Emulator/Symulator zaworu EGR - Golf 4, 1.6 16V AZD,'02
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Emulator/Symulator zaworu EGR - Golf 4, 1.6 16V AZD,'02
Witam Wszystkich,
Czy ktoś z Was wie gdzie kupię, ew. zamówię emulator - symulator zaworu EGR do Golfa 4 benzyna 1.6 16V silnik AZD rok 2002? lub czy posiada ktoś schemat takiego emulatora/symulatora?
Chińskie zamienniki padają po tygodniu, albo nie chcą hulać wcale, a oryginalny pierburg jest zwyczajnie drogi i chcę się tego problemu pozbyć raz na zawsze właśnie za pomocą takiego urządzenia (również świecącego się check'a).
Z góry dziękuję Wam za namiary, info itd. Pozdrawiam.
Czy ktoś z Was wie gdzie kupię, ew. zamówię emulator - symulator zaworu EGR do Golfa 4 benzyna 1.6 16V silnik AZD rok 2002? lub czy posiada ktoś schemat takiego emulatora/symulatora?
Chińskie zamienniki padają po tygodniu, albo nie chcą hulać wcale, a oryginalny pierburg jest zwyczajnie drogi i chcę się tego problemu pozbyć raz na zawsze właśnie za pomocą takiego urządzenia (również świecącego się check'a).
Z góry dziękuję Wam za namiary, info itd. Pozdrawiam.
Re: Emulator/Symulator zaworu EGR - Golf 4, 1.6 16V AZD,'02
Obawiam się że nic takiego nie znajdziesz bo praca egr jest kontrolowana przez czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym. Mam na to pewien pomysł ale brakuje czasu na jego zrealizowanie i sprawdzenie. Cały problem polega jak oszukać odczyty z map sensora wtedy gdy sterownik wysyła sygnały do EGR. Najlepiej to wyciąć go programowo ale mało kto ogarnia sterowniki magnetti Marelli...
Re: Emulator/Symulator zaworu EGR - Golf 4, 1.6 16V AZD,'02
Dzięki za odp. Marcin.
Dokładnie tak jak mówisz. Nikt nie ogarnia tego ecu. Byłem u dwóch magików, którzy byli pewni przez tel,że to 5 min roboty
a tak na chłopski rozum - widziałem taki emulator w oplu. Montaż polegał na wypięciu wtyczki z egr i podpięciu pod symulator. Czujnik w kolektorze ssącym to jedno, a na egr najważniejsze są chyba napięcia? otwarty - zamknięty? Czy się mylę?
Tutaj na tym forum znalazłem podobny temat i ktoś sobie taki "emulator" zrobił ...tylko temat jest z przed 12 chyba lat
Dokładnie tak jak mówisz. Nikt nie ogarnia tego ecu. Byłem u dwóch magików, którzy byli pewni przez tel,że to 5 min roboty
a tak na chłopski rozum - widziałem taki emulator w oplu. Montaż polegał na wypięciu wtyczki z egr i podpięciu pod symulator. Czujnik w kolektorze ssącym to jedno, a na egr najważniejsze są chyba napięcia? otwarty - zamknięty? Czy się mylę?
Tutaj na tym forum znalazłem podobny temat i ktoś sobie taki "emulator" zrobił ...tylko temat jest z przed 12 chyba lat
- bartek2191081@onet.p
- Mały gagatek
- Posty: 58
- Rejestracja: czw gru 05, 2019 20:03
- Auto: VW Bora
- Silnik: AZD
Re: Emulator/Symulator zaworu EGR - Golf 4, 1.6 16V AZD,'02
stary zawór masz uszkodzony ?, auto wchodzi w tryb awaryjny czy tylko wywala check ?
Re: Emulator/Symulator zaworu EGR - Golf 4, 1.6 16V AZD,'02
Problem w tym że ECU dając sygnał do EGR o otwarciu sprawdza za pomocą map sensora o ile zmienia się podciśnienie w kolektorze ssącym. Ma zapisane o ile musi się zmienić i tak steruje EGR aby to osiągnąć. Samo oszukanie zaworu nic nie da. Równie dobrze można zdjąć wtyczkę z zaworu pod warunkiem że jest szczelnie zamknięty. Cały problem to zatkać dopływ spalin a w to miejsce otworzyć dopływ powietrza...
Re: Emulator/Symulator zaworu EGR - Golf 4, 1.6 16V AZD,'02
Tak jest uszkodzony (już drugi raz w ciągu 7 lat). Nie da się go zaadoptować vcds'em. Auto normalnie sie zachowuje. Nie ma to wpływu na jazdę. Wkurza mnie tylko ten check świecący;))bartek2191081@onet.p pisze: ↑pt wrz 25, 2020 19:54stary zawór masz uszkodzony ?, auto wchodzi w tryb awaryjny czy tylko wywala check ?
Można to zaślepić. Mam gdzieś te blaszki nawet, tylko to nie rozwiązuje problemu świecącego check'a. Jeśli będzie zatkany dopływ spalin to przez przepustnicę zassa się więcej powietrza? tak to rozumiem.marcin7x5 pisze: ↑pt wrz 25, 2020 21:34Problem w tym że ECU dając sygnał do EGR o otwarciu sprawdza za pomocą map sensora o ile zmienia się podciśnienie w kolektorze ssącym. Ma zapisane o ile musi się zmienić i tak steruje EGR aby to osiągnąć. Samo oszukanie zaworu nic nie da. Równie dobrze można zdjąć wtyczkę z zaworu pod warunkiem że jest szczelnie zamknięty. Cały problem to zatkać dopływ spalin a w to miejsce otworzyć dopływ powietrza...
Jest jakaś opcja, zeby w takim przypadku nie wywalalo checka?
- bartek2191081@onet.p
- Mały gagatek
- Posty: 58
- Rejestracja: czw gru 05, 2019 20:03
- Auto: VW Bora
- Silnik: AZD
Re: Emulator/Symulator zaworu EGR - Golf 4, 1.6 16V AZD,'02
wydaje mi się że mimo wszystko bez sprawnego zaworu EGR będzie wywalał check, a jak zrobisz test w vcds to zawór nie stuka ?, wywala błąd ?
Re: Emulator/Symulator zaworu EGR - Golf 4, 1.6 16V AZD,'02
Przy próbie adaptacji (vcds) jest error adp.bartek2191081@onet.p pisze: ↑pt wrz 25, 2020 22:55wydaje mi się że mimo wszystko bez sprawnego zaworu EGR będzie wywalał check, a jak zrobisz test w vcds to zawór nie stuka ?, wywala błąd ?
Przy testowaniu nie wiem, czy stuka. Błąd to brak podstawowych nastawów EGR. Krótko mówiąc jest albo totalnie zatkany nagarem, albo znów padł.
Wiem, że tutaj na tym forum udawało się zaślepić egr i rozwiązać problem ze świecącym się checkiem, ale to bardzo stare tematy z przez xxx lat;)
Wolę szczerze zapłacić więcej za wywalenie go z ECU niż kupować nowy za prawie 5 stów. Auto ma 18 lat, bierze olej... to też może być przyczyną.
- bartek2191081@onet.p
- Mały gagatek
- Posty: 58
- Rejestracja: czw gru 05, 2019 20:03
- Auto: VW Bora
- Silnik: AZD
Re: Emulator/Symulator zaworu EGR - Golf 4, 1.6 16V AZD,'02
również mam ten sam silnik co ty z tym samym oznaczeniem silnika, powiem ci że jak jest w pełni sprawny motor, troche zajeło mi czasu zanim jeszcze go doprowadzę do porządku, ale już bardzo dużo rzeczy zrobiłem, m.in robiłem EGR u siebie. i idzie jak trzeba,mocy mu nie brakuje i jestem nawet zadowolony jak na 18-letnie auto Polecam ci go najpierw zdemontować i dokładnie oczyścić sprawdzić czy ten grzybek nie stoi dęba. mój sposób na jego jest taki że po prostu podłącz się pod gniazdo i zrób test w vagu :
01-silnik i 03- test elementów wykonawczych. i przechodź kolejno na początku będzie przepustnica a później chyba EGR i słuchaj czy stuka, a najlepiej to wykręć go z tej rurki idącej do kolektora i połóż na silniku z podłączoną kostką i sprawdź czy się otwiera. Niestety sterownik w tym silniku jest ciężki do rozgryzienia. Rzadko kto podejmuję się jego przeprogramowaniu.
a co do adaptacji to na bloku robisz adaptację? Kiedyś robiłem to :
01-silnik
08-bloki pomiarowe
grupa 74
później wejdź przejdź do BS i sprawdź czy zmienia się napięcie.
i wklej tutaj ja mogę porównać u siebie ze sprawnym zaworem.
01-silnik i 03- test elementów wykonawczych. i przechodź kolejno na początku będzie przepustnica a później chyba EGR i słuchaj czy stuka, a najlepiej to wykręć go z tej rurki idącej do kolektora i połóż na silniku z podłączoną kostką i sprawdź czy się otwiera. Niestety sterownik w tym silniku jest ciężki do rozgryzienia. Rzadko kto podejmuję się jego przeprogramowaniu.
a co do adaptacji to na bloku robisz adaptację? Kiedyś robiłem to :
01-silnik
08-bloki pomiarowe
grupa 74
później wejdź przejdź do BS i sprawdź czy zmienia się napięcie.
i wklej tutaj ja mogę porównać u siebie ze sprawnym zaworem.
Re: Emulator/Symulator zaworu EGR - Golf 4, 1.6 16V AZD,'02
Tak właśnie robię - grupa 074 i BS. Tak gdzie powinno być ADP OK jest ERROR. Może jutyro znajdę czas żeby się podłączyć to zrobię screena z napięciami jakie tam są.bartek2191081@onet.p pisze: ↑pt wrz 25, 2020 23:22również mam ten sam silnik co ty z tym samym oznaczeniem silnika, powiem ci że jak jest w pełni sprawny motor, troche zajeło mi czasu zanim jeszcze go doprowadzę do porządku, ale już bardzo dużo rzeczy zrobiłem, m.in robiłem EGR u siebie. i idzie jak trzeba,mocy mu nie brakuje i jestem nawet zadowolony jak na 18-letnie auto Polecam ci go najpierw zdemontować i dokładnie oczyścić sprawdzić czy ten grzybek nie stoi dęba. mój sposób na jego jest taki że po prostu podłącz się pod gniazdo i zrób test w vagu :
01-silnik i 03- test elementów wykonawczych. i przechodź kolejno na początku będzie przepustnica a później chyba EGR i słuchaj czy stuka, a najlepiej to wykręć go z tej rurki idącej do kolektora i połóż na silniku z podłączoną kostką i sprawdź czy się otwiera. Niestety sterownik w tym silniku jest ciężki do rozgryzienia. Rzadko kto podejmuję się jego przeprogramowaniu.
a co do adaptacji to na bloku robisz adaptację? Kiedyś robiłem to :
01-silnik
08-bloki pomiarowe
grupa 74
później wejdź przejdź do BS i sprawdź czy zmienia się napięcie.
i wklej tutaj ja mogę porównać u siebie ze sprawnym zaworem.
Co do wieku auta i zadowolenia z niego, to dla tego własnie go jeszcze mam Lubię dziadka Miałem też "trójkę" i jeździłem "dwójką" Można powiedzieć, że fan marki.
Kilka lat temu mialem taki sam problem. Kupiłem najpierw tani zamiennik, który nie działał wcale (niby kompatybilny itd.) Potem drugi jakiejś innej marki. Pochodził może 2 miesiące. W końcu zamówiłem oryginał pierburga i problem
znikł na kilka lat. Tylko podczas wymiany ukręciłem śrubkę, która trzyma tą rurkę po stronie przepustnicy. Trzeba było wiercić, żeby dać inną, a całość uszczelniona jest specjalnym kitem. Inaczej się nie dało i teraz każda kolejna wymiana to z normalnych 30min pracy 4 razy tyle Chcę jeszcze trochę nim pojeździć i najlepszą opcją byłoby się całkowicie pozbyć egr.
- bartek2191081@onet.p
- Mały gagatek
- Posty: 58
- Rejestracja: czw gru 05, 2019 20:03
- Auto: VW Bora
- Silnik: AZD
Re: Emulator/Symulator zaworu EGR - Golf 4, 1.6 16V AZD,'02
to tutaj musiałbyś szukać ogarniętego tunera który by to zrobił po prostu, ale na początku nie rób adaptacji tylko zrób ten test jak nie będzie stukał to znaczy że jest ubity albo jest zapchany, nie musisz demontować całej rurki, odkręć tylko sam EGR. A jeśli okaże się ubity, znajdziesz na aukcjach używany, wydaje mi się że od silnika BCB pasowałbym w 99%
- bartek2191081@onet.p
- Mały gagatek
- Posty: 58
- Rejestracja: czw gru 05, 2019 20:03
- Auto: VW Bora
- Silnik: AZD
Re: Emulator/Symulator zaworu EGR - Golf 4, 1.6 16V AZD,'02
no szczerze golf z wyglądu mi się nie podoba, bora według mnie jest ładniejsza, dlatego wybrałem to autko ale ta sama gama silników ale z wyglądu niebo a ziemia jak dla mnie.
Re: Emulator/Symulator zaworu EGR - Golf 4, 1.6 16V AZD,'02
Pamiętaj że podczas adaptacji zaworu egr potrzebne jest nagrzanie silnika do min 50st. Inaczej nie pójdzie procedura adaptacji.
Tak jak pisałem zaślepienie nic nie da bo będzie check się świecił.
Bardzo ważne jest to aby silnik nie brał/spalał oleju. Wówczas uwali każdy zawór bo to nie spaliny zatykają go ale sadza jaka się w nich pojawia...
Mój pomysł jest taki że zaślepiam wylot spalin z głowicy a pomiędzy zawór EGR a zaślepkę daję blaszki dystansowe z wycięciem tak aby po otwarciu zaworu zasysało tam powietrze przez szczelinę między zaworem a zaślepką. Nie mam tylko czasu aby to sprawdzić w praktyce bo to jest zabawa z obliczeniem przekroju wlotu powietrza za zaślepką. Zapewne szpilki trzeba będzie wydłużyć też aby zawór przykręcić...
Tak jak pisałem zaślepienie nic nie da bo będzie check się świecił.
Bardzo ważne jest to aby silnik nie brał/spalał oleju. Wówczas uwali każdy zawór bo to nie spaliny zatykają go ale sadza jaka się w nich pojawia...
Mój pomysł jest taki że zaślepiam wylot spalin z głowicy a pomiędzy zawór EGR a zaślepkę daję blaszki dystansowe z wycięciem tak aby po otwarciu zaworu zasysało tam powietrze przez szczelinę między zaworem a zaślepką. Nie mam tylko czasu aby to sprawdzić w praktyce bo to jest zabawa z obliczeniem przekroju wlotu powietrza za zaślepką. Zapewne szpilki trzeba będzie wydłużyć też aby zawór przykręcić...
Re: Emulator/Symulator zaworu EGR - Golf 4, 1.6 16V AZD,'02
Pomysł ciekawy przyznaję, ale czy to nie jest tak, że czujnik ciśnienia reguluje ogólnie dopływem powietrza i jak jest go za mało przez zatkany lub zaślepiony EGR to przepustnuica (silniczek krokowy) bardziej się otworzy, żeby ciśnienie było takie jak potrzeba? Teraz jeżdzę na takim zatkanym/niedziałającym. Nie mam pojęcia w sumie, czy jest otwarty, czy zamknięty, a jakoś nie odczuwam różnicy w jeździe wcale.marcin7x5 pisze: ↑sob wrz 26, 2020 10:11Pamiętaj że podczas adaptacji zaworu egr potrzebne jest nagrzanie silnika do min 50st. Inaczej nie pójdzie procedura adaptacji.
Tak jak pisałem zaślepienie nic nie da bo będzie check się świecił.
Bardzo ważne jest to aby silnik nie brał/spalał oleju. Wówczas uwali każdy zawór bo to nie spaliny zatykają go ale sadza jaka się w nich pojawia...
Mój pomysł jest taki że zaślepiam wylot spalin z głowicy a pomiędzy zawór EGR a zaślepkę daję blaszki dystansowe z wycięciem tak aby po otwarciu zaworu zasysało tam powietrze przez szczelinę między zaworem a zaślepką. Nie mam tylko czasu aby to sprawdzić w praktyce bo to jest zabawa z obliczeniem przekroju wlotu powietrza za zaślepką. Zapewne szpilki trzeba będzie wydłużyć też aby zawór przykręcić...
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości