Strona 1 z 1
Golf 2.3 vr5 150km
: pn kwie 06, 2020 21:40
autor: Dziabo15
Witam grupowiczów, od pół roku jestem w posiadaniu golfa mk4 2.3 vr5 150km, po wymianie silnika odpala perfekcyjnie jednak na wolnych obrotach silnik strasznie szarpie, chodzi jakby tracił iskrę na cylindrach przy czym od czasu do czasu spadną mu obroty. Dodam że jestem początkujący w tych tematach oraz był to mój pierwszy samodzielnie wymieniony silnik, wszystkie kostki podpięte na swoje miejsca tak samo kable WN. Po zbadaniu komputerem wykazało błąd przepustnicy czy to może być przyczyną tego że silnik tak pracuje czy jednak szukać coś przy układzie zapłonowy (świece, KABLE WN, cewka, moduł zapłonowy)? Za odpowiedzi dziękuję i pozdrawiam
Re: Golf 2.3 vr5 150km
: wt kwie 07, 2020 22:35
autor: muszkatobiasz
przepustnica może robić takie cyrki ale sprawdź wszystkie podciśnienia
Re: Golf 2.3 vr5 150km
: pt kwie 10, 2020 17:27
autor: Dziabo15
Okej dzięki, bo właśnie podpisałem go pod kąpa i wyskoczył błąd przepustnicy czyli bardzo prawdopodobne lewe powietrze ale i tak dzięki za odpowiedź
Re: Golf 2.3 vr5 150km
: sob kwie 11, 2020 15:57
autor: Dziabo15
Podciśnienia sprawdzone, cały układ dolotowy sprawdzony, była mała nieszczelność, po uszczelnieniu dalej to samo, podczas jazdy przerywa od 1,5-3 tyś obrotów, na wolnych tak samo silnik telepie się i czasami uskoczy z obrotów, ktoś jeszcze ma jakieś pomysły co to może być?
Re: Golf 2.3 vr5 150km
: sob kwie 11, 2020 23:04
autor: muszkatobiasz
cewki świece zobacz na którym cylindrze wypada zapłon w momencie telepania odłącz cewkę po kolei z cylindrów i zobacz na którym niema różnicy w pracy silnika
Re: Golf 2.3 vr5 150km
: wt kwie 21, 2020 12:29
autor: Dziabo15
Okej dzięki za radę zaraz to sprawdzę bo wszystko przekopane, lewego powietrza nie ciągnie, świece nowe tylko sprawdzić przebicia na kablach wn i cewka bo jako jedyne to już podejrzewam
Re: Golf 2.3 vr5 150km
: pn kwie 27, 2020 18:40
autor: Dziabo15
Problem dalej taki sam, świece nowe, sprawdzana po kolei iskra na każdym cylindrze, cewka sprawdzana, lewego powietrza nie ciągnie, silnik dalej telepie i zauważyłem że spalanie tymczasowe jest na poziomie 43.4 litra/100km,czasami nie chce zapalić tylko kręci i przy końcu kręcenia jak już przekręcam kluczyk strzela z wydechu, mój majster z praktyk powiedział że to może być wina czujnika położenia wału że takie coś się dzieje i że wariuje na obrotach, pytanie do grupowiczów czy to może być na 100% czujnik położenia wału czy gdzie indziej szukać przyczyny? Pozdrawiam
Re: Golf 2.3 vr5 150km
: wt kwie 28, 2020 00:51
autor: bolo9823
Ja kiedys miałem podobne objawy i własnie spalanie masakr okazało sie ze sonda lambda. Nie wiem czy to cos pomoze :/