Ogólne koszty.
Moderatorzy: QQxQ, G0 Karcio, VIP
Ogólne koszty.
Witam. Na forum jestem od niedawna, ale zaraziłem sie mocno i juz zdecydowałem, ze moje 1 auto to na pewno bedzie którys z VW. Auto kupic mam zamiar za powiedzmy jakies 2 miesiace, tylko musze przeanalizowac koszty, bo z kasa sie nie przelewa, i chciałbym poprosic was o porady. Mianowicie chodzi mi o to, ze majac powiedzmy te 5-6 tyś zdecydowałem sie na jakies vento. Teraz po przeczytaniu wielu postów i obejrzeniu wieeeelu zdjec, jednak wiem, ze to na pewno bedzie Golf MKII. Problem polega na tym, ze nie za bardzo wiem jak sie do tego zabrac. Konicznie chciałbym zrobic fajny front, gleba, felgi no i pózniej jakies audio, bo to jednak nie tania sprawa. Lepiej jest kupic Golfa za powiedzmy 3 tyś w którym nic nie było robione, czy dołozyc 2 tys i kupic juz troszke przerobionego? Najwazniejsze to zadbac o auto od strony technicznej. Jaki moze byc koszt zrobienia fajnego frontu? Same sprezyny, czy lepij przygotowac wiecej kasy na gwinta np. MTS Technik (gleba raczej nie wieksza niz max -50, bo do domu mam dziurawo mocno ;p)? W ogóle jaka jest mniej wiecej granica, przy której zaczynaja sie zadbane egzemplarze? Czy 4 tys za seryjnego Golfa to tak srednio czy mało? Wiem ze to zalezy od stanu i jak własnieciel dbał o auto, ale nie oszukujmy sie, okazje to tylko w erze. Ja to widze mniej wiecej tak:
ampy przód 150
halogeny 150
grill 60
kierunki 70
hokej 100
lampy tył 200
felgi 1000
gleba 300-1000
Moze z niektórymi rzeczami przedobrzyłem, moze czegoś zabrakło. Nie brałem pod uwage audio bo na pewno sie nie wyrobie z kasa, ale co moglibyscie doradzic, zamienic, cos co sam mógłbym zrobic, a z czego zrezygnowac?
Jesli był juz podobny temat to przepraszam najmocniej, ale w wyszukiwarce nic mi nie znalazło, i jesli jest w złym miejscu to prosze o przeniesienie, z góry dziekuje, pozdrawiam
ampy przód 150
halogeny 150
grill 60
kierunki 70
hokej 100
lampy tył 200
felgi 1000
gleba 300-1000
Moze z niektórymi rzeczami przedobrzyłem, moze czegoś zabrakło. Nie brałem pod uwage audio bo na pewno sie nie wyrobie z kasa, ale co moglibyscie doradzic, zamienic, cos co sam mógłbym zrobic, a z czego zrezygnowac?
Jesli był juz podobny temat to przepraszam najmocniej, ale w wyszukiwarce nic mi nie znalazło, i jesli jest w złym miejscu to prosze o przeniesienie, z góry dziekuje, pozdrawiam
- koloko
- Ma gadane
- Posty: 197
- Rejestracja: ndz lip 29, 2007 21:50
- Lokalizacja: Wrocław - Kozanów
- Kontakt:
Wszystko zależy od wersji silnikowej, 1.4 CL będą najtańsze, 16V, TDI 110 i VR6 najdroższe. Za 4 tyś bogato nie będzie.
Warto się mocno zastanowić jaki motor będzie najlepszy i jakie wyposażenie Cie zadowoli.
Najważniejsze, żeby nie był mocno bity i mocno zardzewiały.
Trudno tak doradzić co będzie dobre - są gusta i guściki.
Warto poszukać auta w dziale "sprzedam auto" większość jest dobrze opisana i z wmiarę pewnego źródła - od ludzi z forum. Może będzie już coś po przeróbkach o których piszesz.
Najważniejsze jest to co piszesz " zadbać o auto od strony technicznej"
W dziale "giełda" dorwiesz większość części w dobrej cenie.
Warto się mocno zastanowić jaki motor będzie najlepszy i jakie wyposażenie Cie zadowoli.
Najważniejsze, żeby nie był mocno bity i mocno zardzewiały.
Trudno tak doradzić co będzie dobre - są gusta i guściki.
Warto poszukać auta w dziale "sprzedam auto" większość jest dobrze opisana i z wmiarę pewnego źródła - od ludzi z forum. Może będzie już coś po przeróbkach o których piszesz.
Najważniejsze jest to co piszesz " zadbać o auto od strony technicznej"
W dziale "giełda" dorwiesz większość części w dobrej cenie.
rider525, zacznij od znalezienia zadbanego egzemplarza, który jakoś jedzie, nie jest cały rudy, nie ma zniszczonego środka - najlepiej by było popatrzeć za 1.6td moim zdaniem. Na zmiany przyjdzie czas - mając 5-6 tysięcy, kup samochód za 4-5, tysiąc wsadź w dobry początek (rozrząd, płyny, filtry), a jak kiedyś przyjdzie gotówka, to będziesz modził.
Po mojemu to: front ok 300zł (jetta?), zawias 300zł, felgi 700zł, tył 150zł
Po mojemu to: front ok 300zł (jetta?), zawias 300zł, felgi 700zł, tył 150zł
- koloko
- Ma gadane
- Posty: 197
- Rejestracja: ndz lip 29, 2007 21:50
- Lokalizacja: Wrocław - Kozanów
- Kontakt:
O faktycznie nie doczytałem - mea culpabongo pisze:Kolega pyta o mkII
(kolega pisał o Vento też i się zasugerowałem)
Jeśli chodzi o mkII
No to najtańsze są 1.3 na gaźniku i 1.6 D
Najdroższe GTD, GTI 16V i G60
Za 4 tyś można nawet fajne 1.6 TD 70 lub 80 KM (GTD) wyhaczyć
Poza tym reszta tak jak pisze Shmatan
Rozumiem. Kumpel teraz kupił MK2 za 2.5 tys i mówi ze 4 tys to samobójstwo, dac tyle za golfa. Uwaza ze lepiej mniej dac i trszke włozyc, tylko te jego troszke powoli zbliza sie do granicy juz 4 tys a nie wiadomo co zaraz jeb**e. A co do silnika 1.6 D, zawsze obawiałem sie starych diesli, chcoiaz diesel bez zbednej elktroniki to to, co jezdzi wiecznie. Jesli porównac koszty nie zakupu, a eksploatacji, tansze bedzie powiedzmy 1.6-1.8 z gazem czy 1.6 D, zakładajac ze nic sie nie bedzie psuło za bardzo? Co do przeróbek. Obejrzałem juz setki zdjec, i chcem zrobic, zeby było klasycznie, ale tez widac ze to zadbane auto, chcoiaz czesto ciezko znalezc granice, pomiedzy piekny i zadbany a juz swiecidełkiem, które mnie nie rajcuje. Jak juz cos wychacze, to na poprosze was o pomoc i mam nadzieje ze cos skleimy pozadnego. Z góry wielkie dzieki, pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony pt lut 19, 2010 17:08 przez rider525, łącznie zmieniany 1 raz.
rider525, kolego - bierz 1.6td (diesel z turbiną), a nie 1.6d które jest starym klekotem
Klasycznie i zadbanie? smoked jetta front, wąskie zderzaki z chromem, czarny lakier, hbm'y z tyłu, bbs rm z czarnym środkiem i rantem w polerce powinno być ładnie
Wiadomo, że jak kupujesz za te 4k, to wybierz na prawde zadbaną sztuke - za 2.5 parchów jest masa
Klasycznie i zadbanie? smoked jetta front, wąskie zderzaki z chromem, czarny lakier, hbm'y z tyłu, bbs rm z czarnym środkiem i rantem w polerce powinno być ładnie
Wiadomo, że jak kupujesz za te 4k, to wybierz na prawde zadbaną sztuke - za 2.5 parchów jest masa
-
- MKII POWER : )
- Posty: 213
- Rejestracja: ndz sty 04, 2009 19:11
- Lokalizacja: Trzebinia
- Auto: 2xMk2GTI
Musisz sie zdecydowac czy diesel czy benzyna ...Jesli nie przeszkadza ci klekot diesla to bierz TD ,zaoszczedzisz na paliwie Piszesz ze masz ograniczone fundusze wiec jak wybierzesz benzyne to szukaj czegos z LPG .Najlepiej silnik 1.8 RP ,w miare dynamiczny i dobrze wspolgra z gazem.Szukaj wersji GT ,moze uda ci sie dorwac jakis zadbany egzemplarz,nie spiesz sie z zakupem poczekaj a jakis dobry okaz sie trafi Znajdziesz zadbaną serie to wrzucisz gwint lub kit np.60/40 ,ładne szerokie koło ,ewentualnie jakas soczewka z przodu lub krzyze (to juz wedlug gustu) i nic wiecej nie potrzeba zeby autko sie ladnei prezenciło
Przy takiej jezdzie 70% miasto i 30% poza miastem. Ekonomiczniej chyba raczej benzyna z gazem, bo codziennie ,musze dojezdzac jakies 7 kmw 1 strone i nie wiem czy diesel na takie dystanse sie opłaca, bo wiadomo, nawet sie silnik nie rozgrzeje, aczkolwiek jak bedzie jakis ładny egzemplarz to pewnie to nie bedzie najwazniejsze, te 4 zł na 100, a klekot diesla mi nie przeszkadza ;p
Własnie troche poczytałem o tych silnikach diesla. W raportach spalania wypadaja baaaardzo dobrze i z tego co wyczytałem, silnik 80 konnym całkiem dobrze sie odpycha i o uszy mi sie obiło, ze łatwo i niedrogo mozna uzyskac spokojnie 95-100 koni. Co trzeba zrobic, jakie sa tego koszty i czy spalanie mocno wzrasta?
- jarekkoval
- Forum Master
- Posty: 1694
- Rejestracja: pt lut 13, 2009 18:36
- Lokalizacja: Żarnów (EOP)
- Kontakt:
Dzieki bardzo. Własnie kalkulując benz+gaz i TD, wychodzi momentami nawet na korzysc diesla, pomimo iż jazda raczej w miescie i na raczej niedługie dystanse. Niech mi pali te 6 litró, to to samo co 1.8 12 gazu by brał, no chyba ze mniej bierze, róznie piszą. Zobaczymy co sie trafi, jak bedzie jakas zadbana sztuka z gazem, to wezme ja tak samo jak diesla, dzieki jeszcze raz, pozdrawiam.
- Czarson
- Forum Master
- Posty: 1948
- Rejestracja: pt maja 16, 2008 21:12
- Lokalizacja: Puławy/Oslo
- Kontakt:
mi golfik 1.6 pali średnio 8litrów gazu, no i jak pisali wyżej nie spierz się z kupnem, moim zdaniem lepiej kupic trochę po modzonego ale trochę tylko
co myślisz o moim golfie? viewtopic.php?f=87&t=436585 zapraszam do komentowania
Mój nowy Edition One GTI viewtopic.php?f=87&t=543801" onclick="window.open(this.href);return false;
Kupię listwy wąskie od pakietu GTI 3d do mk2
Mój nowy Edition One GTI viewtopic.php?f=87&t=543801" onclick="window.open(this.href);return false;
Kupię listwy wąskie od pakietu GTI 3d do mk2
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 28 gości