Ogólne koszty.

Modyfikacje wizualne, lampy, wnętrze, spoilery...

Moderatorzy: QQxQ, G0 Karcio, VIP

Awatar użytkownika
rider525
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: ndz gru 20, 2009 09:50
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Ogólne koszty.

Post autor: rider525 » czw lut 18, 2010 20:06

Witam. Na forum jestem od niedawna, ale zaraziłem sie mocno i juz zdecydowałem, ze moje 1 auto to na pewno bedzie którys z VW. Auto kupic mam zamiar za powiedzmy jakies 2 miesiace, tylko musze przeanalizowac koszty, bo z kasa sie nie przelewa, i chciałbym poprosic was o porady. Mianowicie chodzi mi o to, ze majac powiedzmy te 5-6 tyś zdecydowałem sie na jakies vento. Teraz po przeczytaniu wielu postów i obejrzeniu wieeeelu zdjec, jednak wiem, ze to na pewno bedzie Golf MKII. Problem polega na tym, ze nie za bardzo wiem jak sie do tego zabrac. Konicznie chciałbym zrobic fajny front, gleba, felgi no i pózniej jakies audio, bo to jednak nie tania sprawa. Lepiej jest kupic Golfa za powiedzmy 3 tyś w którym nic nie było robione, czy dołozyc 2 tys i kupic juz troszke przerobionego? Najwazniejsze to zadbac o auto od strony technicznej. Jaki moze byc koszt zrobienia fajnego frontu? Same sprezyny, czy lepij przygotowac wiecej kasy na gwinta np. MTS Technik (gleba raczej nie wieksza niz max -50, bo do domu mam dziurawo mocno ;p)? W ogóle jaka jest mniej wiecej granica, przy której zaczynaja sie zadbane egzemplarze? Czy 4 tys za seryjnego Golfa to tak srednio czy mało? Wiem ze to zalezy od stanu i jak własnieciel dbał o auto, ale nie oszukujmy sie, okazje to tylko w erze. Ja to widze mniej wiecej tak:
ampy przód 150
halogeny 150
grill 60
kierunki 70
hokej 100
lampy tył 200
felgi 1000
gleba 300-1000
Moze z niektórymi rzeczami przedobrzyłem, moze czegoś zabrakło. Nie brałem pod uwage audio bo na pewno sie nie wyrobie z kasa, ale co moglibyscie doradzic, zamienic, cos co sam mógłbym zrobic, a z czego zrezygnowac?
Jesli był juz podobny temat to przepraszam najmocniej, ale w wyszukiwarce nic mi nie znalazło, i jesli jest w złym miejscu to prosze o przeniesienie, z góry dziekuje, pozdrawiam :)



Awatar użytkownika
koloko
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 197
Rejestracja: ndz lip 29, 2007 21:50
Lokalizacja: Wrocław - Kozanów
Kontakt:

Post autor: koloko » czw lut 18, 2010 20:36

Wszystko zależy od wersji silnikowej, 1.4 CL będą najtańsze, 16V, TDI 110 i VR6 najdroższe. Za 4 tyś bogato nie będzie.
Warto się mocno zastanowić jaki motor będzie najlepszy i jakie wyposażenie Cie zadowoli.
Najważniejsze, żeby nie był mocno bity i mocno zardzewiały.
Trudno tak doradzić co będzie dobre - są gusta i guściki.
Warto poszukać auta w dziale "sprzedam auto" większość jest dobrze opisana i z wmiarę pewnego źródła - od ludzi z forum. Może będzie już coś po przeróbkach o których piszesz.
Najważniejsze jest to co piszesz " zadbać o auto od strony technicznej"
W dziale "giełda" dorwiesz większość części w dobrej cenie.



Awatar użytkownika
bongo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7767
Rejestracja: sob wrz 17, 2005 19:58
Lokalizacja: Londyn
Kontakt:

Post autor: bongo » czw lut 18, 2010 21:11

koloko pisze:Wszystko zależy od wersji silnikowej, 1.4 CL będą najtańsze, 16V, TDI 110 i VR6 najdroższe
Kolega pyta o mkII :bajer:



Shmatan
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6972
Rejestracja: sob sie 01, 2009 22:06
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Shmatan » czw lut 18, 2010 21:16

rider525, zacznij od znalezienia zadbanego egzemplarza, który jakoś jedzie, nie jest cały rudy, nie ma zniszczonego środka - najlepiej by było popatrzeć za 1.6td moim zdaniem. Na zmiany przyjdzie czas - mając 5-6 tysięcy, kup samochód za 4-5, tysiąc wsadź w dobry początek (rozrząd, płyny, filtry), a jak kiedyś przyjdzie gotówka, to będziesz modził.

Po mojemu to: front ok 300zł (jetta?), zawias 300zł, felgi 700zł, tył 150zł



Awatar użytkownika
koloko
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 197
Rejestracja: ndz lip 29, 2007 21:50
Lokalizacja: Wrocław - Kozanów
Kontakt:

Post autor: koloko » czw lut 18, 2010 22:14

bongo pisze:Kolega pyta o mkII :bajer:
O faktycznie nie doczytałem - mea culpa
(kolega pisał o Vento też i się zasugerowałem)

Jeśli chodzi o mkII
No to najtańsze są 1.3 na gaźniku i 1.6 D
Najdroższe GTD, GTI 16V i G60
Za 4 tyś można nawet fajne 1.6 TD 70 lub 80 KM (GTD) wyhaczyć

Poza tym reszta tak jak pisze Shmatan ;)



Awatar użytkownika
rider525
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: ndz gru 20, 2009 09:50
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: rider525 » pt lut 19, 2010 17:06

Rozumiem. Kumpel teraz kupił MK2 za 2.5 tys i mówi ze 4 tys to samobójstwo, dac tyle za golfa. Uwaza ze lepiej mniej dac i trszke włozyc, tylko te jego troszke powoli zbliza sie do granicy juz 4 tys a nie wiadomo co zaraz jeb**e. A co do silnika 1.6 D, zawsze obawiałem sie starych diesli, chcoiaz diesel bez zbednej elktroniki to to, co jezdzi wiecznie. Jesli porównac koszty nie zakupu, a eksploatacji, tansze bedzie powiedzmy 1.6-1.8 z gazem czy 1.6 D, zakładajac ze nic sie nie bedzie psuło za bardzo? Co do przeróbek. Obejrzałem juz setki zdjec, i chcem zrobic, zeby było klasycznie, ale tez widac ze to zadbane auto, chcoiaz czesto ciezko znalezc granice, pomiedzy piekny i zadbany a juz swiecidełkiem, które mnie nie rajcuje. Jak juz cos wychacze, to na poprosze was o pomoc i mam nadzieje ze cos skleimy pozadnego. Z góry wielkie dzieki, pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony pt lut 19, 2010 17:08 przez rider525, łącznie zmieniany 1 raz.



Shmatan
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6972
Rejestracja: sob sie 01, 2009 22:06
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Shmatan » pt lut 19, 2010 17:19

rider525, kolego - bierz 1.6td (diesel z turbiną), a nie 1.6d które jest starym klekotem ;)

Klasycznie i zadbanie? smoked jetta front, wąskie zderzaki z chromem, czarny lakier, hbm'y z tyłu, bbs rm z czarnym środkiem i rantem w polerce ;) powinno być ładnie ;)

Wiadomo, że jak kupujesz za te 4k, to wybierz na prawde zadbaną sztuke - za 2.5 parchów jest masa



^Butcher^
MKII POWER : )
MKII POWER : )
Posty: 213
Rejestracja: ndz sty 04, 2009 19:11
Lokalizacja: Trzebinia
Auto: 2xMk2GTI

Post autor: ^Butcher^ » pt lut 19, 2010 21:46

Musisz sie zdecydowac czy diesel czy benzyna ...Jesli nie przeszkadza ci klekot diesla to bierz TD ,zaoszczedzisz na paliwie :) Piszesz ze masz ograniczone fundusze wiec jak wybierzesz benzyne to szukaj czegos z LPG .Najlepiej silnik 1.8 RP ,w miare dynamiczny i dobrze wspolgra z gazem.Szukaj wersji GT ,moze uda ci sie dorwac jakis zadbany egzemplarz,nie spiesz sie z zakupem poczekaj a jakis dobry okaz sie trafi :bigok: Znajdziesz zadbaną serie to wrzucisz gwint lub kit np.60/40 ,ładne szerokie koło ,ewentualnie jakas soczewka z przodu lub krzyze (to juz wedlug gustu) i nic wiecej nie potrzeba zeby autko sie ladnei prezenciło :bigok:



Awatar użytkownika
rider525
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: ndz gru 20, 2009 09:50
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: rider525 » sob lut 20, 2010 09:09

Przy takiej jezdzie 70% miasto i 30% poza miastem. Ekonomiczniej chyba raczej benzyna z gazem, bo codziennie ,musze dojezdzac jakies 7 kmw 1 strone i nie wiem czy diesel na takie dystanse sie opłaca, bo wiadomo, nawet sie silnik nie rozgrzeje, aczkolwiek jak bedzie jakis ładny egzemplarz to pewnie to nie bedzie najwazniejsze, te 4 zł na 100, a klekot diesla mi nie przeszkadza ;p



Awatar użytkownika
koloko
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 197
Rejestracja: ndz lip 29, 2007 21:50
Lokalizacja: Wrocław - Kozanów
Kontakt:

Post autor: koloko » sob lut 20, 2010 10:54

Ja miałem 1.6 TD, i w proporcjach 90% miasto 10% trasa palił mi 6-6,5 ON. Przez 2 lata ciągłej eksploatacji (przejechane jakieś 40 tyś) spaliła się tylko jedna świeca żarowa.



Awatar użytkownika
rider525
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: ndz gru 20, 2009 09:50
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: rider525 » ndz lut 21, 2010 13:01

Własnie troche poczytałem o tych silnikach diesla. W raportach spalania wypadaja baaaardzo dobrze i z tego co wyczytałem, silnik 80 konnym całkiem dobrze sie odpycha i o uszy mi sie obiło, ze łatwo i niedrogo mozna uzyskac spokojnie 95-100 koni. Co trzeba zrobic, jakie sa tego koszty i czy spalanie mocno wzrasta?



Awatar użytkownika
jarekkoval
Forum Master
Forum Master
Posty: 1694
Rejestracja: pt lut 13, 2009 18:36
Lokalizacja: Żarnów (EOP)
Kontakt:

Post autor: jarekkoval » ndz lut 21, 2010 13:09

rider525, dokladnie jak trafisz 80km to on juz ladnie chodzi w serii no coz spalanie od 4-6l wiecej nie powininen wolac paliwa ;)
100km lekko przy zdrowej serii mozna osiagnac-potem robia sie koszta
poczytaj troche tematow o podkrecaniu td bo jest tego sporo :)



Awatar użytkownika
rider525
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: ndz gru 20, 2009 09:50
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: rider525 » ndz lut 21, 2010 13:37

Dzieki bardzo. Własnie kalkulując benz+gaz i TD, wychodzi momentami nawet na korzysc diesla, pomimo iż jazda raczej w miescie i na raczej niedługie dystanse. Niech mi pali te 6 litró, to to samo co 1.8 12 gazu by brał, no chyba ze mniej bierze, róznie piszą. Zobaczymy co sie trafi, jak bedzie jakas zadbana sztuka z gazem, to wezme ja tak samo jak diesla, dzieki jeszcze raz, pozdrawiam.



Awatar użytkownika
Czarson
Forum Master
Forum Master
Posty: 1948
Rejestracja: pt maja 16, 2008 21:12
Lokalizacja: Puławy/Oslo
Kontakt:

Post autor: Czarson » ndz lut 21, 2010 13:53

mi golfik 1.6 pali średnio 8litrów gazu, no i jak pisali wyżej nie spierz się z kupnem, moim zdaniem lepiej kupic trochę po modzonego ale trochę tylko


co myślisz o moim golfie? viewtopic.php?f=87&t=436585 zapraszam do komentowania :)
Mój nowy Edition One GTI viewtopic.php?f=87&t=543801" onclick="window.open(this.href);return false;
Kupię listwy wąskie od pakietu GTI 3d do mk2

ODPOWIEDZ

Wróć do „Style”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 47 gości