Strona 2 z 2

czy warto?? Zestaw HID z Zarnikami typu H1

: śr lis 28, 2012 17:38
autor: skaktus
Prąd nie idzie krótszą drogą, tylko mocniej dociskane są styki w manetce i mocniej świeci...z tego co wiem ;)

A xenon w ryflowanych kloszach w których była żarówka, powinny być karane obcięciem dzyndzla.

czy warto?? Zestaw HID z Zarnikami typu H1

: śr lis 28, 2012 17:51
autor: matisim
skaktus pisze:A xenon w ryflowanych kloszach w których była żarówka, powinny być karane obcięciem dzyndzla.
nie widziałem jak to razi ale skoro wszysy tak piszą to coś w tym jest :) ja mam na szczęscie projektory....

czy warto?? Zestaw HID z Zarnikami typu H1

: czw lis 29, 2012 00:10
autor: eberhar
A jeszcze jedno zapytanie mam.

Czy to koniecznie muszą być przekaźniki do świateł od poloneza typu 541 12v 30A ???? bo znalazłem tylko jeden
Czy mogą być też np. APE-22 12v albo PS 545 12V 30A ???? (wszystko też od poloneza)

Re: czy warto?? Zestaw HID z Zarnikami typu H1

: czw lis 29, 2012 14:24
autor: daworz
nitrox89 pisze:Koszt przekaźników to 60 - 70zł i 2 godzinki pracy. Polecam ten schemat.
Taki przekaźnik kosztuje 6 zł.
Tu masz ładny opis co i jak zrobić
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... 58&start=0" onclick="window.open(this.href);return false;

APE-22 12v i PS 545 12V 30A też by mogły być tylko inny schemat wtedy. Troszkę więcej zabawy z tym podłączeniem.
Najlepszy będzie 541 12v 30A

czy warto?? Zestaw HID z Zarnikami typu H1

: czw lis 29, 2012 14:33
autor: nitrox89
daworz pisze:Taki przekaźnik kosztuje 6 zł.
+kable, wsuwki, izolacja, podstawki, opakowanie, cyna, oprawki na bezpieczniki.

Robiłem to niedawno więc chyba wiem o czym mówie...

Re: czy warto?? Zestaw HID z Zarnikami typu H1

: czw lis 29, 2012 14:36
autor: daworz
nitrox89 pisze:
daworz pisze:Taki przekaźnik kosztuje 6 zł.
+kable, wsuwki, izolacja, podstawki, opakowanie, cyna, oprawki na bezpieczniki.

Robiłem to niedawno więc chyba wiem o czym mówie...

No jak wszystko policzysz to może i wyjdzie. Ja robiłem u siebie to jakiś rok temu to mnie nic nie kosztowało, tylko że wszystko praktycznie znalazłem w garażu.

czy warto?? Zestaw HID z Zarnikami typu H1

: czw lis 29, 2012 14:36
autor: eberhar
czytałem już. naprawde fajnie opisane. jutro będę mierzył i kupował jeśli rzeczywiście mam ten spadek napięcia. dzięki :pub:

Re: czy warto?? Zestaw HID z Zarnikami typu H1

: sob gru 01, 2012 17:22
autor: skaktus
matisim pisze:
skaktus pisze:A xenon w ryflowanych kloszach w których była żarówka, powinny być karane obcięciem dzyndzla.
nie widziałem jak to razi ale skoro wszysy tak piszą to coś w tym jest :) ja mam na szczęscie projektory....
Soczewki też będą oślepiać przez tyle lusterka i na zakrętach, dlatego soczewka na żarówkę ma inne odcięcie a inne ma xenon. Jesli włożysz do projektorów xenon, to niestety ale odcięcie _/ będzie oślepiać, szczególnie ta część / - daje one tyle światła, że jadąc za kimś, będziesz oślepiał poprzez lusterko od pasażera jak i środkowe na szybie. Do tego na zakrętach jak przejedziesz odcięciem po oczach będzie to samo. W miejscu / drastycznie wzrasta ilość światła, w niektórych wypadkach jest taka sama jak w głównym snopie przy założonej żarówce.

Do tego gliniarze sa dobrze wykształceni i wiedzą co i jak ;)
daworz pisze:
nitrox89 pisze:Koszt przekaźników to 60 - 70zł i 2 godzinki pracy. Polecam ten schemat.
Taki przekaźnik kosztuje 6 zł.
Tu masz ładny opis co i jak zrobić
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... 58&start=0" onclick="window.open(this.href);return false;

APE-22 12v i PS 545 12V 30A też by mogły być tylko inny schemat wtedy. Troszkę więcej zabawy z tym podłączeniem.
Najlepszy będzie 541 12v 30A
Przekaźnik 6 zł. Podstawka przekaźnika 3 zł. Robiąc na porządnie, dajesz jeden przekaźnik na jedną żarówkę/ włókno. Masz ich w sumie 4 - daje to 36 zł, plus 9 zł na halogeny - też warto - i mamy już 45 zł. Do tego izolacja + rurki termo + 5 zł. Dalej - gniazda bezpieczników na każdy "kanał" - długie, krótkie itd - 5 zł sztuka, co już daje nam 65 zł. Dobrej jakości przewód w izolacji odpornej na niskie i wysokie temperatury i robi się 80 zł. Inwestycja w żarówki i mamy grubo ponad 100 zł.

czy warto?? Zestaw HID z Zarnikami typu H1

: pn gru 10, 2012 12:52
autor: eberhar
lekką przerwę miałem, ale takie życie :grin:

Ogólnie u mnie nie opłaca się zakładanie przekaźnika.
Stan aku podczas pracy silnika i świateł - 14,6 V
Stan aku przy wyłączonym silniku i światłach - 13,5 V
Pomiar napięcia świateł przy włączonym silniku i oświeconych światłach 12,7 V
Spadek moim zdaniem mały a efekty po podłączeniu na szybko przekaźnika mało zauważalne. Tak więc chyba czeka mnie wymiana całych reflektorów na technologicznie nowsze :smirk:
Dzięki wszystkim za pomoc :pub:

czy warto?? Zestaw HID z Zarnikami typu H1

: wt gru 11, 2012 20:23
autor: skaktus
Napięcie na aku w trakcie pracy za wysokie - max powinno wynosić 14,4 V

Na zgaszonym silniku napięcie na akumulatorze powinno wynosić 12,6 V, napięcie 13,5 jest nienormalne a jesli takie występuje jest spowodowane albo wadliwym miernikiem, baterią w mierniku itd.

Co to są oświecone światła ? :kac: Napięcie a żarówkach należy mierzyć na pinach, na włączonym silniku, z włożonymi żarówkami. Napięcie przy którym żaróka świeci na 100% swoich możliwości to 13,2 V.

Efekt mało zauważalny bo masz kiepskie żarówki i reflektory. Zmiana 0,2 V mało widoczna, ale 0,5 już widać.