Dzień dobry ma problem z biegami. Chodzi oto że wsteczny lubi zgrzytnąć nieco ciężko wchodzi to jeden problem drugi jest taki bieg pierwszy chcę się pośpieszyć na światłach nie chce wejść od razu problem trzeci bieg trzeci mam wrażenie że przychamowywuje zamiast przyspieszyć. Robi się to coraz bardziej upierdliwe.
Dodam że raz na rok dolewam oleju do skrzyni SAE 75W (GL-4) przy okazji jak zmieniam olej w silniku. Mechanik stwierdził że w jednym ci uszczelnię to innym miejscu pocieknie cieknie przy wybieraku. Sprzęgło wymienione 30 ty temu płyn hamulcowy rok temu. Golf przekroczył 200 ty. Jeszcze jedna rzecz zastanawia CIĘGNA SKRZYNI BIEGÓW one siedzą sztywno czy mają jakiś określony luz chodzi oto ze jak jest na luzie i złapie to mogę tym poruszać góra dół widziałem filmik jak koś miał te elementy
po urywane od czego były urwane od starości czy jak. Z racji z tego co się ostatnio dzieje chciałbym przeczekać i jeszcze trochę nim polatać aż to wszystko wyklaruje.
[mk4] Skrzynia biegów golf 4 1.6 sr duu
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
[mk4] Re: Skrzynia biegów golf 4 1.6 sr duu
Masz wybierak na sztywnych cięgnach czy na linkach? Jak masz cięgna to trzeba wszystko rozebrać i przemyć i potem nasmarować przeguby. Cięgna lepiej wymienić bo z pewnością gniazda są wyrobione i mają luzy za duże.
Co do zwalniania ja 3 biegu to może jest tak, że przez te luzy na mechanizmie wybierania biegów, zamiast biegu 3 wchodzi bieg 5.....
Co do zwalniania ja 3 biegu to może jest tak, że przez te luzy na mechanizmie wybierania biegów, zamiast biegu 3 wchodzi bieg 5.....
[mk4] Re: Skrzynia biegów golf 4 1.6 sr duu
Mam takie coś chyba te cięgna sorki za zdjęcie ale umie w garaży brak oświetlenia. Można to rozruszać przód tył i na boki.
[img]https://i.imgur.com/PT6vZRl.jpg[/img
[img]https://i.imgur.com/PT6vZRl.jpg[/img
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 819
- Rejestracja: pn wrz 02, 2013 16:30
- Lokalizacja: Skawina, malopolska
[mk4] Re: Skrzynia biegów golf 4 1.6 sr duu
Bedziesz robic sam czy mechanik? Jak sam to kup to:
https://allegro.pl/oferta/vw-golf-iv-4- ... 0553753238
I to:
https://allegro.pl/oferta/audi-a3-vw-go ... 7625615342
W tym zestawieniu trzeba w wybieraku Vika rozebrać krótkie ramie( to z dluzsza oska) i wiertlem lub frezem 12mm lekko rozwiercić żeby chodziło bez luzu i bez zbędnego oporu. Całość poskładać( przeguby kulowe również: tu można smar+ olej) na smarze. Chodzi ciasno, ale po ok 2ch tygodniach ładnie zaczyna to pracować. Specjalnie nie proponuje kompletu Vika bo tam cięgna chodzą bardzo ciasno i nawet rozwiercanie tulejki nie pomaga: chodzi to zbyt ciasno. tak ze lewarek nie "łapie' sam położenia luz i np. trzeba z 2 na 3 prowadzić drążek.
Taki zestaw założyłem do zony Golfa i spisuje się lepiej niż zestaw kompletny Vika z cięgnami który założyłem u siebie w Leonie - tu podmieniłem jedno cięgno kulowe na ori i jest lepiej. Generalnie można pożenić swoje oryginalne cięgna kulowe jeśli są dobre i bez luzu z zestawem. Tak naprawdę wystarczyłyby same te tulejki nowe + to krótkie ramie nad przegubem które lubi być skorodowane. Warto tez wyczyścić i wysmarować to duze ramie przykręcone do przekładni kierowniczej.
https://allegro.pl/oferta/vw-golf-iv-4- ... 0553753238
I to:
https://allegro.pl/oferta/audi-a3-vw-go ... 7625615342
W tym zestawieniu trzeba w wybieraku Vika rozebrać krótkie ramie( to z dluzsza oska) i wiertlem lub frezem 12mm lekko rozwiercić żeby chodziło bez luzu i bez zbędnego oporu. Całość poskładać( przeguby kulowe również: tu można smar+ olej) na smarze. Chodzi ciasno, ale po ok 2ch tygodniach ładnie zaczyna to pracować. Specjalnie nie proponuje kompletu Vika bo tam cięgna chodzą bardzo ciasno i nawet rozwiercanie tulejki nie pomaga: chodzi to zbyt ciasno. tak ze lewarek nie "łapie' sam położenia luz i np. trzeba z 2 na 3 prowadzić drążek.
Taki zestaw założyłem do zony Golfa i spisuje się lepiej niż zestaw kompletny Vika z cięgnami który założyłem u siebie w Leonie - tu podmieniłem jedno cięgno kulowe na ori i jest lepiej. Generalnie można pożenić swoje oryginalne cięgna kulowe jeśli są dobre i bez luzu z zestawem. Tak naprawdę wystarczyłyby same te tulejki nowe + to krótkie ramie nad przegubem które lubi być skorodowane. Warto tez wyczyścić i wysmarować to duze ramie przykręcone do przekładni kierowniczej.
VW Bora 1.9TDI 01' ASV+sprzedany.
VW Golf 4 1.4 99' LPG -sprzet zony
Seat Leon 1.6 16 05' LPG
VW Golf 4 1.4 99' LPG -sprzet zony
Seat Leon 1.6 16 05' LPG
[mk4] Re: Skrzynia biegów golf 4 1.6 sr duu
Dzięki za odrzew będę wiedział o czym i jak rozmawiać z chłopakami na warsztacie.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości