Golf V Plus - problem z temperaturą
: czw lis 19, 2020 19:56
Witam,
mój samochód to Golf V Plus 2007 1.4 TSI, 140KM, skrzynia biegów DSG. Od 2 miesięcy borykam się z problemem nadmiernego, spontanicznego przegrzewania samochodu. Byłem już u 2 mechaników i żaden z nich nie mógł mi pomóc. Jeżeli chodzi o to co się dzieje to czasem podczas jazdy temperatura silnika na wskaźniku zaczyna niebezpiecznie rosnąć powyżej 90 stopni. Dzieje się to po przejechaniu paru czasem parunastu kilometrów. Czasem gdy zgaszę i zapalę samochód chłodzenie zaczyna działać i temperatura spada. Wiatrak chłodnicy włącza się w odpowiednim momencie, poziom płynu na ten moment ponad stan. Wymienione zostały wszystkie termostaty obiegu chłodzenia oraz moduł sterowania wiatraków chłodnicy. Przed wymianą tych podzespołów pojawiał się również problem, że wiatrak chłodnicy nie wyłączał się po zgaszeniu samochodu (do tego stopnia, że 2 razy rozładował akumulator). Teraz tego problemu nie ma. Jeżeli chodzi o skany z VAG to mogę je dołączyć lecz teraz nie mam ich akurat pod ręką, pamiętam, że zawsze zgłaszany jest problem klapy klimatyzacji od strony pasażera i nic więcej co mogłoby być istotne nie przypominam sobie.
Przeczytałem już kilka wątków i z tego co widziałem to możliwe przyczyny to uszczelka albo pompa wody. Czy są może jeszcze jakieś inne powody takiej usterki? Powoli tracę nadzieję, że ten samochód jeszcze będzie się nadawał do bezpiecznej jazdy zwłaszcza po tym jak nawet mechanik nie może znaleźć przyczyny
mój samochód to Golf V Plus 2007 1.4 TSI, 140KM, skrzynia biegów DSG. Od 2 miesięcy borykam się z problemem nadmiernego, spontanicznego przegrzewania samochodu. Byłem już u 2 mechaników i żaden z nich nie mógł mi pomóc. Jeżeli chodzi o to co się dzieje to czasem podczas jazdy temperatura silnika na wskaźniku zaczyna niebezpiecznie rosnąć powyżej 90 stopni. Dzieje się to po przejechaniu paru czasem parunastu kilometrów. Czasem gdy zgaszę i zapalę samochód chłodzenie zaczyna działać i temperatura spada. Wiatrak chłodnicy włącza się w odpowiednim momencie, poziom płynu na ten moment ponad stan. Wymienione zostały wszystkie termostaty obiegu chłodzenia oraz moduł sterowania wiatraków chłodnicy. Przed wymianą tych podzespołów pojawiał się również problem, że wiatrak chłodnicy nie wyłączał się po zgaszeniu samochodu (do tego stopnia, że 2 razy rozładował akumulator). Teraz tego problemu nie ma. Jeżeli chodzi o skany z VAG to mogę je dołączyć lecz teraz nie mam ich akurat pod ręką, pamiętam, że zawsze zgłaszany jest problem klapy klimatyzacji od strony pasażera i nic więcej co mogłoby być istotne nie przypominam sobie.
Przeczytałem już kilka wątków i z tego co widziałem to możliwe przyczyny to uszczelka albo pompa wody. Czy są może jeszcze jakieś inne powody takiej usterki? Powoli tracę nadzieję, że ten samochód jeszcze będzie się nadawał do bezpiecznej jazdy zwłaszcza po tym jak nawet mechanik nie może znaleźć przyczyny