GOLF IV 1.4 PB APE - Nie działa po dołożeniu i zakodowaniu tempomat- złe wartości VCDS
: śr sie 11, 2021 22:19
Witam.
Pacjent:
Golf 4 1.4 PB 16V
Oznaczenie silnika APE
Komputer vw 036906032 bosch 0261206140
Znalazłem w sieci oznaczenie pinów dla mojego silnika:
dla kodów silnika: APE, AXP, BCA
Jednostka sterująca silnika T80
39 niebieski / szary
25 czerwony / żółty
24 czarno / biały
50 biały
Piny w kostce sterownika nie były używane więc znalazłem używane wsuwki i dodałem w/w piny. Nie wiedziałem jak to się przekłada względem pinów w kostce manetki ale postąpiłem wg tego
T10/2 – niebieski/siwy – T10e/1
T10/3 – czerwony/żółty – T10e/2
T10/4 – czarny/biały – T10e/3
T10/5 – biały – T10e/9
T10/6 – czarny/granatowy – bezpiecznik nr 5 w skrzynce
T10/7 – czarny/biały – T10e/3
Robiłem tak, że pin 39 to pin t10/2 (czyli 2 w kostce przy manetce) pin 25 to pin t10/3( czyli 3 w kostce przy manetce) i tak do końca. 4 z 7 zmostkowany.
Aktywowałem ENGINE -> LOGIN -> kod 11463 - aktywacja tempomatu.
Na forum były prawidłowe wskaznia w grupie 066.
Jeżeli mamy aktywowany tempomat w ECU, manetkę w pozycji OFF, auto stoi w miejscu i wszystko jest sprawne odczyt powinien wyglądać następująco:
0 km/h 00001000 0 km/h 0000 TAK MAM
Po włączeniu manetki na pozycję ON
0 km/h 00001000 0 km/h 0011 MAM 0001
Po przesunięciu w pozycję Cancel / naciśnięciu na kierownicy
0 km/h 00001000 0 km/h 0001 BRAK TEGO
Po naciśnięciu Set
0 km/h 00001000 0 km/h 0111 MAM 0101
Po naciśnięciu lub przesunięciu w zależności od rodzaju manetki w pozycję RESET / naciśnięciu na kierownicy
0 km/h 00001000 0 km/h 1011 MAM 1001
Po naciśnięciu sprzęgła
0 km/h 00001100 0 km/h 0000 MAM TAK
Po naciśnięciu hamulca
0 km/h 00001011 0 km/h 0000 MAM TAK
Jak dam ON to zapala się kontrola, jak przesunę w reset to na czas kiedy mam przesunięty gaśnie.
Mam uczucie jakby może źle piny zrobione? Sprawdzałem 2 razy czy w dobre gniaza wpinałem się. Kostka w podszybiu miała tylko 2 przewody.
Pacjent:
Golf 4 1.4 PB 16V
Oznaczenie silnika APE
Komputer vw 036906032 bosch 0261206140
Znalazłem w sieci oznaczenie pinów dla mojego silnika:
dla kodów silnika: APE, AXP, BCA
Jednostka sterująca silnika T80
39 niebieski / szary
25 czerwony / żółty
24 czarno / biały
50 biały
Piny w kostce sterownika nie były używane więc znalazłem używane wsuwki i dodałem w/w piny. Nie wiedziałem jak to się przekłada względem pinów w kostce manetki ale postąpiłem wg tego
T10/2 – niebieski/siwy – T10e/1
T10/3 – czerwony/żółty – T10e/2
T10/4 – czarny/biały – T10e/3
T10/5 – biały – T10e/9
T10/6 – czarny/granatowy – bezpiecznik nr 5 w skrzynce
T10/7 – czarny/biały – T10e/3
Robiłem tak, że pin 39 to pin t10/2 (czyli 2 w kostce przy manetce) pin 25 to pin t10/3( czyli 3 w kostce przy manetce) i tak do końca. 4 z 7 zmostkowany.
Aktywowałem ENGINE -> LOGIN -> kod 11463 - aktywacja tempomatu.
Na forum były prawidłowe wskaznia w grupie 066.
Jeżeli mamy aktywowany tempomat w ECU, manetkę w pozycji OFF, auto stoi w miejscu i wszystko jest sprawne odczyt powinien wyglądać następująco:
0 km/h 00001000 0 km/h 0000 TAK MAM
Po włączeniu manetki na pozycję ON
0 km/h 00001000 0 km/h 0011 MAM 0001
Po przesunięciu w pozycję Cancel / naciśnięciu na kierownicy
0 km/h 00001000 0 km/h 0001 BRAK TEGO
Po naciśnięciu Set
0 km/h 00001000 0 km/h 0111 MAM 0101
Po naciśnięciu lub przesunięciu w zależności od rodzaju manetki w pozycję RESET / naciśnięciu na kierownicy
0 km/h 00001000 0 km/h 1011 MAM 1001
Po naciśnięciu sprzęgła
0 km/h 00001100 0 km/h 0000 MAM TAK
Po naciśnięciu hamulca
0 km/h 00001011 0 km/h 0000 MAM TAK
Jak dam ON to zapala się kontrola, jak przesunę w reset to na czas kiedy mam przesunięty gaśnie.
Mam uczucie jakby może źle piny zrobione? Sprawdzałem 2 razy czy w dobre gniaza wpinałem się. Kostka w podszybiu miała tylko 2 przewody.