Zmiana kierownicy INFO OGÓLNE STR. 2 TEMATU

Modyfikacje wizualne, lampy, wnętrze, spoilery...

Moderatorzy: QQxQ, G0 Karcio, VIP

Awatar użytkownika
sivwyb
rare stuff fan
rare stuff fan
Posty: 301
Rejestracja: pn lip 04, 2011 10:31

Zmiana kierownicy

Post autor: sivwyb » wt paź 16, 2012 16:33

Sam mam trójramiennego RAIDa KBA 70006 - wygląda świetnie, rzekłbym. Wzór taki jak na foto, środek czarny, miast drewna jest skóra, a w środku dodatkowo ori blenda. Na drewnianej kierownicy mam wrażenie że chwyt jest mniej pewny, i ręce bardziej potrafią się ślizgać (przy tej samej średnicy). Tyle że drewniana bardziej mi się podoba, zdecydowanie [=



Awatar użytkownika
maciol
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 776
Rejestracja: pn maja 28, 2012 16:37
Lokalizacja: Gdynia

Zmiana kierownicy

Post autor: maciol » wt paź 16, 2012 20:15

może chcesz opchnąć? :chytry: :grin:


Obrazek
LY3D :satan:

Awatar użytkownika
sivwyb
rare stuff fan
rare stuff fan
Posty: 301
Rejestracja: pn lip 04, 2011 10:31

Zmiana kierownicy

Post autor: sivwyb » pt paź 19, 2012 11:11

Właściwie, zamiast wysyłać PW (się mała dysputa rozwinęła) postanowiłem dać wszystkim do przeczytania krótkie info dotyczące doboru naby do VWejów. Lwia część jest do użytku ogólnego, tak na wąski i szeroki wieloklin, jak i rozwiązania późniejsze.

Odnośnie szerokiego wieloklinu. Pasuje od gofrów po 89 roku (no oczywiste :)), gofrów III, pasków b3, vento, Jetty (jak gofr), audi b3 (nie pamiętam teraz od kiedy), audi b4.

Teraz rozstawy - najpopularniejsze są trzy. Momo i RAID na 6 śrub (nie są zamienne, brakuje dosłownie trochę, ale na tyle że nie pasuje, raid ma u góry i na dole po dwie śruby, momo ma jedną.) oraz victor na śrub 5. Nie są to jedyne spodoby montowania, spotkałem się z nabami z 12 śrubami po okręgu (nie mylić z uniwersalnymi nabami raid plus momo), 5 śrubami (jak momo tylko bez górnej - kierownica do renault 5 Turbo), trzema śrubami niepasującymi do niczego (i znowu uleciał mi producent z pamięci) i inne, których sensu nie ma wypisywać.

Jak już masz szeroki wieloklin warto sprawdzić czy jest od strony kolumny blaszka z wyprowadzonym przewodem na przód - klakson ważna sprawa. Trzeba też sprawdzić dzyndzel odpowiadający za odbijanie kierunkowskazów - z niewyjaśnionych powodów (nie zagłębiłem się w temat) tego kawałka albo nie ma, albo nie ma. Dobrze jest jak naba jest firmowa, dobrze jest poszukać naby 'łamanej', najczęściej na 4 wygietych ramionach/wspornikach/nie mam pojęcia jak się to fachowo nazywa. Są też aluminiowe naby lane, ale ja bym się obawiał o stan swoich kolan w wypadku zderzenia, i o dowód rejestracyjny jeśli policjant z drogówki zgłębił temat (lane chińczyki często nie mają homologacji).

Ja osobiście proponowałbym RAID ze względu na dostępność i cenę kierownic. Na ten rozstaw pasują kierownice RAID, DINO oraz niektóre kierownice NARDI.
Do nab z rozstawem MOMO pasuje MOMO (niespodzianka!) oraz SPARCO i OMP.
Kierownic chińskich lub tureckich nie polecam ze względu na jakość wykonania (ale za 50 zeta można nową wyhaczyć. Na ścianę chyba) i znowu - brak homologacji.

Prócz tego że na kierownicach RAID jest wybity znaczek E (ale nie wszystkich! Np. kierownice z rodziny RAID 17 nie mam pojęcia czemu znaczka nie mają). Mają też dołączaną homologację w formie papierowej gdzie dodatkowo jest rozpisane do jakich aut kierownica może być zastosowana. Jest też możliwość ściągnięcia PDFów do wydrukowania - wiem z autopsji że to się przydaje, zdecydowanie. Zwłaszcza jeśli kierownica ma średnicę mniejszą jak 35 cm (wydumany przepis z powietrza) a auto ma przejść przegląd albo kontrolę drogową.

Kierownice MOMO przeważnie zawsze mają homologację wybitą. Chińczyki i wyroby tureckie nie mają takich bajerów.

teraz trochę ilustracji, rzekłbym.

Kierownica z rozstawem RAID/Dino/Nardi/Luisi
Obrazek

Kierownica z rozstawem momo/sparco/omp/też Nardi.
Obrazek

Kierownica z rozstawem Victor/Victor
Obrazek

A to jest przykładowa naba jakiej powinno się szukać (łamana). Ma zdjętą osłonę, więc wszystko jest jasne i klarowne, jak mniemam.
Obrazek

" onclick="window.open(this.href);return false; - a tutaj ciekawostka, test chińskiej kierownicy która jest podróbką oryginalnej kiery. Nie spotkałem się jeszcze z taką kierownicą używaną.



Awatar użytkownika
maciol
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 776
Rejestracja: pn maja 28, 2012 16:37
Lokalizacja: Gdynia

Zmiana kierownicy INFO OGÓLNE STR. 2 TEMATU

Post autor: maciol » pn paź 22, 2012 21:17

trochę poszperałem i takie"łamane" naby czyli poprostu "ze strefą zgniotu"
jeśli chodzi o ceny to pytałem na alle i 80 + przesyłka za nabę szeroki wieloklin -- rozstaw RAID

dodatkowo mam pytanko jak to wygląda jeżeli mam awaryjne za kierownicą włączane czy idzie to przenieść tam obok do góry gdzie przeciwmgłowe i ogrzewanie tył szyby??


Obrazek
LY3D :satan:

mariusz33
Forum Master
Forum Master
Posty: 1202
Rejestracja: śr gru 02, 2009 16:19
Lokalizacja: Borzychy

Zmiana kierownicy INFO OGÓLNE STR. 2 TEMATU

Post autor: mariusz33 » pn paź 22, 2012 22:30

Nie musisz nic przenosic.


Mariusz

ODPOWIEDZ

Wróć do „Style”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości