[mk4] Diagnostyka bloków pomiarowych climatronic

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

kolba1209
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 51
Rejestracja: sob wrz 05, 2009 11:20
Lokalizacja: warszawa

[mk4] Diagnostyka bloków pomiarowych climatronic

Post autor: kolba1209 » czw lis 29, 2018 16:30

Witam, od jakiegoś czasu czuję różnicę w nawiewach, w kratkach leci wg mnie cieplejsze powietrze niż na nogi i szybę, poza tym nawiew na szybę nie jest taki jak powinien, odmarzanie szyby to katorga :grrr:
Climatronic generuje błąd klapy obiegu zewnętrznego/wewnętrznego V71, która mimo wszystko nie powinna mieć za wiele wspólnego z problemem, W blokach pomiarowych poniżej na screenach , widać , iż klapa v107(klapa rozmrażania) i v70(klapa środkowa) jest w położeniu błędnym. Nie generuje to natomiast żadnego błędu dotyczącego V70 i V107? Da się wymienić te silniczki w jakiś sposób bez rozbierania całej deski?
ObrazekObrazekObrazek



Awatar użytkownika
BuX2
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 79
Rejestracja: sob wrz 27, 2014 18:20
Lokalizacja: świętokrzyskie

[mk4] Re: Diagnostyka bloków pomiarowych climatronic

Post autor: BuX2 » pn gru 03, 2018 15:17

Klapa rozmrażania to V85. Grupa 04. Czemu ma wg ciebie błędne wskazania?
W pierwszym polu jest wartość zmierzona położenie silnika przez potencjometr G114,
w drugim wartość wymagana (włączony obieg tylko na nogi),
w trzecim krańcowe położenie pokrywa się z tymi zadanymi,
w czwartym krańcowe położenie gdyby był włączone tylko rozmrażanie przedniej szyby.
Za to w centralnej klapie był robiony pomiar przy włączonymi obiegami nóg i kratek, że jest w środkowym położeniu (138)?
Robiłeś nastawy podstawowe?



kolba1209
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 51
Rejestracja: sob wrz 05, 2009 11:20
Lokalizacja: warszawa

[mk4] Re: Diagnostyka bloków pomiarowych climatronic

Post autor: kolba1209 » wt gru 04, 2018 15:35

Witam, faktycznie blok 3 i 4 pokazują krańcowe położenie klap, nastawy podstawowe robione, tylko jeśli pojawia się błąd klapy V71, rozumiem, że wtedy nastawy podstawowe nie zostaną zapamiętane tak? Klapa środkowego nawiewu działa również ze swoimi zakresami. Przyczyną słabego grzania na niskich obrotach może być instalacja gazowa wpięta przed zasileniem nagrzewnicy?



Awatar użytkownika
BuX2
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 79
Rejestracja: sob wrz 27, 2014 18:20
Lokalizacja: świętokrzyskie

[mk4] Re: Diagnostyka bloków pomiarowych climatronic

Post autor: BuX2 » śr gru 05, 2018 23:01

Nastawy podstawowe obiorą wtedy 0 wartość dla wadliwego silnika klapy, tak jak to jest u ciebie z V71.
Myślałem, że gdy pisałeś o różnicy w temperaturze nawiewu z kratki, iż jest ona na tyle różna w temperaturze jak i sile nawiewu, że jest to kategorycznie bezsprzeczne. Widocznie to tylko subiektywne odczucie.
Czy przyczyną może być instalacja gazowa, a konkretniej reduktor/parownik LPG wpięty przed nagrzewnicą, to teoretycznie tak. Jeśli to świeża instalacja i po jej założeniu zauważyłeś tę różnice, to jakieś tam prawdopodobieństwo jest. Mógłbyś to sprawdzić zaślepiając węże wejścia wejścia do reduktora i jeździć przez ten czas tylko na benzynie w ramach testu.
Gdy będzie to samo, sprawdź drożność nagrzewnicy. Choćby wpuszczając, raz z jednej, raz z drugiej "strony" wodę pod ciśnieniem. Zobaczysz co wypłynie z niej.
A może to termostat nie domyka się i przepuszcza wodę na pełen obieg?
Zza komputera mogę tylko żonglować hipotezami.



kolba1209
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 51
Rejestracja: sob wrz 05, 2009 11:20
Lokalizacja: warszawa

[mk4] Re: Diagnostyka bloków pomiarowych climatronic

Post autor: kolba1209 » czw gru 06, 2018 13:18

Termostat jest sprawny, vag pokazuje temp silnika w granicach 89-92 st . Analizując dalej byłem święcie przekonany ,iż węże, które wchodzą do nagrzewnicy to : lewy-zasilenie, prawy -powrót, okazało się odwrotnie, pomyliłem się, gdyż dotykając ich zasilenie było letnie/ciepłe, natomiast powrót gorący. Chyba to instalacja gazowa powoduje jakieś cyrki z obiegiem płynu w układzie, pozostaje ją chwilowo ominąć i pojeździć troche na PB. Dam znać jak ustalę coś więcej.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Golf - mk4 (1997 - 2005)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości