Faltdach a nośność nadwozia
Moderatorzy: QQxQ, G0 Karcio, VIP
Faltdach a nośność nadwozia
Lata(ł) albo miał ktoś kontakt z faltdachem w mk2? jak to jest z nośnością budy, bo przy wycinaniu lecą 2 belki wzmacniające dach . jest sens spawać jakieś wzmocnienia (jakąś ramkę z płaskownika wokół dziury na falt)? dodam że mam twardy zawias (trochę twardszy od technixów)
fakt że to nie temat na teraz ale planuję budżet
fakt że to nie temat na teraz ale planuję budżet
kupię do MK2:
zderzak wąski z chromami w stanie dowolnym (może być z rozbitka ) na dawcę chromów
grill ori chrom na pojedyncze światłą
zderzak wąski z chromami w stanie dowolnym (może być z rozbitka ) na dawcę chromów
grill ori chrom na pojedyncze światłą
-
- Użytkownik
- Posty: 260
- Rejestracja: czw lip 09, 2009 12:58
- Lokalizacja: Jarosław
Faltdach a nośność nadwozia
Ostatnio rozmawiałem na ten temat z paroma osobami. Doszliśmy do takich wniosków.
Jeśli zrobisz to profi to będzie to całkiem fajne i bezpieczne... Na ironię losu wzmocnisz dach... Chodzi o wytłoczenia blachy. Spójrz sobie na pare powypadkowych aut... Auta całe powyginane ale tam gdzie szyberdach to konstrukcja praktycznie nie tknięta... Dach chcesz z polówki 6n zaadoptować?
Jeśli zrobisz to profi to będzie to całkiem fajne i bezpieczne... Na ironię losu wzmocnisz dach... Chodzi o wytłoczenia blachy. Spójrz sobie na pare powypadkowych aut... Auta całe powyginane ale tam gdzie szyberdach to konstrukcja praktycznie nie tknięta... Dach chcesz z polówki 6n zaadoptować?
Faltdach a nośność nadwozia
myślałem raczej o tym z twingo bo jest tańszy i nie trzeba z drainami się paprać , ale jeszcze zadecyduję przy organizowaniu przeróbki
edit:poprawka . dach z polówki też drainów nie ma ale chyba jest trochę problemów z jego szczelnością, muszę popytać na forach z resztą na ten temat. ogólnie pomimo braku możliwości zamontowania elektrycznego silnika do rozkładania twingo dachu wydaje mi się on lepiej zaprojektowany , a to ważny czynnik dla mnie . cena z tego co widzę na allegrze zaczyna się wyrównywać
edit:poprawka . dach z polówki też drainów nie ma ale chyba jest trochę problemów z jego szczelnością, muszę popytać na forach z resztą na ten temat. ogólnie pomimo braku możliwości zamontowania elektrycznego silnika do rozkładania twingo dachu wydaje mi się on lepiej zaprojektowany , a to ważny czynnik dla mnie . cena z tego co widzę na allegrze zaczyna się wyrównywać
kupię do MK2:
zderzak wąski z chromami w stanie dowolnym (może być z rozbitka ) na dawcę chromów
grill ori chrom na pojedyncze światłą
zderzak wąski z chromami w stanie dowolnym (może być z rozbitka ) na dawcę chromów
grill ori chrom na pojedyncze światłą
-
- Użytkownik
- Posty: 260
- Rejestracja: czw lip 09, 2009 12:58
- Lokalizacja: Jarosław
Faltdach a nośność nadwozia
Szczerze to nie mam za bardzo wiedzy na ten temat. Piszę Ci co sam ostatnio się dowiedziałem w tej sprawie. Kwestia nie tyle jaki dach wybierzesz a bardziej jak to wykonasz.
Faltdach a nośność nadwozia
wiem o tym , będę się starał bo jeden prysznic w domu już mam , drugiego w aucie nie trzeba (to apropo szczelności )
kupię do MK2:
zderzak wąski z chromami w stanie dowolnym (może być z rozbitka ) na dawcę chromów
grill ori chrom na pojedyncze światłą
zderzak wąski z chromami w stanie dowolnym (może być z rozbitka ) na dawcę chromów
grill ori chrom na pojedyncze światłą
Faltdach a nośność nadwozia
Ja osobiście wybrałem dach z twingo. Jest już u mnie i czeka na montaż, ale montażem zajmie się mój znajomy blacharz, więc o wykonanie się nie martwię. Krótka relacja z montażu będzie w moim temacie, ale to dopiero za jakiś czas. Wybór padł na twingo z prostej przyczyny... Jest po prostu wykonany bardziej "prymitywnie". Dach z polo jest wykonany z kilku części... Wiadomo im coś jest bardziej skomplikowane tym więcej sprawia problemów. Dach z twingo to w zasadzie dwie części. Sam dach i rama do tego dachu, która ściska faltdach z poszyciem dachu i to wszystko. Po za tym ja osobiście elektryki nie chciałem bo to kolejny problem. Dach z twingo pod każdym względem jest lepszy. Nawet jest większy do tego z polo
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=413363
Faltdach a nośność nadwozia
powiedz mi maniek , montujesz go na "goło" tj. dziura , montaż i do przodu czy jakieś wzmocnienia ?
kupię do MK2:
zderzak wąski z chromami w stanie dowolnym (może być z rozbitka ) na dawcę chromów
grill ori chrom na pojedyncze światłą
zderzak wąski z chromami w stanie dowolnym (może być z rozbitka ) na dawcę chromów
grill ori chrom na pojedyncze światłą
Faltdach a nośność nadwozia
Wyjdzie w praniu... Plan jest żeby jednak jakoś usztywnić dach. Zobaczymy, jak całość się zachowa po montażu
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=413363
Faltdach a nośność nadwozia
proszę o jakiś fotoreportaż po montażu pozdrawiam
kupię do MK2:
zderzak wąski z chromami w stanie dowolnym (może być z rozbitka ) na dawcę chromów
grill ori chrom na pojedyncze światłą
zderzak wąski z chromami w stanie dowolnym (może być z rozbitka ) na dawcę chromów
grill ori chrom na pojedyncze światłą
- KaGeRo
- Niesolidny sprzedawca
- Posty: 174
- Rejestracja: czw lis 03, 2011 22:27
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Faltdach a nośność nadwozia
Jak sprawa wygląda w mkIII?
Ma ktoś taki dach zamontowany?
Generalnie myślę na elektrycznym (z czego dokupić?) żeby go później podpiąć pod moduł komfortu aby było domykanie po zamknięciu auta.
Gdzieś czytałem, że pasuje z mazdy 121 z tego co patrzyłem on jest troszkę inaczej wyprofilowany
Macie jakieś foty?
Z góry dzięki za odpowiedz
Ma ktoś taki dach zamontowany?
Generalnie myślę na elektrycznym (z czego dokupić?) żeby go później podpiąć pod moduł komfortu aby było domykanie po zamknięciu auta.
Gdzieś czytałem, że pasuje z mazdy 121 z tego co patrzyłem on jest troszkę inaczej wyprofilowany
Macie jakieś foty?
Z góry dzięki za odpowiedz
Faltdach a nośność nadwozia
najlepszy dla cb będzie jeśli oczywiście elektryczny to z polówki bo ten z mazdy jest delikatnie okrągły i nie będzie to wyglądało dobrze jeśli uda Ci się dociągnąć wgl do linii dachu. ja planuje dach twingo (wydaje się być najlepszy w stawce faltów) i urzeźbienie do tego elektryki , aczkolwiek łatwe to nie będzie bo korbka jedzie w nim razem z krawędzią składającego się dachu , będzie konieczne wstawienie prowadnicy pod dachem z jakimś mechanizmem zwijającym kable albo szyny po których będą przesuwać się szczotki , wyjdzie w praniu ale co bym Ci polecał to albo polo albo twingo + rzeźba
kupię do MK2:
zderzak wąski z chromami w stanie dowolnym (może być z rozbitka ) na dawcę chromów
grill ori chrom na pojedyncze światłą
zderzak wąski z chromami w stanie dowolnym (może być z rozbitka ) na dawcę chromów
grill ori chrom na pojedyncze światłą
- KaGeRo
- Niesolidny sprzedawca
- Posty: 174
- Rejestracja: czw lis 03, 2011 22:27
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Faltdach a nośność nadwozia
a jak sie sprawa miewa z głośnością?szumami?
Ogolnie własnie brałem pod uwage twingo albo polo.
Ogolnie własnie brałem pod uwage twingo albo polo.
Faltdach a nośność nadwozia
z jednej strony będzie głośniej ale już Ci mówię dlaczego. prosta fizyka . w czasie pracy samochodu całe nadwozie drży . faltdach jest z materiału więc oczywiste będzie że zadziała jak wielka membrana ale nie będzie to bardzo poważne bo jednak jest elastyczny więc te drgania nie są aż tak absorbowane i fala dźwiękowa nie staje się taka "agresywna". druga rzecz to wiatr chociaż na dobrą sprawę będzie on przemieszczał się po poziomym dachu a do tego odbity od przedniej szyby więc nie będzie bardzo doskwierał . dobrą opcją jest lotka (można zaobserwować w polówkach) zakładana przed faltem , eliminuje ona większość wiatru który uderza w dach. wnioskując - nie będzie znacznie głośniej , z resztą może jeździłeś kiedyś cabrio ... tam tragedii nie ma z głośnością a obszar na który działają zjawiska opisane powyżej jest poważy w porównaniu z faltdachem
pozdr.
pozdr.
kupię do MK2:
zderzak wąski z chromami w stanie dowolnym (może być z rozbitka ) na dawcę chromów
grill ori chrom na pojedyncze światłą
zderzak wąski z chromami w stanie dowolnym (może być z rozbitka ) na dawcę chromów
grill ori chrom na pojedyncze światłą
- barteko007
- Nowicjusz
- Posty: 48
- Rejestracja: ndz lip 19, 2009 21:33
- Lokalizacja: wrocek
Faltdach a nośność nadwozia
Kiedyś na forum był temat o dachu z tweengo - co i jak zrobić, ale ktoś go usunął sam szukałem 2 lata temu tego tematu, teraz przymierzam sie do falta w maluchu, ale dawców szukam wśród pand czy lupo
GOLF save the Queen :)
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 37 gości