Problemy z rozłączonym zewnętrznym zewnętrznym mechanizmem zmiany biegów pod maską przy skrzyni biegów w Golfie 2, 1.6 l
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Problemy z rozłączonym zewnętrznym zewnętrznym mechanizmem zmiany biegów pod maską przy skrzyni biegów w Golfie 2, 1.6 l
Zauważyłem bardzo duże luzy na pionowym na lewarku (dźwigni) zmiany biegów. Podniosłem maskę i w komorze silnika, głęboko na dole, zobaczyłem, że prawie nie ma już tego okrągłego, jasnego przegubu z tworzywa sztucznego, zwanego potocznie "jabłkiem", na długim podłużnym drążku (cięgnie, wałku), który wychodzi z kabiny przez ścianę grodziową. Zawołałem mechanika do mojego starego Golfika 2, stojącego na parkingu i on za pomocą długich przedłużek rozkręcił układ cięgieł i wyjął mocno ścięte to "jabłko". Była to sobota i nie zdążyłem kupić nowych części ("jabłka" i przegubu od podłużnego drążka), by mógł je wymienić ten mechanik. Ale bardzo pechowo mechanik uległ nieszczęśliwemu wypadkowi w swojej pracy, gdzie maszyna wciągnęła jego dłoń i ucięła mu małego palca. Na domiar złego, ten mechanik przed demontażem cięgieł zapomniał wrzucić na luz lewarek zmiany biegów i samochód do dziś, w takim stanie, stoi na parkingu z włączonym biegiem - do dziś niczego nie ruszałem. Nie wiem, czy mogę wyłączyć bieg po prostu ręką przy skrzyni biegów, czy może inny mechanik dokończyć naprawę na parkingu, gdzie stoi teraz mój golf 2, w takich uciążliwych warunkach (bez kanału itd.). Bardzo proszę kolegów o pomoc i porady. Serdecznie pozdrawiam
Re: Problemy z rozłączonym zewnętrznym zewnętrznym mechanizmem zmiany biegów pod maską przy skrzyni biegów w Golfie 2, 1
Możesz sam włączyć luz. Zmieniaj położenia dźwigni na skrzyni biegów zgodnie z tym zdjęciem.
viewtopic.php?t=443626#p5345140
viewtopic.php?t=443626#p5345140
Re: Problemy z rozłączonym zewnętrznym zewnętrznym mechanizmem zmiany biegów pod maską przy skrzyni biegów w Golfie 2, 1
Dzisiaj zostało wymienione tzw. "jabłko" na wałku zwrotnym w komorze silnika, a następnie chciałem sprawdzić podczas ruszania, jak wchodzą poszczególne biegi i okazało się, że w ogóle nie wchodzi wsteczny bieg, a zamiast niego wchodzi pierwszy bieg (1-ka), bo cały czas Golf 2, 1.6 l, benzyna 72 KM, 5-cio biegowa skrzynia biegów 020 rusza tylko do przodu, a nie chce w ogóle jechać do tyłu. Co to może być, że nie mogę włączyć biegu wstecznego ? Proszę o pomoc i pozdrawiam
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości