[all VW] Oklejanie auta na czarny mat

Modyfikacje wizualne, lampy, wnętrze, spoilery...

Moderatorzy: QQxQ, G0 Karcio, VIP

morocamo
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: wt lip 14, 2009 10:12
Lokalizacja: brzeg

[all VW] Oklejanie auta na czarny mat

Post autor: morocamo » śr lip 15, 2009 12:24

witam,
Mam okazję kupić czerwone autko i zrobić je na czarny mat. Czy ktoś miał okazję robić coś takiego w Polsce :

http://www.egmcartech.com/wp-content/up ... age001.jpg
http://www.motoringunderground.com/samt ... -black.jpg
http://img30.picoodle.com/img/img30/4/1 ... 677ee8.jpg
http://www.ultimatecarpage.com/images/large/3748-1.jpg

Jak to jest z trwałością takiej okleiny ???
Ostatnio zmieniony śr lip 15, 2009 18:22 przez morocamo, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
djtom
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 32798
Rejestracja: wt sty 10, 2006 14:51
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: djtom » śr lip 15, 2009 12:25

z tego co wiem to auta sie maluje a nie okleja... przynajmniej tak sie robi to profesjonalnie


Nocne Mary Squad :partyman:
djtom w 2009 pisze:Sebastian.... gratuluję. :prayer:

Zlot w Nysie na dzień dzisiejszy jest najlepszym zlotem w kraju w całorocznym kalendarzu.

Awatar użytkownika
PiotrTDI
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 467
Rejestracja: śr lis 14, 2007 12:32
Lokalizacja: Wyszków
Kontakt:

Post autor: PiotrTDI » śr lip 15, 2009 14:06

oglądałem ostatnio na galileo że w D oklejają folią auta koszt ok 1500E :goof: tak samo robią z taksówkami kupują czarne auta i oklejają folią, zawsze lepiej zarysować folie niż lakier no i folie za pare groszy się naprawi :chytry:



Awatar użytkownika
takos
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 280
Rejestracja: sob mar 14, 2009 16:20
Lokalizacja: Stegna

Post autor: takos » śr lip 15, 2009 14:08

Auta sie okleja, jest to bardzo wygodne pozniewaz mozna w kazdej chwili to zdjac. Chroni to lakier przed zadrapaniami, a uszkodzone elementy mozna wymienic na nowe.

Nie wiem jak to jest w polsce ale w niemczech to kosztuje tyle, ze mozna by polakierowac caly samochod :]

[ Dodano: 15 Lip 2009 14:09 ]
PiotrTDI pisze:oglądałem ostatnio na galileo że w D oklejają folią auta koszt ok 1500E :goof: tak samo robią z taksówkami kupują czarne auta i oklejają folią, zawsze lepiej zarysować folie niż lakier no i folie za pare groszy się naprawi :chytry:
Tez ogladalem ten program (oklejali nowego garbusa na bialo)


(\X/)

Awatar użytkownika
Engelbert
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 313
Rejestracja: czw sty 08, 2009 01:41
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Engelbert » śr lip 15, 2009 14:27



VW

Awatar użytkownika
PiotrTDI
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 467
Rejestracja: śr lis 14, 2007 12:32
Lokalizacja: Wyszków
Kontakt:

Post autor: PiotrTDI » śr lip 15, 2009 14:37

takos pisze:Tez ogladalem ten program (oklejali nowego garbusa na bialo)
dokładnie :grin: dla nas tyle to koszt przemalowania całego auta a w niemczech moze być całkiem inaczej :crazy: z resztą jakbym miał nowego golfa to tez niechciałbym go zarysowac :grin: i wolałbym taką folie zarysować :grin:



mate64
Forum Master
Forum Master
Posty: 1547
Rejestracja: pt wrz 22, 2006 20:30
Lokalizacja: EU

Post autor: mate64 » śr lip 15, 2009 14:48

Była oferta na allegro swego czasu. coś kole 1k koleś wołał za to, a oklejał np wzorem drewna :grin:

Dobra folia troche kosztuje, ale nie spieszcie sie tak z tymi pochwałami. Folie ŁATWIEJ zarysować, a jeśli sie przerwie to lakier i tak będzie pod spodem zarysowany. Ze zdejmowaniem folii to też wcale nie tak chop siup, miałem okazje zrywać reklamę z auta, po kilku latach ma słońcu deszczu śniegu i mrozie folia robi się krucha i zrywanie jej to koszmar, bo drze się na kawałeczki 5 na 5 mm. nie wspominam już o tym że nastoletni klar można zerwać razem z folia podczas usuwania. :chytry: :chytry:

Jednakowoż uzyskanie idealnego matu folią jest łatwiejsze ale mniej trwałe. No i oczywiście pomalowanie czarnego auta na biało to koszmar dla lakiernika, przy folii nie ma to znaczenia.

Wszystko zależy od wykonania i jakości folii.

http://www.viddler.com/explore/sunartmedia/videos/12/

Mimo wszystko osobiście skłaniałbym się do lakierowania.


Podpis uległ awarii spróbuj później :)
Podpis uzyskał aprobatę YGD i może być umieszczany.

Awatar użytkownika
Rytlo
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 66
Rejestracja: czw gru 21, 2006 22:57
Lokalizacja: wawa
Kontakt:

Post autor: Rytlo » śr lip 15, 2009 16:26

kiedys jak mialem pracowac w firmir kurierskiej to mieli wymogi na zolte auta i proponowali firme ktora obkleja folia cale auto. Koszt takiej zabawy 3 lata temu to 2800zl (byl to koszt obklejenia + usuniecia foli bo wiadomo ze kiedys trzeba usunac:) pamietam ze dawali gwarancje na usuniecie bez uszkodzenia lakieru


Out Of Space

Awatar użytkownika
takos
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 280
Rejestracja: sob mar 14, 2009 16:20
Lokalizacja: Stegna

Post autor: takos » śr lip 15, 2009 17:21

Rytlo pisze:kiedys jak mialem pracowac w firmir kurierskiej to mieli wymogi na zolte auta i proponowali firme ktora obkleja folia cale auto. Koszt takiej zabawy 3 lata temu to 2800zl (byl to koszt obklejenia + usuniecia foli bo wiadomo ze kiedys trzeba usunac:) pamietam ze dawali gwarancje na usuniecie bez uszkodzenia lakieru
Moze to byla jakas specjalana folia bardzo dobrej jakosci itd... dlatego tak latwo mozna bylo to sciagnac


(\X/)

Awatar użytkownika
TAZ
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6292
Rejestracja: pn sie 23, 2004 21:35
Lokalizacja: PRL- Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: TAZ » pt lip 17, 2009 16:23

Ściąga się taką folię też na gorąco. Co do samej folii to widziałem lambo gallardo co po kilku miesiącach miało popękaną folię od zagięć blachy. Po prostu folia jest dobra ale nie wytrzymuje za dobrze wahań temperatur.



Awatar użytkownika
lolo_golf
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2756
Rejestracja: śr mar 16, 2005 23:40
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: lolo_golf » pt lip 17, 2009 16:39

U mnie w Rzeszowie jeździ wlasnie oklejone w czarny mat lambo( normalnie jest czerwone) jezdzi juz rok i wszystko sie fajnie trzyma. Tyle ze na 1000% nie bylo to w polsce robione. A wykonianie takiego czegoś tez nie jest łatwe.



Awatar użytkownika
reloo
Forum Master
Forum Master
Posty: 1337
Rejestracja: wt lut 07, 2006 19:10
Lokalizacja: das Boot

Post autor: reloo » pt lip 17, 2009 16:43

jest dosc znana Bora oklejona w ten sposob

Obrazek
Obrazek
Obrazek


no i zdzieramy


Obrazek
Obrazek
Obrazek





P.S. Wiekszosc aut na Gumball 3000 jest oklejana w ten sposob, stad nietrudno o np Phantoma w plamy moro


[img]http://img718.imageshack.us/img718/5750/998fdd8c52c47cab.jpg[/img]

Awatar użytkownika
jungu
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 373
Rejestracja: czw paź 05, 2006 11:42
Lokalizacja: Turek
Kontakt:

Post autor: jungu » pt lip 17, 2009 17:40

TAZ pisze:Ściąga się taką folię też na gorąco. Co do samej folii to widziałem lambo gallardo co po kilku miesiącach miało popękaną folię od zagięć blachy. Po prostu folia jest dobra ale nie wytrzymuje za dobrze wahań temperatur.
wiem TAZ że lakiernikiem jesteś świetnym ale w tym przypadku nie masz racji ... foli do wyklejania aut jest sporawo... folię można ściągać na gorąco, ale wtedy zostaje dużo kleju ... lepiej jest podgrzać blachę do temp ok 25-30 stopni, wtedy taka folia schodzi o niebo lepiej... i to jest prawidłowa metoda usuwania folii.

większość wykleja to ze zwykłych foli ORACAL ... tzw.. ekonomicznych, a do wyklejenia elementów o nieregularnej stylistyce (obłych) potrzebna jest specjalna folia tzw. wylewana, która nie ma "efektu pamięci" czyli po naklejeniu nie zacznie się kurczyć od wahań temperatury....

Wyklejenie całego auta taką folią wylewaną to w Polsce koszt ok. 3000zł i do tego dwa dni pracy.

Prowadzę firmę która zajmuje się wyklejaniem aut w taki sposób (choć w większości reklamowo), i jeśli się to zrobi profesjonalnie w odpowiednich warunkach to śmiało folia wytrzyma ponad 10lat (tyle daje producent)...
oczywiście jest kilka zasad żeby dobrze trzymała się folia:
1) auto musi być wyczyszczone, bez kurzu, odtłuszczone najlepiej specjalnymi środkami zwiększającymi przyczepność folii
2) nie wykleja się miejsc pordzewiałych, gum, bezpośrednio na szpachel itp..
3) całość po wyklejeniu trzeba wygrzać opalarką w temp ok 300 stopni, a miejsca zagięć ok 400 stopni
4) w przypadku wydruków na foli należy ja zabezpieczyć, specjalną folią lub laminatem w płynie.... (nie dotyczy to folii matowej)
morocamo, jeśli masz okazję kupić takie auto ... to się rozejrzyj za kimś kto będzie potrafił rozpoznać czy auto biło bite nie patrząc na lakier.... w Polsce ludzie starają się tak właśnie zamaskować że auto było bite... i ukryć różnicę odcieni na lakierze... szczególnie jeśli koleś chce sprzedać takie autko po cenie normalnie pomalowanego...


[img]http://i11.photobucket.com/albums/a161/jungu/MKIII.jpg[/img]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1374478&highlight=#1374478

Awatar użytkownika
passatgl5
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 544
Rejestracja: sob paź 13, 2007 17:05
Lokalizacja: Bielsko/Kraków
Kontakt:

Post autor: passatgl5 » ndz lip 19, 2009 15:21

moj kuzyn ma w taki sposób oklejonego Touarega edycje KING KONG.. zamieszczam fotki. Aha felgi (22") i rellingi sa lakierowane. Grilla brak bo goscie ktorzy oklejali autko zapomnieli go przykrecic i przy 200 km/h na autostradzie odfrunał

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

przed oklejeniem wygladal tak:

Obrazek
Ostatnio zmieniony ndz lip 19, 2009 15:27 przez passatgl5, łącznie zmieniany 4 razy.


Był MK4: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... hilit=lw5z" onclick="window.open(this.href);return false;
Jest Pink Floyd: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=571536" onclick="window.open(this.href);return false;
Kupię tylne boczki bez dziur na głośniki Golf III Cabrio
Był Golf MK3 Pink Floyd 3D
Był Golf "S" MK1
Był Golf MK3 Avenue
Był Golf MK1 GTI Pirelli
Był Golf MK4 AXR
Było 2x POLO 6N2 1.4
Było A4 B6 AWX
Było A6 C6 2.0 TDI
Było A3 8P 2.0 TDI
Był Golf LX MK1
Jest Golf GL MK1
Jest Skoda Scala

ODPOWIEDZ

Wróć do „Style”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 23 gości