Zmiana kierownicy INFO OGÓLNE STR. 2 TEMATU
Moderatorzy: QQxQ, G0 Karcio, VIP
Zmiana kierownicy
Sam mam trójramiennego RAIDa KBA 70006 - wygląda świetnie, rzekłbym. Wzór taki jak na foto, środek czarny, miast drewna jest skóra, a w środku dodatkowo ori blenda. Na drewnianej kierownicy mam wrażenie że chwyt jest mniej pewny, i ręce bardziej potrafią się ślizgać (przy tej samej średnicy). Tyle że drewniana bardziej mi się podoba, zdecydowanie [=
Dobry Ventyl nie jest zły.
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=512788
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=512788
Zmiana kierownicy
Właściwie, zamiast wysyłać PW (się mała dysputa rozwinęła) postanowiłem dać wszystkim do przeczytania krótkie info dotyczące doboru naby do VWejów. Lwia część jest do użytku ogólnego, tak na wąski i szeroki wieloklin, jak i rozwiązania późniejsze.
Odnośnie szerokiego wieloklinu. Pasuje od gofrów po 89 roku (no oczywiste ), gofrów III, pasków b3, vento, Jetty (jak gofr), audi b3 (nie pamiętam teraz od kiedy), audi b4.
Teraz rozstawy - najpopularniejsze są trzy. Momo i RAID na 6 śrub (nie są zamienne, brakuje dosłownie trochę, ale na tyle że nie pasuje, raid ma u góry i na dole po dwie śruby, momo ma jedną.) oraz victor na śrub 5. Nie są to jedyne spodoby montowania, spotkałem się z nabami z 12 śrubami po okręgu (nie mylić z uniwersalnymi nabami raid plus momo), 5 śrubami (jak momo tylko bez górnej - kierownica do renault 5 Turbo), trzema śrubami niepasującymi do niczego (i znowu uleciał mi producent z pamięci) i inne, których sensu nie ma wypisywać.
Jak już masz szeroki wieloklin warto sprawdzić czy jest od strony kolumny blaszka z wyprowadzonym przewodem na przód - klakson ważna sprawa. Trzeba też sprawdzić dzyndzel odpowiadający za odbijanie kierunkowskazów - z niewyjaśnionych powodów (nie zagłębiłem się w temat) tego kawałka albo nie ma, albo nie ma. Dobrze jest jak naba jest firmowa, dobrze jest poszukać naby 'łamanej', najczęściej na 4 wygietych ramionach/wspornikach/nie mam pojęcia jak się to fachowo nazywa. Są też aluminiowe naby lane, ale ja bym się obawiał o stan swoich kolan w wypadku zderzenia, i o dowód rejestracyjny jeśli policjant z drogówki zgłębił temat (lane chińczyki często nie mają homologacji).
Ja osobiście proponowałbym RAID ze względu na dostępność i cenę kierownic. Na ten rozstaw pasują kierownice RAID, DINO oraz niektóre kierownice NARDI.
Do nab z rozstawem MOMO pasuje MOMO (niespodzianka!) oraz SPARCO i OMP.
Kierownic chińskich lub tureckich nie polecam ze względu na jakość wykonania (ale za 50 zeta można nową wyhaczyć. Na ścianę chyba) i znowu - brak homologacji.
Prócz tego że na kierownicach RAID jest wybity znaczek E (ale nie wszystkich! Np. kierownice z rodziny RAID 17 nie mam pojęcia czemu znaczka nie mają). Mają też dołączaną homologację w formie papierowej gdzie dodatkowo jest rozpisane do jakich aut kierownica może być zastosowana. Jest też możliwość ściągnięcia PDFów do wydrukowania - wiem z autopsji że to się przydaje, zdecydowanie. Zwłaszcza jeśli kierownica ma średnicę mniejszą jak 35 cm (wydumany przepis z powietrza) a auto ma przejść przegląd albo kontrolę drogową.
Kierownice MOMO przeważnie zawsze mają homologację wybitą. Chińczyki i wyroby tureckie nie mają takich bajerów.
teraz trochę ilustracji, rzekłbym.
Kierownica z rozstawem RAID/Dino/Nardi/Luisi
Kierownica z rozstawem momo/sparco/omp/też Nardi.
Kierownica z rozstawem Victor/Victor
A to jest przykładowa naba jakiej powinno się szukać (łamana). Ma zdjętą osłonę, więc wszystko jest jasne i klarowne, jak mniemam.
" onclick="window.open(this.href);return false; - a tutaj ciekawostka, test chińskiej kierownicy która jest podróbką oryginalnej kiery. Nie spotkałem się jeszcze z taką kierownicą używaną.
Odnośnie szerokiego wieloklinu. Pasuje od gofrów po 89 roku (no oczywiste ), gofrów III, pasków b3, vento, Jetty (jak gofr), audi b3 (nie pamiętam teraz od kiedy), audi b4.
Teraz rozstawy - najpopularniejsze są trzy. Momo i RAID na 6 śrub (nie są zamienne, brakuje dosłownie trochę, ale na tyle że nie pasuje, raid ma u góry i na dole po dwie śruby, momo ma jedną.) oraz victor na śrub 5. Nie są to jedyne spodoby montowania, spotkałem się z nabami z 12 śrubami po okręgu (nie mylić z uniwersalnymi nabami raid plus momo), 5 śrubami (jak momo tylko bez górnej - kierownica do renault 5 Turbo), trzema śrubami niepasującymi do niczego (i znowu uleciał mi producent z pamięci) i inne, których sensu nie ma wypisywać.
Jak już masz szeroki wieloklin warto sprawdzić czy jest od strony kolumny blaszka z wyprowadzonym przewodem na przód - klakson ważna sprawa. Trzeba też sprawdzić dzyndzel odpowiadający za odbijanie kierunkowskazów - z niewyjaśnionych powodów (nie zagłębiłem się w temat) tego kawałka albo nie ma, albo nie ma. Dobrze jest jak naba jest firmowa, dobrze jest poszukać naby 'łamanej', najczęściej na 4 wygietych ramionach/wspornikach/nie mam pojęcia jak się to fachowo nazywa. Są też aluminiowe naby lane, ale ja bym się obawiał o stan swoich kolan w wypadku zderzenia, i o dowód rejestracyjny jeśli policjant z drogówki zgłębił temat (lane chińczyki często nie mają homologacji).
Ja osobiście proponowałbym RAID ze względu na dostępność i cenę kierownic. Na ten rozstaw pasują kierownice RAID, DINO oraz niektóre kierownice NARDI.
Do nab z rozstawem MOMO pasuje MOMO (niespodzianka!) oraz SPARCO i OMP.
Kierownic chińskich lub tureckich nie polecam ze względu na jakość wykonania (ale za 50 zeta można nową wyhaczyć. Na ścianę chyba) i znowu - brak homologacji.
Prócz tego że na kierownicach RAID jest wybity znaczek E (ale nie wszystkich! Np. kierownice z rodziny RAID 17 nie mam pojęcia czemu znaczka nie mają). Mają też dołączaną homologację w formie papierowej gdzie dodatkowo jest rozpisane do jakich aut kierownica może być zastosowana. Jest też możliwość ściągnięcia PDFów do wydrukowania - wiem z autopsji że to się przydaje, zdecydowanie. Zwłaszcza jeśli kierownica ma średnicę mniejszą jak 35 cm (wydumany przepis z powietrza) a auto ma przejść przegląd albo kontrolę drogową.
Kierownice MOMO przeważnie zawsze mają homologację wybitą. Chińczyki i wyroby tureckie nie mają takich bajerów.
teraz trochę ilustracji, rzekłbym.
Kierownica z rozstawem RAID/Dino/Nardi/Luisi
Kierownica z rozstawem momo/sparco/omp/też Nardi.
Kierownica z rozstawem Victor/Victor
A to jest przykładowa naba jakiej powinno się szukać (łamana). Ma zdjętą osłonę, więc wszystko jest jasne i klarowne, jak mniemam.
" onclick="window.open(this.href);return false; - a tutaj ciekawostka, test chińskiej kierownicy która jest podróbką oryginalnej kiery. Nie spotkałem się jeszcze z taką kierownicą używaną.
Dobry Ventyl nie jest zły.
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=512788
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=512788
Zmiana kierownicy INFO OGÓLNE STR. 2 TEMATU
trochę poszperałem i takie"łamane" naby czyli poprostu "ze strefą zgniotu"
jeśli chodzi o ceny to pytałem na alle i 80 + przesyłka za nabę szeroki wieloklin -- rozstaw RAID
dodatkowo mam pytanko jak to wygląda jeżeli mam awaryjne za kierownicą włączane czy idzie to przenieść tam obok do góry gdzie przeciwmgłowe i ogrzewanie tył szyby??
jeśli chodzi o ceny to pytałem na alle i 80 + przesyłka za nabę szeroki wieloklin -- rozstaw RAID
dodatkowo mam pytanko jak to wygląda jeżeli mam awaryjne za kierownicą włączane czy idzie to przenieść tam obok do góry gdzie przeciwmgłowe i ogrzewanie tył szyby??
LY3D
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 97 gości