Strona 1 z 1

Wymiana broków - jak wyciągnać stary i wbić nowy?

: sob gru 29, 2018 15:20
autor: finni
Pacjent to Passat B2 z 1981 roku, diesel 1.6 bez turbiny (54 KM). Musze wymienić środkowy brok, w którym z powodu rdzy pojawiła się dziura (po 37 latach). Mam nowy brok i teraz pytania:
1. Jak się wyjmuje stary brok z bloku?
2. Jak wbija się nowy brok do bloku?
2a. Nowy brok się wbija na sucho czy klej do gwintów (jak to wynika z praktyki)?
2b. Czy mogę za głęboko wbić ten brok (np tak że mi wpadnie do kanału wodnego)?

Z góry wielkie dzięki za pomoc.

Re: Wymiana broków - jak wyciągnać stary i wbić nowy?

: sob gru 29, 2018 18:10
autor: myszazro
Blachowkręt i wyjmiesz,jak będzie ciasno wchodził to bez kleju,ma się zrównać z otworem

Re: Wymiana broków - jak wyciągnać stary i wbić nowy?

: sob sty 05, 2019 21:14
autor: finni
Dzięki wielkie za info - może opisze jak sprawa się zakończyła - dla potomności.

Blachowkręt był za każdym razem wyrywany z już dość mocno zardzewiałego broka. Wyjałem je robiąc nieco większą dziurę, następnie wsadzałem w nią kawałek pręta zbrojeniowego na tyle głęboko aby zahaczył o sam brzeg broka. Tak jak działa dźwignia jednostronna - wyciągnąłem problematyczny element.
W moim silniku (wsadzony wzdłużnie) aby dojść do tych broków odkręciłem kolektory. Wtedy dojście do wszystkich 3 broków jest bezproblemowe. Przy próbach bez zdejmowania kolektorów - poległem.
Broki wbijałem bez kleju - nowe siedzą ciasno (wymiar 36,6 mm)

Pozdrawiam i dzięki za pomoc