Witam serdecznie wszystkich forumowiczów,
bardzo Was proszę o diagnozę/poradę. Od jakiegoś czasu jestem posiadaczem VW Golfa V [silnik 1.9 TDI BRU]. Zaobserwowałem w silniku bardzo niepokojący objaw:
- silnik bardzo twardo (agresywnie, głośno) uruchamia się podczas rozruchu. Da się to zaobserwować tylko na gorącym silniku. Czasami silnik nie utrzyma nawet prędkości biegu jałowego i zgaśnie.
- czas kręcenia jest zawsze bardzo krótki
- na 10 prób 2-3 uruchomienia są bardzo twarde, zawsze bo bardzo twardym rozruchu, następny jest od strzału (krótki, cichy,po prostu pyk...)
- na zimnym silniku silnik uruchamia się zawsze łagodnie
- silnik sprawdzono KTSem pod kątem elektrycznym, nie ma błędów
- dawki rozruchowe w normie, zczytano mapę dawek wtryskowych rozruchowych - są fabryczne, niemodyfikowane
- inne parametry tj. korekcje pompowytrskiwaczy, fazowanie - wszystko ok
- może coś z rozrusznikiem? a może zapowietrza się układ paliwa? strzelam, bo nie mam już pomysłów..
W linku poniżej dwa filmiki. Rozruch ok oraz seria 3 rozruchów(2 pierwsze_OK, 3-ci_NOK, silnik zgasł, niestety nie słychać uderzenia).
Bardzo proszę o jakieś wskazówki. Może ktoś miał już podobne problemy
Pozdrawiam serdecznie i dziękuję za wszelką pomoc
BH
[mk5] Gwałtowny rozruch
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
[mk5] Re: Gwałtowny rozruch
Link raz jeszcze, nie wiem czemu nie wczytał się powyżej.
Przyszla mi na mysl także:
- klapka na dolocie, możę się przycina i przy rozruchu nie jest zawsze w pozycji otwartej, tylko lekko przymknięta i stąd spiętrzenie powietrza i walnięcie
- lub może faktycznie pompowtryski i BIPy rozjechane?
BH
Przyszla mi na mysl także:
- klapka na dolocie, możę się przycina i przy rozruchu nie jest zawsze w pozycji otwartej, tylko lekko przymknięta i stąd spiętrzenie powietrza i walnięcie
- lub może faktycznie pompowtryski i BIPy rozjechane?
BH
[mk5] Re: Gwałtowny rozruch
Klapa gaszaca działa zero jedynkowo. Nie ma jakiegoś utrudnienia rozruchu bo jest lekko niedomknięta. Zresztą tam jest dość mocna sprężyna powrotną. Jeśli już miałby być problem to by się ta klapa nie zamykała w procesie gaszenia.
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
[mk5] Re: Gwałtowny rozruch
Panowie, a tak mnie naszło...a może to coś z dwumasem, niedawno był wymieniany....
- doggie
- V.I.P.
- Posty: 10581
- Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
- Lokalizacja: GKA
- Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
- Silnik: TSI
[mk5] Re: Gwałtowny rozruch
problem stary jak produkcja golfa V
powodów zawsze może być kilka
- za niski prąd rozruchowy akumulatora, najlepiej pod powyżej 700A, ja miałem 780A
- zużyty rozrusznik, problem poruszany na forum, pomaga wymiana z 10 na 11 zębny rozrusznik WYMIANA ROZRUSZNIKA Z 10-CIU NA WERSJĘ Z 11-STOMA ZĘBAMI
- mapy rozruchowe należy podnieść
i to jest problem
proponuję przeczytaj tę lekturę na forum golfa V CIĘŻKIE ODPALANIE, SZARPANIE CIEPŁEGO SILNIKA TDI
w moim BRU pomogła wymiana akumulatora na taki z wysokim prądem rozruchowym, w BLS podobnie do tego wymieniałem rozrusznik na 11 zębny
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości