Wina to jest Twoja, że nie doczytałeś. To nie taśma. Multifunkcja to trochę bardziej skomplikowane diabelstwo niż sam klakson - swoją drogą wygodniejsza niż 3 ramienna, ale jak tam chcesz.
Otóż z multifunkcją jest podłączona tak +12, sterowanie z przekaźnika multifunkcji, masa, sygnał poduszki 1, sygnał poduszki 2.
3 ramienna to: masa do klaksonu, sygnał powrotny do przekaźnika klaksonu po wcisnięciu poduszki żeby trąbiła.
Tu musisz przerobić wiązkę między taśmą a przekaźnikami - przekaźnik multifunkcji wyrzucić.
Temat tempomatu to wymiana manetki na inną (z przyciskami) i przerobienie wiązki.
Musisz do klaksonu pociągnąć 1 przewód przy przekaźnikach, a przekaźnik wyrzucić, do tempomatu od przekaźnika pociągnąć kable do manetki. Użyj szukajki, znajdziesz potrzebne materiały. Ewentualnie coś może tu Ci pomoże - powinno:
https://drive.google.com/file/d/18yMbIp ... sp=sharing
[EDIT]:
Ok, mam chwilę teraz wolną to Ci opiszę co i jak.
Po 1 klakson:
Masę podajesz na pin T5/2 wchodzący od strony auta, a na pin T5/3 wychodzi od strony auta sygnał po naciśnięciu kierownicy. Zatem podłączasz go do płyty przekaźników na pin S1/6 (brązowo-niebieski). Możesz wlutować się w kabel o tej barwie między przekaźnikiem 451/452, a płytą przekaźników. To pozwoli na działanie klaksonu. Przekaźnik 451/452 możesz wyjąć.
Po 2 tempomat - tu musisz wymienić manetkę na taką z przyciskami - są 2 typy układu przycisków, wybierz sobie. Polecam ten z dwoma na boku. Po wymianie czeka Cię przerobienie wiązki:
Kable ciągniesz od gniazda przekaźnika 451/452 do czarnej małej kostki T10 wchodzącej w manetkę:
Pin przekaźnika - Kolor - Pin manetki:
T18/8 - czerwonożółty - T10/3
T18/14 - biały - T10/5
T18/16 - niebieski - T10/2
T18/12 - czarnoniebieski - T10/6
Sprawdź też pin T10/4 i T10/7 przy manetce za pomocą multimetra czy mają przejście między sobą.
Po takim podłączeniu powinno działać. Jak nie, to sprawdź komputerem kody błędów i czy manetka nowa nie jest uszkodzona.