A,B,C Lakierowania

Modyfikacje wizualne, lampy, wnętrze, spoilery...

Moderatorzy: QQxQ, G0 Karcio, VIP

Awatar użytkownika
RA_FEEL_IT!
Administrator
Administrator
Posty: 2306
Rejestracja: pt gru 19, 2008 16:14
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Passat B5 FL 1.8T
Silnik: AWT

Re: A,B,C lakierowania

Post autor: RA_FEEL_IT! » sob maja 21, 2011 13:58

Film pokazujący jak wykonać samodzielnie naprawę lakierniczą elementu karoserii samochodowej z blachy stalowej (w tym przypadku jest to błotnik), używając materiałów "AUTO-FIT". Jest to kompletny system dostępny w sieci Castorama.
[youtube][/youtube]

Film pokazujący jak wykonać samodzielnie naprawę lakierniczą elementu z tworzywa sztucznego (w tym przypadku jest to zderzak)" przy użyciu materiałów "AUTO-FIT". Jest to kompletny system dostępny w sieci Castorama.
[youtube][/youtube]



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14139
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

A,B,C lakierowania

Post autor: Michał_1977 » ndz maja 22, 2011 08:04

Gość z filmów,to jest geniusz...Najpierw przygotowuje pomieszczenie,okleja auto,zakłada kombinezon,a później szlifuje szpachlówkę.Gdy wszystko jest idealnie upaprane w kurzu,z lakiernikiem włącznie,wtedy zaczyna się lakierowanie...normalnie masakra... :panna:

Poradnik jako tako zrobiony,ale na takie sprawy trzeba zwracać uwagę,bo ktoś zrobi tak samo,a później będzie zdziwiony,że na lakierze milion paprochów :bajer:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
RA_FEEL_IT!
Administrator
Administrator
Posty: 2306
Rejestracja: pt gru 19, 2008 16:14
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Passat B5 FL 1.8T
Silnik: AWT

A,B,C lakierowania

Post autor: RA_FEEL_IT! » ndz maja 22, 2011 09:40

Z tego co widzę to oczyszcza strefę roboczą magicznym "czyścidłem technicznym" :bigok:



To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

A,B,C lakierowania

Post autor: To_mas » ndz maja 22, 2011 10:40

Michał_1977 pisze:Gość z filmów,to jest geniusz...Najpierw przygotowuje pomieszczenie,okleja auto,zakłada kombinezon,a później szlifuje szpachlówkę.Gdy wszystko jest idealnie upaprane w kurzu,z lakiernikiem włącznie,wtedy zaczyna się lakierowanie...normalnie masakra... :panna:
mało tego taśmy raczej nie oszczędza :/ oczyścił to tak ze dziecko by to lepiej zrobiło (ja tam widzę jeszcze pełno korozji) papierem w ręce to sobie może po dupie podrapać a nie w tym miejscu a i tak tego nie doczyści, ide o zakład ze rdza jest tez z wewn strony błotnika :) kolejna sprawa tam powinien iść odpowiedni podkład a nie szpachla na to ! Takiej robocie daje góra pół roku jak znowu sie tam ruda pojawi.
co to za podkład co schnie tak szybko ? na powietrzu (30min)

aaa wszystko szpraje - wywalcie te filmiki lepiej bo zaraz wszyscy zaczną sprayować auta :P
2 filmu nawet nie oglądam bo szkoda czasu :)
ssarna1 pisze:No to ja z grubsza opiszę, jak wygląda proces lakierowania.

Na początek należy przygotować powierzchnię. Jeśli są jakieś wgniecienia itp. to nakłada się szpachlę i szlifuje papierem 80 lub 100. Stary lakier matuje się papierem 800 (na mokro). Można też matować stary lakier ściereczką matującą, ale uważam że lepiej papierem. potem nakłada się 2 warstwy podkładu (czasami więcej, jak widać jakieś rysy czy coś, wtedy to jest tzw. szpryca). Po wyschnięciu matuje się podkład na mokro papierem 2000. Po wysuszeniu i odtłuszczeniu nakłada się lakier (ilość warstw w zależności od krycia lakieru i ustawienia pistoletu) i odczekuje trochę, aby lakier nieco przysechł. Na nieutwardzony lakier nakłada się 2 warstwy lakieru bezbarwnego. Po utwardzeniu polerka i gotowe :)

Oczywiście to jest sposób lakierowania stosowany przez ludzi którzy robią to we własnym zakresie, a nie jak robią to zakłady lakiernicze. Nie wiem jak tam to przebiega.
opisane bardzo z grubsza a dodatkowo masa złych rad !



To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

A,B,C lakierowania

Post autor: To_mas » ndz maja 22, 2011 10:45

maniek8855 pisze: I teraz kolejne pytanie czy należy stosować podkład czy jest to zbędne? Na strukturze napisane,ze podkład nie jest wymagany ale czy będzie się dobrze trzymało jak pomaluję strukturę bezpośrednio na wyszlifowaną szpachle?
na szpachli trzymało się będzie na pewno tylko obawiałbym sie czy po czasie ta struktura nie siądzie trochę w tej szpachli
więc miejsce szpachlowane pokryłbym podkładem potem obróbka podkładu a pzred lakierowaniem całość pokryć podkładem na plastik by mieć pewność ze to sie trzymać będzie :)
A gdybym ja to robił to całość po wyszpachlowaniu i wyszlifowaniu nierówności poszła by w podkład na plastik potem podkład akrylowy i dopiero po jego szlifie struktura :)



Awatar użytkownika
RA_FEEL_IT!
Administrator
Administrator
Posty: 2306
Rejestracja: pt gru 19, 2008 16:14
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Passat B5 FL 1.8T
Silnik: AWT

A,B,C lakierowania

Post autor: RA_FEEL_IT! » ndz maja 22, 2011 11:10

To_mas pisze:aaa wszystko szpraje - wywalcie te filmiki lepiej bo zaraz wszyscy zaczną sprayować auta :P
Jest dyskusja, dzięki temu wiele ludzi nie popełni takich błędów jak pokazano w filmie
To_mas, posty edytujemy, nie piszemy jeden pod drugim :wink:



Awatar użytkownika
TAZ
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6292
Rejestracja: pn sie 23, 2004 21:35
Lokalizacja: PRL- Świętokrzyskie
Kontakt:

Re: A,B,C lakierowania

Post autor: TAZ » wt maja 24, 2011 09:32

ssarna1 pisze:No to ja z grubsza opiszę, jak wygląda proces lakierowania.

Na początek należy przygotować powierzchnię. Jeśli są jakieś wgniecienia itp. to nakłada się szpachlę i szlifuje papierem 80 lub 100. Stary lakier matuje się papierem 800 (na mokro). Można też matować stary lakier ściereczką matującą, ale uważam że lepiej papierem. potem nakłada się 2 warstwy podkładu (czasami więcej, jak widać jakieś rysy czy coś, wtedy to jest tzw. szpryca). Po wyschnięciu matuje się podkład na mokro papierem 2000. Po wysuszeniu i odtłuszczeniu nakłada się lakier (ilość warstw w zależności od krycia lakieru i ustawienia pistoletu) i odczekuje trochę, aby lakier nieco przysechł. Na nieutwardzony lakier nakłada się 2 warstwy lakieru bezbarwnego. Po utwardzeniu polerka i gotowe :)

Oczywiście to jest sposób lakierowania stosowany przez ludzi którzy robią to we własnym zakresie, a nie jak robią to zakłady lakiernicze. Nie wiem jak tam to przebiega.

Lipa na maksa. Każdy kamyk odbije wszystko od podkładu, który po miesiącu pokaże nam głębokie rysy. Najlepiej szpachlę kłaść na podkład, a nie na gołą stal. Matujemy pod szpachlę możliwie najgrubszym papierem, obrabiając szpachlę redukujemy gradację papieru aż do 400 pod sam podkład !!!! Da to taki efekt, że rysy i tak wyjdą ale prawie nie widoczne. Żeby nie wyszły wcale należało by podkład wygrzać pod lampą, czego większość z nas nie robi bo lampy drogie i ciągną prądu lepiej jak farelka w garażu. Można też zmatować podkład papierem 500 i dać jeszcze dwie warstwy podkładu już na cały element. Co do matowania podkładu to pod akrylowe lakiery papier na mokro 600, a pod metaliki i perły 800 lub 1000. Całość i tak przed lakierowaniem należy przetrzeć zmywaczem silikonowym.



Awatar użytkownika
duzy_przemo
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 921
Rejestracja: czw mar 09, 2006 10:46
Lokalizacja: Szczecin

A,B,C lakierowania

Post autor: duzy_przemo » wt maja 24, 2011 10:48

Co do systemu "AUTO-FIT".

Drodzy fachowcy, eksperci, mistrzowie, czeladnicy ect.
w swej zadufanej pozie doświadczonych lakierników, których mam "zaszczyt" spotykać na co dzień.
Nie zrozumieliście jednego. System ten został przygotowany dla AMATORÓW, którzy nie mają zielonego pojęcia o lakierowaniu.
Druga sprawa, materiał z filmu jest promocją produktów a nie technologii, ma dawać wskazówki jak mniej więcej przeprowadzić cały proces.

Z tego co wiem Dyrektor Handlowy Castoramy zażyczył sobie by produkty były tak dobrane i tak proste w użyciu, by każdy mógł sobie z nim poradzić.
Nie bez znaczenia jest koszt takiej naprawy.

To_mas, Michał_1977,
Wytłumacz dziadkowi z ulicy co to jest podkład antykorozyjny, izolator itd.



To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

A,B,C lakierowania

Post autor: To_mas » wt maja 24, 2011 15:04

duzy_przemo pisze:To_mas, Michał_1977,
Wytłumacz dziadkowi z ulicy co to jest podkład antykorozyjny, izolator itd.
yyy nie da sie bo ten i tak zawsze wie lepiej :)
a wie ktoś może co sie stało z naszym mocno rozbudowanym tematem ABC lakierowania ?
bo go znaleźć nie mogę



Maggot
M & K
M & K
Posty: 2053
Rejestracja: czw lip 08, 2010 22:45

Re: Jak pozbyć się brzydkiego babola z naszego auta

Post autor: Maggot » śr maja 25, 2011 18:53

Witam, przeczytałem z grubsza większość z stron z tematu, ale nie zauważyłem informacji o tym, czy na zwykły lakier też nakładać bezbarwny ?
(przeoczyłem pewnie)
Jeśli tak, to czy można to zrobić na drugi dzień po odtłuszczeniu ?
Trzeba zmatowić to wodnymi przed nakładaniem bezbarwnego ? (jakimi ?)
W 1 miejscu "zapomniałem" o cieniowaniu i mam widoczną granicę nowy/stary lakier, czy jakoś spoleruję to tempem ?

Pozdrawiam ;)



Awatar użytkownika
Fucker
"KAMELEON" BLACHARSTWO/LAKIERNICTWO
"KAMELEON" BLACHARSTWO/LAKIERNICTWO
Posty: 616
Rejestracja: pn sie 31, 2009 23:02
Lokalizacja: okolice Kędzierzyn Koźle
Kontakt:

Jak pozbyć się brzydkiego babola z naszego auta

Post autor: Fucker » śr maja 25, 2011 20:44

majekMK2 pisze:po lakierowaniu baza wychodzi po chwili taka mgiełka lub pajaczek na lakierze


Pewnie "zgryzła" się nowa baza ze starą bazą w tych miejscach, gdzie przy matowaniu poprzecierałeś lakier bezbarwny , aż do starej bazy.

Ale powodów oczywiście może być dużo więcej. Nawet stary lakier bezbarwny dźwignie, jak jest jakiś kiepski.



ssarna1
Forum Master
Forum Master
Posty: 1117
Rejestracja: sob sty 16, 2010 00:08
Lokalizacja: jest istotna.

A,B,C lakierowania

Post autor: ssarna1 » czw maja 26, 2011 21:29

TAZ, Trzeba się dobrze postarać żeby szpachla chyciła na blachę, ale to nie jest niewykonalne. Zgadzam się, że elpiej dać na podkład :pub:

Co do lamp.. kto by się w to bawił :grin:


MK3 ADZ->AGU

szypki
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 245
Rejestracja: śr lut 11, 2009 22:43
Lokalizacja: wygnajewo

A,B,C lakierowania

Post autor: szypki » sob maja 28, 2011 04:10

bo na gołą blachę a zwłaszcza spawy kładzie się szpachel z włóknem szklanym, tak samo jak robicie karoce na gładko i np. miejsce po gumie w łączeniu tylnego pasa w golfie mk2 i jetcie a2 zwłaszcza trzeba najpierw położyć szpachel z włóknem (u siebie używałem tego szpachlu w kolorze ciemnego brązu, a pracując przez pewien czas w lakierni tam używaliśmy zielonego) zaje@%%@ście trudno się go obrabia w porównaniu z zwykłym poliestrowym



To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

A,B,C lakierowania

Post autor: To_mas » sob maja 28, 2011 14:19

szypki pisze: a zwłaszcza spawy kładzie się szpachel z włóknem szklanym
podkład kolego podkład ! dobry epoksyd inaczej ta przegrzana blacha pod szpachlą szybko zacznie Ci korodować !! i dopiero na niego daje sie szpachle i nie koniecznie włókno to już zależy jak kto woli :)



ODPOWIEDZ

Wróć do „Style”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 80 gości