Strona 3 z 4
Re: [mk3] Światła do jazdy dziennej w miejscu zaślepek
: ndz maja 15, 2011 15:15
autor: ssarna1
skaktus pisze:Więc ciężko jest uzyskać idealne 3,2 V odkładające się na diodach prostowniczych i do tego odpowiednie "zużycie" prądu.
Ale na diodzie germanowej odkłada się 0,3V
a dobierając odpowiednio diody te 0,1V można by zniwelować (jak pewnie wiesz, każda dioda ma to napięcie nieco inne. Nie wspomniam już, że mogłeś wykorzystać diodę Zenera i wtedy problem z dobieraniem z głowy)
Diody prostownicze to nie diody świecące.
Poważnie??
[mk3] Światła do jazdy dziennej w miejscu zaślepek
: ndz maja 15, 2011 17:03
autor: skaktus
Tak, poważnie.
Takie dopieranie diod to jak pisałem nie jest dobra sprawa bo potem wychodzą różnice w jasności.
Zestaw 2 sztuk LM na każdą gałąź jest optymalnym bajerem, tym bardziej że w lampę nie trzeba pchać diod i ich tam upychać. Dodatkowo większość dostępnych diod prostowniczych na prądy niby 2A lub więcej, dostepnych powszechnie w elektronikach, ledwo daje sobie radę z 300 mA w lampie - diody silnie się nagrzewają i niejednokrotnie palą, taka tandeta. Oczywiście można używać diod lepszej jakości, mocniejszych, ale ogranicza nas miejsce. Dodatkowo w moim przypadku założenie było takie - tanio, a że mam masę LM na stanie to...
PS-Zastanawiałeś się może nad zakupem dziennych w miejsce halogenu, natomiast w dół w kratkę dać przeciwmgielne ? Widziałem kilka fabrycznych rozwiązań na okrągłe lampy i na żarówkę H3.
[mk3] Światła do jazdy dziennej w miejscu zaślepek
: ndz maja 15, 2011 18:43
autor: Duber
skaktus pisze:Zastanawiałeś się może nad zakupem dziennych w miejsce halogenu,
dlugo tego szukalem ,ciezko znalezc.
ja nie cierpie diod,dla mnie to zalatują wiochą ale bylem zmuszony założyć je z racji niestandartowych przednich lamp,wymieniac zarowke u mnie to odkrecanie grilla i wyciaganie lampy.poszycie auta dochodzi do samego mocowania zarowki...
mialem dosc tego i dalem diody w kratke...
Re: [mk3] Światła do jazdy dziennej w miejscu zaślepek
: ndz maja 15, 2011 22:04
autor: enesen
Macie tutaj dzienne Helli
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=119&t=402589" onclick="window.open(this.href);return false; człowiek z forum nie wie co sprzedaje. Wogóle to szukajcie halogenów do mk3 na alle bo 99,9% sprzedawców nie wie z czym ma doczynienia i wystawia dzienne jako halogeny clear. Ja już śmigam jakiś czas i jestem w stanie przeboleć te 42 W bo nic innego sie nie świeci a żarówki to nie wiem kiedy wymieniałem
Policjanci nie zatrzymali mnie jeszcze ale widać że sie przyglądają, może nie haltują bo w kratki mam wsadzone przeciwmgielne też Hellenki.
[mk3] Światła do jazdy dziennej w miejscu zaślepek
: ndz maja 15, 2011 23:30
autor: ssarna1
Założenie było takie, że halogeny zostają tam, gdzie są...
Widziałem ostatnio na allegro dzienne okrągłe, niektóre naprawdę małe (7cm/4cm głębokości) jeszcze trochę a może zaczną się pojawiać takie które będzie się dało upchnąć. czekam z niecierpliwością
[mk3] Światła do jazdy dziennej w miejscu zaślepek
: pn maja 16, 2011 10:45
autor: skaktus
Te co mają po 7 cm średnicy i 4 cm głębokości to lampy na diodach typu Flux, świecące jedynie pod kątem około 30 st, więc albo widać cie z bardzo daleka albo w ogóle. Na skrzyżowaniach itp nie widać czy ci coś się świeci czy nie.
Re: [mk3] Światła do jazdy dziennej w miejscu zaślepek
: pn maja 16, 2011 12:29
autor: ssarna1
skaktus pisze:Te co mają po 7 cm średnicy i 4 cm głębokości to lampy na diodach typu Flux, świecące jedynie pod kątem około 30 st, więc albo widać cie z bardzo daleka albo w ogóle. Na skrzyżowaniach itp nie widać czy ci coś się świeci czy nie.
Jeśli w dzień ktoś nie widzi auta z 200 metrów, to lepiej niech sie uda do specjalisty. nie kupuję tych lamp po do, żeby mnie było widać spod ruskiej granicy tylko po to żeby oszczędzić. Jest homologacja - mogę zakładać i to wszystko
[mk3] Światła do jazdy dziennej w miejscu zaślepek
: pn maja 16, 2011 13:40
autor: skaktus
No spoko, zakładaj, tylko są takie sytuacja, jak jazda pod słońce, gdzie naprawdę niewiele widać, wówczas choć można zobaczyć światła auta jadącego z naprzeciwka.
Jeśli tak bardzo cie nie obchodzi że nie będziesz widoczny, śmigaj na najtańszych światłach typu 5 LED 5mm, na allegro są po jakieś 50 - 60 zł. Wmontuj je w zaślepkę - są bardzo małe. Mają homo RL i E4 więc śmigasz legalnie.
A że nie widać cie w ogóle to już twój bajer. Taka lampa na 5 ledach daje jakieś 25 lumenów, czyli tyle co żarówka postojowa. Dobrej jakości lampa dzienna daje około 500 lumenów.
[mk3] Światła do jazdy dziennej w miejscu zaślepek
: pn maja 16, 2011 14:18
autor: ssarna1
W wielu cywilizowanych krajach jeździ się bez świateł za dnia. Jakoś żyją. Może podrzucisz link z takimi małymi lampkami?
[mk3] Światła do jazdy dziennej w miejscu zaślepek
: pn maja 16, 2011 15:16
autor: skaktus
A wcześniej się jeździło Z więc... Z kolei w innych cywilizowanych krajach jest wymóg montażu urządzenia (zwykłego regulatora PWM) który steruje długimi na około 50% i śmigają...
To jest coś takiego (mniej więcej):
http://sklep.sklepowisko.com/product_in ... ucts_id=29" onclick="window.open(this.href);return false;
Sąsiadka to ma w Skodzie Fabii...świecić świeci, ale widać to może z odległości 10 metrów i pod warunkiem że nie ma mocnego słońca
[mk3] Światła do jazdy dziennej w miejscu zaślepek
: pn maja 16, 2011 15:29
autor: ssarna1
Niestety nieco za długie. Zaślepka ma 12cm, więc ciężko będzie wcisnąć w środek bo są zaczepy. Jedyne wyjście jako tako wyglądające to zakup 2 zestawów i wstawienie po2 w zaślepkę - do góry i na dół. czy to zgodne z prawem?
[mk3] Światła do jazdy dziennej w miejscu zaślepek
: pn maja 16, 2011 19:02
autor: skaktus
Prawo chyba nie określa położenia i ilości świateł, ale nie powiem dokładnie bo nigdy się nie wczytywałem dokładnie.
A myślałeś o wycięciu otworu na sam klosz w blendzie ?
[mk3] Światła do jazdy dziennej w miejscu zaślepek
: pn maja 16, 2011 19:16
autor: ssarna1
Określa dokładnie położenie, nie wiem czy określa ilość.
A myślałeś o wycięciu otworu na sam klosz w blendzie ?
właśnie tak chce zrobić
[mk3] Światła do jazdy dziennej w miejscu zaślepek
: pn maja 16, 2011 21:02
autor: skaktus
Uważaj tylko bo część lamp ma wybite E4 i DRL a to już nie przejdzie.
Diody te same zostawiasz ?