Strona 1 z 1

Przewód idący do cewki rozrusznika..

: ndz wrz 05, 2021 15:52
autor: Hubi14
Witam. Czy ten pojedyńczy przewód 2.5mm^2 co idzie do cewki rozrusznika to wędruje sobie bezpośrednio ze stacyjki czy są po drodze jeszcze jakieś przekaźniki od niego? Na schemacie który mam widać, że wchodzi do 10 pinowej wtyczki, ale nie występują żadne przekaźniki ani nic. A pytam, bo najprawdopodobniej mi się gdzieś głębiej upalił i będę go wymieniał, bo mam problem, że mi auto nie chce odpalić. Niby jest na nim napięcie aku przy próbie rozruchu, ale jak go tylko podepnę pod cewkę, to zaraz napięcie tam zanika :P a na krótko pali normalnie więc awaria rozrusznika wykluczona.
Zapomniałem dopisać Golf IV 1.9 TDI ASZ skrzynia manualna rocznik 2003

Re: Przewód idący do cewki rozrusznika..

: ndz wrz 05, 2021 19:38
autor: wesol
powinno byc bez przekaznikow tylko do stacyjki. nowsze auta mają juz przekaznik. i sterowanie z bcm ake to nawet nie golf 5 tylko jeszcze nowsze.

Re: Przewód idący do cewki rozrusznika..

: ndz wrz 05, 2021 20:07
autor: vwarek
Kostkę stacyjki sprawdzałeś? Jak nie, to odepnij od niej wtyczkę i podaj pewne +12V na zacisk 50, przewód czerwono-czarny o ile dobrze pamiętam.

Re: Przewód idący do cewki rozrusznika..

: pn wrz 06, 2021 20:47
autor: Hubi14
będę to wszystko ogarniał przy sobocie ale się po prostu szykuje na wymianę tego przewodu bo tnąc go widzę jak wygląda(jest cały upalony, miedź jest brązowa), on idzie bezpośrednio ze stacyjki czy ma gdzieś na podszybiu jakąś wtyczkę?

Re: Przewód idący do cewki rozrusznika..

: wt wrz 07, 2021 17:43
autor: marcin7x5
Puszka na podszybiu.
Skoro przewodów nie wygląda najlepiej to znaczy że coś robi zwarcie i płynie nim zbyt duży prąd powodując przegrzanie. Albo gdzieś słaby styk jest albo coś w cewce rozrusznika zwiera.....ciekawe czy styki w kostce stacyjki nie są nadtopione.

Re: Przewód idący do cewki rozrusznika..

: wt wrz 07, 2021 20:49
autor: Hubi14
będę to wszystko sprawdzał, kostkę stacyjki kiedyś tam patrzyłem to nie było śladu nadpalenia, w moim przypadku wina leży w sposobie naprawy przez poprzedniego właściciela, przewód był po prostu wpięty zwykłą wsuwką i działały na niego warunki atmosferyczne. Dobra, temat można zamknąć, bo już wiem gdzie co i jak szukać, dzięki za pomoc :)