[mk4] ASZ - Buczenie/Wibracje przy 2100-2300 obr/min
: wt sty 22, 2019 11:27
kilka tygodni temu do moich uszu zaczęły dobiegać niepokojące dźwięki (wibracje całej budy, drgania, basowe buczenie - nie wiem jak lepiej opisać te objawy).
Pojawiają się w zakresie 2100-2300 obr/min (powyżej 4000 obr/min też to się dzieje) i są szczególnie uciążliwe na 5 i 6 biegu gdy z dużym obciążeniem (np. jazda pod górę) jadę ze stałą prędkością. Na niższych biegach drgania sa również wyczuwalne, ale mniej uciążliwe.
Co może być przyczyną tych drgań/wibracji?
Pacjent, to Golf mk4 variant, silnik ASZ.
Dodam, że objawy zauważyłem po wizycie u mechanika, gdzie wymieniane były: półoś i pokrywa zaworów (ze względu na uszkodzoną odmę) - raczej bez związku.
Po wystąpieniu usterki wymieniałem już rozklekotaną poduszkę silnika i jedną poduszkę skrzyni biegów, elastyczny łącznik układu wydechowego i fragment przerdzewiałej rury przy katalizatorze. I skończyły mi się pomysły co to może być.
Jeżeli wibracje się zmniejszyły, to minimalnie - możliwe, że zawęził się zakres obrotów, podczas których wystepują wibracje. Też mam wrażenie, że zwiększyły się drgania budy przy niskich obrotach (ok. 1300-1600 obr/min) .
Pojawiają się w zakresie 2100-2300 obr/min (powyżej 4000 obr/min też to się dzieje) i są szczególnie uciążliwe na 5 i 6 biegu gdy z dużym obciążeniem (np. jazda pod górę) jadę ze stałą prędkością. Na niższych biegach drgania sa również wyczuwalne, ale mniej uciążliwe.
Co może być przyczyną tych drgań/wibracji?
Pacjent, to Golf mk4 variant, silnik ASZ.
Dodam, że objawy zauważyłem po wizycie u mechanika, gdzie wymieniane były: półoś i pokrywa zaworów (ze względu na uszkodzoną odmę) - raczej bez związku.
Po wystąpieniu usterki wymieniałem już rozklekotaną poduszkę silnika i jedną poduszkę skrzyni biegów, elastyczny łącznik układu wydechowego i fragment przerdzewiałej rury przy katalizatorze. I skończyły mi się pomysły co to może być.
Jeżeli wibracje się zmniejszyły, to minimalnie - możliwe, że zawęził się zakres obrotów, podczas których wystepują wibracje. Też mam wrażenie, że zwiększyły się drgania budy przy niskich obrotach (ok. 1300-1600 obr/min) .