1.8 Turbo - Gotujący się płyn / odpowietrzanie
: pn wrz 05, 2022 21:50
Witam !
Z góry zaznaczę że szukałem na innych forach , google , lupka i nigdzie nie mogę znaleźć odpowiedzi ja już powoli rozkładam ręce...
Temat dotyczy silnika 1.8 turbo 150km , kod silnika AUM. Ostatnio w autku robiłem cały rozrząd ten na pasku , łańcuch na wałkach , pompa oleju i inne , ogólnie grubsza naprawa. Silnik był składany na częściach dobrej jakości jednakże sprawa dotyczy układu chłodzenia (pompa wody nowa INA).
Wszystko poskładałem , zbiornik wyrównawczy zalałem płynem do połowy , odpaliłem silnik i zacząłem odpowietrzać układ tzn. korek odkręcony , auto odpalone , nawiewy na max na ciepłe powietrze , no i czekam aż silnik osiągnie odpowiednią temperaturę i załączą się wiatraki w między czasie dolewałem płynu. Silnik się zagrzał , wiatraki poszły w ruch , płyn utrzymywał się na odpowiednim poziomie więc zakręciłem korek , auto pochodzilo jeszczę chwilę , zgasiłem i w między czasie poszedłem posprzątać warsztat. Za jakieś 20min siadam do auta i jade się przejechać , jazda wykonana , gaszę auto i słyszę bulgotanie patrzę a wiatrak chodzi a w zbiorniku gotuje się płyn....
Podłączyłem VCDSa i czujnik temp. pokazywał 120stopni !!!!!
i teraz tak wąż górny jak i dolny ciepłe , termostat jak otworzył było widać jak dużo płynu zeszło , wymieniałem korek zbiornika , zsuwałem węże tam gdzie wchodzą do nagrzewnicy bo niby doczytałem że tam jest jakaś dziurka pod wężem do odpowietrzania , nic takiego u mnie nie ma , pompę wody też chyba mogę wykluczyć bo płyn normalnie pompuje do zbiornika tym malutkim wężykiem , wentylator się uruchamia , robiłem test na co2 płynem reakcyjnym w zbiorniku wyszedł negatywny czyli brak co2 w układzie , olej z płynem się nie miesza , nawet przy zagotowaniu wody węże nie są jakieś specjalnie twarde jest normalnie , z nawiewów leci normalnie gorące powietrze.
Jakieś pomysły ? Czy to ja poprostu źle odpowietrzam układ bo już naprawdę nie wiem o co może chodzić....
Z góry zaznaczę że szukałem na innych forach , google , lupka i nigdzie nie mogę znaleźć odpowiedzi ja już powoli rozkładam ręce...
Temat dotyczy silnika 1.8 turbo 150km , kod silnika AUM. Ostatnio w autku robiłem cały rozrząd ten na pasku , łańcuch na wałkach , pompa oleju i inne , ogólnie grubsza naprawa. Silnik był składany na częściach dobrej jakości jednakże sprawa dotyczy układu chłodzenia (pompa wody nowa INA).
Wszystko poskładałem , zbiornik wyrównawczy zalałem płynem do połowy , odpaliłem silnik i zacząłem odpowietrzać układ tzn. korek odkręcony , auto odpalone , nawiewy na max na ciepłe powietrze , no i czekam aż silnik osiągnie odpowiednią temperaturę i załączą się wiatraki w między czasie dolewałem płynu. Silnik się zagrzał , wiatraki poszły w ruch , płyn utrzymywał się na odpowiednim poziomie więc zakręciłem korek , auto pochodzilo jeszczę chwilę , zgasiłem i w między czasie poszedłem posprzątać warsztat. Za jakieś 20min siadam do auta i jade się przejechać , jazda wykonana , gaszę auto i słyszę bulgotanie patrzę a wiatrak chodzi a w zbiorniku gotuje się płyn....
Podłączyłem VCDSa i czujnik temp. pokazywał 120stopni !!!!!
i teraz tak wąż górny jak i dolny ciepłe , termostat jak otworzył było widać jak dużo płynu zeszło , wymieniałem korek zbiornika , zsuwałem węże tam gdzie wchodzą do nagrzewnicy bo niby doczytałem że tam jest jakaś dziurka pod wężem do odpowietrzania , nic takiego u mnie nie ma , pompę wody też chyba mogę wykluczyć bo płyn normalnie pompuje do zbiornika tym malutkim wężykiem , wentylator się uruchamia , robiłem test na co2 płynem reakcyjnym w zbiorniku wyszedł negatywny czyli brak co2 w układzie , olej z płynem się nie miesza , nawet przy zagotowaniu wody węże nie są jakieś specjalnie twarde jest normalnie , z nawiewów leci normalnie gorące powietrze.
Jakieś pomysły ? Czy to ja poprostu źle odpowietrzam układ bo już naprawdę nie wiem o co może chodzić....