[MK3] Montaz przycisku ryglowania drzwi z USA!
Moderatorzy: QQxQ, G0 Karcio, VIP
[MK3] Montaz przycisku ryglowania drzwi z USA!
Miałem to rozkminić ale za zimno się zrobiło i wszelkie kombinowanie zacznie się na wiosnę.
Mój były Variant viewtopic.php?f=88&t=454785" onclick="window.open(this.href);return false;
Następca Bora Variant
Kolekcja modeli burago 1:24 viewtopic.php?f=29&t=431028" onclick="window.open(this.href);return false;
Łowca i szabrownik rarytasów.
Następca Bora Variant
Kolekcja modeli burago 1:24 viewtopic.php?f=29&t=431028" onclick="window.open(this.href);return false;
Łowca i szabrownik rarytasów.
[MK3] Montaz przycisku ryglowania drzwi z USA!
jak tam koledzy jakies postepy z tym przyciskiem, zeby dzialalo zamykanie na zaplonie?
- bocian19
- Łowca Rarytasów
- Posty: 2278
- Rejestracja: ndz sty 17, 2010 23:07
- Lokalizacja: Bruksela/Podlasie-BBI
- Kontakt:
[MK3] Montaz przycisku ryglowania drzwi z USA!
I cos juz ktos wie na temat tego przycisku???
Moj mk3 VARIA(N)T
viewtopic.php?f=88&t=297338" onclick="window.open(this.href);return false;
BBI Squad
Na rozstaju dróg stoi zwalniający próg on złamie Ci dokładkę
viewtopic.php?f=88&t=297338" onclick="window.open(this.href);return false;
BBI Squad
Na rozstaju dróg stoi zwalniający próg on złamie Ci dokładkę
- Zico63b
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4241
- Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
[MK3] Montaz przycisku ryglowania drzwi z USA!
Te trwające dwa lata próby nie dawały Kolegom efektu, bo nie rozpoznano poprawnie tematu, zagadnienia.
Podawanie plusa na znane wszystkim już chyba szary i zielony daje efekt zamknięcia i otwarcia zamka ale z uruchomieniem/deaktywacją alarmu (jeśli ktoś posiada) oraz nie działa na zapłonie – jak wielokrotnie raczył zauważyć Kolega Adrian… Alarm nikomu siedzącemu w środku nie jest potrzebny, prawda?
Droga druga, pin 4 na pompce. To po prostu sygnał z rygla na parapecie kierowcy (wersja europejska) lub przycisku na desce (USA). Rygiel daje plusa lub minusa na pin 4 pompki i tak „informuje” pompkę o naszych życzeniach względem autka: (czy chcemy zamknąć samochód od środka, czy tez go otworzyć). Jeśli teraz chcemy mieć zamknij/otwórz na desce, „nowym” przyciskiem – musimy ODŁĄCZYĆ w złączu drzwi na lewym słupku czerwono-czarny przewód z pinu 4 pompki i przesłać go do „nowego” przycisku tudzież podpiąć jak we wcześniejszych niemiecko-polskich poradach. Unieruchamia się elektrycznie w ten sposób rygiel kierowcy (dodatkowa zaleta: złodziej może go sobie wyciągać drucikiem do us…. tąpienia upałów, powiedzmy). Pozostawienie rygla aktywnym w wersji europejskiej nie daje efektu lub pali bezpiecznik.
Jeśli jednak na siłę chcemy mieć nadal aktywny ten rygiel, dwa małe przekaźniczki odcinające elektrycznie rygiel od instalacji w chwili naciskania „nowego” przycisku załatwiają sprawę.
Na Youtube wstawiłem dwa filmiki o działaniu przeróbki. Czynności wykonywane na filmie to jakby naciskanie przycisku w desce. Sprawa podświetlenia (zacisk 58 przycisku) to już marginalne problemy, do wyjaśnienia czytaniem schematów.
Ponieważ mam sterownik Waeco z wtyczkami typu „plug&play”, odpiąłem jedną, z niej wyjąłem idący OD POMPY kabelek czerwono-czarny i łączyłem go (dla bezpieczeństwa przez bezpiecznik, jak się okazało, nie było to konieczne – ja jednak zawsze dmucham na zimne) najpierw z minusem (brąz w pompce) czyli było zamykanie; następnie z plusem (czerwono-biały w pompce) i dawało to otwieranie. Kolejny link to filmik na włączonym zapłonie: żadnych zmian, żadnych protestów ze strony autka! I o to chyba chodziło?
Link 1:
" onclick="window.open(this.href);return false;.
Link 2:
" onclick="window.open(this.href);return false;
Do tego fotka wyjętego przewodu z widokiem na wtyczkę.
Samochód to Golf 3 1,9 TDI GT, rocznik 96, pompka z literką G – typowa, cztery szyby el. domykanie, brak szyberdachu.
Już tak na koniec, dziwę się troszenieńkę, że mimo dwóch lat i siedmiu podstron wpisów – wielu Kolegom to nie zadziałało… Ja nie zajmowałem się sprawą, nie było mi to potrzebne. Po zwróceniu uwagi na temat przez Kolegę Variant Yachtowy – teoria zajęła mi ok. 10 minut, najwięcej zaś wykonanie i przesyłanie filmików (tylko 1Mb neostrady)…
Elektrycy! Wystąp! Gdzie byliście, gdy Was nie było?
============================================
Drobna uwaga:
Ponieważ tekst pisałem na szybko – okazało się, że zamieszczając foto wtyczki PRZY POMPCE, zasugerowało to konieczność działań w tym właśnie miejscu. Naturalnie przewód ten idzie do samego złącza na lewym przednim słupku a mnie po prostu wygodnie było fotografować w bagażniku. Podkreślam więc: odpinamy przewód NA SŁUPKU, nie trzeba aż przy pompce! Tylko że tak mi było wygodniej pokazać.
Podawanie plusa na znane wszystkim już chyba szary i zielony daje efekt zamknięcia i otwarcia zamka ale z uruchomieniem/deaktywacją alarmu (jeśli ktoś posiada) oraz nie działa na zapłonie – jak wielokrotnie raczył zauważyć Kolega Adrian… Alarm nikomu siedzącemu w środku nie jest potrzebny, prawda?
Droga druga, pin 4 na pompce. To po prostu sygnał z rygla na parapecie kierowcy (wersja europejska) lub przycisku na desce (USA). Rygiel daje plusa lub minusa na pin 4 pompki i tak „informuje” pompkę o naszych życzeniach względem autka: (czy chcemy zamknąć samochód od środka, czy tez go otworzyć). Jeśli teraz chcemy mieć zamknij/otwórz na desce, „nowym” przyciskiem – musimy ODŁĄCZYĆ w złączu drzwi na lewym słupku czerwono-czarny przewód z pinu 4 pompki i przesłać go do „nowego” przycisku tudzież podpiąć jak we wcześniejszych niemiecko-polskich poradach. Unieruchamia się elektrycznie w ten sposób rygiel kierowcy (dodatkowa zaleta: złodziej może go sobie wyciągać drucikiem do us…. tąpienia upałów, powiedzmy). Pozostawienie rygla aktywnym w wersji europejskiej nie daje efektu lub pali bezpiecznik.
Jeśli jednak na siłę chcemy mieć nadal aktywny ten rygiel, dwa małe przekaźniczki odcinające elektrycznie rygiel od instalacji w chwili naciskania „nowego” przycisku załatwiają sprawę.
Na Youtube wstawiłem dwa filmiki o działaniu przeróbki. Czynności wykonywane na filmie to jakby naciskanie przycisku w desce. Sprawa podświetlenia (zacisk 58 przycisku) to już marginalne problemy, do wyjaśnienia czytaniem schematów.
Ponieważ mam sterownik Waeco z wtyczkami typu „plug&play”, odpiąłem jedną, z niej wyjąłem idący OD POMPY kabelek czerwono-czarny i łączyłem go (dla bezpieczeństwa przez bezpiecznik, jak się okazało, nie było to konieczne – ja jednak zawsze dmucham na zimne) najpierw z minusem (brąz w pompce) czyli było zamykanie; następnie z plusem (czerwono-biały w pompce) i dawało to otwieranie. Kolejny link to filmik na włączonym zapłonie: żadnych zmian, żadnych protestów ze strony autka! I o to chyba chodziło?
Link 1:
" onclick="window.open(this.href);return false;.
Link 2:
" onclick="window.open(this.href);return false;
Do tego fotka wyjętego przewodu z widokiem na wtyczkę.
Samochód to Golf 3 1,9 TDI GT, rocznik 96, pompka z literką G – typowa, cztery szyby el. domykanie, brak szyberdachu.
Już tak na koniec, dziwę się troszenieńkę, że mimo dwóch lat i siedmiu podstron wpisów – wielu Kolegom to nie zadziałało… Ja nie zajmowałem się sprawą, nie było mi to potrzebne. Po zwróceniu uwagi na temat przez Kolegę Variant Yachtowy – teoria zajęła mi ok. 10 minut, najwięcej zaś wykonanie i przesyłanie filmików (tylko 1Mb neostrady)…
Elektrycy! Wystąp! Gdzie byliście, gdy Was nie było?
============================================
Drobna uwaga:
Ponieważ tekst pisałem na szybko – okazało się, że zamieszczając foto wtyczki PRZY POMPCE, zasugerowało to konieczność działań w tym właśnie miejscu. Naturalnie przewód ten idzie do samego złącza na lewym przednim słupku a mnie po prostu wygodnie było fotografować w bagażniku. Podkreślam więc: odpinamy przewód NA SŁUPKU, nie trzeba aż przy pompce! Tylko że tak mi było wygodniej pokazać.
Ostatnio zmieniony pt maja 04, 2012 08:20 przez Zico63b, łącznie zmieniany 2 razy.
- Dj Darecki
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2252
- Rejestracja: ndz maja 14, 2006 18:08
- Lokalizacja: NEB-raska
- Kontakt:
[MK3] Montaz przycisku ryglowania drzwi z USA!
Tak z ciekawości zapytam , w jakim celu chcecie używać tego przycisku ?
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=252216][size=142][b][u]>>>VR6 US Mexicanos<<<[/size][/b][/u][/url]
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=122620][size=142][b][u]>>>Black 1.9TD<<<[/size][/b][/u][/url]
[img]http://img4.imageshack.us/img4/148/podpis1.jpg[/img]
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=122620][size=142][b][u]>>>Black 1.9TD<<<[/size][/b][/u][/url]
[img]http://img4.imageshack.us/img4/148/podpis1.jpg[/img]
-
- R line....
- Posty: 408
- Rejestracja: ndz lip 31, 2011 15:58
- Lokalizacja: wawa
Re: [MK3] Montaz przycisku ryglowania drzwi z USA!
poza tym zeby nie miec na desce martwego guziola, ryglowania od wewnatrz uzywa sie w celu ochrony przed "spidi gonzalesem" otwierajacym drzwi w stojacym pod swiatlami aucie i jumającym nam fanty lezace w tymże aucie? w drugiej polowie tygodnia sprobuje to podlączyć pod mojego guziola w yachtowym i zdam relacje, no chyba ze ktos bedzie szybszy , dzieki za pomoc zico63bDj Darecki pisze:Tak z ciekawości zapytam , w jakim celu chcecie używać tego przycisku ?
Zapraszam na VARIANT YACHTOWY STORY... http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.ph ... 9#p5276329" onclick="window.open(this.href);return false; komentarze sugestie i porady mile widziane
- bocian19
- Łowca Rarytasów
- Posty: 2278
- Rejestracja: ndz sty 17, 2010 23:07
- Lokalizacja: Bruksela/Podlasie-BBI
- Kontakt:
[MK3] Montaz przycisku ryglowania drzwi z USA!
Swietowalismy nadejscie miesiaca MajZico63b pisze:Elektrycy! Wystąp! Gdzie byliście, gdy Was nie było?
Jutro Twoja porada kolego Zico63b, bedzie przelozona na praktyke i zobaczymy co z tego wyjdzie
Dzieki
Moj mk3 VARIA(N)T
viewtopic.php?f=88&t=297338" onclick="window.open(this.href);return false;
BBI Squad
Na rozstaju dróg stoi zwalniający próg on złamie Ci dokładkę
viewtopic.php?f=88&t=297338" onclick="window.open(this.href);return false;
BBI Squad
Na rozstaju dróg stoi zwalniający próg on złamie Ci dokładkę
- bocian19
- Łowca Rarytasów
- Posty: 2278
- Rejestracja: ndz sty 17, 2010 23:07
- Lokalizacja: Bruksela/Podlasie-BBI
- Kontakt:
[MK3] Montaz przycisku ryglowania drzwi z USA!
Porada kolegi Zico63b, zadziała bez zarzutu
Dodam od siebie,gdy ktos nie ma takiej pompki jak kolega Zico63b, to mozna sie podpiac w wiazce ktora idzie prawym progiem az do samego przodu po to aby nie ciagnac kabli przez cale auto
Wielkie podziekowania
Dodam od siebie,gdy ktos nie ma takiej pompki jak kolega Zico63b, to mozna sie podpiac w wiazce ktora idzie prawym progiem az do samego przodu po to aby nie ciagnac kabli przez cale auto
Wielkie podziekowania
Moj mk3 VARIA(N)T
viewtopic.php?f=88&t=297338" onclick="window.open(this.href);return false;
BBI Squad
Na rozstaju dróg stoi zwalniający próg on złamie Ci dokładkę
viewtopic.php?f=88&t=297338" onclick="window.open(this.href);return false;
BBI Squad
Na rozstaju dróg stoi zwalniający próg on złamie Ci dokładkę
- Zico63b
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4241
- Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
[MK3] Montaz przycisku ryglowania drzwi z USA!
Cieszę się, że działa, właściwie to musi działać: 80% (jak nie więcej) sukcesu w elektryce to analiza problemu. Potem już z górki! Dzięki i niech dłuuuugo służy oraz szeroookości!!!
- bocian19
- Łowca Rarytasów
- Posty: 2278
- Rejestracja: ndz sty 17, 2010 23:07
- Lokalizacja: Bruksela/Podlasie-BBI
- Kontakt:
[MK3] Montaz przycisku ryglowania drzwi z USA!
Zico63b,
Zauwazylem tylko jeden mankament....
Gdy zamkne golfa pilotem,jak najbardziej jest ok wsio sie zamyka a po... powiedzmy 50 sec. pompka zalacza sie jeszcze raz tak jakby cos jeszcze domykala mimo to ze juz wszystko jest zamkniete.
Tak sie dzieje tylko gdy zamykam golfa z pilota i za kazdym razem tylko raz sie zalacza po 50 sec...
Zauwazylem tylko jeden mankament....
Gdy zamkne golfa pilotem,jak najbardziej jest ok wsio sie zamyka a po... powiedzmy 50 sec. pompka zalacza sie jeszcze raz tak jakby cos jeszcze domykala mimo to ze juz wszystko jest zamkniete.
Tak sie dzieje tylko gdy zamykam golfa z pilota i za kazdym razem tylko raz sie zalacza po 50 sec...
Moj mk3 VARIA(N)T
viewtopic.php?f=88&t=297338" onclick="window.open(this.href);return false;
BBI Squad
Na rozstaju dróg stoi zwalniający próg on złamie Ci dokładkę
viewtopic.php?f=88&t=297338" onclick="window.open(this.href);return false;
BBI Squad
Na rozstaju dróg stoi zwalniający próg on złamie Ci dokładkę
- Zico63b
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4241
- Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
[MK3] Montaz przycisku ryglowania drzwi z USA!
Być może pompki europejskie potrzebują tej informacji z rygla o zmianie położenia: Dotąd było tak - rygiel w górze - pin 4 z plusem; zamknięcie z pilota - rygiel w dół, pin 4 odłącza się od plusa a dołącza do masy. Gdy tego nie ma, pompka jakby domyka, poprawia zamknięcie; jakby reagowała że rygiel kierowcy się nie zamknął.
W takim razie kolejnym zadaniem jest tak to rozrysować, by rygiel jednak był czynny a przycisk też. Zadanie na weekend.
Mam tylko pytanie, bo nie miałem takiego przycisku w ręku: jak działa? czy wraca sam w środkowe położenie, czy jak klawisz ogrzewanej szyby zostaje? Czy jest środek/góra/dół, czy tylko góra/dół?
W takim razie kolejnym zadaniem jest tak to rozrysować, by rygiel jednak był czynny a przycisk też. Zadanie na weekend.
Mam tylko pytanie, bo nie miałem takiego przycisku w ręku: jak działa? czy wraca sam w środkowe położenie, czy jak klawisz ogrzewanej szyby zostaje? Czy jest środek/góra/dół, czy tylko góra/dół?
- bocian19
- Łowca Rarytasów
- Posty: 2278
- Rejestracja: ndz sty 17, 2010 23:07
- Lokalizacja: Bruksela/Podlasie-BBI
- Kontakt:
[MK3] Montaz przycisku ryglowania drzwi z USA!
Zico63b,
Dziala tak jak przycisk otwierania szyb czyli gora/srodek/dol
Dziala tak jak przycisk otwierania szyb czyli gora/srodek/dol
Moj mk3 VARIA(N)T
viewtopic.php?f=88&t=297338" onclick="window.open(this.href);return false;
BBI Squad
Na rozstaju dróg stoi zwalniający próg on złamie Ci dokładkę
viewtopic.php?f=88&t=297338" onclick="window.open(this.href);return false;
BBI Squad
Na rozstaju dróg stoi zwalniający próg on złamie Ci dokładkę
[MK3] Montaz przycisku ryglowania drzwi z USA!
Golf mk3 wyposażony jest w doryglowanie po zamknięciu. Jeśli auto zostanie zamknięte kluczykiem z zewnątrz od środka po upływie pewnego czasu nie można auta otworzyć.
Gdzieś w instrukcji obsługi jest to napisane. Dlatego pompka po pewnym czasie włącza się jeszcze raz.
Gdzieś w instrukcji obsługi jest to napisane. Dlatego pompka po pewnym czasie włącza się jeszcze raz.
- bocian19
- Łowca Rarytasów
- Posty: 2278
- Rejestracja: ndz sty 17, 2010 23:07
- Lokalizacja: Bruksela/Podlasie-BBI
- Kontakt:
[MK3] Montaz przycisku ryglowania drzwi z USA!
Rydzu,
Wiec to jest normalne i nie ma sie czym przejmowac?
Wiec to jest normalne i nie ma sie czym przejmowac?
Moj mk3 VARIA(N)T
viewtopic.php?f=88&t=297338" onclick="window.open(this.href);return false;
BBI Squad
Na rozstaju dróg stoi zwalniający próg on złamie Ci dokładkę
viewtopic.php?f=88&t=297338" onclick="window.open(this.href);return false;
BBI Squad
Na rozstaju dróg stoi zwalniający próg on złamie Ci dokładkę
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 37 gości