Plastiki pod kierownicą, co z tym zrobić?

Modyfikacje wizualne, lampy, wnętrze, spoilery...

Moderatorzy: QQxQ, G0 Karcio, VIP

Toolek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: pn lip 20, 2009 17:44
Lokalizacja: Biłgoraj

Plastiki pod kierownicą, co z tym zrobić?

Post autor: Toolek » ndz maja 09, 2010 18:31

Mam pytanie, mam bardzo porysowane plastiki pod kierownicą, a dokładnie wkoło stacyjki, chciałbym zedrzeć te gumy, podobnie jak to robię z plastikami wkoło radia, jednak nie wiem jak się do tego zabrać? Proszę o pomoc, czy da się zdjąc tylko te plastiki, czy trzeba rozbierać całą kierownice? Pozdrawiam i czekam na odpowiedzi



Łukasz_GTI
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 30
Rejestracja: ndz sie 30, 2009 14:44
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Łukasz_GTI » ndz maja 09, 2010 18:41

Mam ten sam problem. Też mam porysowany ten plastik. Osłonę z pod kierownicy da się po prostu odkręcić z tego co wiem.



Awatar użytkownika
manik01
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 32
Rejestracja: wt maja 19, 2009 20:49
Lokalizacja: Oława
Kontakt:

Post autor: manik01 » ndz maja 09, 2010 20:12

Może to kolegom pomoże
Obrazek



Awatar użytkownika
katerpi
_________________
_________________
Posty: 901
Rejestracja: wt gru 08, 2009 20:39
Lokalizacja: RZ/RLU

Post autor: katerpi » ndz maja 09, 2010 20:40

Toolek pisze:czy da się zdjąc tylko te plastiki, czy trzeba rozbierać całą kierownice? Pozdrawiam i czekam na odpowiedzi
Bez ściągania kiery to zdejmiesz.

Od spodu torx x 3. Potem dwie śrubki na krzyżak. Można namacać otwory od spodu.

Poza tym od frontu przekręć kiere lekko w prawo, zobaczysz śrubkę. Wykręć ją. Potem ta sama czynność tylko, że trzeba lekko skręcić w prawo.

Odpinasz taki plastik z kawałkiem dermy od osłony i możesz spokojnie wszystko wyciągnąć :bigok:
Ostatnio zmieniony pn maja 10, 2010 09:40 przez katerpi, łącznie zmieniany 1 raz.



Łukasz_GTI
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 30
Rejestracja: ndz sie 30, 2009 14:44
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Łukasz_GTI » pn maja 10, 2010 00:54

Dzięki! :)

A co do samego polerowania tego plastiku - warto ?
Jak to będzie wyglądać ? i czym polerować :) Nie będzie się to gryzło z resztą plastików ?
Może macie propozycję innego rozwiązania.



Awatar użytkownika
katerpi
_________________
_________________
Posty: 901
Rejestracja: wt gru 08, 2009 20:39
Lokalizacja: RZ/RLU

Post autor: katerpi » pn maja 10, 2010 09:41

Łukasz_GTI ja zdrapałem to gów.o nożem, przetarłem papierem, odtłuściłem i pomalowałem czarnym matem. Nawet to wyszło :helm:
Ostatnio zmieniony śr maja 12, 2010 11:54 przez katerpi, łącznie zmieniany 1 raz.



Toolek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: pn lip 20, 2009 17:44
Lokalizacja: Biłgoraj

Post autor: Toolek » pn maja 10, 2010 10:44

Ja zrobiłem podobnie jak kolega, płytą cd (lub czymś podobnym można linijką, kartą bankomatową li na koniec można papierem ściernym - wodnym zmatować) zdarłem, potem odtłuściłem benzyną ekstrakcyjną (to co nie chciało schodzić płytą to można też benzyną ścierać i szmatką) podkład i farba matowa (firmy Boll) i nawet wyszło. Jeszcze chyba na wierzch dam lakier bezbarwny matowy i skręcam. Została mi tylko kierownica właśnie i rączka pasażera, także dziękuję za wpisy, już teraz sobie jakoś i z tym poradzę. Pozdrawiam



Awatar użytkownika
arturoo82
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 34
Rejestracja: czw lis 26, 2009 18:55
Lokalizacja: KATOWICE
Kontakt:

Post autor: arturoo82 » śr maja 12, 2010 23:54

Kto z tym nie ma problemów... :D pytałem się w ASO ile to by kosztowało, odpowiedział mi sprzedawca 70zl ale góra, a dół 170 zl... :) To zmienia oczywiście postać rzeczy... lepiej wyczyścić ręcznie...


alvaroo

Awatar użytkownika
steniu4
Forum Master
Forum Master
Posty: 1291
Rejestracja: czw lis 13, 2008 23:08
Lokalizacja: posen-grunwald

Post autor: steniu4 » śr maja 19, 2010 21:00

A może iść w drugą stronę?? Czarny mat nie jest zły. Przypomina oryginał no i są lakiery o strukturze plastiku które sa do takich elementów i zderzaków typowo.
Ja te moje wymęczone elementy zdemontowałem wszystkie. Konsolę środkową, ramki, zaślepki, rączki, popielniczkę, obudowę kolumny kierownicy. No wszystko to co się wyciera z tą ramką w kolo lewarka biegów co idzie do popielniczki i ginie pod konsolą włącznie. Sprawdzałem różne opcje, ale najlepiej to jest te elementy wrzucić do wiadra z wodą i dobrze namoczyć! Tak do wody to wszystko!! Uwierzcie mi łatwiej schodzi i jak kolega wyżej napisał karta płatnicza i jazda. Może być też płyta cd linijka itd. Nóż raczej nie bo przypadkiem można zrobić głęboką rysę której nie da się zamaskować i kicha.

Wykończenie wg upodobań. Ja po usunięciu tej dziwnej warstwy całość poleciałem papierem wodnym 600>800>1000 potem porządnie odtłuszczone benzyną ekstrakcyjną, na to specjalny podkład do tworzyw sztucznych (taki bezbarwny i nie najtańszy. Spray 400ml ok 45pln) i na to dałem kilka warstw czarnego połysku. Efekt super. jak u kolegi w audi s-line :green_fuck:
Ale następnym razem jak bym miał się w to bawić, na koniec dam bezbarwny. Wygląda super i nic się nie wyciera ale klar doda głębi czarnemu połyskowi...

Jedyna wada połysku: kurz przyciąga na potęgę. Można co 2 dzień czyścić te elementy ale warto to robić dla efektu... Cała robota zajęła mi 3 popołudnia więc cierpliwość też mile widziana :bajer:

powodzenia :grin:


'99 e46 328ci na bogato i bokiem ;)
'99 multivan highline ACV na bardzo bogato ;)
'00 bora variant AHF automat na przebogato :D <--żonowóz
'04 Octavia kombi ASV na bardzo bogato na dupowóz po pracy
'17 kia venga 1,4/90 na bogato /służbowa = najlepsza do wszystkiego chociaż mega słaba ;)

Awatar użytkownika
kenzy17
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 499
Rejestracja: pn lip 20, 2009 22:59
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: kenzy17 » czw maja 27, 2010 20:24

witam :bajer: właśnie mam ten sam problem jak zdjąć te plastiki ? górny zdjołem od dołu 2 śruby a jak z dolnym ?? odkrecilem 2 sruby z tej raczki do przesuwania kiery 1 na srodku dolnego plastiku i 2 od przodu przekrecajac w lewo i w prawo ale nie mogę tego wyjać bo brakuje z pól cm zeby przesunać do siebie i zeby to wyskoczyło trzeba odkrecać kierownicę ??


Moje MK IV
viewtopic.php?t=281804" onclick="window.open(this.href);return false;
-1- Połączyła nas Pasja-upiększania naszego codziennego środka poruszania ...
-2- Proste są dla szybkich samochodów - Zakręty dla szybkich kierowców - Colin McRae ...

Łukasz_GTI
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 30
Rejestracja: ndz sie 30, 2009 14:44
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Łukasz_GTI » czw maja 27, 2010 23:03

Torxów mocujących łopatkę do zmiany położenia kiery nie trzeba odkręcać. Żeby zdjąć dolny plastik trzeba odkręcić 1x Torx od dołu centralny + 2 gwiazdki od przodu przy kierownicy (trzeba mieć długi śrubokręt) i 2 gwiazdki od dołu :)



Awatar użytkownika
kenzy17
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 499
Rejestracja: pn lip 20, 2009 22:59
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: kenzy17 » pt maja 28, 2010 08:19

Łukasz_GTI właśnie tak zrobiłem ale nie mogę tego wyjąć bo brakuje mi miejsca nie przesuniecie żeby takie 2 bloczyki z przednich śrub wyskoczyły i w tym momęcie stoję w miejscu :crazy:


Moje MK IV
viewtopic.php?t=281804" onclick="window.open(this.href);return false;
-1- Połączyła nas Pasja-upiększania naszego codziennego środka poruszania ...
-2- Proste są dla szybkich samochodów - Zakręty dla szybkich kierowców - Colin McRae ...

Łukasz_GTI
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 30
Rejestracja: ndz sie 30, 2009 14:44
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Łukasz_GTI » ndz maja 30, 2010 17:03

Hmm... ja jeszcze się za to nie zabierałem ze względu na brak czasu, to może ktoś kto już to zrobił mógłby się podzielić doświadczeniem ?



Awatar użytkownika
steniu4
Forum Master
Forum Master
Posty: 1291
Rejestracja: czw lis 13, 2008 23:08
Lokalizacja: posen-grunwald

Post autor: steniu4 » czw cze 03, 2010 20:58

Łukasz_GTI pisze:może ktoś kto już to zrobił mógłby się podzielić doświadczeniem ?
Z góry nie zakładać utrudnień. Wojsko nie melduje o problemach! Wsiadać i działać, nic skomplikowanego! Wystarczy otworzyć oczy i umysł; wszystko jest jak na dłoni.


'99 e46 328ci na bogato i bokiem ;)
'99 multivan highline ACV na bardzo bogato ;)
'00 bora variant AHF automat na przebogato :D <--żonowóz
'04 Octavia kombi ASV na bardzo bogato na dupowóz po pracy
'17 kia venga 1,4/90 na bogato /służbowa = najlepsza do wszystkiego chociaż mega słaba ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Style”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 43 gości