane z ustawieniem reflektora a co innego z odcięciem światła a to można zniwelować jeśli się chce. Niestety ustawienie reflektora "na nisko" nie jest wyjściem, bo co z tego że mamy ustawione lampy nisko, skoro wówczas widzimy dużo bliżej, oczy są przyzwyczajone do "ostrego" światła z przodu auta a to co dalej przed nami i gorzej oświetlone nie widać ?
Co innego też systemy z skrętnymi soczewkami, aktywnymi systemami typu podjazd pod wzniesienie, zjazd itd. Niestety takie systemy nie sprawdzają się na drogach dziurawych itd czyli w PL i wszędzie, gdzie takie dziury są - system niestety nie jest w stanie tak szybko reagować.
- sidewind76
- Użytkownik
- Posty: 370
- Rejestracja: śr maja 02, 2012 12:45
- Lokalizacja: Świat :)
Re: A,B,C Ksenonu
co do poziomowania to to co widzimy na samym początku to jest tylko test wykonawczy zakresu czy sprawdzenie zakresu systemu regulacji i tyle jeśli wyszło by że system nie może osiągnąć zakresu lub zatnie się w trakcie testu ksenon zgłosi błądskaktus pisze:Zależy o czym mówicie - czy poziomowaniu ciągłym (białkowym) czy używanym w większości aut - tylko po uruchomieniu oświetlenia i tylko wtedy.
Co innego też systemy z skrętnymi soczewkami, aktywnymi systemami typu podjazd pod wzniesienie, zjazd itd. Niestety takie systemy nie sprawdzają się na drogach dziurawych itd czyli w PL i wszędzie, gdzie takie dziury są - system niestety nie jest w stanie tak szybko reagować.
i tak jak napisałeś wyżej na polskich drogach dziurawych wszelkie systemy się rozkładają nawet doświetlenie potrafi się wysypać bo przy ekstremalnym wpadnięciu w dziurę potrafi soczewka wypaść z prowadzenia częsta przypadłość w A6C6
Od nieba dzieli nas tylko 9 milimetrów...
Re: A,B,C Ksenonu
Racja, jednak to nie tylko test czy wszystko działa, ale również ustawienie soczewki. Jeśli auto będzie obciążone, soczewka ustawi się odpowiednio do obciążenia przedniej i tylnej osi.sidewind76 pisze:
co do poziomowania to to co widzimy na samym początku to jest tylko test wykonawczy zakresu czy sprawdzenie zakresu systemu regulacji i tyle jeśli wyszło by że system nie może osiągnąć zakresu lub zatnie się w trakcie testu ksenon zgłosi błąd
- sidewind76
- Użytkownik
- Posty: 370
- Rejestracja: śr maja 02, 2012 12:45
- Lokalizacja: Świat :)
A,B,C Ksenonu
Zgadzam się w 100% z przed mówcą tak czy tak na naszych drogach to nawet dynamiczniejsze systemy oświetlania doświetlania poziomowania biorą w łeb
Od nieba dzieli nas tylko 9 milimetrów...
A,B,C Ksenonu
cieszę sie że ktoś założył temat o ksenonach bo akurat jestem na etapie ich poszukiwania i przyda mi sie kogos doświadczenie. co powiecie tych lampach?
http://allegro.pl/lampy-przod-xenon-gol ... 24743.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://allegro.pl/lampy-przod-xenon-gol ... 24743.html" onclick="window.open(this.href);return false;
A,B,C Ksenonu
oki to wiem. ale czy po tych zdjeciach da sie ocenic ich stan wycieńczenia? nie są to angole?
- sidewind76
- Użytkownik
- Posty: 370
- Rejestracja: śr maja 02, 2012 12:45
- Lokalizacja: Świat :)
A,B,C Ksenonu
tak tego nie ocenisz ale na spokojnie soczewki i tak radził bym wyczyścić a odbłyśnik zregenerować
Od nieba dzieli nas tylko 9 milimetrów...
-
- Użytkownik
- Posty: 416
- Rejestracja: wt sie 22, 2006 19:31
- Lokalizacja: MALBORK Hamburg
- Kontakt:
A,B,C Ksenonu
Cześć
Temat fajny i na pewno potrzebny, jednak nie wyjaśnia jednej sprawy. Od niedawna jestem posiadaczem Seata Alhambry 2001 z ksenonami. Z treści wielu postów wynika, że przyczyną braku zapłonu jednej z lamp(czasem zapala się za pierwszym razem a czasem nie), może być jej przebieg lub po prostu produkcja palnika - made in china. Dlatego chciałem wymienić palniczki na nowe ale jakieś dobre. Szukałem na Allegro i znalazłem kilka modeli, prawdopodobnie pasujących do mojego reflektora. Oznaczenie na reflektorze wygląda następująco :
1b A HR HC HC DC DC
C1 C2 04 04 04 00 00
Z tego co się zorientowałem, do mojego reflektora soczewkowego, powinien pasować żarnik D2S. Jest kilka typów i nie wiem, czym one różnią się, czym kierować się w wyborze? Podaje kilka, które różnią się oznaczeniem...no i ceną.
http://moto.allegro.pl/d2s-xenon-zarnik ... 18843.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://moto.allegro.pl/d2s-xenon-zarnik ... 18819.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://moto.allegro.pl/zarowki-zarowka- ... 96520.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Temat fajny i na pewno potrzebny, jednak nie wyjaśnia jednej sprawy. Od niedawna jestem posiadaczem Seata Alhambry 2001 z ksenonami. Z treści wielu postów wynika, że przyczyną braku zapłonu jednej z lamp(czasem zapala się za pierwszym razem a czasem nie), może być jej przebieg lub po prostu produkcja palnika - made in china. Dlatego chciałem wymienić palniczki na nowe ale jakieś dobre. Szukałem na Allegro i znalazłem kilka modeli, prawdopodobnie pasujących do mojego reflektora. Oznaczenie na reflektorze wygląda następująco :
1b A HR HC HC DC DC
C1 C2 04 04 04 00 00
Z tego co się zorientowałem, do mojego reflektora soczewkowego, powinien pasować żarnik D2S. Jest kilka typów i nie wiem, czym one różnią się, czym kierować się w wyborze? Podaje kilka, które różnią się oznaczeniem...no i ceną.
http://moto.allegro.pl/d2s-xenon-zarnik ... 18843.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://moto.allegro.pl/d2s-xenon-zarnik ... 18819.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://moto.allegro.pl/zarowki-zarowka- ... 96520.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Octavia III -1.4 DSG ---[/i]
- sidewind76
- Użytkownik
- Posty: 370
- Rejestracja: śr maja 02, 2012 12:45
- Lokalizacja: Świat :)
A,B,C Ksenonu
nie kombinuj z allegro bo wychodzi prawie tak samo jak w dobrym sklepie a przynajmniej nie trafisz na podróbkę i pamiętaj trzeba wymienić oba bo jest różnica w barwie
Od nieba dzieli nas tylko 9 milimetrów...
-
- Użytkownik
- Posty: 416
- Rejestracja: wt sie 22, 2006 19:31
- Lokalizacja: MALBORK Hamburg
- Kontakt:
A,B,C Ksenonu
Nie zmienia to faktu, że nadal nie wiem, jakie są różnice pomiędzy podanymi przykładami palników na allegro? Niby podobne modele ale ceny bardzo rożne? Nie sugeruję się Allegro, to tylko przykłady. Nie raz już przekonałem się, że zakup na Allegro to DROGI zakup, prawie zawsze znajdę tańsza ofertę w innym sklepie.
Octavia III -1.4 DSG ---[/i]
- sidewind76
- Użytkownik
- Posty: 370
- Rejestracja: śr maja 02, 2012 12:45
- Lokalizacja: Świat :)
A,B,C Ksenonu
ale czego oczekujesz sprzedawcy tych żarówek mogą napisać co chcą generalnie to są niby różne wersje tej samej żarówki ale to już chyba widzisz jestem zdania to jeśli kupować coś takiego jak palnik to tylko i wyłącznie w dobrej hurtowni poto aby mieć możliwość reklamacji
Od nieba dzieli nas tylko 9 milimetrów...
A,B,C Ksenonu
Różnice dotyczą barwy lun wydajności po wygrzaniu. Różnice niewielkie, ale zawsze.
Nie oczekuj że produkty z allegro są oryginalne - zakup palnika PROSTO OD DYSTRYBUTORA PHILIPSA to około 180 - 190 zł sztuka. Tutaj masz za połowę ceny podróbę. Lepiej w tej cenie zakupić cokolwiek innego z metalowym cokołem trzymającym bańkę oraz homologacją. Na jedno wyjdzie.
Nie oczekuj że produkty z allegro są oryginalne - zakup palnika PROSTO OD DYSTRYBUTORA PHILIPSA to około 180 - 190 zł sztuka. Tutaj masz za połowę ceny podróbę. Lepiej w tej cenie zakupić cokolwiek innego z metalowym cokołem trzymającym bańkę oraz homologacją. Na jedno wyjdzie.
-
- Użytkownik
- Posty: 416
- Rejestracja: wt sie 22, 2006 19:31
- Lokalizacja: MALBORK Hamburg
- Kontakt:
Re: A,B,C Ksenonu
To znaczy, że jeśli ja kupuję gdzieś legalnie osprzęt elektryczny Legranda, za który płacę 60% ceny dystrybutora to znaczy, że kupuję podróbki albo towar kradziony? Jest coś takiego jak rabaty, różne dla różnych odbiorców. Prosty przykład kolejny: meble FORTE, kupując bezpośrednio od producenta/dystrybutora zapłacimy dużo więcej niż w każdym jednym wiekszym sklepie meblowym.skaktus pisze:Różnice dotyczą barwy lun wydajności po wygrzaniu. Różnice niewielkie, ale zawsze.
Nie oczekuj że produkty z allegro są oryginalne - zakup palnika PROSTO OD DYSTRYBUTORA PHILIPSA to około 180 - 190 zł sztuka. Tutaj masz za połowę ceny podróbę. Lepiej w tej cenie zakupić cokolwiek innego z metalowym cokołem trzymającym bańkę oraz homologacją. Na jedno wyjdzie.
Bardziej chodziło mi w tym przypadku właśnie o ta odpowiedź - Różnice dotyczą barwy lun wydajności po wygrzaniu. Różnice niewielkie, ale zawsze
Dzięki
Octavia III -1.4 DSG ---[/i]
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 29 gości