A,B,C Lakierowania

Modyfikacje wizualne, lampy, wnętrze, spoilery...

Moderatorzy: QQxQ, G0 Karcio, VIP

Awatar użytkownika
prezesik25
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2901
Rejestracja: pn gru 11, 2006 21:37
Lokalizacja: ELE Łęczyca
Kontakt:

Post autor: prezesik25 » wt kwie 08, 2008 20:01

Takie pytanko:
Czy szukać nowego błotnika, czy "bawić się" z tym co jest i kleić żywicą w razie ewentualnych dziur?

Obrazek

Obrazek


Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Ostry!
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 667
Rejestracja: ndz paź 08, 2006 22:03
Lokalizacja: OP/OK
Kontakt:

Post autor: Ostry! » wt kwie 08, 2008 20:49

prezesso, zeszlifuj te miejsca będziesz miał tam trzy dziurki, zaspawaj sobie je minimagiem, wyrównaj znowu szlifierką, potem na to szpachla wyrównawcza, prysnąć i The End. Chyba że pod lakierem będziesz miał duże dziury to raczej nowy błotnik lepiej kupić :wink:

[ Dodano: Wto 08 Kwi, 2008 ]
A odnośnie tej drugiej fotki to to jest ten sam błotnik co na pierwszej?
Ostatnio zmieniony wt kwie 08, 2008 20:51 przez Ostry!, łącznie zmieniany 1 raz.


German Car - German Style ;-)
Gofer: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=153467 Zapraszam
[img]http://img14.imageshack.us/img14/5457/ostry.jpg[/img]

Awatar użytkownika
misiek
_
_
Posty: 5821
Rejestracja: pt maja 13, 2005 17:49
Lokalizacja: opolskie
Kontakt:

Post autor: misiek » wt kwie 08, 2008 21:03

prezesso pisze:Czy szukać nowego błotnika, czy "bawić się" z tym co jest i kleić żywicą w razie ewentualnych dziur?
wydaje mi sie że tam dziur nie bedzie, ewentualnie zrób jak Ostry! pisze


:-k ...

Awatar użytkownika
prezesik25
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2901
Rejestracja: pn gru 11, 2006 21:37
Lokalizacja: ELE Łęczyca
Kontakt:

Post autor: prezesik25 » czw kwie 10, 2008 19:28

Ok. dzięki za info. Zrobi się cieplej to zabiorę się za to.


Obrazek
Obrazek

mate64
Forum Master
Forum Master
Posty: 1547
Rejestracja: pt wrz 22, 2006 20:30
Lokalizacja: EU

Post autor: mate64 » pt kwie 11, 2008 20:03

A ja się wtranrzole między szpachlówke i tybetański napój :helm:

Misiek, smarowałeś toto jakimś brunoxo/cortanino-podobnym siuwaxem do odrdzewiania. I chciałbym sie dowiedzieć czy ci coś wylazło spod tego? Bo ja mam takie małe poletko doświadczalne i spod cortaniuny w kombinacji z bondexem ruda nie wyłazi póki co. I chyba sie wezmę za babolki na tylnym pasie.
Nie jestem pewien czy masz jeszcze te II ale może wiesz o dalszych losach szpachli :grin:


Podpis uległ awarii spróbuj później :)
Podpis uzyskał aprobatę YGD i może być umieszczany.

Awatar użytkownika
Bucus
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 60
Rejestracja: ndz paź 31, 2004 15:54
Lokalizacja: Koszalin / Nowe Bielice
Kontakt:

Post autor: Bucus » ndz kwie 13, 2008 10:51

Przeczytałem wszytko i nie znalazłem odpowiedzi na takie pytania:
1. Czy zawsze się stosuje na blachę szpachle, czy można od razu podkład (skąd wiedzieć co zastosować)?
2. Co zrobić jak przy malowaniu zrobi się zaciek (jak go zlikwidować)?
3. Jaki kolor podkładu użyć pod czerwoną farbę, a jaki po grafit?
Ostatnio zmieniony ndz kwie 13, 2008 12:16 przez Bucus, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
misiek
_
_
Posty: 5821
Rejestracja: pt maja 13, 2005 17:49
Lokalizacja: opolskie
Kontakt:

Post autor: misiek » ndz kwie 13, 2008 20:35

Bucus pisze:Czy zawsze się stosuje na blachę szpachle,
to zależy, jeżeli masz ubytek (czyli jest wgłębienie) to trzeba je uzupełnić
Bucus pisze:Co zrobić jak przy malowaniu zrobi się zaciek (jak go zlikwidować)?
mozna go spolerować pastą polerską lub zeszlifować papoerem wodnym (gradacja min. 2000) tylko trzeba uważać
Bucus pisze:Jaki kolor podkładu użyć pod czerwoną farbę, a jaki po grafit?
to tez zależy jaki odcień czerwonego lub grafitowego chce sie uzyskać
Nie jestem pewien czy masz jeszcze te II ale może wiesz o dalszych losach szpachli
nie mam juz ale wiem że przez rok się nic nie działo z miejscami które robiłem
mate64 pisze:I chciałbym sie dowiedzieć czy ci coś wylazło spod tego?
mi nic się nie działo a jeździłem autem 9 miesięcy


:-k ...

MiSzOn
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 554
Rejestracja: ndz paź 07, 2007 16:29
Lokalizacja: Kraków/Ustrzyki Dolne
Kontakt:

Post autor: MiSzOn » śr kwie 23, 2008 00:23

A ja mam takie pytanie:
Robię wszystko tak jak w poradzie, czyli czyszczę, odrdzewiam, maluję podkładem a potem kolor, mam przejście pomiędzy starym a nowym lakierem więc trzeba wypolerować to miejsce żeby zniwelować różnice grubości. Ale jak zacznę ścierać to mogę na tej krawędzi sie dostać do podkładu no i wtedy to lipa. Czy polerować delikatnie tak żeby nie dojść do podkładu? I czy to przejście zniknie zanim dojdę do podkładu?
A może robić tak że maluję podkład na pewnej powierzchni a potem kolor na troszkę większej powierzchni, tak że jak będę polerował krawędź to co najwyżej dojdę do starego lakieru i nic nie powinno być widać?
Jaka jest grubość warstwy pomalowanej 3 razy podkładem i 3 razy kolorem? Ma taką grubość jak oryginalny lakier czy mniejszą bo oryginał jest w sumie dosyć gruby?
Z góry dzięki za odpowiedzi. Muszę się na wakacjach zabrać za swojego, bo dziadunio ma już 21 latek i coś mi tam wyłazi w niektórych miejscach :crazy:



Awatar użytkownika
misiek
_
_
Posty: 5821
Rejestracja: pt maja 13, 2005 17:49
Lokalizacja: opolskie
Kontakt:

Post autor: misiek » śr kwie 23, 2008 09:40

MiSzOn pisze:A może robić tak że maluję podkład na pewnej powierzchni a potem kolor na troszkę większej powierzchni
ja własnie tak robiłem
MiSzOn pisze:aka jest grubość warstwy pomalowanej 3 razy podkładem i 3 razy kolorem?
tego nie mierzyłem :chytry:


:-k ...

MiSzOn
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 554
Rejestracja: ndz paź 07, 2007 16:29
Lokalizacja: Kraków/Ustrzyki Dolne
Kontakt:

Post autor: MiSzOn » śr kwie 23, 2008 10:50

Ok, dzięki misiek10111 :pub:
Z tą grubością, hehe, to tak bez przesady, że chcę wiedzieć ile tam jest metrów :grin: , chodziło mi o to głownie, czy jak pomaluję w miejscach gdzie jest stary lakier, to czy będą, że tak powiem wyczuwalne pod palcem nierówności pomiędzy nowym a starym lakierem spowodowane tym, że jest jakaś grubość nowego lakieru na starym. Ale zamotałem :crazy: Ale myślę, że nie będzie to rzucające się w oczy, skoro tak robiłeś i jest git :)
Dzięki za odpowiedz :pub:



Awatar użytkownika
robsonic
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 49
Rejestracja: pn sie 21, 2006 23:25
Lokalizacja: Szczecin / ZPL
Kontakt:

Post autor: robsonic » czw maja 01, 2008 00:25

A ja mam takie pytanko... co jeśli po wykorzenieniu baboli druciarą, potraktowaniu blachy wytrawiaczem Brunox-Epoxy, no i gdzie trza zaszpachlowaniu Novolem uniwersal, auto zmoknie pod chmurką przed położeniem warstw podkład+baza+klar (nie będę miał dostępu do garażu przez 4 dni) ? Z tego co wyczytałem w temacie wiem tylko, że od wytrawienia do położenia podkładu nie przekraczać 3 dni. Niestety nie udało mi się kupić przed długim weekendem lakierów i będę musiał zakończyć I etap na szpachli. Poradźcie, czemu bardziej zaszkodzi wilgoć - Brunoxowi czy szpachli ? Czy jak te powierzchnie zmokną to muszę zacząć od nowa ?
Nie bawiłem się nigdy w lakiernika, ale Babolator i porady m.in. misiek10111 mocno mnie rozochociły do spróbowania sił w tej dziedzinie :helm:

Pozdrawiam i udanego long weekenda :grin:
Ostatnio zmieniony czw maja 01, 2008 00:45 przez robsonic, łącznie zmieniany 1 raz.


Zobacz [b][i]Black Angel[/i][/b] [b]by robsonic[/b]:
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=139212][img]http://images33.fotosik.pl/75/d0d8911274319e75med.jpg[/img][/url]

mate64
Forum Master
Forum Master
Posty: 1547
Rejestracja: pt wrz 22, 2006 20:30
Lokalizacja: EU

Post autor: mate64 » czw maja 01, 2008 09:07

robsonic pisze:A ja mam takie pytanko... co jeśli po wykorzenieniu baboli druciarą, potraktowaniu blachy wytrawiaczem Brunox-Epoxy, no i gdzie trza zaszpachlowaniu Novolem uniwersal, auto zmoknie pod chmurką przed położeniem warstw podkład+baza+klar (nie będę miał dostępu do garażu przez 4 dni) ? Z tego co wyczytałem w temacie wiem tylko, że od wytrawienia do położenia podkładu nie przekraczać 3 dni. Niestety nie udało mi się kupić przed długim weekendem lakierów i będę musiał zakończyć I etap na szpachli. Poradźcie, czemu bardziej zaszkodzi wilgoć - Brunoxowi czy szpachli ? Czy jak te powierzchnie zmokną to muszę zacząć od nowa ?
Nie bawiłem się nigdy w lakiernika, ale Babolator i porady m.in. misiek10111 mocno mnie rozochociły do spróbowania sił w tej dziedzinie :helm:

Pozdrawiam i udanego long weekenda :grin:

Szpachla nie lubi wilgoci bardziej. Powiem tak, na progu miałem babola. Przed zimą potraktowałem go cortaninem, po tygodniu poleciałem jakimś hameritem i tak jeździłem nadal jest ok.


Szpachla jak zaciągnie wilgoci to będzie pękać, odchodzić od metalu, porobią sie takie bąble jak od rdzy.


Podpis uległ awarii spróbuj później :)
Podpis uzyskał aprobatę YGD i może być umieszczany.

Awatar użytkownika
robsonic
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 49
Rejestracja: pn sie 21, 2006 23:25
Lokalizacja: Szczecin / ZPL
Kontakt:

Post autor: robsonic » czw maja 01, 2008 11:20

Dzięki mate64, no to nie poszpachluje, padać ma :| Wykorzenie tylko babole, bo potem w garażu bez prądu i szlifierki będę.

Pozdrawiam


Zobacz [b][i]Black Angel[/i][/b] [b]by robsonic[/b]:
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=139212][img]http://images33.fotosik.pl/75/d0d8911274319e75med.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
slawko333
Forum Master
Forum Master
Posty: 1539
Rejestracja: ndz lip 22, 2007 09:16
Lokalizacja: leżajsk
Kontakt:

Post autor: slawko333 » czw maja 29, 2008 13:35

co z tym najlepiej zrobic lakiernik powiedzial ze za ok 600 zl zrobi z materialem, rzda jest na tylniej klapie i prwaym boku, czy da sie pomalowac tak zeby niebylo widac za bardzo roznicy w kolorze , jak zrobic przejscie zeby niebylo widac bo na lakierze jest lakier bezbarwny

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek



ODPOWIEDZ

Wróć do „Style”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 46 gości