Problem z ładowaniem Golfa GTE
: pn lip 06, 2020 23:12
Witam wszystkich forumowiczów!
Mam problem z ładowaniem, otóż jest to VW Golf 7 GTE z 2015 roku, bez wypadkowy 191 tyś. przebiegu, posiadam oryginalną ładowarkę stacjonarną domową (z wejściem do gniazdka 230V) i niestety po podłączeniu auta do ładowania auto ładuje się przez okres około 15-30 min (miga zielona dioda koło wejścia ładowania w znaczku) co dodaje około 3-7km zasięgu do baterii elektrycznej, lecz po tym czasie ładowanie się przerywa a na ładowarce zaczynają się świecić dwie czerwone diody (jedna na ikonce z samochodem, tylna część ikonki samochodu, a druga na ikonce z ładowarką, także tylna część ładowarki, ta z wejściem do gniazdka 230V) i przestaje się ładować. I tu pojawia się pierwsze pytanie, ponieważ jestem w stanie naładować go do pełna, czyli tych 50km, lecz muszę odłączać ładowarkę od gniazdka i spowrotem ją podłączać do wejścia 230V i samochodu, i pytanie odnosi się żywotności baterii plug-in, czy to jakoś bardzo niszczy/osłabia tą baterie? Czy takie krótkie ładowania tak naprawdę nie wpływają na jej żywotność?
Przechodząc do sedna, potem wyskoczył mi komunikat że coś jest nie tak z akumulatorem 12V, naładowałem go i wszystko było ok, lecz nie przyniosło to żadnych efektów co do ładowania samochodu (zastanawia mnie także, jeżeli samochód da się naładować ''na raty'' to czy problem jest z wejściem do ładowania w samochodzie, ładowarką a może z system plug-in?).
I tu moje główne pytanie, może ktoś miał coś podobnego, wie jak to rozwiązać ponieważ sam już nie wiem co robić, w internecie podobnego przypadku znaleźć nie mogę, a do serwisu jeszcze nie chce się jeszcze wybierać może ktoś tu mi pomoże.
Jeżeli chodzi o funkcjonowanie Golfa, to wszystko jest ok, nie odczułem żadnych strat mocy, nie działającej elektryki lub innych niemiłych niespodzianek.
Mam problem z ładowaniem, otóż jest to VW Golf 7 GTE z 2015 roku, bez wypadkowy 191 tyś. przebiegu, posiadam oryginalną ładowarkę stacjonarną domową (z wejściem do gniazdka 230V) i niestety po podłączeniu auta do ładowania auto ładuje się przez okres około 15-30 min (miga zielona dioda koło wejścia ładowania w znaczku) co dodaje około 3-7km zasięgu do baterii elektrycznej, lecz po tym czasie ładowanie się przerywa a na ładowarce zaczynają się świecić dwie czerwone diody (jedna na ikonce z samochodem, tylna część ikonki samochodu, a druga na ikonce z ładowarką, także tylna część ładowarki, ta z wejściem do gniazdka 230V) i przestaje się ładować. I tu pojawia się pierwsze pytanie, ponieważ jestem w stanie naładować go do pełna, czyli tych 50km, lecz muszę odłączać ładowarkę od gniazdka i spowrotem ją podłączać do wejścia 230V i samochodu, i pytanie odnosi się żywotności baterii plug-in, czy to jakoś bardzo niszczy/osłabia tą baterie? Czy takie krótkie ładowania tak naprawdę nie wpływają na jej żywotność?
Przechodząc do sedna, potem wyskoczył mi komunikat że coś jest nie tak z akumulatorem 12V, naładowałem go i wszystko było ok, lecz nie przyniosło to żadnych efektów co do ładowania samochodu (zastanawia mnie także, jeżeli samochód da się naładować ''na raty'' to czy problem jest z wejściem do ładowania w samochodzie, ładowarką a może z system plug-in?).
I tu moje główne pytanie, może ktoś miał coś podobnego, wie jak to rozwiązać ponieważ sam już nie wiem co robić, w internecie podobnego przypadku znaleźć nie mogę, a do serwisu jeszcze nie chce się jeszcze wybierać może ktoś tu mi pomoże.
Jeżeli chodzi o funkcjonowanie Golfa, to wszystko jest ok, nie odczułem żadnych strat mocy, nie działającej elektryki lub innych niemiłych niespodzianek.