Zbiorcze pytanie o wszystkie moje lampy (głównie halogeny)

Modyfikacje wizualne, lampy, wnętrze, spoilery...

Moderatorzy: QQxQ, G0 Karcio, VIP

Skrzak
Forum Master
Forum Master
Posty: 1520
Rejestracja: pt cze 14, 2013 15:23
Lokalizacja: Wilno
Auto: Bora kombi Highline
Silnik: ARL

Zbiorcze pytanie o wszystkie moje lampy (głównie halogeny)

Post autor: Skrzak » czw paź 10, 2013 21:20

Witam. Auto mk4 variant sprowadzone używane i jak się zacząłem zagłębiać w temat lamp to patrzę a tu mam lewy przedni reflektor hella a prawy valeo i teraz parę pytań:

Lewa lapma Hella
Obrazek

Zakładam, że da się ją rozebrać bez uszkodzenia. Od
1. Czy ta część najbliżej szkła (nie mówię o kloszach żarówek) ta, która u mnie wygląda jak obsrana przez muchy, da się przełożyć z Valeo do Hella?
2. Czy ta część jest najczęściej w modach malowana czy może się ją po prostu usuwa?
3. Czy trzeba rzeźbić, żeby przełożyć do niej odbłyśnik z valeo? Muszę wymienić, bo (tu nie wiedać) odbłyśnik od długich jest prawie czarny, przepalony.

Prawa lampa Valeo:
Obrazek

Tu wiem, że żeby rozebrać ewentualnie, nie obejdzie się bez bicia szkła, ale tej chyba nie muszę na razie naprawiać/przerabiać.
4. Czy ta soczewka do czegoś mi się nada? Nie mam przełącznika świateł z halogenem, sprawdzałem, że przeciwmgielne mam tylko z tyłu, ta soczewka nie świeci w żadnej konfiguracji.
5. Co najlepiej zrobić w takiej konfiguracji świateł? Na pewno coś muszę zrobić z tą lewą, myślałem też trochę o zrobieniu podwójnych kierunków, ale co wtedy z soczewką z prawej, trochę mi jej szkoda.

Mam do rozebrania uszkodzoną jedną dodatkową lampę Valeo z dobrym odłyśnikiem i kierunkiem oraz jeszcze jedną lampę, która nie wiem w jakim jest stanie ani jakiego producenta (na pewno valeo lub hella), w przyszłym tygodniu będę wiedział co to za lapma, więc pewnie drugi kierunek do dołożenia się znajdzie i ewentalanie odbłyśnik.

I tylne lampy, w zaznaczonych miejscach jest pomarańczowy pasek, fota słaba bo z telefonu:
Obrazek
Obrazek

6. Jaki to model lamp i czy je zostawić czy szukać ewentualnie hella black magic?
Ostatnio zmieniony śr paź 16, 2013 15:14 przez Skrzak, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
nitrox89
Dawca organów
Dawca organów
Posty: 2111
Rejestracja: wt gru 21, 2010 21:49
Lokalizacja: Kraków okolice
Auto: mk4 AXR+

Zbiorcze pytanie o wszystkie moje lampy (mam różne).

Post autor: nitrox89 » czw paź 10, 2013 21:28

Skrzak pisze:Jaki to model lamp
Seryjne lampy do Varianta
Skrzak pisze:szukać ewentualnie hella black magic?
Nie istnieją owe do Varianta


Rust is lighter than carbon fiber

miskieusz
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7799
Rejestracja: śr sie 01, 2007 22:42
Lokalizacja: DW

Zbiorcze pytanie o wszystkie moje lampy (mam różne).

Post autor: miskieusz » pt paź 11, 2013 08:04

hmm a takie lampy nie wychodziły tylko w borze? a w mk4 z pomarańczowym kierunkiem?;)
chociaż może pod koniec produkcji jedne pchali



Awatar użytkownika
Jarek_NS
Forum Master
Forum Master
Posty: 1886
Rejestracja: sob wrz 06, 2008 19:48
Lokalizacja: Nowy Sącz

Zbiorcze pytanie o wszystkie moje lampy (mam różne).

Post autor: Jarek_NS » pt paź 11, 2013 08:28

Były z pomarańczowym w wersji Basic i ComfortLine

Co do przodu to weź skompletuj dwie lamy z soczewką i dorób instalację do halogenów. Co do ramki to można ją przemalować na czarno. Ładnie wygląda czarny mat.


Moje MK4 AXR+ Pakiet V6 MFD+FULL FIS EVOLO STP viewtopic.php?f=89&t=483752
Obrazek

Skrzak
Forum Master
Forum Master
Posty: 1520
Rejestracja: pt cze 14, 2013 15:23
Lokalizacja: Wilno
Auto: Bora kombi Highline
Silnik: ARL

Re: Zbiorcze pytanie o wszystkie moje lampy (mam różne).

Post autor: Skrzak » pt paź 11, 2013 13:12

Dzięki za odpowiedzi.
Jarek_NS pisze:Co do przodu to weź skompletuj dwie lamy z soczewką i dorób instalację do halogenów.
To chyba właśnie zrobię. Właśnie zakupiłem na alledrogo odbłyśnik do hella za grosze i bede wymieniać. Da się osobno dokupić samą soczewkę i wsadzić do hella? Zaślepka halogenu w hella jest odkręcana czy wycinać trzeba (jeszcze nie zaglądałem do środka)? Co oprócz pokrętła z halogenem trzeba dokupić jeźeli nie mam fabrycznej instalacji halogenów? I ostatnie - teraz mam kupione h1 i h7 osram longlife ale jakie polecacie najjaśniej świecące, najlepiej na biało, ale długo żywotne żarówki? Legalne oczywiście, bez rzeźby z ksenonem czy jakimiś hidami.



Awatar użytkownika
mat333kow
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 456
Rejestracja: wt wrz 25, 2012 13:01
Lokalizacja: okolice Włocławka

Zbiorcze pytanie o wszystkie moje lampy (mam różne).

Post autor: mat333kow » sob paź 12, 2013 14:39

co do halogenow to najpierw sprawdz ile masz pinow we wtyczce przy lampach, jesli masz 10 to masz pol instalacji, jak 9to musisz robic wszytko od podstaw.
powiedzmy ze masz 10 to pod kierownica we wiazce kabli poszukaj dwoch wolnych kabli kolor zolto siwy ,jak znajdziesz to zrob tak jak jest w schemacie w linku
http://imageshack.us/photo/my-images/67/img1234za2.jpg/" onclick="window.open(this.href);return false;
potrzebujesz przekaznika (ja uzylem przekaznik nr 53)
wlacznik
i troche kabla:)

tu masz link z fotoporada:)

viewtopic.php?f=2&t=94513&hilit=halogen%C3%B3w" onclick="window.open(this.href);return false;


moje mk4 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=481345" onclick="window.open(this.href);return false;

Skrzak
Forum Master
Forum Master
Posty: 1520
Rejestracja: pt cze 14, 2013 15:23
Lokalizacja: Wilno
Auto: Bora kombi Highline
Silnik: ARL

Zbiorcze pytanie o wszystkie moje lampy (mam różne).

Post autor: Skrzak » ndz paź 13, 2013 10:40

Dzięki.
A zacząłem się konkretniej zastanawiać czy lewą hella restaurować z wymianą tego odbłyśnika i rzeźbić halogen czy dokupić lewą nówkę valeo z halogenem. Byłyby porządne lampy ale bez możliwości malowania (valeo -bicie klosza gdybym chciał malować).



Awatar użytkownika
nitrox89
Dawca organów
Dawca organów
Posty: 2111
Rejestracja: wt gru 21, 2010 21:49
Lokalizacja: Kraków okolice
Auto: mk4 AXR+

Zbiorcze pytanie o wszystkie moje lampy (mam różne).

Post autor: nitrox89 » ndz paź 13, 2013 11:22

Skrzak pisze:(valeo -bicie klosza gdybym chciał malować)
Obrazek

:bigok: Da sie


Rust is lighter than carbon fiber

Skrzak
Forum Master
Forum Master
Posty: 1520
Rejestracja: pt cze 14, 2013 15:23
Lokalizacja: Wilno
Auto: Bora kombi Highline
Silnik: ARL

Zbiorcze pytanie o wszystkie moje lampy (mam różne).

Post autor: Skrzak » ndz paź 13, 2013 19:14

Dobra już wziąłem przed chwilą na alledrogo lewą valeo z halogenem i przełącznik świateł dwustopniowy. Miałem nadzieję, że obejdzie się bez rzeźby ale zajżałem przed chwilą we wtyczkę lampy i ma... 9 pinów. Szkoda, miałem nadzieję na p&p.

A tak się zastanawiałem, która lampa była od nowości, okazuje się, że raczej ta hella bo bez halogenu i jest mocno zużyta a valeo wygląda na świeżą. Chociaż w sumie dziwne bo pod soczewką w valeo jest nawet żarówka...

A ktoś wie gdzie kupić całą gotową wiązkę doświateł z halogenami, albo przynajmniej wtyczki z 10 pinami?

Edit: znalazłem takie wtyczki:
http://www.autospinki.sklepy24h.pl/inde ... aj=w_nazwa" onclick="window.open(this.href);return false;
ale coś mi tu nie pasuje bo tam na stronie są wymiary wtyczki podane i tam jest, że środki zewnętrznych pinów są oddalone o 23mm a w gnieździe oryginalnego reflektora środki pinów zewn. są oddalone o 25 i ta wtyczka na stronie jest jakby minimalnie mniejsza... możecie podpowiedzieć, gdzie kupić te wtyczki do reflektorów?

I znów edit:
Na alledrogo łatwo znaleź wtyczki vw 10 pin z konektorami w komplecie. Dokupiłem też przekaźnik 53 tylko trzeba też podstawkę do niego z pinami. Dobra mam wsio do zrobienia instalacji od podstaw. Najgorsze bedzie tylko ewentualne wyciąganie pinów, pamiętam jak przy wymianie radia na nie ori się z nimi męczyłem i w końcu je ciachnąłem i zlutowałem przewody.

I znów:
Przepraszam, że tak ciągnę tego tasiemca. Mam już wszystko skompletowane do zrobienia instalacji pod halogeny od podstaw ale mam jedną wątpliwość. Jak konkretnie położyć inst tego przewodu? Jestem totalnym lajkonikiem jeżeli chodzi o robienie czegoś w komorze silnika. Jak się dostać do wiązki i jej ujścia, dziury do kabiny? Przecież tam ledwo wciskam łapę, żeby żarówkę zmienić, nie mówiąc już o doprowadzeniu przewodu gdzieś za silnikiem. Acha no i ten jeden przewód po prostu taśmą izolacyjną przytwierdzić do wiązki czy jest łatwiejszy sposób jego poprowadzenia gdzieś górą? Cała reszta, schemat i podłączenie jest dla mnie jasne.



Awatar użytkownika
krazorek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 458
Rejestracja: pt gru 25, 2009 18:17
Lokalizacja: centralna PL

Zbiorcze pytanie o wszystkie moje lampy (głównie halogeny)

Post autor: krazorek » czw paź 17, 2013 16:36

Jak u siebie robiłem to znalazłem koło serwa dziurę z gumową zaślepką i tamtędy wyszedłem z kabiny do komory silnika. W komorze silnika z kolei po demontażu filtra powietrza (wraz z obudową) i akumulatora dostałem się do głównej rynny z kablami i tamtędy poprowadziłem kabel...



Skrzak
Forum Master
Forum Master
Posty: 1520
Rejestracja: pt cze 14, 2013 15:23
Lokalizacja: Wilno
Auto: Bora kombi Highline
Silnik: ARL

Zbiorcze pytanie o wszystkie moje lampy (głównie halogeny)

Post autor: Skrzak » czw paź 17, 2013 19:58

O super dzięki. A jakie klucze tam potrzebne do demontażu filtra powietrza. Mam generalnie wszystkie wielkości nasadowych 6-kątnych, torksy no i normalne te co każdy. Imbusów nie mam. Czy to mi wystarczy?



Awatar użytkownika
krazorek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 458
Rejestracja: pt gru 25, 2009 18:17
Lokalizacja: centralna PL

Zbiorcze pytanie o wszystkie moje lampy (głównie halogeny)

Post autor: krazorek » ndz paź 20, 2013 10:44

Wkrętak PH1 żeby zdjąć górną pokrywę. A dół był na 8 albo 10, ale raczej 8.



Skrzak
Forum Master
Forum Master
Posty: 1520
Rejestracja: pt cze 14, 2013 15:23
Lokalizacja: Wilno
Auto: Bora kombi Highline
Silnik: ARL

Re: Zbiorcze pytanie o wszystkie moje lampy (mam różne).

Post autor: Skrzak » wt paź 22, 2013 15:27

nitrox89 pisze:
Skrzak pisze:(valeo -bicie klosza gdybym chciał malować)
Obrazek

:bigok: Da sie
Pytanie : Jak?
Też w piekarniku 80st na pare minut?



Awatar użytkownika
nitrox89
Dawca organów
Dawca organów
Posty: 2111
Rejestracja: wt gru 21, 2010 21:49
Lokalizacja: Kraków okolice
Auto: mk4 AXR+

Zbiorcze pytanie o wszystkie moje lampy (głównie halogeny)

Post autor: nitrox89 » wt paź 22, 2013 15:41

Opalarka, cienki śrubokręcik i trzeba dłubać klej. Jak sie go już usunie sporo, to trzeba wziąść szerszy śrubokręt i próbować oddzielić szkło. Mozolna praca, ale da się ;)


Rust is lighter than carbon fiber

ODPOWIEDZ

Wróć do „Style”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 65 gości