A,B,C Lakierowania

Modyfikacje wizualne, lampy, wnętrze, spoilery...

Moderatorzy: QQxQ, G0 Karcio, VIP

kurczakpl
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 132
Rejestracja: ndz sty 03, 2010 17:34
Lokalizacja: Cardiff,UK

Re: A,B,C lakierowania

Post autor: kurczakpl » sob sie 27, 2011 19:46

To_mas pisze:
duzy_przemo pisze:To_mas, Michał_1977,
Wytłumacz dziadkowi z ulicy co to jest podkład antykorozyjny, izolator itd.
yyy nie da sie bo ten i tak zawsze wie lepiej :)
a wie ktoś może co sie stało z naszym mocno rozbudowanym tematem ABC lakierowania ?
bo go znaleźć nie mogę
Też go szukam coś potrzebuje i nie moge znaleźć.Pomocy !!!!
ssarna1 pisze:No to ja z grubsza opiszę, jak wygląda proces lakierowania.

Na początek należy przygotować powierzchnię. Jeśli są jakieś wgniecienia itp. to nakłada się szpachlę i szlifuje papierem 80 lub 100. Stary lakier matuje się papierem 800 (na mokro). Można też matować stary lakier ściereczką matującą, ale uważam że lepiej papierem. potem nakłada się 2 warstwy podkładu (czasami więcej, jak widać jakieś rysy czy coś, wtedy to jest tzw. szpryca). Po wyschnięciu matuje się podkład na mokro papierem 2000. Po wysuszeniu i odtłuszczeniu nakłada się lakier (ilość warstw w zależności od krycia lakieru i ustawienia pistoletu) i odczekuje trochę, aby lakier nieco przysechł. Na nieutwardzony lakier nakłada się 2 warstwy lakieru bezbarwnego. Po utwardzeniu polerka i gotowe :)

Oczywiście to jest sposób lakierowania stosowany przez ludzi którzy robią to we własnym zakresie, a nie jak robią to zakłady lakiernicze. Nie wiem jak tam to przebiega.
No i tak to jest jak ktoś usuwa naprawde potrzebne rzeczy z serwisu.Stary post ABC Lakierowania był coś warty a to co tu widze to wszystko nadaje się do kosza.Za co te punkty Ci przyznali i kto nie mam pojęcia ale pojęcia o lakierowaniu to Ty też nie masz ku mojej uciesze żadnego !Nie matuje się na mokro to nie PRL !Szpachle jedziesz 80 kończysz pod podkład 180 ale-i tu jest zabawa(dlaczego siadają rysy na obrzeżach szpachli ? Juz tłumacze tam rozcieracz rysu na lakierze 240-do 320 i rysy giną.Dalej włókniny matujące są bardzo dobre i na mokro i na sucho-z pastą matującą i bez.Ja matuje na mokro szarą włókniną i jest najlepiej i najbezpieczniej dodając troszkę płynu do naczyń -po to aby usunąć łuszcze,silikony i asfalt.Nie wim co szpryca Ty też chyba słyszałeś gdzieś ale nigdy nie widziałeś.To jest szpachla natryskowa z PRL-u teraz masz podkłady wypełniające takiej klasu że tego nie używa się.I teraz najlepsze !!!2000 pod lakier kolego co ty robisz.Widziałeś jak lakier schpodzi płatami z dachów masek i innych elementów-to właśnie dlatego .Pod lakier a raczej baze lub 2k jedziesz 1000 ja jade 800 pod wodę a nawet 500 na soft dysku maszynką.ilość warstw to 2 pełne i cieniująca nie inaczej jest kilka kolorów jak Rouge Lucifer Citroen jest kurew.... cieżko lakierować ,Mit Green Opel itp.Pistolet kolego się ustawia raz jak przewidują dane techniczne jak ma być dwa bary to dajesz dwa bary i nie mnie i nie więcej,chyba że chcesz mieć za ażdym razem inny kolor lakierując tą samą bazą.No i polerka to się zgadza jak musisz ,nie lakierujesz w komorze i jesteś brudas to jedziesz maszyną cały dzień czarne auto.To na tyle moich uwag !Pozdro


Mój VW
http://kurczakpl.fotosik.pl/albumy/728355-3.html

Awatar użytkownika
duzy_przemo
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 921
Rejestracja: czw mar 09, 2006 10:46
Lokalizacja: Szczecin

Re: A,B,C lakierowania

Post autor: duzy_przemo » pn sie 29, 2011 15:46

ssarna1 pisze:. Można też matować stary lakier ściereczką matującą, ale uważam że lepiej papierem. potem nakłada się 2 warstwy podkładu (czasami więcej, jak widać jakieś rysy czy coś, wtedy to jest tzw. szpryca).
Co to jest "ściereczka matująca" ? :grin: Bo jak żyje nie słyszałem o czymś takim

kurczakpl nie denerwuj się, szkoda zdrowia :bigok:



To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

A,B,C lakierowania

Post autor: To_mas » ndz wrz 04, 2011 21:33

kurczakpl pisze:o ściereczce matującej nie słyszałeś?
tak nawiązując to jakbyś słyszał jak ludzie różne rzeczy nazywają to byś wymiękł

do mnie przychodzi taki kolo co na to mówi "szmatkę polerską potrzebuje" jak to słyszałem pierwszy raz to moja 1 myśl "o ci Ci q..a chodzi" dopiero za którymś razem zczaiłem ze gościu chce włókninę :P

kurczakpl, a co potrzebujesz ze starego tematu ? bo moze pomogę :) heh
kurczakpl pisze:Ja matuje na mokro szarą włókniną i jest najlepiej i najbezpieczniej dodając troszkę płynu do naczyń -po to aby usunąć łuszcze,silikony i asfalt
użyj cifa :) 3 razy tańszy a dodatkowo ładnie pachnie :P



kurczakpl
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 132
Rejestracja: ndz sty 03, 2010 17:34
Lokalizacja: Cardiff,UK

A,B,C lakierowania

Post autor: kurczakpl » ndz wrz 04, 2011 23:12

pamiętasz te fotki Cordoby blue magic -ku....nie moge ich znależć a mam profil taki na facebooku- http://www.facebook.com/profile.php?id=100002546134973" onclick="window.open(this.href);return false; i je potrzebuje

Obrazek

To_mas, tak jak powiedzieli mi oklej oklej auto na miękko pomyślałem najarali się czegoś
a tak mianowicie to lakieruje teraz w takim syfie że aż się płakać chce,ale mam zamiar kupić nową komorę za rok
UŻYWAJ FUNKCJI EDYCJI POSTU!


Mój VW
http://kurczakpl.fotosik.pl/albumy/728355-3.html

Awatar użytkownika
duzy_przemo
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 921
Rejestracja: czw mar 09, 2006 10:46
Lokalizacja: Szczecin

Re: A,B,C lakierowania

Post autor: duzy_przemo » pn wrz 05, 2011 15:52

kurczakpl pisze:a tak mianowicie to lakieruje teraz w takim syfie że aż się płakać chce,ale mam zamiar kupić nową komorę za rok
Jak to co na zdjęciu to nie syf, jak na polskie warunki.
BTW. Przynajmniej nabierzesz wprawy w cięciu syfów.



kurczakpl
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 132
Rejestracja: ndz sty 03, 2010 17:34
Lokalizacja: Cardiff,UK

A,B,C lakierowania

Post autor: kurczakpl » pn wrz 05, 2011 19:33

Syf jest tylko na leżących elementach nie dużo ale dobija mnie polerka-a teraz robie dużo czarnych dachów i masek a wiesz jak się poleruje czarne-ale mam 3M na szczęście to jakoś idzie wytrzymać


Mój VW
http://kurczakpl.fotosik.pl/albumy/728355-3.html

Awatar użytkownika
duzy_przemo
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 921
Rejestracja: czw mar 09, 2006 10:46
Lokalizacja: Szczecin

A,B,C lakierowania

Post autor: duzy_przemo » wt wrz 06, 2011 11:17

Co do syfów to nabyłem sobie coś takiego (szlifierka rot osc 35 i 75mm - CP7200S):
Obrazek

W komplecie jest tarcza 30 mm, więc spokojnie możesz złożyć na to krążki 35 mm do wtrąceń, czyli:
Obrazek


Potem tylko miejsce korekty lecę na maszynie rot osc (skok 2,5mm) sia velvet P2500 na mokro lub mirką abralonem, i po sprawie.

Na koniec oczywiście poler.

Generalnie w porównaniu z cięciem syfa na klocku, oszczędzam 50% czasu. Niestety jest pewien minus, krążek 35mm na maszynie szybciej się zużywa, ale 100 szt. kosztuje chyba z 15 zł więc nie jest źle.



To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

A,B,C lakierowania

Post autor: To_mas » śr wrz 07, 2011 15:01

fajny sprzęt :) dużo 3a za taki dać $$$ ??



Awatar użytkownika
duzy_przemo
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 921
Rejestracja: czw mar 09, 2006 10:46
Lokalizacja: Szczecin

A,B,C lakierowania

Post autor: duzy_przemo » śr wrz 07, 2011 15:48

To_mas, Jest teraz w promocji CSV za 550 zł netto



anavar
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: pt wrz 09, 2011 09:20

A,B,C lakierowania

Post autor: anavar » pt wrz 09, 2011 21:10

Witam Wszystkich.
Trafiłem tu z prostej przyczyny.
Mojego golfika zjada ruda.
Czytam i czytam i niewiem na co się zdecydować.
Sprężarkę mam domowej roboty.
Dwa wydajne agregaty lodówkowe i duzy baniak 50 litrowy.
Napełnia w kilka minut.
Malowałem już motorynkę i poloneza w kawałkach w zielonym metalicu.
Golfa mam w perle i jestem zdecydowany zaoszczędzić na lakiernikach i samemu coś zdziałać.
Co polecacie na dziury w nadkolach i progach?
Auto już wiekowe bo to 1992 rok i chciałbym jeszcze z 2,3 lata pomęczyć go z prostego powodu, zasilanie lpg.
Wracając do meritum.
Spraye i brunox czy kortanin?
Czy coś z lakierniczych farb ?
Jakieś specjalne podkłady czy baranki typu reaktywny czy coś podobnego.
Pomóżcie w zrozumieniu tematu, bo umiejętności podstawowe posiadam.



Awatar użytkownika
SZOPENN
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 762
Rejestracja: ndz gru 07, 2008 10:53
Lokalizacja: Polska

A,B,C lakierowania

Post autor: SZOPENN » pt wrz 09, 2011 21:19

Wpadnij do mojego wątku, sporo działałem z rudzielcem (link w podpisie) :okej:



kurczakpl
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 132
Rejestracja: ndz sty 03, 2010 17:34
Lokalizacja: Cardiff,UK

A,B,C lakierowania

Post autor: kurczakpl » sob wrz 10, 2011 08:07

potrzebujesz kompresor kolego !a do lodówki wsadź sobie butelke wódki i wypij jak skończysz autko


Mój VW
http://kurczakpl.fotosik.pl/albumy/728355-3.html

To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

A,B,C lakierowania

Post autor: To_mas » sob wrz 10, 2011 21:44

kurczakpl pisze:potrzebujesz kompresor kolego !a do lodówki wsadź sobie butelke wódki i wypij jak skończysz autko
heh dokładnie :)
anavar pisze:i duzy baniak 50 litrowy.
ja mam prawie 200 i nie nazwałbym tego dużym :)
a wracając do tematu to jak ruda to wyczyścić do gołej blachy na to reaktywny :) jeśli nie da sie doczyścić zostają wżery a wycinać i spawać sie nie opłaca to ja czasem robię tak ze stosuję preparat antykorozyjny (konkretnie to Forch L237 Korroplex) zostawiam na 2-3 odziny potem szlifuję to jeszcze raz by go usunąć (zostaje jedynie we wżerach) i na to epoksyd.

ale najlepiej wyciąć skorodowane, no jeśli masz dziury to innej możliwości nie masz, wstawić zdrowe i zabezpieczyć.
Z tym ze jak masz zamiar robić to sprayem to nawet nie zaczynaj szkoda kasy i czasu.



Awatar użytkownika
SZOPENN
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 762
Rejestracja: ndz gru 07, 2008 10:53
Lokalizacja: Polska

A,B,C lakierowania

Post autor: SZOPENN » sob wrz 10, 2011 22:22

200L to już jest bardzo dużo i więcej nie trzeba.... tylko na tych 200L przydałaby się pompa z 1.5m3....



ODPOWIEDZ

Wróć do „Style”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 89 gości