Nie działa Klakson (GOLF VI)
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Nie działa Klakson (GOLF VI)
Witam Wszystkich,
Ciągle jestem początkujący na tym forum.
Mam problem z klaksonem w moim Golfie, nagle przestał działać. Pomyślałem sobie, że to bezpiecznik więc poczytałem na forum (bo w mojej instrukcji nie mam nawet schematu bezpieczników) i wyczytałem, że jest to prawdopodobnie bezpiecznik F17. Zanim go wyjąłem to po naciśnieciu klaksona przy bezpiecznikach "cykało" po wyjęciu bezpiecznika przestało cykać jak naciskałem klakson. Wstawiłem nowy bezpiecznik i dalej to samo dzwięku nie ma a przy bezpiecznikach"cyka". Pomyślałem sobie, że może to wina jakiegoś przekaźnika no i tu moje możliwości się skończyły bo nie mam pojęcia który przekaźnik może odpowiadać za klakson. Dodam jeszcze, że wszystkie inne funkcje w samochodzie działają ( światła, radio, zapalniczka, czujniki cofania, dzwięk czujników cofania itp), sprawdziłem te elementy bo myślałem, że klakson jest z czymś połączony.
Proszę was o pomoc, jeżeli również uważacie, że to może być wina przekaźnika to powiedzcie mi który to może być.
Ciągle jestem początkujący na tym forum.
Mam problem z klaksonem w moim Golfie, nagle przestał działać. Pomyślałem sobie, że to bezpiecznik więc poczytałem na forum (bo w mojej instrukcji nie mam nawet schematu bezpieczników) i wyczytałem, że jest to prawdopodobnie bezpiecznik F17. Zanim go wyjąłem to po naciśnieciu klaksona przy bezpiecznikach "cykało" po wyjęciu bezpiecznika przestało cykać jak naciskałem klakson. Wstawiłem nowy bezpiecznik i dalej to samo dzwięku nie ma a przy bezpiecznikach"cyka". Pomyślałem sobie, że może to wina jakiegoś przekaźnika no i tu moje możliwości się skończyły bo nie mam pojęcia który przekaźnik może odpowiadać za klakson. Dodam jeszcze, że wszystkie inne funkcje w samochodzie działają ( światła, radio, zapalniczka, czujniki cofania, dzwięk czujników cofania itp), sprawdziłem te elementy bo myślałem, że klakson jest z czymś połączony.
Proszę was o pomoc, jeżeli również uważacie, że to może być wina przekaźnika to powiedzcie mi który to może być.
Nie działa Klakson (GOLF VI)
Panowie proszę was o pomoc. Sprawdziłem bezpieczni i przekaznik oba sa sprawne, wnioskuję to z dwóch powodów mianowicie na tym samym bezpieczniku i przekazniku jest alarm samochodowy który działa a dzisiaj po nacisnięciu klaksonu syrena dwa razy zadziałała i znowu przestała. Sprawdziłem wtyczki przy syrenie i nie ma zadnych niepokojących znaków. Nie wiem zbytnio jak dostać się do wtyczek przy kierownicy. Odkręciłem obudowę kierownicy ale nie moge zdjąć dolnej dlatego, że jest przykręcona jeszcze dwoma srubami do których dostęp ogranicza kierownica i nie da się ich odkręcić bez jej zdemontowania a ja nie wiem jak to zrobić. Czy jest to możliby by obie syreny nawaliły ( zarówno lewa jak i prawa)? czy może jednak wszystko wskazuje na że to przewody są uszkodzone? spróbuje zrobić jutro pomiary miernikiem i zobacze co wyjdzie.
Nie działa Klakson (GOLF VI)
Jak popatrzysz na klakson to jest tam śrubka pod kluczyk 7mm (około nie pamiętam dokładnie , jest ona zabezpieczona klejem , lakierem). Kręcąc tą śrubką wkręć lub wykręć tą śrubkę tak około 1/4 obr i zobacz czy pomoże. Klakson dział na zasadzie elektromagnesu ,w czasie ruchu zwory następuje rozwieranie styków i przerywanie obwodu. U Ciebie jak wciskasz klakson to zwiera zworkę , ale nie rozłącza styków , w efekcie nie wibruje zwora razem ze stykami. Z czasem styki się wypalają , odkształcają lub korozja zakłóca ich poprawną prace. Regulując tą śrubą zmienia się ton sygnału do pewnej granicy. Najlepiej reguluje się jak, ktoś inny wciska klakson, a Ty minimalnie obracasz śrubką. Po wyregulowaniu warto tam dać kropelkę lakieru do paznokci jako zabezpieczenie. (mogą się przydać stoperki do uszu ) Zakładam że masz napięcie na kabelku tym co idzie do klaksonu , najlepiej podpiąć żarówkę i zobaczyć czy będzie się zaświecać jak naciśniesz klakson.
Ostatnio zmieniony czw kwie 07, 2016 23:02 przez rotkeh, łącznie zmieniany 1 raz.
Było 259Nm/112KM jest 308Nm /145KM Made in Daron7
Nie działa Klakson (GOLF VI)
przekaźnik w polu nr 3 (nr na przekaźniku 409, bezpiecznik nr 17 pod maską do sprawdzenia
Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
Nie działa Klakson (GOLF VI)
Przy bezpiecznikach pod maską sprawdziłem pole F17 (SB17) Wg rozpiski odpowiada ono za alarm i sygnały dzwiękowe. Przy bezpiecznikach pod kierownicą sprawdziłem pole F17 który wg. rozpiski odpowiada również za alarm i sygnały dzwiękowe. tak jak pisałem wcześniej po wyjęciu bezpiecznika F17 przekaźnik przestaje tykać a po włozeniu znowu przeskakuje jak naciskam klakson.
Sprawdzę jeszcze pole o którym piszesz.
Sprawdzę jeszcze pole o którym piszesz.
Nie działa Klakson (GOLF VI)
Powiedz mi proszę czy aby zdjąć plastikową obudowę (dolną) kierownicy muszę pierw zdemontować kierownicę? pytam dlatego bo wczoraj zdjąłem górny plastik ale nie widać przewodów i raczej są one w dolnej części, a żeby zdjąć obudowę dolną muszę odkręcić dwie śrubki w czym przeszkadza mi kierownica czy w związku z tym ja muszę zdjąć kierownicę jeżeli tak to w jaki sposób? czy przycisk klaksona w kierownicy zamontowany jest na zatrzaskach? mogę go zdjąć podważając?
Nie działa Klakson (GOLF VI)
Masz napięcie na kablach do klaksonu, czy nie? Po co rwac osłony, właź pod auto wypnij wtyczkę od klaksonu i sprawdź czy po podłączeniu żarówki będzie ja zapalić.
Było 259Nm/112KM jest 308Nm /145KM Made in Daron7
Nie działa Klakson (GOLF VI)
Rozumie, że skoro po naciśnięciu na klakson idzie sygnał na przekaźnik tzn. ze napięcie jest. Co do żarówki to dzięki za podpowiedź pomysł jest bardzo dobry, jeszcze dzisiaj to sprawdze.
Nie działa Klakson (GOLF VI)
Witam,
Przeprowadziłem test z żarówką i okazuje się, że zaświeca się po naciśnięciu klaksonu w związku z tym chcę zamówić nowe syreny. Przed zamówieniem chciałbym prosić was jeszcze o pomoc i informację z której strony jest syrena wysokotonowa a z której niskotonowa i jak je rozróżnić?
Przeprowadziłem test z żarówką i okazuje się, że zaświeca się po naciśnięciu klaksonu w związku z tym chcę zamówić nowe syreny. Przed zamówieniem chciałbym prosić was jeszcze o pomoc i informację z której strony jest syrena wysokotonowa a z której niskotonowa i jak je rozróżnić?
Nie działa Klakson (GOLF VI)
Tak poza tym to dzięki wielkie za pomoc i wszystkie dobre rady w dojściu do przyczyny niedziałającego dźwięku.
Nie działa Klakson (GOLF VI)
Sprawa rozwiązana. Syreny padły i wymieniłem na nowe. Zastanawia mnie jedno czy istnieje możliwość zmiany tonacji syren? pytam bo teraz mam taki dziewiczy, wysoki dzwięk.
Re: Nie działa Klakson (GOLF VI)
Kolega jest pewien że w Golfie 6, to właśnie przekaźnik 409 odpowiada za klakson?
Bo ja w swoim golfie takiego w ogóle nie widzę, chyba że jest gdzieś schowany z boku.
Zapewne ktoś z forum ma taką wiedzę?
Re: Nie działa Klakson (GOLF VI)
o masakra tak - to jest jak się szybko czyta i zamiast golf VI czyta się golf IV. W golfie IV był 409, w golfie VI jest w polu 3 obok borda (nr 449 po 2011 646)
Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
Re: Nie działa Klakson (GOLF VI)
To kolejne pytanie, czy klakson w Golfie 6 obsługują 1 czy 2 bezpieczniki? Bo różne koncepcje w internecie znajduję (jak dwa to oba w pozycji 17, jeden przy silniku, drugi przy kierownicy, oba 15A).
U mnie wygląda, że bezpieczniki są ok, przekaźnik został podmieniony i nadal nawet nie cyka po naciśnięciu klaksona. Więc pozostają uszkodzone wiązki? Tylko która najprawdopodobniej?
U mnie wygląda, że bezpieczniki są ok, przekaźnik został podmieniony i nadal nawet nie cyka po naciśnięciu klaksona. Więc pozostają uszkodzone wiązki? Tylko która najprawdopodobniej?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości