Strona 1 z 1

Stuki przy kreceniu kierownica

: śr wrz 30, 2020 19:23
autor: Zientana
Witam mam taki problem z moim golfem... coś stuka pojedynczy stuk przy jednorazowym hamowaniu lub ruszaniu jesli jade nacisne raz nawet leciutko hamulec to jest stuk a potem już ani razu nie stuknie dopóki nie dodam lekko gazu... tak samo na postoju przy *#cenzura#* kierownica skrzypi cos jakby guma o cos obcierala i jak wracam kierą to znów stuk wystarczy nawet ruch 10cm w prawo 10cm w lewo ewidentnie cos w lewym kole i przy stuku jest takie drgnięcie koła lewego... zawieszenie z przodu całe wymienione regenerowalem zacisk bo jedna sruba od prowadzenia byla zerwana myslalem ze to klocki stukaja bo zacisk i klocki mialy luz po zrobieniu mniejszy luz ale jeszcze jakis tam jest
Co to może być?

Re: Stuki przy kreceniu kierownica

: czw paź 01, 2020 18:53
autor: marcin7x5
Sprawdź sworznie wahaczy oraz tuleje w nich.

Re: Stuki przy kreceniu kierownica

: pt paź 02, 2020 08:11
autor: Zientana
Sprawdzałem wszystko sztywne... było wymieniane z 3000 km temu

Re: Stuki przy kreceniu kierownica

: pt paź 02, 2020 17:49
autor: marcin7x5
A tuleje wahacza były dobrze zamontowane? Zgodnie z kierunkiem jazdy?

Re: Stuki przy kreceniu kierownica

: sob paź 03, 2020 06:21
autor: Zientana
Tak

Re: Stuki przy kreceniu kierownica

: sob paź 03, 2020 20:51
autor: marcin7x5
Jak masz silnik 1,6 i zaciski hamulcowe typu FS to zobacz czy nie masz zerwanego gwintu w jarzmie gdzie wkręca się trzpienie prowadzące zacisk. Nieraz tam dochodzi do zerwania gwintu czego objawy to delikatne stuki podczas hamowania...

Re: Stuki przy kreceniu kierownica

: ndz paź 04, 2020 09:47
autor: Bednarus
Ewentualnie jest problem w górnym mocowaniu amortyzatora. Może się uda wyczuć stuki, jak będziesz dotykał ręką ten talerzyk pod pokrywą silnika podczas kręcenia kierownicą. Ewentualnie, przy zaciągniętym ręcznym, jedna osoba niech próbuje ruszać na przemian na pierwszym biegu i na wstecznym tak, żeby auto stało i tylko zawieszenie się naprężyło. Przy otwartej masce powinno być słychać te stuki. Może uda się mniej więcej ocenić, czy występują w górnej, czy w dolnej części zawieszenia. Albo pęknięta sprężyna.