Strona 1 z 1

Szarpanie przy ruszaniu i przy utracie przyczepności

: czw mar 04, 2021 00:39
autor: kubusiek79
Witam, mam problem z ruszaniem w VW Bora 1.9TDi 110KM (ASV). Objawia się to szarpaniem gdy ruszam z jedynki lub na wstecznym. Nie idzie ruszyć bez szarpania, chyba że dodając sporo gazu, ale to też nie zawsze. Jescze dziwną przypadłością jest, że kiedy ruszę i np. Na mokrym dodam dużo gazu i auto buksuje kołami to czuję jakby przednia oś miała kilka cm luzu i uderzała w karoserię. Jest okropne łomotanie. Nawet ostatnio mogłem sprawdzić na lodzie i tak samo jak samochód wpadał w to trzęsienie. to się dzieje też na dwójce, na dalszych biegach nie wiem. Jak już się ruszy wszystko działa idealnie, gaz do dechy na 5 biegu i zero uślizgu czy czegoś w tym stylu.

Re: Szarpanie przy ruszaniu i przy utracie przyczepności

: czw mar 04, 2021 15:23
autor: marcin7x5
A nie masz czasem wersji z automatyczną blokadą mechanizmu różnicowego ..?

Re: Szarpanie przy ruszaniu i przy utracie przyczepności

: czw mar 04, 2021 16:06
autor: kubusiek79
Nie mam pojęcia :-(
Da się to jakoś sprawdzić?
Ale raczej nic takiego nie mam. Nie mam też ASR.

Re: Szarpanie przy ruszaniu i przy utracie przyczepności

: czw mar 04, 2021 18:15
autor: marcin7x5
Dawno temu czytałem w dokumentach serwisowych takie właśnie info, że w niektórych modelach aut były stosowane tzw mechaniczne blokady mechanizmu różnicowego. Nie pamiętam już dokładnie teraz jak i co ale ja w swoim aucie też mam tak ze nie można ruszać z piskiem opon bo zaraz coś tłucze i wali w lewym kole tak jakby coś chciało przyblokować koło. Też nie mam żadnych elektronicznych wspomagaczy...
Sprawdź również stan poduszek silnika i skrzyni biegów czy nie są wyrwane, zużyte....

Re: Szarpanie przy ruszaniu i przy utracie przyczepności

: czw mar 04, 2021 18:35
autor: kubusiek79
Tak pomyślałem że to przecież nie może być to, bo kiedyś tak nie tłukło, tylko z czasem się to pojawiło.

Re: Szarpanie przy ruszaniu i przy utracie przyczepności

: pt mar 05, 2021 11:07
autor: Maszan
marcin7x5 pisze:
czw mar 04, 2021 18:15
Dawno temu czytałem w dokumentach serwisowych takie właśnie info, że w niektórych modelach aut były stosowane tzw mechaniczne blokady mechanizmu różnicowego. Nie pamiętam już dokładnie teraz jak i co ale ja w swoim aucie też mam tak ze nie można ruszać z piskiem opon bo zaraz coś tłucze i wali w lewym kole tak jakby coś chciało przyblokować koło. Też nie mam żadnych elektronicznych wspomagaczy...
Sprawdź również stan poduszek silnika i skrzyni biegów czy nie są wyrwane, zużyte....
Seryjnie w kazdej skrzyni sa 2 takie pierscienie zwiekszajace opor:
https://archiwum.allegro.pl/oferta/pier ... 00931.html
A podskakiwanie kol to pewnie bedzie wynik ogolnego zuzycia amortyzatorow, poduszek i gum w zawieszeniu.